Tematický plán školního klubu 2017/2018
Celým rokem nás bude provázet
celoškolní projekt „ZOO v České republice“.
Každý měsíc prozkoumáme část světa a zvířata na něm žijící a vždy
jednu zoologickou zahradu v České republice. Čekají nás aktivity a
činnosti, které budou u žáků rozvíjet spolupráci, toleranci,
pozornost, soustředění, komunikaci, čtenářskou gramotnost, estetické
cítění, tvořivost a praktické činnosti. Budeme posilovat vztahy
odlišných věkových skupin, ohleduplnost a vstřícnost, vzájemnou
výpomoc při práci ve skupině. Budeme se vzájemně motivovat ke
smysluplnému trávení volného času.
Kompetence k učení - učí se spontánně i vědomě získávat informace,
vybírá si efektivní způsoby, započatou práci dokončí i zhodnotí,
získané poznatky uplatňuje v praktických situacích.
Kompetence komunikativní - ovládá řeč i myšlenky, umí správně
formulovat věty, vyjádřit vlastní názor, vyjádřit své pocity vůči
okolí.
Kompetence k řešení problémů - všímá si problémů, snaží se je
pochopit, najít řešení, rozlišuje správné chybné řešení, snaží se
přizpůsobit změnám, učí se nést zodpovědnost za své rozhodnutí.
Kompetence sociální - učí se plánovat, organizovat, řídit a hodnotit,
dokáže se prosadit i podřídit, ovládá své jednání.
Kompetence občanské - umí účelně trávit volný čas, rozvíjí své zájmy
v organizovaných i individuálních činnostech.
Kompetence k trávení volného času – rozvíjí schopnost aktivního
trávení volného času jako kompenzaci stresových situací.
Září
ŽIVOT NA POBŘEŽÍ – seznámení s celoročním projektem, seznamovací hry,
poznávání ekosystému pobřežních zvířat, vyhledávání na mapě ČR.
·
Komunikační dovednosti – rozhovor na dané téma
·
Čtenářská gramotnost – vyhledávání informací v encyklopediích,
časopisech, na internetu
·
Tvořivé činnosti – výtvarné a pracovní tvoření
·
Práce s mapou – česká ZOO a její vyznačení na mapě
·
Hudební chvilky – zvířata v písničkách
·
Společenské a stolní hry – upevňování fair-play
Říjen
ŽIVOT V MOŘSKÝCH HLUBINÁCH A OCEÁNECH – poznávání ekosystému moře a
oceány, ochrana přírody, ekologie, prohlubování empatie u žáků.
·
Komunikační dovednosti – rozhovor k danému tématu
·
Čtenářská gramotnost – vyhledávání informací v encyklopediích,
časopisech, na internetu
·
Tvořivé činnosti – výtvarné a pracovní tvoření
·
Práce s mapou – česká ZOO a její vyznačení na mapě
·
Hudební chvilky – zvířata v písničkách
·
Společenské a stolní hry – upevňování fair-play
Listopad
ŽIVOT LESŮ – poznávání různých ekosystémů lesa (jehličnaté lesy,
listnaté lesy, tropické lesy), ekologie a environmentální výchova,
spolupráce.
·
Komunikační dovednosti – rozhovor k danému tématu
·
Čtenářská gramotnost – vyhledávání informací v encyklopediích,
časopisech, na internetu
·
Tvořivé činnosti – výtvarné a pracovní tvoření, stromy rozdílné
·
Práce s mapou – česká ZOO a její vyznačení na mapě
·
Hudební chvilky – zvířata v písničkách
·
Společenské a stolní hry – upevňování fair-play
Prosinec
ŽIVOT ŘEK A JEZER – zkoumání ekosystému řeky a jezera, ekologie,
uvědomění si znečišťování vodních toků a ploch, ničení přírodní
biologické rovnováhy, vánoční nálada.
·
Komunikační dovednosti – rozhovor k danému tématu
·
Čtenářská gramotnost – vyhledávání informací v encyklopediích,
časopisech, na internetu
·
Tvořivé činnosti – výtvarné a pracovní tvoření
·
Práce s mapou – česká ZOO a její vyznačení na mapě
·
Vánoční těšení
·
Hudební chvilky – zvířata v písničkách
·
Společenské a stolní hry – upevňování fair-play
Leden
ŽIVOT POLÁRNÍCH OBLASTÍ – seznámení s ekosystémem polárních oblastí,
chránění živočichové, výprava na severní a jižní pól, posilování
zdravého klimatu ve školním klubu, vzájemná spolupráce, upevňování
mezilidských vztahů.
·
Komunikační dovednosti – rozhovor k danému tématu
·
Čtenářská gramotnost – vyhledávání informací v encyklopediích,
časopisech, na internetu
·
Tvořivé činnosti – výtvarné a pracovní tvoření
·
Práce s mapou – česká ZOO a její vyznačení na mapě
·
Hudební chvilky – zvířata v písničkách
·
Společenské a stolní hry – upevňování fair-play
Únor
ŽIVOT POUŠTÍ A POLOPOUŠTÍ – poznávání ekosystému pouště a polopouště,
orientace na mapě světa, vyhledávání informací na internetu, rozvoj
estetického cítění.
·
Komunikační dovednosti – rozhovor k danému tématu
·
Čtenářská gramotnost – vyhledávání informací v encyklopediích,
časopisech, na internetu
·
Tvořivé činnosti – výtvarné a pracovní tvoření
·
Práce s mapou – česká ZOO a její vyznačení na mapě
·
Hudební chvilky – zvířata v písničkách
·
Společenské a stolní hry – upevňování fair-play
Březen
ŽIVOT V TRAVNATÝCH OBLASTECH – seznámení s ekosystémem travnatých
oblastí, mláďata, ochrana přírody.
·
Komunikační dovednosti – rozhovor k danému tématu
·
Čtenářská gramotnost – vyhledávání informací v encyklopediích,
časopisech, na internetu
·
Tvořivé činnosti – výtvarné a pracovní tvoření
·
Práce s mapou – česká ZOO a její vyznačení na mapě
·
Hudební chvilky – zvířata v písničkách
·
Společenské a stolní hry – upevňování fair-play
Duben
ŽIVOT V HORÁCH – poznávání ekosystému hory, seznámení a pojmenování
velehor a pohoří světa, rozvoj spolupráce a tolerance.
·
Komunikační dovednosti – rozhovor k danému tématu
·
Čtenářská gramotnost – vyhledávání informací v encyklopediích,
časopisech, na internetu
·
Tvořivé činnosti – výtvarné a pracovní tvoření
·
Práce s mapou – česká ZOO a její vyznačení na mapě
·
Hudební chvilky – zvířata v písničkách
·
Společenské a stolní hry – upevňování fair-play
Květen
ŽIVOT V MOKŘADECH – seznámení s vodními mělkými biotopy, ochrana
životního prostředí, virtuální návštěva nejvýznamnějšího národního
parku v Evropě Doňana ve Španělsku, hlasová hygiena a rytmická
cvičení.
·
Komunikační dovednosti – rozhovor k danému tématu
·
Čtenářská gramotnost – vyhledávání informací v encyklopediích,
časopisech, na internetu
·
Tvořivé činnosti – výtvarné a pracovní tvoření
·
Práce s mapou – česká ZOO a její vyznačení na mapě
·
Hudební chvilky – zvířata v písničkách
·
Společenské a stolní hry – upevňování fair-play
Červen
NEJ ČESKÝCH ZOOLOGICKÝCH ZAHRAD – práce s vyznačenými zoologickými
zahradami na mapě ČR, zkoumání všech NEJ českých zahrad (největší,
nejstarší, nejmenší, největší počet chovaných zvířat…), spolupráce
v kolektivu, zjišťování informací, práce s daty. Ukončení celoročního
projektu.
·
Komunikační dovednosti – rozhovor k danému tématu
·
Čtenářská gramotnost – vyhledávání informací v encyklopediích,
časopisech, na internetu
·
Tvořivé činnosti – výtvarné a pracovní tvoření
·
Práce s mapou – české zoologické zahrady
·
Hudební chvilky – zvířata v písničkách
·
Společenské a stolní hry – upevňování fair-play
·
Evaluace projektu – hodnocení práce žáků, sebehodnocení žáků
Vypracovala: Pavla Hellerová, vychovatelka ŠD a ŠK
Mgr. Věra Benešová
ředitelka školy
|