![](vhvobr17.jpg)
I v letošním roce se všechny naše třídy na 1.
stupni zapojily do výtvarné soutěže, kterou vyhlašuje firma VHV (jedná se o
2. ročník). Do práce se zapojili žáci se svými paní učitelkami v měsíci
listopadu 2017. Všichni již získali první odměnu, a to živý vánoční
stromeček do své třídy, který bude zdobit jednotlivé třídy. V přiložené
fotogalerii Vám přibližujeme výtvory jednotlivých tříd, které byly letos
opravdu zdařilé. Potom následuje hodnocení každé paní učitelky za
svoji třídu.
Nezapomeňte hlasovat pro výtvor, který se Vám
nejvíce líbí a již se těšíme na některou vítěznou cenu. Více informací
najdete na www. stránkách
zde
se dozvíte jak hlasovat
Hodnocení soutěže „Postav dům s VéHáVáčkem“
Třída:
I. A
Vyučující: Lenka Meruňková
Žáci
byli namotivováni na soutěž. Jmenovali, co všechno je potřeba udělat, aby
byl postaven dům, jaké profese jsou zapotřebí a s jakými pomůckami pracují.
Jmenovali také různé druhy stavebního materiálu.
Poté
ve skupinách kreslili různé prvky. Poté jsme nejzdařilejší vybírali, žáci je
vystřihli a další je lepili do připraveného domečku.
-
umění spolupracovat
(žáci pracovali ve
skupinách, museli se dohodnout, které obrázky budou použity)
-
skupinová práce
(žáci spolupracovali při kreslení, vybarvování, rozvrhli si svoji činnost)
-
kompetence pracovní, sociální a personální
(ozvíjeli své pracovní návyky a tempo práce, respektovali názor a práci
spolužáků)
-
rozvoj manuální zručnosti
(rozvíjeli jemnou motoriku při kreslení menších prvků, stříhání a lepení
tak, aby výsledný produkt byl čistý, pěkný a podle zadání)
Zpracovala: Lenka Meruňková
Třída: 1.B
Tř. uč. Zdeňka Bouzová
V úvodu byli prvňáčci seznámeni
s myšlenkou a smyslem soutěže Postav domeček Véháváček. Žáci byli motivováni
k jejich první společné výtvarné práci. Následně sami začali vymýšlet
nápady, jak by mohl takový dům vypadat. Bylo patrné, že někteří, zejména
chlapci, vyprávějí na základě svých zkušeností, které převzali ze
své rodiny. Náhle žáci předkládali návrhy, jak by mohl domek vypadat a čím
bude vybaven.
Třída byla rozdělena do pěti skupin a každá skupina
měla na starosti část práce. Řešili vybavení místností, obyvatele domu,
jejich role a činnosti. Dále čím je třeba dům při stavbě vybavit. Každý žák
skupiny měl svůj úkol a měl možnost podílet se na společném výsledku (
navrhování, kreslení, stříhání a lepení).
Všech šest skupin velmi
pěkně a spontánně spolupracovalo na společné práci. Žáci. předkládali návrhy
o účelu prostor domu, které pak ještě v průběhu doplňovali o další nápady.
Předháněli se v navrhování jednotlivých částí, barevnosti a provedení celé
práce.
Někteří žáčci kreslili obyvatele domu a jiní
vystříhávali nářadí a materiál do domu, který byl potřeba. Další vymýšleli
barvy na stěny domu, podlahy a obklady. Při malování, stříhání a
rozmísťování probíhala mezi žáky živá diskuse o tom, kdo do jaké místnosti
patří a jaká role mu náleží. K čemu všemu prostory domu mohou sloužit a čím
se musí domeček vybavit. Spolupráce mezi žáky probíhala spontánně, neboť
všichni chtěli dosáhnout co nejlepšího společného výsledku. Všech šest
skupin velmi pěkně a spontánně spolupracovalo na společné práci. Žáci
předkládali návrhy o účelu prostor domu, které pak ještě v průběhu
doplňovali o další nápady. Předháněli se v navrhování jednotlivých částí,
barevnosti a provedení celé práce.
Žáci získávali během celé
práce:
-
Kompetence
k řešení problému, kdy byli podněcováni k tvořivému myšlení při řešení
společného problému.
-
Kompetence
sociální a personální, kdy byli vedeni k respektování pravidel při práci
v týmu, přu dodržení a ovlivnění kvality práce.
-
Byli vedeni
k polytechnické výchově a rozvoji manuální zručnosti.
Společná práce žákům přinesla mnoho pozitivního.
Jako prvňáčci se učili všichni spolupracovat. Podílet se na jednom úkolu
s vědomím, že práce každého jednotlivce je důležitá. Všem se pracovalo velmi
dobře, neboť téma stavba a nebo budování domova pro většinu nebylo neznámé
téma. Téma rodinný dům a práce na domě úzce souviselo s tématem Život
v rodině v předmětu Prvouky.
Třída:
II. A
Vyučující: Monika Křížková
Třída 2. A se zúčastnila soutěže „Postav domeček VéHáVáček“.
Žáci spolupracovali ve dvojicích. Tvoření předcházelo povídání o tom, co
všechno je možné koupit v obchodě VHV. K práci žáci využili letáky obchodu,
ze kterých vystříhali obrázky jednotlivého sortimentu a nalepili koláž.
Každá dvojice dětí měla svou místnost z domečku. V závěru jsme vybrali
nejzdařilejší koláže, které jsem přilepila na velký formát papíru.
Jednotlivé dvojice žáků se museli mezi sebou domluvit, co, kdo do
jednotlivých pater domu nakreslí, aby se prodejní artikl neopakoval.
Žáci výborně spolupracovali a domlouvali si mezi sebou
pracovní postup. Rozvíjeli tak svou manuální zručnost.
Průřezová témata z oblasti OSV – mezilidské vztahy, komunikace, kooperace,
seberegulace a sebeorganizace.
Při
této akci jsme splnili tyto kompetence : komunikativní, pracovní a k řešení
problému.
třídní
učitelka 2. A: Mgr. Monika Křížková
Třída: II. B
Vyučující: Hana Šefčíková
Zúčastnili jsme se soutěže „Postav domeček VéHáVáček“. Tato
soutěž firmy VHV probíhala již v loňském roce jako „Vláček VéHáVáček“, což
nám pomohlo v tom, že již žáci věděli, co je firma VHV a čím se zabývá.
Povídali jsme si, vysvětlili si úkol a pravidla soutěže a společně
vymýšleli. Žáci se rozdělili do skupin a každá skupina měla za úkol vytvořit
vybavení domečku. Jednotlivé skupinky se museli mezi sebou domluvit, co do
jednotlivých místností domu vytvoří.
Domeček jsme vyrobili moc pěkný, žáci pracovali s různými
materiály, vymýšleli další a další věci, dobrovolně chodili i po vyučování a
poměrně dlouho na domečku pracovali. Pak nám bylo líto, že musíme dát náš
domeček pryč.
Žáci výborně spolupracovali, domlouvali pracovní postup. Za
stavbu domu si zaslouží velikou pochvalu.
Průřezová témata z oblasti
OSV – mezilidské vztahy, komunikace, kooperace a seberegulace
Kompetence sociální a
personální
Kompetence komunikativní
Kompetence pracovní
Kompetence k řešení problému
třídní učitelka II. B:
Mgr. Hana Šefčíková
Třída:
II. C
Třídní
učitelka: Mgr. Petra Votavová
Naše třída II. C se
zúčastnila soutěže: Postav domeček Véháváček. Nejprve jsme si s žáky
povídali o tom, co všechno je možné zakoupit v prodejnách VHV a Siko.
Pomohli nám k tomu nejen letáky, ale i internetové stránky těchto obchodů.
Nejprve jsem si všichni společně
rozvrhli, jak bude domek velký a jak v něm budou jednotlivé umístěny
místonosti. Poté se žáci rozedělili do několika skupin. Každá skupina měla
za úkol vybavit svou místnost a tudíž se i umět domluvit, co vše do
místnosti dají, kdo bude kreslit a kdo vybarvovat. Žáci se už na začátku
dohodli, že vše nakreslí pastelkami. Nechtěli použít koláž ani obrázky z
letáku.
Domeček se žákům nakonec opravdu
povedl. Umístili do něho i shody, které vedly uprostřed domu a dodali mu tak
netradičnost. Nezapomněli také dům vybavit všemi potřebnými věcmi při stavbě
a zůtulňování domácnosti.
Žáci výborně spolupracovali a
domlouvali pracovní postup. Práce byla nakonec opravdu vydařená a tak si
žáci zasloužili pochvalu.
Průřezová témata:
OSV – mezilidské vztahy, komunikace,
kooperace, seberegulace
Kompetence:
sosiální a personální, komunikativní,
pracovní, k řešení problémů
Třída: III. A
Vyučující: Jiřina Nipauerová
Postav domeček VéHáVáček
je název výtvarné soutěže, do které se
zapojili i žáci III.A.
Po vysvětlení úkolu jsme se společně podívali
na internetové stránky obchodu a zjistili jsme, co všechno se zde prodává.
Nářadí, stavební materiál i jiné věci, které se používají při stavbě či
rekonstrukci domečku.
Pak už se děti rozdělily do skupin a
spolupracovaly při plnění úkolu. Práce bylo dost pro každého. Děti tvořily
několikapodlažní dům s vnitřním vybavením. Malovaly pastelkami a fixem. Při
práci si zopakovaly názvy jednotlivých místností a k čemu jsou určené.
Vyprávěly si také, jaké to mají u nich doma a co nového si plánují pořídit.
Uvědomily si, kolik práce a úsilí se musí vynaložit, než se vytvoří útulný
domov. Jmenovaly i řemeslníky, kteří se na stavbě domu podíleli: zedníci,
instalatéři, truhláři, pokrývači, elektrikáři apod.
Při vzájemné spolupráci se posilovaly
kompetence sociální a personální /spolupráce ve skupině, ohleduplnost,
zdravá soutěživost/, dále pak kompetence pracovní /používání pomůcek,
zručnost, kvalita práce – příprava na budoucí povolání/ .
Práce se dětem líbila.
Zpracovala: Nipauerová J.
Třída: III. B
Vyučující: Lucie Larvová
S žáky
jsme se zapojili do soutěže od stavebnin VHV a společně „postavili“ domeček
VéHáVáček. Již v loňském roce jsme se zúčastnili soutěže „vláček VéHáVáček“,
ve které jsme se umístili na krásném druhém místě a vyhráli lístky do kina.
Naším úkolem bylo namalovat domeček s bohatým sortimentem, který prodávají
stavebniny VHV. Žáci byli rozděleni do skupin, spolupracovali a domlouvali
se na postupu práce. Na plátně jsme si ukázali, které věci můžeme zakoupit
ve VHV, poté jsme si rozdělili, co bude každá skupinka kreslit (koupelny,
kuchyně, nářadí, zahradnictví atd.). Využili jsme i letáky stavebnin. Práce
se nám líbila a při společném závěrečném hodnocení jsme se shodli na tom, že
se nám práce i vydařila.
Domeček VéHáVáček jsme postavili krásný a doufáme, že se nám podaří i letos
získat krásnou cenu :D
Průřezová témata z oblasti OSV – mezilidské vztahy, komunikace, kooperace a
kompetice, seberegulace a sebeorganizace.
Kompetence sociální a personální
Kompetence komunikativní
Kompetence pracovní
Kompetence k řešení problému
Mgr.
Larvová Lucie
TŘÍDA: IV. A
UČITEL: Marie Rambousková
Kompetence komunikativní – naslouchání
ostatním
Kompetence sociální a personální –
spolupráce, ohleduplnost
Kompetence občanské – respektování druhých
Kompetence pracovní – dodržování pravidel
V rámci výtvarné výchovy jsme se zapojili do
soutěže „VéHáVáček“. Na výkresu se podílela celá třída. Využívali jsme
pásové vystřihovánky jako postavy. Zručnost některých při vystřihování
postaviček se zrovna neosvědčila a tak měli ještě jeden pokus.
Následovalo slepení domečku a skupinová práce
dětí. Každá skupina dostala jedno patro domu a dle získaných informací
začali tvořit koláž jednotlivých pater domu.
Procvičili jsme si jemnou motoriku při
stříhání pásové vystřihovánky, respektovali jsme prostorovou orientaci
jednotlivých skupin, hodnotili jsme celkový vzhled obrázku a společně
opravili nedostatky.
Třída: IV. B
Vyučující: Jana Bitnerová
Naše třída IV. B se zúčastnila soutěže „Postav domeček
VéHáVáček“. Již loni jsme se zúčastnili soutěže „Vláček VéHáVáček“. Žáci
pracovali ve skupinkách, spolupracovali, domlouvali postup práce. Nejprve
jsme si povídali, co všechno je možno zakoupit v obchodě VHV. Pomohly nám i
letáky obchodu, do kterých jsme pro inspiraci nahlíželi. Každá skupina dětí
měla svou místnost z domečku. Jednotlivé skupinky se museli mezi sebou
domluvit, co, kdo do jednotlivých pater domu nakreslí, aby se prodejní
artikl neopakoval. Dalším úkolem bylo rozdělení rolí ve skupince. Někdo
kreslil, někdo vybarvoval, každý si vybral, co bude jeho úkolem
k nakreslení.
Domeček jsme postavili krásný a plný potřebných věcí ke stavbě
domů, rekonstrukcí koupelen, zahradničení a k zútulňování domácností. Žáci
výborně spolupracovali, domlouvali pracovní postup. Za stavbu domu si malí
stavitelé zaslouží velikou pochvalu.
Průřezová témata z oblasti OSV – mezilidské vztahy, komunikace, kooperace a
kompetice, seberegulace a sebeorganizace.
Kompetence sociální a personální
Kompetence komunikativní
Kompetence pracovní
Kompetence k řešení problému
třídní učitelka IV. B: Mgr. Jana Bitnerová
Třída: V. A
Vyučující: Milana Korfová
Již druhým rokem se
naše třída 5.A zúčastnila výtvarné soutěže od společnosti VHV, jejímž úkolem
bylo namalovat do místností v domku nářadí a materiál, které se ve VHV a
SIKO Louny prodávají.
Jednotlivé místnosti
se sestavily a slepily dohromady a vznikl pěkný dům plný materiálu a nářadí.
Žáci pracovali
ve skupinách, kde dochází k posilování kompetencí k učení,
k řešení problému, kompetencí komunikativní a sociální:
·
podpora tvořivosti
·
důraz na tvořivou práci
·
plánování, organizování,
vyhodnocování jejich činnosti
·
práce s chybou
·
trpělivost
·
prakticky řešit problém
·
týmová spolupráce,
obhajoba řešení
·
podpora kritiky a
sebekritiky
·
prezentace názorů a
myšlenek
·
podpora přátelské
komunikace mezi žáky
·
práce v týmech, vnímání
vzájemné odlišnosti
Žáci se v jednotlivých
skupinách po dvou, třech, čtyřech učí kamarádskému chování a poskytování
požadované pomoci při kresbě, malbě, koláži. Tím se pozitivně formuje
polytechnická výchova, která vede žáky ke správným pracovním návykům a
povzbuzuje touhu něco vytvářet. Žáci si zvykají na práci, rozvíjí smyslové
vnímání, tvořivost, intelekt, technickou představivost, manuální zručnost a
smysl pro spolupráci a vzájemnou pomoc.
Zpracovala M.Korfová
Fotogalerie:
|