|
Výroční zpráva o činnosti školy za školní rok 2008/2009 |
![]() |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Základní škola Louny, Školní 2426, 440 01 Louny čj. 1515/2008/ŘŠ
Výroční zpráva o činnosti školy za školní rok 2008/2009 (podle § 7 vyhlášky č.15/2005 Sb., kterou se stanoví náležitosti dlouhodobých záměrů, výročních zpráv a vlastního hodnocení školy, v aktuálním znění novely č. 225/2009 Sb., s účinností k 1. 8. 2009) (1) Výroční zpráva o činnosti školy obsahuje: 1/a Základní údaje o škole (název, sídlo, charakteristika školy, zřizovatel, údaje o vedení školy, údaje o školské radě, 1/b Přehled oborů vzdělávání, které škola vyučuje v souladu se zápisem do školského rejstříku, 1/c Rámcový popis personálního zabezpečení činnosti školy, 1/d Údaje o přijímacím řízení nebo o zápisu k povinné školní docházce a následnému přijetí do školy, 1/e Údaje o výsledcích vzdělávání žáků podle cílů stanovených školními vzdělávacími programy, 1/f Údaje o prevenci sociálně patologických jevů, 1/g) Údaje o dalším vzdělávání pedagogických pracovníků, 1/h Údaje o aktivitách a prezentaci školy na veřejnosti, 1/i Údaje o výsledcích inspekční činnosti provedené Českou školní inspekcí, 1/j Základní údaje o hospodaření (viz příloha), Závěr.
1/a) Základní údaje o právnické osobě Základní škola Louny, Školní 2426 se sídlem Louny, Školní 2426, jejímž zřizovatelem je město Louny, se sídlem Mírové náměstí 35
Město Louny zřídilo dnem 1. 1. 1994 příspěvkovou organizaci s názvem: 8. základní škola se sídlem v Lounech, ul. Školní č.p. 2426, IČO 49 12 38 58. Změnou zřizovací listiny ze dne 19. 1. 1999 se změnil název organizace s účinností od 1. 2. 1999 na: Základní škola Louny, Školní 2426. Školský úřad Louny vydal s účinností od 1. 9. 1999 Rozhodnutí o změně v zařazení do sítě škol, předškolních a školských zařízení pro Základní školu Louny, Školní 2426, která sdružuje: · Základní školu kapacita 570 žáků · Školní družinu kapacita 110 žáků · Školní jídelnu kapacita 580 jídel
Posledním Rozhodnutím MŠMT ČR pod čj. 15 016/02-21 od 1. 2. 2002 zůstal stav beze změn, pouze bylo vyřazeno ze sítě odloučené pracoviště základní školy. Pro školní rok 2004/2005 požádala ředitelka školy o změnu zřizovací listiny se žádostí o zřízení školního klubu (nová součást školy) a o zvýšení kapacity pro školní družinu (změna). Na 49. schůzi Rady města Loun, která se konala dne 3. prosince 2003, byla pod usnesením č. 485/2003 žádost školy schválena a s účinností od 1. 7. 2004 vydalo Město Louny Dodatek č. 2 (změna zřizovací listiny), ve které byla doplněná další součást školy – školní klub.
Název: Základní škola Louny, Školní 2426 Adresa: Školní 2426, 440 01 Louny Telefon, fax: 415 65 23 10, 415 65 23 10 do školní jídelny: 415 65 21 09 E mail školy: INFO@8ZS.LN.CZ www stránky školy: www.8zs.ln.cz Jméno ředitele: Mgr. Věra Benešová, reditel@8zs.ln.cz
Škola zahájila provoz školním rokem 1985/1986. Ve vztahu k žákům má velice dobré prostorové podmínky (výjimku tvoří sportovní zázemí školy). Původně byla postavená jako 14ti třídní škola, kdy kvalitu výuky příznivě ovlivňovala, ale i dnes ovlivňuje řada odborných učeben (pracovna fyziky, pracovna chemie, pracovna přírodopisu, žákovské dílny, cvičná kuchyňka, tělocvična s odpovídajícím zázemím). Některé odborné učebny vznikaly postupně (odborná pracovna výtvarné výchovy, odborná pracovna hudební výchovy, učebna výpočetní techniky). Naopak škola ztratila odborné učebny jazyků, výuka probíhala v běžných kmenových třídách potřebně upravených. Nechybí prostor pro školní družinu, školní klub a jeho pracovní dílnu, školní kuchyň a jídelnu (provozní zázemí), kabinety pro pedagogický sbor, včetně dvou malých sboroven. Během následujících let byly počty tříd upravovány a podle zapsaných žáků se jejich počet buď snižoval nebo zvyšoval. školní rok . V současné době probíhá výuka pouze v prostorách kmenové školy.
Údaje o školské radě
Rada města Louny vydala podle § 167 odst. 2 zákona 561/2004 Sb., o předškolním, základním, středním, vyšším odborném a jiném vzdělávání (školský zákon), v aktuálním znění volební řád školské rady při základních školách a ZUŠ, zřizovaných městem Louny a stanovila počet jejich členů na 9. Rada města jmenuje tři členy školské rady. Jsou zvoleni a pracují v souladu s legislativou (p. Milan Fürstl,, p. Josef Frolík, p. Kateřina Aksamitová). Tři členy školské rady volí zákonní zástupci nezletilých žáků a zletilí žáci a studenti – oprávněné osoby (p. Jana Pavlíková, p. Petra Urbanová, Iveta Blahoutová). Tři členy školské rady zvolí pedagogičtí pracovníci dané školy – pedagogové (Mgr. Alena Zákutná, Mgr. Lenka Cvešprová, Ing. Romana Černá). Předsedou školské rady byl zvolen pan Milan Fürstl, místopředsedkyní paní Jana Pavlíková, zápisy pořizuje Mgr. Lenka Cvešprová.
Školská rada při Základní škole Louny, Školní 2426 pracuje v souladu s platnou legislativou, schází se nejméně 2 x za školní rok, ředitelka Základní školy Louny, Školní 2426 je vždy pozvána na jednání a v programu se objevují body, které jsou vždy přínosem pro všechny zúčastněné strany.
1/b) Přehled oborů vzdělání
Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy vydalo ve věci zápisu v údajích o právnické osobě pro Základní školu Louny, Školní 2426 rozhodnutí ve věci zápisu do školského rejstříku, kdy došlo k zápisu: Oborů vzdělávání podle Klasifikace kmenových oborů vzdělání a Rámcových vzdělávacích programů následovně: 79-01-C/001 Základní škola, studijní obor denní, délka studia 9. r. 0 měsíců.
1/c) Rámcový popis personálního zabezpečení činnosti školy
1/d) Údaje o přijímacím řízení nebo zápisu k povinné školní docházce a následném přijetí do školy
Žáci 1. tříd ve školním roce 2008/2009 (nástup do školy k 1. 9. 2008)
V tomto školním roce zasedlo poprvé do školních lavic pouze 35 prvňáčků a byli rozděleni do dvou menších třídních kolektivů. Poměr hochů a dívek byl vyrovnaný. V tomto školním roce se tito žáci učili podle školního vzdělávacího programu školy Škola – 21. století, tradičně i nově. Také byla zahájena povinně výuka anglického jazyka (1 hodina týdně). Po uplynutí I. pololetí a II. pololetí zpracovaly učitelky obou 1. tříd projekt tzv. „Adaptační potíže žáků v 1. roce jejich plnění základní povinné docházky“ Učitelky rozebíraly ve svých třídách následující oblasti: psychické potíže, absence, potíže s učením a chováním, jazykové potíže, zdravotní potíže, rodinné prostředí a individuální zvláštnosti žáka, přístup pedagoga, postup práce s žáky ve druhém pololetí. S tímto materiálem pracovalo nejen vedení školy, ale i VP a některé učitelky I. stupně. Materiál nám vždy přinese řadu nový podnětů pro další práci se žáky. Považuji tento postup za velice přínosný a budeme v tomto duchu i nadále pokračovat.
Zápis do 1. tříd pro školní rok 2009/2010 (nástup do školy k 1. 9. 2009)
I v letošním školním roce proběhl podle platné legislativy zápis do 1. ročníku pro školní rok 2009/2010 ve dnech 16. a 17. 1. 2009 (pátek a sobota). Jako náhradní termín zápisu byl stanoven 11. únor 2009. Celkem bylo zapsáno 46 žáků, 6 z nich byl udělen (na základě žádosti rodičů a vyšetření v pedagogicko psychologické poradně či speciálně pedagogickém centru) odklad školní docházky o jeden školní rok. Kolik skutečně zasedne do lavic v prvních třídách žáčků není možné přesně stanovit, protože počty se stále mění z různých důvodů (přestup z naší školy na jinou školu, přestup na naši školu z jiné školy, přestup na speciální školu, stěhování do jiného města, žádost o odklad atd.) Přibližně se bude jednat o 40 žáků v 1. ročnících. Skutečnost ke dni 1. 9. 2009 byla taková, že nastoupilo 36 žáků do dvou prvních tříd. Jde o velice slabý počet, protože ještě v úvodu školního roku odešli někteří žáci do speciální školy, někteří nezdůvodně přešli na jinou Základní školu v Lounech (např. 2 na 3. ZŠ, 2 na 4. ZŠ, 1 na spec. školu, 2 se z rodinných důvodů odstěhovali – Teplice, Most). Vedení školy pozvalo rodiče všech budoucích prvňáčků na seznamovací schůzku dne 16. 6. 2009, kde k rodičům pohovořila ředitelka školy, vedoucí školní družiny, třídní učitelky obou budoucích prvních tříd. Rodiče a jejich děti si mohli prohlédnout svoji třídu, kde se začnou 1. září učit (byl zvolen pavilon školní družiny, kde budou mít prvňáčci více klidu pro výuku). Rodiče dostali připravený seznam potřebných pomůcek, seznamovací letáček o škole a mnoho dalších informací. Nechyběly informace o výuce podle školního vzdělávacího programu školy a o zahájení výuky AJ již v 1. ročníku. Přehled mateřských škol odkud přišly děti k zápisu na Základní školu Louny, Školní
Údaje o přijímacím řízení na střední školy či učiliště
V tomto školním roce byli vycházející žáci již od samého počátku školního roku 2008/2009 v určité nevýhodě, protože jim platná legislativa stále jednoznačně nesdělila, jak bude doopravdy probíhat přijímací řízení a kolik si vlastně mohou podat přihlášek na střední školy. Stejnou nervozitu zažívali i zákonní zástupci žáků. Naše škola objednala pro všechny vycházející žáky originální přihlášky (pro každého žáka 3 ks), dále škola objednala tzv. zápisový lístek, který byl vydáván rodiči proti podpisu. Všechny ostatní povinnosti si již zajišťovali žáci samostatně. Na základě dobrých vztahů a dobrovolnosti žáků jsme mohli získat informace o umístění jednotlivých žáků (předkládali vydaná Rozhodnutí ze středních škol, podle kterých jsem sestavili následující tabulku). Dnem 5. března 2009 nabyla účinnost změn v souladu s novelou školského zákona č. 49/2009 Sb., která upozorňovala na změny v přijímacím řízení do středních škol na školní rok 2009/2010.
V následující tabulce je uveden přehled žáků, kteří ukončili základní vzdělávání v nižším než v devátém ročníku a nechtěli pokračovat v plnění povinné školní docházky 10. rokem. Tito žáci mají splněno 9 let základní školy, ale nemají splněný stupeň základního vzdělání.
Poznámka: tito žáci si mohou doplnit na vybrané střední školy své základní vzdělání na Kurzech základního vzdělávání pořádaných školou.
V následující tabulce je přehled žáků, kteří podali přihlášku na víceleté gymnázium tj. Václava Hlavatého Louny, úspěšně složili přijímací zkoušky a od 1. 9. 2009 studují na tomto gymnáziu.
Volba povolání
MŠMT ČR vydalo pod čj. 19 485/2001-22 Metodický pokyn k zařazení vzdělávací oblasti Výchovy k volbě povolání do vzdělávacích programů pro základní školy, kdy s platností od 1. září 2002 je vzdělávací oblast Výchova k volbě povolání součástí vzdělávacích programů pro základní vzdělávání na všech základních školách. V závěru tohoto MP je povinností ředitele školy způsob zařazení vzdělávací oblasti Výchova k volbě povolání a vyhodnocení dosažených vzdělávacích cílů uvést jako součást výroční zprávy školy. Od 8. ročníku byli žáci vedeni prostřednictvím předmětu Volba povolání zavedeného podle Věstníku MŠMT ČR (srpen 2001 – MP čj. 19 485/2001-22) k promyšlené volbě studijního nebo učebního oboru. I v tomto školním roce probíhala tato výuka v rámci praktických činností (1 hodina týdně) v 8. ročnících (2 třídy) a v 9. ročnících (2 třídy). Během roku procházeli žáci 9 stanovenými modely. Poznatky si žáci doplňovali ještě prostřednictvím předmětů občanská výchova, rodinná výchova, praktické činnosti nebo český jazyk a systematicky se podle časového harmonogramu připravovali k včasnému odevzdávání přihlášek (žáci 7 až 9. ročníků). V letošním roce měli žáci možnost podat tři přihlášky a v případě úspěchu si z těchto tří možností vybrat tu nejlepší. Zavedením předmětu Volba povolání je umožněno žákům se lépe připravovat na toto důležité rozhodnutí a přiblížit jim svět práce s různými povoláními prostřednictvím 9 modulů: 1. sebepoznávání, 2. rozhodování, 3. akční plánování, 4. možnosti absolventa základní školy, 5. informační základna pro volbu povolání, 6. orientace v důležitých profesních informacích, 7. rovnost příležitostí na trhu práce, 8. adaptace na životní změny, 9. svět práce a dospělosti (vzájemně se prolínají). Na škole používáme k výuce tiskopisy z pracovního sešitu Volba povolání (Hněvín 1999 – Most), učebnice pro pracovní vyučování Svět práce. Vyučující má k dispozici Příručku pro učitele, mnoho odborných knih, využívá aktuální články a další dostupnou literaturu. Vedení školy chce i nadále tomuto předmětu věnovat velkou pozornost a poskytovat dostatečný prostor pro jeho realizaci na škole právě vzhledem k situaci v regionu, kde žijeme. I ve ŠVP věnujeme této oblasti velkou pozornost a má zde nezastupitelné místo.
1/e Údaje o výsledcích vzdělávání žáků podle cílů stanovených vzdělávacími programy
Rámcové vzdělávací programy
Zákon č. 561/2004 Sb., o předškolním, základním, středním, vyšším odborném a jiném vzdělávání (školský zákon), ve znění aktuálních změn stanoví v § 3 odst. 2 povinnost, kdy pro každý obor vzdělání v základním a středním vzdělávání a pro předškolním, základní umělecké a jazykové vzdělávání se vydávají rámcové vzdělávací programy. Rámcové vzdělávací programy (RVP) stanoví zejména konkrétní cíle, formy, délku a povinný obsah vzdělávání, a to všeobecného a odborného podle zaměření daného oboru vzdělání.
Školní vzdělávací programy
Školní vzdělávací program (ŠVP) pro vzdělávání musí být v souladu s rámcovým vzdělávacím programem, obsah vzdělávání může být v tomto ŠVP uspořádán do předmětů nebo jiných ucelených částí učiva (celky, moduly atd.). ŠVP vydává ředitel dané školy a musí být zveřejněn na přístupném místě ve škole.
Školní vzdělávací program pro základní vzdělávání Základní školy Louny, Školní 2426
Vzdělávání v jednotlivé škole a školském zařízení se uskutečňuje podle školních vzdělávacích programů. Od školního roku 2007/2008 začala i na Základní škole Louny, Školní 2426 probíhat výuka podle Školního vzdělávacího programu pro základní vzdělávání, vydaného s platností od 1. 9. 2007 pod čj. 800/2007/ŘŠ pod názvem „ŠKOLA 21. STOLETÍ – TRADIČNĚ I NOVĚ“. Souběžně probíhala výuka podle Vzdělávacího programu Základní škola, který schválilo MŠMT ČR dne 30. 4. 1996 pod čj. 16847/96-2, s platností od 1. 9. 1996, ve znění úpravy a doplňků, které schválilo MŠMT dne 25. 8. 1998 pod čj. 25018/98-22 s platností od 1. 9. 1998 (program je dobíhající).
Pojetí a cíle základního vzdělávání
Základní vzdělávání má žákům:
Cíle vzdělávání
1. Osvojit si strategii učení a být motivován pro celoživotní učení. 2. Tvořivě myslet, logicky uvažovat a řešit problémy. 3. Všestranně a účinně komunikovat. 4. Spolupracovat a respektovat práci a úspěchy vlastní i druhých. 5. Projevovat se jako svobodná a zodpovědná osobnost. 6. Projevovat pozitivní city v chování, jednání a prožívání životních situací, vnímavost a citlivé vztahy k lidem, svému prostředí a k přírodě. 7. Aktivně rozvíjet a chránit své fyzické, duševní a sociální zdraví. 8. Tolerance a ohleduplnost k jiným lidem. 9. Poznání svých možností, životní a profesní orientace.
Učební plány ve školním roce 2008/2009 na Základní škole Louny, Školní 2426 (viz tabulka).
Vzdělávací program Základní škola, včetně doplňků (2008/2009) Školní vzdělávací program pro základní vzdělávání – Škola 21. století, tradičně i nově
Výuka jazyků
Národní program rozvoje vzdělávání v České republice (Bílá kniha) hovoří mimo jiné i o potřebě dosáhnout vyšší kvality a funkčnosti vzdělávání tvorbou nových vzdělávacích a studijních programů, které budou odpovídat požadavkům informační a znalostní společnosti. V některých prioritních oblastech Státního programu vzdělávání se také objevují cizí jazyky.
Výuka cizích jazyků na naší škole ve školním roce 2008/2009
V posledním roce se ze strany zákonných zástupců zmenšuje zájem o výuku německého jazyka a rodiče naopak preferují jazyk anglický. Snažíme se pomocí třídních učitelek v 1. a 2. třídách a vyučujících německého jazyka, kladně motivovat žáky k výuce německého jazyka, což se nám začíná pomalu dařit (výuka německého jazyka formou nepovinného předmětu, hlavně na I. stupni). Výuku německého jazyka zajišťovali na škole 2 pedagogičtí pracovníci s odpovídajícím vzděláním. Hodnoceno podle zákona č. 563/2004 Sb., v aktuálním znění. Výuku anglického jazyka zajišťovali na škole 3 pedagogičtí pracovníci, kdy jsou odborně i pedagogicky způsobilí, ale nemají kvalifikaci na výuku anglického jazyka. Hodnoceno podle zákona č. 563/2004 Sb., v aktuálním znění.
Pracovní činnosti, volitelné předměty, nepovinné předměty na I. a II. stupni
Pracovní činnosti - 2008/2009 - II. stupeň
6. ročník (6. A, 6. B) – podle ŠVP ZV vzdělávací oblast Člověk a svět práce – Pracovní činnosti
Poznámka: třídy se vždy dělí a v činnostech se střídají v pololetí.
7. ročník (7.A, 7.B) – podle ŠVP ZV vzdělávací oblast Člověk a svět práce – Pracovní činnosti
Poznámka: třídy se vždy dělí a v činnostech se střídají v pololetí.
8. ročník (8.A, 8.B, 8.C) – podle vzdělávacího programu Základní školy v aktuálním znění
9. ročník (9.A, 9.B) – podle vzdělávacího programu Základní školy v aktuálním znění
Volitelné předměty - 2008/2009 – I. stupeň
2. ročník (2. A, 2. B) - podle ŠVP ZV vzdělávací oblast Člověk a svět práce · Zábavná čeština (pro integrované žáky) - 1 hod. · Tvořivá čeština - 1 hod. · Tvůrčí dílna - 1 hod. Poznámka: třídy 2. A, 2. B se dělí na 3 skupiny v rámci jedné vyučovací hodiny.
Volitelné předměty - 2008/2009 – II. stupeň
7. ročník (7.A, 7.B) 3 možnosti – podle ŠVP vzdělávací oblast Člověk a svět práce
7. ročník (7. A, 7. B) – podle ŠVP vzdělávací oblast Člověk a svět práce · Výchova k bezpečnosti – 1 skupina/2 hodiny · Německý jazyk – 1 skupina/2 hodiny · Ruský jazyk – 1 skupina/2 hodiny
8. ročník (8.A, 8.B, 8,C) 3 možnosti – podle vzdělávacího programu Základní školy v aktuálním znění
9. ročník (9.A, 9.B) 3 možnosti – podle vzdělávacího programu Základní školy v aktuálním znění
Nepovinné předměty - 2008/2009 – I. stupeň
(cvičení z českého jazyka pro děti s SPU)
(výuka probíhá průběžně s jednotlivci)
Nepovinné předměty - 2008/2009 – II. stupeň
(cvičení z českého jazyka pro děti s SPU)
Přípravná třída základní školy
Vzdělávací obsah přípravné třídy (dále i PT) probíhal dle plánu vycházejícího z rámcového vzdělávacího programu předškolního vzdělávaní (dále i RVP PV) školní vzdělávacího programu pro základní vzdělávání (dále i ŠVP ZŠ Školní 2426). Náplň práce a výuka byla průběžně upravována a modifikována s ohledem na speciální vzdělávací potřeby dětí, dle konkrétního stavu jejich dovedností, vědomostí a specifických potřeb jejich rozvoje. U jednotlivců bylo postupováno dle doporučení z vyšetření odborného pracoviště.
Během docházky byla dětem věnována individuální péče, směřující k dosažení optimálního stupně rozvoje podle individuálních možností každého žáka tak, aby mohl úspěšně zahájit školní docházku. Na konci školního roku bylo vypracováno pro každého žáka hodnocení s doporučením pro rodiče a diplom pro děti. Ve třídě probíhalo plnění třídních i školních projektů: „Zdravá snídaně a svačina“, „Město, které mám rád“, „Den stromů“,“Den rodin“, „Březen - měsíc knihy a internetu“. Děti i rodiče byli motivováni ke společné četbě nabídkou knih z nakladatelství Albatros a výstavou knih nakladatelství Fraus. Probíhaly návštěvy výstav výtvarných prací, návštěvy divadelních, hudebních a filmových představení, návštěva Městské knihovny v Lounech, knihkupectví Pergamen, čajovny a cukrárny. Průběžně byl tříděn školní odpad. Pravidelné vycházky byly tematicky zaměřovány. Žáci tak byli soustavně začleňováni do života školy a společnosti. Systematická péče byla věnována rozvoji hrubé a jemné motoriky, rozvoji vnímání a schopnosti soustředění, nápravám a rozvoji řeči a slovní zásoby, matematickým představám a osvojování základních poznatků o přírodě a společnosti, rozvoji pracovních, pohybových, výtvarných a hudebních dovedností. Žáci byli také vedeni dle stanovených zásad prevence proti šikaně. Náplň kulturně sociálních a hygienických návyků výrazně přispěla ke kultivaci chování dětí dle společenských norem. Bylo tím dosaženo naplnění stanovených kompetencí. K utváření vztahů a spolupráce se školou přispívaly každodenní konzultace třídní učitelky s rodiči, jejich návštěvy ve třídě a společné akce jako vánoční besídka, ukázková dvouhodina v PT a slavnostní rozloučení. Soustavné motivační působení na rodiče směřovalo k důslednému vedení dětí ke kázni a smyslu pro povinnost, k rozvoji jejich schopností, zavedení denního režimu, dbaní na nutnost logopedických náprav vad řeči, k pravidelné docházce do PT. Třídu 11. 2. 2009 navštívila PhDr. Hajná z PPP Louny, která neopomenula vyzdvihnout výrazný pokrok u dětí, s kterými i oba pracovala. Následně se zde 16. 2. 2009 konala schůzka výchovných poradců na téma „Přípravná třída a její význam“, která byla hodnocena velice kladně, hlavně práce p. učitelky. V tomto školním roce 2008/2009 navštěvovalo pravidelně PT deset žáků, osm je zralých a připravených pro vstup do první třídy. Jejich úspěšnost při osvojování učiva prvního ročníku bude do značné míry záviset na pravidelné domácí přípravě a těsné spolupráci jejich rodičů se školou. Základy byly vytvořeny pravidelným kontaktem s třídní učitelkou přípravné třídy. (Hodnocení zpracovala Mgr. Eva Potrebuješová, třídní učitelka přípravné třídy).
Školní družina
Ve školním roce 2008/2009 se do školní družiny (dále i ŠD) přihlásilo a navštěvovalo ji 110 žáků. Pro velký zájem bylo od 15. 9. 2008 zřízeno čtvrté oddělení, které se skládalo ze žáků převážně dojíždějících, kteří potřebovali službu ŠD pouze na kratší dobu. Další oddělení pracovala pod odborným dohledem tří stálých vychovatelek: 1.oddělení – p. Koblížková - žáci 1., 2. a 5.ročníku 2.oddělení. - p. Svobodová – žáci 1. a 4. ročníku 3. oddělení – p. Křížková – žáci 2. a 3. ročníku.
Zájmová činnost dětí ve všech odděleních probíhala pod názvem „Pohádkové bytosti mají spoustu starostí“. Činnost každého měsíce měla stejný námět, lišila se pouze vlastním provedením, odpovídajícím věku dětí. Kromě činností každého oddělení obsahoval plán i páteční hromadné akce. Zde si myslím, že jsme udělaly při tvoření plánu chybu. Naplánovaly jsme velký počet sportovních i jiných soutěží, o které děti nakonec ztratily zájem. Pro příští školní rok budeme společné akce připravovat střídměji a raději ponecháme každému oddělení více prostoru pro samostatnou činnost. Velmi se osvědčila spolupráce se školním klubem. Starší kamarádi připravili pro družinové děti několik akcí, které byly velmi pěkné a napomohly sblížení dětí různých věkových kategorií. Dále se musím zmínit o letité (a stále pokračující) spolupráci se školním klubem z Postoloprt. Společné akce na naší i postoloprtské škole jsou vždy příjemným zpestřením školního roku. Naše děti se na návštěvu těší a pečlivě se na ní připravují. Je to pro ně vítaná příležitost, jak si změřit sportovní síly, skamarádit se s dětmi z jiného města, poznat radosti a problémy svých vrstevníků. Letošní školní rok byl velmi náročný a nepřál naší úspěšné práci. Oprava školní budovy pro nás znamenala na dva měsíce opustit plánovaný program a nabídnout dětem náhradní, méně lákavé zaměstnání. S menšími úpravami bychom tedy chtěli plán činností na letošní školní rok zopakovat ve školním roce 2009/2010. Děti se na práci v družině těší, očekávají od nás pestrou nabídku a byla by škoda neprovedené akce neuskutečnit. I když se ne vše povedlo, většině dětí se ve školní družině líbí, chodí tam rády a je naší profesní ctí, aby tomu tak bylo i nadále. K tomuto hodnocení přikládám zpracovaná hodnocení průběhu letošního školního roku jednotlivých oddělení. Z nich je patrno, jak budeme postupovat s plánem na příští školní rok 2009/2010, které činnosti zopakujeme, zrušíme, nebo doplníme jinými (projednáno na pedagogické radě). Kromě pravidelné činnosti jednotlivých oddělení pracovaly pod vedením vychovatelek při školní družině i výtvarný, sportovní kroužek a kroužek dekorativní tvorby. Z přístupu dětí a jejich radostného tvoření vyvozuji, že i práce těchto kroužků by měla v příštím školním roce pokračovat. Jakákoli činnost ve školní družině pomáhá rozvíjet žákovu osobnost. Učí se komunikovat se svými vrstevníky i dospělými, vyjadřovat své pocity, sdělovat své myšlenky a formulovat své projevy, zařadit se do kolektivu a být jeho platným členem. Učí se podle svých schopností a možností aktivně trávit volný čas a rozvíjet své schopnosti a nadání. Pokud práce školní družiny alespoň částečně ovlivní tvorbu žákovy osobnosti, pracovala Školní družina na Základní škole Louny, Školní 2426 dobře. (Hodnocení zpracovala Miroslava Koblížková, vedoucí vychovatelka školní družiny).
Školní klub
Školní klub ,,POHODA“ (dále i ŠK) pracuje na škole již třetím rokem. Školní klub po celý rok spolupracuje s Městskou knihovnou v Lounech, která klubu propůjčuje své knihy každý měsíc. V prostorách školy má klub svoji nástěnku ,,OKÉNKO ŠKOLNÍHO KLUBU“, kde je vyvěšen každý týden plán činností. Činnost klubu je uskutečňována formou zájmového vzdělávání a to příležitostnou, pravidelnou, spontánní a individuální. Pro školní rok 2008/2009 vycházela činnost ze školního programu „Indiánský rok – souznění s přírodou“. V rámci sportovního vyžití ŠK zajišťuje kroužky aerobiku pro mladší a starší děvčata, kroužky florbalu pro starší a mladší chlapce. Díky zájmu ze strany žáků se snaží naše škola dokupovat žádoucí vybavení pro tyto druhy sportu. Od září máme k dispozici stůl na stolní tenis, který je umístěn na chodbě u ŠK. S děvčaty vystupujeme při různých příležitostech např. vánoční besídka, MDD pro žáky ŠD a vystoupení pro žáky z družební školy v Postoloprtech. S chlapci jsme se zúčastnili dvou turnajů ve florbale, kde mladší žáci obsadili druhé místo v oblastním kole a starší žáci místo první, což byl pro nás veliký úspěch a zároveň zpětná vazba pro žáky a činnost tohoto kroužku. Každý den je pro žáky připravena tzv. tvořivá dílna, kde si mohou tvořit a vyrábět různé předměty. Tento rok se nám klub rozšířil o tzv. pracovní místnost – dílnu a zároveň sklad pro materiál. K práci využíváme různorodý materiál (tradiční i netradiční výtvarné techniky). Práce dětí jsou prezentovány ve vestibulu školy, v Okénku ŠK a zdobí prostory třídy školního klubu. Školní klub se zapojuje do projektů školy př. “Město,kde jsem doma“, “Svět knihy“ a plní i své projekty podle plánu činností ŠK např. „Keltský horoskop“, „Den proti drogám“, „Prevence proti šikaně“. Konala se také tzv. Setkání členů klubu, která jsou zaměřena především na turistiku a utváření kladného vztahu k přírodě a k různým příležitostem. Např.: vítání podzimu, vycházka k Černčickému splavu, vázání adventních věnců, lednové a únorové družební setkání s dětmi z Postoloprt , tradiční pololetní turistická vycházka na Stříbrník, oslava MDD, jarní turistická vycházka ke splavu v Černicích a další akce. Členové klubu pečují o klubová zvířátka, což přispívá ke kladnému vztahu k přírodě a rozvoji kladných citových vazeb. Při setkávání žáků ve školním klubu je kladen důraz na kultivování mezilidských vztahů – potírání agresivity, rozvoj komunikace, spolupráci, toleranci ke spolužákům různého školního věku a kamarádství. ŠK napomáhá při přípravě na vyučování využíváním internetu a knihovny. Do školního klubu se v září přihlásilo 47 žáků. Docházka žáků je dobrovolná. Během roku se docházka obměňuje z důvodu zajišťování volných hodin žáků např. při laboratorních projektech žáků II. stupně, před odpoledním vyučování a při dalších volných hodinách žáků. Žáci se postupně rozdělili na trvalé členy a členy nepravidelně docházející. Každodenně se zde vystřídá průměrně mezi 30 až i 55 žáky. Z důvodu rekonstrukce školy se nám nepodařilo splnit některé činnosti, ale i přesto byl tento rok úspěšný a školní klub plnil svoje poslání na 100%. (Hodnocení zpracovala Irena Linajová, vychovatelka školního klubu).
Environmentální vzdělávání (EVVO)
Pro školní rok 2008/2009 byla pověřena koordinováním oblasti environmentálního vzdělávaní, výchovy a osvěty na škole Ing. Romana Černá, která postupovala při plnění své činnosti podle Metodického pokynu MŠMT ČR čj. 32 338/2000-22, včetně příloh, podle organizačního řádu školy a dále podle platné legislativy. Pověřená pracovnice měla stanovenou pracovní náplň, kdy zadané úkoly korespondují s dlouhodobým plánem EV na škole a také s ročním plánem školy (viz dále).
Tento pokyn ukládá povinnost řediteli školy a všem ostatním pracovníkům postupovat podle předloženého programu environmentálního vzdělávání, výchovy a osvěty, který zpracovává každá škola. Úkolem školního koordinátora environmentálního vzdělávání je zpracovat program, který je součástí koncepce rozvoje školy.
Dlouhodobé cíle EVVO
Obecně se dlouhodobé cíle vztahují ke zlepšení podmínek pro výuku v environmentální oblasti ve všech oblastech a k ekologizaci provozu školy. V letošním školním roce jsme udělali obrovský skok právě v oblasti ekologizace provozu školy, zateplení pláště budovy a výměna oken se jistě pozitivně promítnou v energetickém auditu školy, přispějí ke zlepšení klimatu v budově a v neposlední řadě jsou i dobrým příkladem pro žáky školy. Dalším pozitivním krokem z hlediska dlouhodobých cílů je zahájení třídění odpadu v celém provozu školy (papír, plasty, sklo). Tento projekt je realizován na základě spolupráce s městem Louny, které dodalo velkoobjemové nádoby na tříděný odpad a zajišťuje jejich pravidelné vyvážení. Do třídění se zapojil I. a II. stupeň, přípravná třída, školní družina, školní klub. V současné době nemáme dostatečné množství nádob vhodných pro odkládání tříděného odpadu. Byli jsme nuceni improvizovat. V jednotlivých třídách jsou umístěny speciálně označené krabice na vytříděný papír. Žáci navštěvující volitelný předmět na II. stupni - ekologický seminář pravidelně kontrolovali kvalitu třídění v jednotlivých třídách a udělovali známky. Nejlépe si vedli žáci prvního stupně, Nádoby na třídění plastů jsou zatím umístěny pouze na chodbách, což není zcela dostačující, likvidace použitého skla je záležitostí většinou školní jídelny. Dalším úspěchem z hlediska dlouhodobých cílů je skutečnost, že jsme se zapojili do celorepublikového projektu Recyklohraní, organizovaný společnostmi ASEKOL s.r.o., ECOBAT s.r.o. a EKO-KOM a.s. Výše jmenované firmy dodaly škole nádoby na zpětný odběr vybitých baterií a drobných elektrospotřebičů. Škola získává za zpětný odběr body se kterými jsou spojeny odměny pro školu. Součástí tohoto projektu jsou i vzdělávací a výchovné úkoly spojené s ekologickou tématikou.
Roční plán EVVO
Environmentální výchova je zařazena do výuky v podobě průřezových témat, které se promítají ve všech předmětech na obou vzdělávacích stupních. Při výuce jsou využívány veškeré dostupné prostředky, kterými naše škola disponuje. Výukové programy, které stále obohacujeme o další dostupné tituly, nově odebíráme časopis Bedrník, nová řada učebnic nakladatelství Fraus je využívána již v 6. a7. třídách, ve spojení s interaktivní tabulí a s připojením na Internet umožňuje názornější seznamování s problémy. Při praktických činnostech využíváme možností odborných učeben - školní dílny, cvičné kuchyňky. Skleník a školního pozemku jsme v letošním roce pro výuku nevyužívali z důvodu probíhající stavby a zákazu vstupu na staveniště. Žáci se celoročně starali o květiny ve třídách a ve společných prostorách školy. Z hlediska ročního plánu jsme v letošním školním roce vycházeli ze ztížených podmínek jak prostorových tak časových, ale přesto jsme se zapojili do několika soutěží a akcí, které během školního roku probíhaly. Žáci I. stupně se zúčastnili soutěže pořádané organizací Viana při střední škole Schola Humanitas v Litvínově. Prostřednictvím Internetu děti odpovídaly na otázky vztahující se k ochraně přírody. Žáci osmých a devátých tříd se zapojili do soutěže V přírodě neriskuj, kterou pořádá skautská organizace Louny Další aktivitou byla účast žáků devátých tříd v soutěži pořádané odborem životního prostředí města Louny.V této soutěži získala žákyně naší školy 3 místo. Velkou akcí z hledisky EVVO byla celoškolní akce „škola v přírodě“ (červen 2009 – Staré Splavy). Takovéto pobyty pomáhají získávat zkušenosti z vlastních prožitků a z bezprostředního kontaktu s přírodou.
Projektové dny se staly již nedílnou součástí výuky (viz dále v době 1/h). V letošním roce bylo nosným tématem soutěž “Město ve kterém žiji“. Všichni žáci druhého stupně se zapojili do internetové soutěže pořádané Základní školou Louny, 28.října 2173. Jednalo se o třetí ročník, zatím jsme se zúčastnili všech ročníků, ale v tom letošním jsme byli nejaktivnější školou a zároveň v kategorii 6. a 9. třída jsme zvítězili. (Hodnocení zpracovala Ing. Romana Černá, koordinátora environmentální výchovy).
Informační technologie
Hardwarové vybavení školy z hlediska počtu přípojných míst v budově školy se o proti loňskému školnímu roku nezměnil. Zůstal zachován i způsob připojení k internetové síti a zajištění serverových služeb. Ve školním roce 2008/2009 byla zmodernizována učebna výpočetní techniky. Čtyři nejstarší počítače v učebně byly nahrazeny novými typy. Tím se značně zlepšila možnost výuky a došlo ke sjednocení softwarového vybavení, všechny počítače pracují v operační systému Windows XP. Byl zachován stávající způsob správy a zabezpečení počítačové sítě. Škola provozuje funkční webové stránky, které jsou pravidelně týdně aktualizovány (www.8zs.ln.cz). Veškeré používané programové vybavení je v souladu s licenčními ujednáními.
Aktivity Žáci se v rámci předmětů výuky informatiky (II. stupeň) zapojili do následujících soutěží. Jednalo se o soutěže vycházející z cíle naučit žáky efektivně pracovat s internetem, ověřovat získané informace a vyhodnocovat zjištěná data. Soutěž organizovaná webovým portálem. Jednalo se o soutěže, které probíhaly několik týdnů a témata jednotlivých kol byla zaměřena na různé oblasti lidské činnosti, geografii, současné dění ve světě i v ČR. Co se správnosti odpovědí týče, dosahovali naši žáci plného počtu bodů, ale součástí otázek byla vždy jedna odhadní otázka př. Kolik lidí navštíví dané stránky v určitý den? a další. Bohužel tyto otázky rozhodovaly o výsledném pořadí. Největší akcí letošního roku byla účast celého druhého stupně v internetové soutěži požádané Základní školou Louny, 28. října 2173 na téma: Znáš své město a okolí? www.3zslouny.cz/soutez/. V této soutěži, kde rozhodovala nejen správnost ale i čas odeslaných odpovědí jsme byli velice úspěšní. Vyhráli jsme dvě první místa a to v kategorii 6. a 9. třída. Při výuce informatiky je kladen důraz na zásady bezpečného využívání informačních technologií (např. akce bezpečný internet pro žáky i jejich rodiče atd.). (Hodnocení zpracovala Ing. Romana Černá, koordinátora ICT).
Organizace školního roku
Ředitelka školy postupovala při organizace výuky v základní škole během celého školního roku 2008/2009 podle vyhlášky MŠMT č. 16/2004 Sb., o organizaci školního roku a podle materiálu MŠMT ČR čj. 14671/2007-20 pod názvem Organizace školního roku 2008/2009 v základních školách, středních školách, základních uměleckých školách a konzervatořích. Je nutné ještě jmenovat vyhlášku MŠMT ČR č. 48/2005 Sb., o základním vzdělávání a některých náležitostech plnění povinné školní docházky, v úplném znění.
Volné dny tzv. ředitelské volno
Ředitelka školy pro tento školní rok využila možnosti § 24 odst. 2 školského zákona, kdy je možné ze závažných důvodů, zejména organizačních a technických, vyhlásit tzv. ředitelské volno (v jednom školním roce nejvíce 5 volných dnů pro žáky). Tyto dny udělila ve dnech 15. až 19. června 2009 v souvislosti s rozsáhlou stavební rekonstrukcí školy. V této souvislosti ředitelka školy požádala, se souhlasem svého zřizovatele tj. město Louny o povolení úpravy organizace školního roku 2008/2009. MŠMT ČR vydalo rozhodnutí se souhlasným stanoviskem, a proto mohl být školní rok na škole ukončen ke dni 22. června 2009.
WWW. stránky školy
Zcela nezbytným pomocníkem při prezentaci a zviditelnění školy se staly v tomto školním roce naše www. stránky a podle sledovaných údajů jsou stále více využívány. Přesvědčte se také vy a zadejte www.8zs.ln.cz (stačí vyhledat a již jste zde).
1/f) Údaje o prevenci sociálně patologických jevů ve školním roce 2008/2009
Pro školní rok 2008/2009 byla pověřena funkcí školního metodika prevence na škole Mgr. Lenka Cvešprová, která postupovala při plnění své činnosti podle Metodického pokynu MŠMT ČR k prevenci sociálně patologických jevů u dětí a mládeže pod čj. 14 514/2000- 51, podle vyhlášky MŠMT č. 72/2005 Sb., o poskytování poradenských služeb ve školách a školských poradenských zařízeních, dále podle organizačního řádu školy.
V letošním školním roce jsem v našem programu vycházeli z projektu „Sám sebou“. Určité oblasti prevence jsou již několik let zaintegrovány do předmětů občanská výchova, rodinná výchova, český jazyk, chemie, přírodopis, tělesná výchova, v souladu s ŠVP do předmětů výchova k občanství a výchova ke zdraví. Spolupracovali jsme s Policií ČR – pprap. Bc. T. Krupičkou. V oblasti prevence záškoláctví a skrytého záškoláctví úzce spolupracujeme se sociálním odborem v Lounech. Cílem projektu je budování zdravého a fungujícího dětského kolektivu, který je schopen vzájemné komunikace jednak mezi sebou, s pedagogy, zákonnými zástupci a dalšími dospělými. Vede k rozpoznání krizových situací a nabízí možnosti řešení.
Realizace projektu probíhala v několika oblastech: a) prevence zneužívání návykových látek – tento bod je plně zaintegrován do výuky ve všech ročních základní školy v rámci prvouky, výchovy k občanství, výchovy ke zdraví, občanské výchovy, rodinné výchovy, tělesné výchovy, českého jazyka, dějepisu, zeměpisu, výtvarné výchovy. Často vycházíme z projektu „Sám sebou“ a velmi se osvědčily nápady a techniky z časopisu Prevence, který již několik let pravidelně odebíráme. b)prevence kriminality a dalších sociálně patologických jevů – v oblasti kriminality úzce spolupracujeme s PČR pprap. T Krupičkou, který pracuje s dětmi 2. – 5. tříd v oblasti dopravní výchovy, a se žáky II. stupně v oblasti právního vědomí (přednášky, besedy). c) preventivní aktivity zaměřené na spolupráci s rodiči – v rámci třídních schůzek jsou rodiče pravidelně informování o dění na škole, zaměřujeme se především na osvětu v oblasti prevence, předcházení pat. jevů, dostávají od nás informační letáčky, brožury (např. jak poznat, že se něco s dítětem děje, kam se obrátit o pomoc, bezpečná práce s internetem apod.), velkou pozornost věnujeme i otázkám časté absence a skrytého záškoláctví. d)preventivní volnočasové aktivity – např. práce kroužků na škole, školní klub. e)aktivity zaměřené na vytváření zdravých postojů, zdravého životního stylu, dovedností a zvládání soc. vztahů – pravidelně se zúčastňujeme akcí typu Zdravé zuby, Ajax, využíváme techniky na posilování soudržnosti kolektivu i jako prevence šikany.
Dále probíhaly další akce, aktivity, informační činnosti v oblasti prevence sociálně patologických jevů :
Září 2008 – začátek akce Ajax Říjen – prosinec 2008 - pokračování akce Ajax ve 2. třídách Březen 2009 – dopravní výchova 1. – 4. tříd Březen 2009 – právní vědomí – 8. a 9. třídy Květen 2009 – dokončení celoroční akce Ajax ve 2. třídách
Září 2008 – začátek akce Ajax Květen 2009 – dokončení celoroční akce Ajax ve 2. třídách
vymezeny pevně v rozvrhu pravidelně každý týden v rozmezí 3 vyučovacích hodin týdně nad rámec vyučovacích povinností (ve školním roce 2008/2009 v pondělí od 11.00 do 13.00 hodin), tyto hodiny byly využívány k přípravě různých materiálů pro žáky, kolegy, rodiče, k řešení různých případů, k jednání se žáky a jejich zákonnými zástupci, ke spolupráce se sociálním odborem apod., často jsem však řešila jednotlivé případy bez odkladu a operativně tak, aby nedocházelo ke zbytečným prodlevám.
Další oblastí jsou volnočasové aktivity a) zájmové kroužky - hra na flétnu, kroužek logopedických cvičení, sportovní kroužek míčové hry, sportovní kroužek pro starší žáky, kroužek aerobiku, aerobik pro náročné sborový zpěv, sportovní kroužek – florbal – mladší žáci, sportovní kroužek – florbal – starší žáci, literární kroužek, počítačový kroužek. b) školní klub – pod vedením p. Linajové pracuje 3 roky školní klub, který je velmi oblíbený a populární, je plně využíván po celou dobu, kdy je otevřen, žáky I. a II. 2. stupně, jsou pro ně připravovány různé aktivity – včetně různých výletů a výjezdů. c) doučování – zajištěno cvičení z českého jazyka na I. a II. stupni pravidelně každý týden po celý školní rok, pro žáky 9. tříd zajištěno cvičení z českého jazyka a matematiky jako příprava na přijímací zkoušky.
d) nápravy (logopedické, spec. poruchy učení) – naše škola poskytuje logopedická cvičení pro žáky 1. a 2. tříd pod odborným vedením a také tzv. nápravy pro děti se specifickými poruchami učení e) pravidelné mimoškolní akce – každoročně vyjíždíme na lyžařský kurz, výjezd celé školy na červnový ozdravný pobyt ve Starých Splavech, exkurze, výlety, práce v plenéru.
Případy související se sociálně patologickými jevy ve škole:
legislativy ve spolupráci s PČR
Co se Nám ve školním roce 2008/2009 podařilo! Rodiče si začali zvykat na konzultační hodiny a přicházeli do školy řešit problémy svých dětí, vynikající spolupráce se sociálním odborem. Zpracovali jsme školní program prevence šikany.
Co se naopak ve školním roce 2008/2009 nepodařilo! Stále se nepodařilo navázat na spolupráci s SVP Slaný, a to hlavně v oblasti prevence šikany v rámci projektu minimalizace šikany. Důvodem byla zřejmě naprostá pracovní a časová vyčerpanost pracovníků SVP. Dalším problémem je velký nárůst jednodenní až dvoudenní absence žáků často omlouvaný rodiči jako rodinné důvody – na tento problém se více zaměříme v příštím školním roce. (Hodnocení zpracovala Mgr. Lenka Cvešprová, preventista sociálně patologických jevů).
Při zhodnocení letošního roku bych uvedla, že velkým problémem v prevenci nejsou drogy a jiné návykové látky, ale problémy, se kterými děti přicházejí z domova (rodinné problémy, nedostatek času věnovaný rodiči svým dětem), a pak se uchylují k takovým extrémům jako je vyznávání emo-stylu (nejen formou oblékání, ale i pořezávání rukou a jiné formy poškozování), útěky z domova jako forma protestu. Stále se objevuje skryté záškoláctví, záškoláctví jako takové, pokusy o šikanu. Při plánování programu využíváme i dostupné webové stránky: např. www.drogy.cz, www.rodiceprotidrogam.cz , www.sidliste.cz. www.varianty.cz . Odebíráme časopis Závislost a časopis Prevence, který je zvláště velmi inspirativní a přínosný. Je škoda, že ne všichni třídní učitelé metod a technik poskytující tento časopis nevyužívají více. V tomto bodě máme určité rezervy. Minimální preventivní program se zaměřuje i na spolupráci s rodiči, kteří byli prostřednictvím třídních schůzek pravidelně seznamováni s děním na škole.
Při řešení sociálně patologických jevů respektujeme MP MŠMT ČR, které platí:
Ø MP k prevenci sociálně patologických jevů u dětí a mládeže (čj. 14514/2005-51), Ø MP k prevenci a řešení šikanování mezi žáky škol a škol. zařízení (čj. 28275/00-22), Ø MP k projevům rasismu, xenofobie a intolerance (čj. 14423/1999-22) Ø MP k jednotnému postupu při uvolňování a omlouvání žáků z vyučování, prevenci a postihu záškoláctví (čj. 10194/2002-14), Ø MP spolupráce předškolních zařízení, škol a školských zařízení s Policií ČR při prevenci a při vyšetřování kriminality dětí a mládeže a kriminality na dětech a mládeži páchané (čj. 25884/2003-24).
Spolupracujeme podle závažnosti patologického chování s dalšími krizovými, poradenskými a preventivními zařízeními, s institucemi zajišťujícími sociálně právní ochranu dětí a mládeže, zajišťujeme informovanost žáků školy a jejich zákonných zástupců. Prevenci a řešení sociálně patologických jevů na naší škole je již tradičně věnována velká pozornost. Škola reaguje na tyto jevy velmi pružně a důsledně potírá jakékoli násilí, šikanu apod. Sledujeme všechny projevy sociálně patologických jevů a navrhujeme cílená opatření k včasnému odhalování těchto rizik a k bezodkladnému řešení vzniklých problémů.
Oblast výchovného poradenství ve škole
Pro školní rok 2008/2009 byla na základě nařízení vlády č. 400/2002 Sb., kterým se mění nařízení vlády č. 68/1997 Sb., kterým se stanoví míra vyučovací povinnosti učitelů a míra povinností výchovné práce ostatních pedagogických pracovníků ve školství, ve znění nařízení vlády č. 153/1999 Sb., pověřena výkonem funkce učitele - výchovného poradce na škole Mgr. Jitka Jiroutková, která postupovala při plnění své činnosti podle vyhlášky MŠMT č. 72/2005 Sb., o poskytování poradenských služeb ve školách a školských poradenských zařízeních, podle organizačního řádu školy a dále podle platné legislativy. Výchovná poradkyně měla stanovenou pracovní náplň (organizační řád – odpovědnost, metodická a informační činnost, péče o žáky s výukovými potížemi a se zdravotním postižením, péče o žáky s výchovnými problémy, volba povolání, dokumentace a jiné úkoly) a dále pracovala podle zpracovaného tematického plánu výchovného poradenství pro 1. až 9. ročníky na škole pro školní rok 2008/2009.
Hlavní úkoly v pracovní náplni výchovného poradce
Poskytovat metodickou a odbornou pomoc všem pedagogickým pracovníkům. Koordinovat jejich činnost v oblasti výchovy a vzdělávání. Pravidelně podávat informace o nových pokynech, vyhláškách a nařízeních týkajících se výchovy a vzdělávání. Zveřejňovat informace o možnostech studia, vyhlášky a nařízení. Vést a vyřizovat předepsanou dokumentaci pro výchovné poradenství a kartotéku žáků s vývojovými poruchami učení a chování.
Dále se úkoly výchovného poradce dělí do následujících oblastí: 1. volba povolání (viz body 1/d) - Údaje o přijímacím řízení žáků) 2. odborná pomoc učitelům a ostatním pedagogickým pracovníkům se žáky s vývojovými poruchami učení a chování, vedení dokumentace a kartotéky odborných zpráv a vyšetření 3. sledování žáků s vývojovými poruchami chování 4. spolupráce s odbornými pracovišti a středisky 5. kontrola plnění IVP, konzultace v PPP, SPC apod.
Žáci se speciálními vzdělávacími potřebami
Při individuální integraci dítěte do běžné základní školy musí být žákovi zajištěny odpovídající vzdělávací podmínky a nezbytné služby pedagogicko – psychologického a speciálně pedagogického poradenství a také pedagogicko – psychologická pomoc při výchově a vzdělávání těchto žáků samotným učitelům. Škola spolupracuje se školskými poradenskými zařízeními, protože jejich odborné posudky a rady jsou pro další postup výuky ve škole nezbytné. Během školního roku probíhalo několik pracovních schůzek pro výchovné poradce, pod vedením zkušených odborníků právě v PPP Louny. Určitě by bylo velkým přínosem zaměstnávat vlastního psychologa či odborného pracovníka, ale tyto možnosti v současné době škola nemá. Výhodou by byla hlavně podrobná znalost školního prostředí, bezprostřední kontakt se žáky, větší kontakt s rodiči a hlavně okamžitá reakce na řešení problému. Této myšlenky se vedení školy nevzdává a bude podnikat další realizační kroky.
Poskytování odborné pomoci učitelům v práci se žáky se speciálními vzdělávacími potřebami
K pedagogické činnosti patří nezbytně i poskytování speciální péče. Aby se mohli žáci se speciálními vzdělávacími potřebami bez problémů zapojovat do výchovného a vzdělávacího procesu školy, musí jim učitelé ve spolupráci s dalšími odborníky vycházet vstříc a v tomto smyslu jim napomáhat. Úkolem výchovného poradce je koordinovat spolupráci s odborníky, vést agendu žáků se speciálními vzdělávacími potřebami. Všem integrovaným žákům vyučující daného předmětu vypracovává individuální plán, zohledněným žákům pro mírnější formu poruchy učení je přizpůsobováno pracovní tempo a metody výuky. Individuální vzdělávací program je průběžně kontrolován a jeho plnění hodnoceno formou hospitační činnosti a celkovým písemným zhodnocením práce žáka s SPU (provádí vyučující předmětu). Pokud nejsou aktuální problémy, hodnotí se IVP každé pololetí vyučujícím předmětu. Seznámeni jsou rodiče a samotní žáci, kteří jsou zváni k pohovoru. V závažných případech je práce žáka ve škole a jeho domácí příprava sledována velmi intenzivně, vyzváni jsou rodiče k pohovoru, kontaktováno je odborné ped.-psycholog. pracoviště. Žákům integrovaným a žákům prospěchově slabším je umožněno docházet na hodiny cvičení z českého jazyka (forma nepovinného předmětu od 2. do 9. ročníku, pod vedením pedagogických pracovníků).
Spolupráce s odbornými pracovišti a středisky
Spolupráci s odbornými pracovišti lze zhodnotit jako nezbytnou, přínosnou, přesto mnohdy nepružnou. Odborná pracoviště nám poskytují nezbytný materiál, ze kterého čerpáme cenné a nezbytné informace pro práci s dětmi s SPUCH. Bohužel časové prodlevy jsou mnohdy v neprospěch žáka. Na druhé straně nutno konstatovat, že vyskytne-li se problém, který je nutno konzultovat s psychologem či spec. pedagogem, je ochota pomoci vždy patrná. Výchovný poradce se pravidelně zúčastňuje porad PPP Louny a ÚP Louny, kde dostává potřebné informace pro poradenství a spolupráci s pedagogy a rodiči.
1/g) Údaje o dalším vzdělávání pedagogických pracovníků (DVPP)
Hodnotící (výroční zpráva) o DVPP ve školním roce 2008/2009
Průběžné další vzdělávání představuje celý komplex vzdělávacích aktivit. Vzdělávání učitelů není jen zavádění změn, ale je důležité i pro udržení stávající a měnící se úrovně školství, zamezuje úpadku a předává ověřené postupy a metody. Samozřejmostí je, že obsahem dalšího vzdělávání pedagogických pracovníků (DVPP) musí být nejnovější poznatky a nové vyučovací metody. Do dalšího vzdělávání patří kurzy, semináře a vzdělávací akce, ale také soustavná metodická, servisní, poradenská a informační činnost zařízení pro další vzdělávání učitelů. Těchto institucí je hodně a je z čeho vybírat.
Školní rok 2008/2009 byl pro Základní školu Louny, Školní 2426 určitým způsobem specifický a upraven nejen pro stránce provozu, ale i v oblasti výuky. Od 1. 11. 2008 do 1. 12. 2009 probíhá v celém areálu školy rozsáhlá investiční akce „Zateplení všech pavilonů školy, včetně výměny oken, opravy střech a nových fasád“. Výuka probíhala pouze po dobu 9 měsíců, a této změně byl přizpůsoben celý průběh školního roku. Odrazili se na i akcích DVPP, kdy ředitelka školy nechtěla upravovat výuku, pouštět hodiny nebo zajišťovat suplování, proto se i v tomto školním roce 2008/2009 vzdělávání tzv. „pozastavilo“. Akce v oblasti samostudia, společné porady, odbírání odborných periodik, porady vedení, jednání předmětových sekcí, práce na aktualizaci školních vzdělávacích programů pro oblast základního vzdělávání, pro školní družinu, a školní klub, pracovní jednání ředitelů školy probíhalo intenzivně po celý rok. Určitě nelze opomenout přípravy pedagogických pracovníků na různé projektové dny, na které se připravovali, jako po stránce odborné, tak i po stránce metodické. Na některé projekty a akce se připravovali společně se žáky, kdy bylo potřeba vybrat vhodný studijní materiál, pomoci žákům se orientovat a také správně připravit. I to vyžadovalo často výrazné samostudia pedagoga, návštěvu knihovny, práci s internetem a odbornými www. stránkami. Celý tento materiál je zdokumentován v tzv. Knize projektů, který je uložen u ředitele školy. Také budou využíván jako pomůcka ve výuce ostatních pedagogů. Další významnou oblasti byla práce na mezinárodních a evropských projektech, které ředitelka školy zpracovala do tabulky, a pedagog si podle svého vlastního výběru vybíral tyto dny a pro žáky připravoval jejich prezentaci vhodnou formou nebo připravoval podklady pro samostatnou práci žáků v hodinách či v rámci domácí přípravy.
V tomto hodnocení DVPP za školní rok 2008/2009 nemohu pominout naši největší akci tohoto roku, kterou byl společný ozdravný pobyt žáků a všech pedagogických pracovníků školy ve Starých Splavech, ve dnech 1. 6. – až 12. 6. 2009. I na tuto akci jsem se pečlivě během celého roku připravovali, jak po stránce organizační, tak hlavně po stránce obsahové (veškeré příloha samostatně zpravovány a uloženy v archivu školy).
Akce DVPP během roku 2008- 2009
V tomto roce 2008/2009 připravovala ředitelka školy také společný pracovní seminář pro celý pedagogický sbor se zaměřením na „vyučovací metody, projektové vyučování a jeho využívání v praxi“. Bohužel seminář nebyl z organizačních důvodů (hlavně školy) realizován.
Pro školní rok 2009/2010 připravuje ředitelka školy větší zapojení pedagogických pracovníků do dalšího vzdělávání. V rámci Koncepce na školní rok 2009/2010 zařadila ředitelka školy tento bod jako aktuální, bude patřit mezi některé další priority. Pedagogové budou vyplňovat aktualizovaný pracovní list pro oblast Plán dalšího vzdělávání pedagogických pracovníků, který vychází z platné legislativy a poskytne ředitelce školy důležité podklady pro zpracování funkčního Plánu dalšího vzdělávání pedagogických pracovníků ve školním roce 2009/2010.
1/h Údaje o aktivitách a prezentaci školy na veřejnosti
Základní vzdělávání vede k tomu, aby si žáci osvojili potřebné strategie učení a na jejich základě byli motivováni k celoživotnímu učení, aby se učili tvořivě myslet a řešit přiměřené problémy, chránit své fyzické i duševní zdraví, poznávat své schopnosti a reálné možnosti a uplatňovat své získané vědomosti a dovednosti nejen ve škole, ale i v mimoškolních aktivitách a také při reprezentaci školy. Zájmové vzdělávání – kroužky
Zájmové vzdělávání je souhrn výchovně vzdělávacích, poznávacích, rekreačních a dalších systematických, ale i jednorázových činností a aktivit, směřujících k účelnému a efektivnímu naplnění volného času a umožňujících získat vědomosti a dovednosti mimo organizovanou školní výuku. S individualizací a diferenciací výuky se ostré hranice mezi povinnou výukou, volitelnými a nepovinnými předměty ve škole a zájmovou činností a čistým volným časem stírají a vytváří se prostor pro rozšíření funkce školy. Vzhledem k tomu, že dlouhodobě probíhající proměna charakteru rodiny narušila její výchovné působení a nezanedbatelný vliv na mládež získává parta, tj. vrstevnická skupiny i další činitelé včetně vznikajících subkultur, ohrožení mládeže (především drogami, násilím a šikanou) stoupá. Zde opět nastupuje škola.
Ve školním roce 2008/2009 pracovaly na Základní škole Louny, Školní 2426 tyto zájmové útvary (kroužky):
Vedení školy se snaží neustále rozšiřovat nabídku kroužků, ale objevují se problémy jednak se zájmem dospělých osob o vedení těchto kroužků a na druhé straně není ani tak veliký zájem ze strany žáků. Ti upřednostňují spíše sport (míčové hry), nebo ti mladší projevují zájem o výtvarné činnosti, vaření. Určitou brzdou v malém zájmu ze strany žáků je i přibližně 130 dojíždějících žáků (návaznost na dopravu a spoje). Také se projevuje zájem spíše nárazový nebo podle ročního období nebo zájmu kamarádů. Velice často navštěvují žáci již zmiňovaný školní klub, kdy nepožadují pravidelné akce, ale místo (místnost), která jim nepřipomíná školní třídu, ale odpočinkovou místnost, kde si mohou popovídat, napsat úkol, zpracovat na počítači úkol, prolistovat nabízené časopisy, nahlédnout do knížky, nebo si zahrát na kytaru. Kroužek je pro ně doplněním těchto aktivit.
Školní výlety a exkurze
Dle vyhlášky MŠMT ČR č. 48/2005 Sb., o základním vzdělávání a některých náležitostech plnění povinné školní docházky, § 2 odst. 1, v aktuálním znění, může škola organizovat školní výlety. Ve školním roce 2008/2009 neprobíhaly klasické školní výlety, protože tyty aktivity zcela nahradila celoškolní akce „škola v přírodě“ – Staré Splavy (červen 2009). Veškerá bohatá dokumentace, fotografický materiál je k dispozici ve škole i na www. stránkách. Lyžařský výcvik, zotavovací lyžařský výcvik
LVVZ - ve dnech 02. 02. až 09. 02. 2009 organizovala škola lyžařský výcvik pro 26 žáků 5. až 7. tříd naší školy, kdy místem pobytu byla chata Karolínka, Benecko. Vedením této akce byl písemně pověřen pedagogický pracovník školy Mgr. Jiří Ekrt (další dozor tvořily dvě pedagogické pracovnice školy) a na základě uzavřené dohody byl přítomen i zdravotník pro všechny účastníky. Výcvik byl organizován v souladu s platnou legislativou.
Zdokonalovací lyžařský výcvik v zimě se podařilo zorganizovat ve dnech 01. 03. až 08. 03. 2009 pro žáky 8. a 9. tříd naší školy, kdy místem pobytu byl hotel Vltava, Strážné. Této akce se zúčastnilo pouze 18 žáků za doprovodu 2 pedagogických pracovníků školy, pod vedením Mgr. Věry Chrobákové. Na základě dohody zajišťoval bezpečí žáků jeden zdravotník. Ozdravný pobyt byl realizován v souladu s platnou legislativou.
Základní škola Louny, Školní 2426, v zastoupení ředitelkou školy, každoročně uzavírá na školní rok Smlouvu o zajištění výuky plavání (plavecký výcvik). I pro školní rok 2008/2009 byla tato smlouva uzavřená a výuky plávaní se zúčastňovaly po celý školní rok třídy/3 skupiny tj. 3. B (p. Rambousková), 4. A (p. Meruňková), 4. B (p. Zahradníčková) v doprovodu třídních učitelek. Jednalo se vždy o 20 vyučovacích hodin v 2 hodinových blocích a výuka probíhala v plaveckém bazénu v Lounech. Během roku, ale i před vlastním výcvikem, věnuje vedení školy této oblasti velkou pozornost a jak žáci, tak i třídní učitelé jsou poučení o bezpečnosti a o vlastním chování v bazénu, v šatnách a v dalších prostorách bazénu. Vyučující (třídní učitelky) obdrží pověření se všemi potřebnými náležitostmi. V oblasti organizace a bezpečnosti postupují podle stejných vnitřních norem školy jako u školních výletů či exkurzí. Veškerá dokumentace v oblasti organizace je uložena u zástupkyně školy nebo v archivu, oblast finanční (faktury atd.) jsou součástí účetnictví školy.
Další vzdělávací akce
Přehled akcí, kterých jsme se zúčastnili během celého roku je jen výčtem na papíře. Nemusím zdůrazňovat, že za tím, aby mohlo vedení školy vyjít vstříc jednak žákům, ale i pedagogickým pracovníkům, hlavně tělocvikářům, byly kladeny nemalé nároky na organizační zajišťování výuky a celého chodu školy. Opět se snažíme vše zachytit a umístit na www stránkách školy, aktuální podobě.
Vědomostní soutěže a olympiády
připravili pracovníci Městské knihovny v Lounech 1. místo – Jan Hartman (5. B), Soňa Kernerová (5. A) 3. místo – Jiří Šik, Lucie Chocholová (9. B).
Litvínov, zapojeny třídní kolektivy 3. až 5. tříd I. stupně, soutěž probíhá celoročně a je zaměřená na ekologickou výchovu, poznávání životního prostředí a přírody Diplom s poděkováním – 4. A (pod vedení p. učitelky L. Meruňkové) Diplom s poděkováním – 5. A (pod vedením p. učitelky E. Turkové)
Čestné uznání, věcné ceny, bezplatná exkurze do planetária, výukový program pro třídu – 4. B – pod vedením p. učitelky J. Zahradníčkové).
vody v přírodě, pitné vody, voda a životní prostředí, voda a domácnost - celoroční projekt, (zapojení žáků 5. a 7. ročníků).
žáků zaměřen na 6. ročníky).
na otázky z nejrůznějších oborů lidské činnosti (II. stupeň).
učit žáky správnému hledání na internetu a vyhodnocování získaných informací (leden – březen 2009).
přírody, rostlin, zvířat a hub, organizoval Junák (Louny), 1. místo – M. Sihlovcová, K. Tichá, V. Vorlíčková (9. B) 6. místo – J. Šik, M. Herold, J. Šenfeld (9. B, 9. A) 11. místo – D. Vondráček, M. Daníček, M. Borl (9. B).
Louny, 28. října, zapojeni dobrovolně žáci 6 až 9. ročníku, akci podporuje v rámci výuky škola v předmětech ČJ, DĚ, I, VP atd., 7. třídy – 1. místo – Jiří Sihlovec (8. A) 9. třídy – 1. místo – Michaela Sihlovcová Celkové umístění za školu – nejaktivnější soutěžící – Jiří Sihlovec (7. A) – odměna kamera.
tříd na dopravním hřišti v Mostě, procvičování praktických a teoretických znalostí z oblasti dopravní výchovy – cyklisté. Akce se zúčastnily třídy 4. A (doprovod p. L. Meruňková, 4. B (doprovod p- J. Zahradníčková)
nenásilnou formou se zásadami bezpečného chování, práce s pracovními listy (zapojení tříd 2. A (p. uč. Nipauerová), 2. B (p. uč. Beckertová).
posilovat statečné činy navzdory svému věku) – září – prosinec 2008 Individuální zapojení žáků školy do laškování na základě informovanosti vyučujících.
Sportovní akce
· Základní lyžařský výcvik - LVVZ pro žáky 6. a 7. tříd (únor 2009), · Zdokonalovací lyžařský výcvik pro žáky 8. a 9. ročníků (březen 2009), · Povinný plavecký výcvik pro žáky 3. a 4. ročníků, Plavecká hala Louny, · V rámci výuky a hodin TV – II. stupeň, bruslení (zimní stadion), · V rámci výuky a hodin TV – II. stupeň, plavání (plavecký bazén), · Oblastní přebor v přehazované – starší žákyně (listopad 2008), · Putovní pohár ZŠ okr. Louny – 9. ročník pro žáky 3., 4., 5. tříd v plavání (listopad 08), · Oblastní kolo ve florbale – IV. kategorii- 8. a 9. třídy (leden 2009) (3. místo v celkovém umístění), · Okresní přebor ve florbalu hochů II. kategorie – 4. a 5. třídy (únor 2009) (2. místo v celkovém umístění), · Okresní přebor v kopané hochů (Louny), · Okresní přebor ve florbalu hochů III. (Louny), · Okrskové kolo ve vybíjené Prevental Cup 2008/2009 (organizovala naše škola, účast 7 družstev z ostatních základních škol, umístění v celkovém pořadí na 5. místě), · Okresní přebor v košíkové hochů IV. (Louny) (1.místo v celkovém pořadí), · Školní republikové finále házené v Novém Veselí na Moravě (březen 2009) (5. místo v celkovém pořadí umístění družstev), · Coca - Cola Školský pohár 2009 (Louny), účast pouze v základních kolech, · Oblastní kolo v minifotbalu – žáci 1. až 3. ročníků (6. místo v celkovém pořadí družstev), · Oblastní kolo v minifotbalu – žáci 4. a 5. ročníků (5. místo v celkovém pořadí družstev), · 41. ročník Poháru rozhlasu 2009 – oblastní kolo (Lounsko) – z důvodu účasti na ozdravném pobytu se žáci školy akce v letošním roce nezúčastnili, · Atletický trojboj žáků 2. – 5. tříd ZŠ – oblast Louny – z důvodu účasti na ozdravném pobytu se žáci školy akce v letošním roce nezúčastnili.
Výtvarné akce
· téma – „Ahoj z prázdnin“ (cílem akce – Děti malují pro Konto Bariéry) – říjen 2008 (zapojení tříd 2. A, 2. B, 3. B), · téma – „Dům, který mám rád“ (cílem akce – vydání sady pohlednic z velké podzimní výstavy k projektu Dům, který mám rád) – listopad 2008 (zapojení tříd 4. A, 4. B vybrán pohled žáky Květoslava Koudely ze třídy 4. B, · téma – „Poznej kvalitu, vyhraj kvalitu“ (cílem akce je podpora kvality předmětů) listopad 2008 (zapojení třídy 5. A), · téma – „Vánoční malování“ (cílem akce – Děti malují pro Konto Bariéry) – prosinec 08 (zapojení třídy 5. A), · téma – Vánoční dílny Spolku paní, dam a dívek – (cílem je získat nové podněty z vánoční výstavy perníčků, ozdob a řetězů) – prosinec 2008 (zapojení všech tříd I. stupně, školní družina),
zapojení třídy 4. B),
kolem sebe) – únor 2009 (zapojení tříd 1. B, 4. A, 5. A), Městská knihovna Louny ve spolupráci se Cinem Art a Bio Illusion vyhlásila výtvarně – literární projekt jako dobrovolnou aktivitu k uváděnému filmu Jiřího Bárty „Na půdě aneb Kdo mám dne narozeniny?“. Úspěšní účastníci projektu se zúčastnili společně s pani učitelkou L. Součkovou předpremiéry výše uváděného filmu v kině Svět v Lounech dne 2. 3. 2009 (školu zastupovalo 18 žáků).
(zapojení třídy 4. B),
bezpečnosti cestou do či ze školy) – duben 2009 (zapojení tříd 1. A, 1. B., 2. A., 2. B),
zdobení kraslic, perníčků a pletení pomlázek různými způsoby) – březen 2009 (zapojení žáků celého I. stupně, školní družiny),
(zapojení tříd 2. A, 2. B, 3. B) – krajská cena za II. místo třídě 2. A (p. uč. Nipauerová). Další aktivity
(zapojení žáků 1. až 7. ročník),
(zapojení tříd 1.B, 4. A, 5. B),
(zapojení tříd 1. A, 2. A, 2. B, 4. B),
(zapojení tříd přípravná třída),
(zapojení tříd 3. B, 4.A, 4. B),
(zapojení třídy 1. B),
(zapojení tříd 1. A, 1. B, 2. A, 2. B, přípravná třída),
(zapojení tříd 4. A, 4. B, 5. A),
koncert pro děti základních školy (kino) – leden 2009 (zapojení tříd 1. až 7. ročníky),
(zapojení tříd 1. A, 1. B),
(zapojeny všechny třídy na 1. stupni).
Projektové dny
1/ I Údaje o výsledcích inspekce provedené Českou školní inspekcí
Ve školním roce 2008/2009 neprobíhala inspekční činnost přímo v prostorách školy, ale ředitelka školy předložila ke kontrole školní vzdělávací program. Česká školní inspekce provedla v rámci inspekční činnosti hodnocení školního vzdělávacího programu Základní školy Louny, Školní 2426. Srovnávací analýzou uvedeného dokumentu s platným zněním Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání bylo zjištěno: Školní vzdělávací program – „Škola 21. století – tradičně i nově“ čj. 800/2007/ŘŠ je plně v souladu s Rámcovým vzdělávacím programem pro základní vzdělávání.
I. Základní údaje o hospodaření školy
Předvaha příloha č.3
Závěr výroční zprávy o činnosti školy za školní rok 2008/2009
Základní vzdělávání je v současnosti jedinou vzdělávací etapou, které se povinně účastní každé dítě v ČR a která vytváří základ pro celoživotní učení u celé populace. Proto velmi záleží na tom, jaké vzdělávací příležitosti nabízí, jaké prostředí pro vzdělávání vytváří, jak motivuje k učení, jak ovlivňuje rozvoj osobnosti každého žáka, jak ho připravuje na soužití a spolupráci každého žáka, jak ho připravuje na soužití a spolupráci s druhými, jak ho vybavuje pro osobní život a zaměstnání i pro adaptaci v současném dynamickém světě.
Louny, říjen 2009
Mgr. Věra Benešová ředitelka školy
Na základě zákona č. 561/2004 Sb., o předškolním, základním, středním, vyšším odborném a jiném vzdělávání (školský zákon), ve znění pozdějších doplňků, § 168 odst. 1 písm. b schvaluje Školská rada na Základní škole Louny, Školní 2426 Výroční zprávu o činnosti školy za školní rok 2008/2009.
Dne 15. 10. 2009 předseda školské rady
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|