Plán klubových akcí 2016/ 2017
Rok ve znamení
čínského horoskopu
2016 rok opice
/ 2017 rok kohouta
Čínský horoskop má původ v
legendě.
Buddha uspořádal velkou hostinu, na kterou pozval všechna zvířata, aby
zdůraznil jednotu a rovnost všech živých bytostí. První přiběhla
agresivní Krysa, za ní pracovitý Buvol... Mezi posledními se objevili
věrný Pes a svědomitý Vepř. Nakonec se Buddha rozhodl všechna zvířata
odměnit. Po dlouhém rozmýšlení se rozhodl každému hostu věnovat vládu
nad jedním rokem.
Září : Krysa
(1948,1960,1972,1984,1996,2008)
Říjen : Buvol
(1949,1961,1973,1985.1997,2009
Listopad : Tygr
(1950,1962,1974,1986,1998,2010)
Prosinec : Zajíc
(1951,1963,1975,1987,1999,2011)
Leden : Drak
(1952,1964,1976,1988,2000,2012)
Únor : Had
(1953,1965,1977,1989,2001,2013)
Březen : Kůň
(1954,1966,1978,1990,2002,2014)
Duben : Koza
(1955,1967,1979,1991,2003,2015)
Květen : Opice
(1956,1968,1980,1992,2004,2016)
Červen : Kohout
(1957,1969,1981,1993,2005,2017)
Červenec : Pes
(1958,1970,1982,1994,2006,201
Srpen : Vepř
(1959,1971,1983,1995,2007,2018)
Září – Krysa
Obsahová náplň |
Forma záj. vzdělávání |
Klíčové kompetence |
|
Tvůrčí dílna - výroba
z přírodních materiálů, výroba dle týdenních plánů
Práce s přírodninami, závěsné
dekorace, vazby, obrázky- ztvárnění tohoto znamení-kaligrafie.
Výstavky prací ve skleníkové galerii |
f.
pravidelná dle plánu, rozvíjí zájem a nadání žáků |
KP
KVČ |
|
Ekologické okénko – téma : krysa
-vyhledávání v knížkách a na
internetu |
f.
individuální práce |
KP
KU |
|
Kroužky – aerobik - zumba,
florbal, sportovní aktivity
Podporovatelé - řešení
vrstevnických vztahů pravidelné schůzky s podporovateli,
organizace školního roku, přípravy akcí pro mladší spolužáky ze
ŠD. |
f.
pravidelná dle plánu, rozvíjí zájem a nadání žáků |
KVČ
KP
KO |
|
Odpočinek- hudba, stolní hry,
stolní tenis
|
f.
spontánních činností |
KS |
|
Vítání podzimu – turistická
vycházka
Spolupráce se ŠD – Loučíme se
s létem – příprava soutěží. |
f.
příležitostná |
KP
KU |
|
Příprava na vyučování
- práce na PC a internetu,
vypracování referátů, podpora čtenářské gramotnosti – spolupráce
s městskou knihovnou, zapůjčování knížek
28.10.2016 – státní svátek: Den
české státnosti |
f.
individuální práce |
KU
KP
|
|
Průřezová témata |
Osobnostní a sociální výchova -
studijní dovednosti, utváří základní dovednosti pro spolupráci,
přispívá k utváření dobrých vztahů ve třídě a mimo ni
Environmentální výchova –
přispívá k utváření estetických hodnot
MKV
– lidské vztahy, učí udržovat tolerantní vztahy a rozvíjet
pochopení v rodině a ve škole |
|
|
|
|
|
Říjen - Buvol
Obsahová náplň |
Forma záj. vzdělávání |
Klíčové kompetence |
Tvůrčí dílna - práce
s přírodninami , výroba dle týdenních plánů – zápich do
květináčů, ztvárnění znamení, příprava soutěží pro ŠD |
f.
pravidelná dle plánu, rozvíjí zájem a nadání žáků |
KO
KVČ |
Ekologické okénko - téma : Buvol
|
f.
individuální - řešení tématických úkolů |
KP |
Kroužky – aerobik - zumba,
florbal, sportovní aktivity
Podporovatelé - řešení
vrstevnických vztahů pravidelné schůzky s podporovateli. |
f.
pravidelná dle plánu, rozvíjí zájem a nadání žáků |
KVČ
KO
KP |
Odpočinek- hudba, stolní hry,
stolní tenis
|
f.
spontánních činností |
KS |
Příprava na vyučování
- práce na PC a internetu,
vypracování referátů, podpora čtenářské gramotnosti – spolupráce
s městskou knihovnou, zapůjčování knížek |
f.
individuální práce |
KU |
Dýňový festival – aneb fantazii
se meze nekladou – soutěž o nejoriginálnější dýni.
26.- 27.10( čt. a st.) podzimní
prázdniny |
f.
příležitostná |
KVČ
KK
KS |
Průřezová témata
|
Osobnostní a sociální výchova-
formu studijní dovednosti, utváří základní dovednosti pro
spolupráci, přispívá k utváření dobrých vztahů ve třídě a mimo
ni,
Environmentální v. – přispívá
k utváření estetických hodnot, přispívá k utváření zdravého
životního stylu, vede k vnímanému a citlivému přístupu k přírodě
a vztahu k prostředí, ekosystémy
MKV
– lidské vztahy, učí udržovat tolerantní vztahy a rozvíjet
pochopení v rodině a ve škole |
|
|
|
|
Listopad -Tygr
Obsahová náplň |
Forma záj. vzdělávání |
Klíčové kompetence |
Tvůrčí dílna: Podzimní dekorace -
draci, příprava na vánoční výzdobu, výroba dle týdenních plánů |
f.
pravidelná dle plánu, rozvíjí zájem a nadání žáků |
KO
KVČ |
Ekologické okénko – téma : Tygr
|
f.
individuální - řešení tématických úkolů
f.
osvětová |
KP |
Kroužky – aerobik - zumba,
florbal, sportovní aktivity Hodinka pro podporovatele - řešení
vrstevnických vztahů, příprava vlastních portfolií – hry na
sebereflexi. |
f.
pravidelná dle plánu, rozvíjí zájem a nadání žáků |
KVČ
KP
KO |
Odpočinek- hudba, stolní hry,
stolní tenis
|
f.
spontánních činností |
KS |
Příprava na vyučování
- práce na PC a internetu,
vypracování referátů, podpora čtenářské gramotnosti – spolupráce
s městskou knihovnou, zapůjčování knížek |
f.
individuální práce |
KU |
Vázání adventních věnců
Zapojení se do celoškolního
projektu - ,, Rok 2016 - Mezinárodní rok luštěnin“
17. 11. 2016 – státní svátek |
f.
příležitostná |
KP
KU
KVČ |
Průřezová témata |
OSV-
formuje studijní dovednosti, utváří základní dovednosti pro
spolupráci, přispívá k utváření dobrých vztahů ve třídě a mimo
ni
EV – přispívá k utváření
estetických hodnot
MKV
– lidské vztahy, učí udržovat tolerantní vztahy a rozvíjet
pochopení v rodině a ve škole
V. k myšlení v evropských a
globálních souvislostech – rozvíjí potřebné vědomosti pro
porozumění sociálním a kulturním odlišnostem mezi národy |
|
|
|
|
Prosinec - Zajíc
Obsahová náplň |
Forma záj. vzdělávání
|
Klíčové kompetence |
Tvůrčí dílna - Vánoční dekorace,
dárky, spoluúčast na výzdobě školy, tvorba dle týdenních plánů |
f.
pravidelná dle plánu, rozvíjí zájem a nadání žáků |
KO
KVČ |
Ekologické okénko – téma zajíc
|
f.
osvětová
f.
individuální práce |
KVO
KU |
Kroužky – aerobik - zumba,
florbal, sportovní aktivity
Hodinka pro podporovatele -
řešení vrstevnických vztahů, přípravy her na vánoční besídku pro
ŠD - ,,Kouzelné Vánoce“ |
f.
pravidelná dle plánu, rozvíjí zájem a nadání žáků |
KVČ
KP
KO |
Odpočinek- hudba, stolní hry,
stolní tenis
|
f.
spontánních činností |
KS |
Příprava na vyučování
- práce na PC a internetu,
vypracování referátů, podpora čtenářské gramotnosti – spolupráce
s městskou knihovnou, zapůjčování knížek |
f.
individuální práce |
KU |
Příprava ,,Školního Mikuláše"
Projekt měsíce - Vánoční dílny –
vánoční ozdoby
23. 12. 2016 – 2. 1. 2017 –
vánoční prázdniny |
f.
příležitostná |
KK
KS
KVČ |
Průřezová témata |
Osobnostní a sociální výchova -
formuje studijní dovednosti, utváří základní dovednosti pro
spolupráci, přispívá k utváření dobrých vztahů ve třídě a mimo
ni
EV – přispívá k utváření
estetických hodnot
MKV
– lidské vztahy, učí udržovat tolerantní vztahy a rozvíjet
pochopení v rodině a ve škole |
|
|
|
|
Leden - Drak
Obsahová náplň |
Forma záj. vzdělávání |
Klíčové kompetence |
Tvůrčí dílna - tvorba dle
týdenních plánů, výzdoba prostor školy a úprava skleníkové
galerie |
f.
pravidelná dle plánu, rozvíjí zájem a nadání žáků |
KO
KVČ |
Ekologické okénko – téma: plazi,
ptáci a ryby - pátrání po dracích (pohádky, mytologie) |
f.
osvětová
f.
individuální práce |
KO
KP |
Kroužky – aerobik - zumba,
florbal, sportovní aktivity
ŘVV
- řešení vrstevnických vztahů |
f.
pravidelná dle plánu, rozvíjí zájem a nadání žáků |
KVČ
KO,
KP |
Odpočinek- hudba, stolní hry,
stolní tenis
|
f.
spontánních činností |
KS |
Příprava na vyučování
- práce na PC a internetu,
vypracování referátů, podpora čtenářské gramotnosti – spolupráce
s městskou knihovnou, zapůjčování knížek |
f.
individuální práce |
KU |
Zapojení se do projektu,,Buď
v bezpečí“ – rizikové chování v prostředí internetu |
f.
příležitostná |
KVČ
KK,
KS |
Průřezová témata |
OSV-
formuje studijní dovednosti, utváří základní dovednosti pro
spolupráci, přispívá k utváření dobrých vztahů ve třídě a mimo
ni
EV– přispívá k utváření
estetických hodnot
MKV
– lidské vztahy, učí udržovat tolerantní vztahy a rozvíjet
pochopení v rodině a ve škole |
|
|
|
|
Únor – Had
Obsahová náplň |
Forma záj. vzdělávání |
Klíčové kompetence |
Tvůrčí dílna - Výroba masek,
výrobky z odpadového materiálu, dle týdenních plánů |
f.
pravidelná dle plánu, rozvíjí zájem a nadání žáků |
KO
KVČ |
Ekologické okénko – téma : had
|
f.
osvětová
f.
individuální práce |
KO
KP |
Kroužky – aerobik - zumba,
florbal,sportovní aktivity
Hodinka pro podporovatele- řešení
vrstevnických vztahů , povídání, hry, tvorba portfolií |
f.
pravidelná dle plánu, rozvíjí zájem a nadání žáků |
KVČ
KO
KP |
Odpočinek- hudba, stolní hry,
stolní tenis
|
f.
spontánních činností |
KS |
Příprava na vyučování
- práce na PC a internetu,
vypracování referátů, podpora čtenářské gramotnosti – spolupráce
s městskou knihovnou, zapůjčování knížek |
f.
individuální práce |
KU |
Mezinárodní den českého jazyka –
tvorba vlastní básně s ilustrací
3. 2. 2017 – Pololetní prázdniny |
f.
příležitostná |
KVČ
KK
KS |
Průřezová témata |
OSV-
formuje studijní dovednosti, utváří základní dovednosti pro
spolupráci, přispívá k utváření dobrých vztahů ve třídě a mimo
ni
EV – přispívá k utváření
estetických hodnot
MKV
– lidské vztahy, učí udržovat tolerantní vztahy a rozvíjet
pochopení v rodině a ve škole |
|
|
|
|
Březen –Kůň, koza
Obsahová náplň |
Forma záj. vzdělávání |
Klíčové kompetence |
Tvůrčí dílna - tvorba podle
týdenních plánů – předvelikonoční tvoření |
f.
pravidelná dle plánu, rozvíjí zájem a nadání žáků |
KO |
Ekologické okénko – téma : kůň,
koza lichokopytník - sudokopytník, Měsíc internetu, Měsíc knihy |
f.
osvětová
f, individuální práce |
KO
KP,
KU |
Kroužky – aerobik - zumba,
florbal,sportovní aktivity
Hodinka pro podporovatele -
řešení vrstevnických vztahů - hry, tvorba portfolií. |
f.
pravidelná, rozvíjí zájem žáků |
KVČ
KP
KO |
Odpočinek- hudba, stolní hry,
stolní tenis
|
f.
spontánních činností |
KS |
Příprava na vyučování
- práce na PC a internetu,
vypracování referátů, podpora čtenářské gramotnosti – spolupráce
s městskou knihovnou, zapůjčování knížek |
f.
individuální práce |
KU |
Podpora školního projektu –
Poznáváme Ústecký kraj – poznáváme České středohoří – návrh
Turistického průvodce
13. 3.- 19. 3. 2017 – Jarní
prázdniny |
f.
příležitostná |
KVČ
KK
KS |
Průřezová témata |
OSV-
formuje studijní dovednosti, utváří základní dovednosti pro
spolupráci, přispívá k utváření dobrých vztahů ve třídě a mimo
ni, rozvoj schopností poznávání
Ev – přispívá k utváření
estetických hodnot, vztahu k přírodě
MKV
– lidské vztahy, učí udržovat tolerantní vztahy a rozvíjet
pochopení v rodině a ve škole |
|
|
|
|
Duben –Opice
Obsahová náplň |
Forma záj. vzdělávání |
Klíčové kompetence |
Tvůrčí dílna - Jarní inspirace,
dotváření velikonočních dekorací, výrobky z odpadového
materiálu, čarodějnice, tvorba dle týdenních plánů |
f.
pravidelná dle plánu, rozvíjí zájem a nadání žáků |
KO
KVČ
KP |
Ekologické okénko – téma :
primáti
Den Země |
f.
osvětová
f, individuální práce |
KO
KP,
KU |
Kroužky – aerobik - zumba,
florbal, sportovní aktivity
Hodinka pro podporovatele- řešení
vrstevnických vztahů , příprava her a soutěží pro ŠD - ,,Slet
čarodějnic – Filipojakubská noc |
f.
pravidelná, rozvíjí zájem žáků |
KVȨKO
KP |
Odpočinek- hudba, stolní hry,
stolní tenis
|
f.
spontánních činností |
KS |
Příprava na vyučování
- práce na PC a internetu,
vypracování referátů, podpora čtenářské gramotnosti – spolupráce
s městskou knihovnou, zapůjčování knížek |
f.
individuální práce |
KU |
Čarodějnice – soutěže pro ŠD |
f.
příležitostná |
KVČ
KK,
KS |
Průřezová témata |
OSV-
formuje studijní dovednosti, utváří základní dovednosti pro
spolupráci, přispívá k utváření dobrých vztahů ve třídě a mimo
ni, komunikace a čtenářská gramotnost
EV – přispívá k utváření
estetických hodnot, vztahu k přírodě, lidské vztahy a problémy
životního prostředí
MKV
– lidské vztahy, učí udržovat tolerantní vztahy a rozvíjet
pochopení v rodině a ve škole |
|
|
|
|
Květen- kohout
Obsahová náplň |
Forma záj. vzdělávání |
Klíčové kompetence |
Tvůrčí dílna - dárky na Den
matek, jarní dekorativní práce, výroba podle týdenních plánů |
f.
pravidelná dle plánu, rozvíjí zájem a nadání žáků |
KO
KVČ |
Ekologické okénko – téma : kohout
- kur domácí – hrabaví |
f.
osvětová
f, individuální práce |
KO,
KP
KU |
Kroužky – aerobik- zumbal,
florbal,sportovní aktivity
Hodinka pro podporovatele -
řešení vrstevnických vztahů – pomáháme při akci ŠD – Kolečkiáda
– jarní závod na koloběžkách a bruslích |
f.
pravidelná, rozvíjí zájem žáků |
KVČ
KO
KP |
Odpočinek- hudba, stolní hry,
stolní tenis
|
f.
spontánních činností |
KS |
Příprava na vyučování
- práce na PC a internetu,
vypracování referátů, podpora čtenářské gramotnosti – spolupráce
s městskou knihovnou, zapůjčování knížek |
f.
individuální práce |
KU |
Kolečkiáda
ŠD – výpomoc při závodě |
f.
příležitostná |
KVČ,
KK
KS |
Průřezová témata |
OSV-
formuje studijní dovednosti, utváří základní dovednosti pro
spolupráci, přispívá k utváření dobrých vztahů ve třídě a mimo
ni, komunikace a čtenářská gramotnost
EV – přispívá k utváření
estetických hodnot
MKV
– lidské vztahy, učí udržovat tolerantní vztahy a rozvíjet
pochopení v rodině a ve škole |
|
|
|
|
Červen - pes a vepř
Obsahová náplň |
Forma záj. vzdělávání |
Klíčové kompetence |
Tvůrčí dílna - dekorativní a
výtvarné práce,
výtvarné ztvárnění tohoto měsíce
a znamení,
úklidové práce v dílně ŠK |
F. pravidelná dle týdenního
plánu, rozvíjí zájem a nadání žáků |
KO
KVČ
|
Ekologické okénko – téma : pes -
přítel člověka
Prase divoké – vepř |
f.
osvětová |
KO,
KP
KU |
Kroužky – aerobik- zumba,
florbal, sportovní aktivity
Hodinka pro podporovatele -
řešení vrstevnických vztahů. Příprava soutěží pro mladší
spolužáky. |
f.
pravidelná, rozvíjí zájem žáků
f.
příležitostná |
KVČ
KO
KP |
Odpočinek- hudba, stolní hry,
stolní tenis
|
f.
spontánních činností |
KS |
Příprava na vyučování
- práce na PC a internetu,
vypracování referátů, podpora čtenářské gramotnosti – spolupráce
s městskou knihovnou, zapůjčování knížek |
f.
individuální práce |
KU |
Jarmark soutěží – příprava a
pomoc při akci |
f.
příležitostná |
KVČ,
KK
KS |
Průřezová témata |
OSV-
formuje studijní dovednosti, utváří základní dovednosti pro
spolupráci, přispívá k utváření dobrých vztahů ve třídě a mimo
ni
EV – přispívá k utváření
estetických hodnot
VDO
– občan, občanská společnost a stát – vede k pochopení řádu a
pravidel pro fungování společnosti
MKV
– lidské vztahy, učí udržovat tolerantní vztahy a rozvíjet
pochopení v rodině a ve škole |
|
|
|
|
Zpracovala: Irena
Linajová, vychovatelka ŠD a ŠK
Mgr. Věra Benešová
ředitelka školy
|