Dne 19. 5. 2010 (středa) se naše škola
zúčastní akce
„Živý řetěz – stěhování městské
knihovny“.
Přijďte podpořit všechny žáky a zaměstnance
školy a společně s námi se v době od 8. 00 do 11. 00 hodin zapojte do akce,
kterou realizuje i naše škola v rámci projektu Podpora čtenářské
gramotnosti. Těšíme se na Vaši účast.
Sraz všech dobrovolníků před budovou školy
v 7. 45 hodin.
Námět činnosti |
Celoškolní projekt
,krátký – přibližně 3hodiny + příprava a vyhodnocení
„Živý řetěz – stěhování městské
knihovny “- stěhování knižního fondu Městské knihovny Louny do nových
prostor – Dům č. 1
Třídy: PT, 1. A, 1.
B, 2. A, 3. A, 3. B, 4. B, 5. A, 5. B, 6. A, 7. A, 7. B, 8. A.,
……..8. B, 9. B, 9.
C + zaměstnanci a dobrovolníci
Termín …12. 5. 2010
(8. B, 9. C)
Termín …19. 5. 2010
(všechny třídy) |
Vzdělávací oblast
Průřezová témata |
Jazyk a jazyková
komunikace (ČJ, CJ)
Umění a kultura (VV,
HV)
Člověk a svět práce
(PRČ) a ostatní vzdělávací oblasti (zapojení do TP)
………………………………………………………………………………
OSV (Osobnostní
rozvoj ) – kreativita (tvořivost v mezilidských vztazích).
VDO – občanská
společnost a škola (škola jako model otevřeného partnerství a
demokratického společenství).
MV – fungování a
vliv médií ve společnosti, prezentace školy. |
Výchovně
vzdělávací cíl |
Vhodnými způsoby
vést žáky k přemýšlení o osobním přínosu v realizaci celé akce (vlastní
pomoc, pomoc instituci, pomoc městu, společnosti.) Vést žáky k pochopení
náročnosti organizace akce a nutnosti vzájemné spolupráce (dvojice,
skupiny, třídy, náhodně vytvořené kolektivy – různé věkové hranice). |
Motivace |
Vyučující bude
vycházet z věkové skupiny žáků a tomu přizpůsobí motivaci.
V popředí nebude
otázka – Musím? Ale otázka Chci? Mohu?. |
Pomůcky |
Osobní potřeby (malé
pití, svačina, nepromokavý oděv).
|
Metody |
Metody motivační –
usměrňují zájem žáka (rozhovor).
Metody praktické (dovednostně
praktické) – pozorování, předvádění.
Metody názorné a
demonstrační (předvádění, pozorování , akce v terénu, přímý kontakt
s knihami).
Aktivizující metody
a metody nácviku dovedností (vlastní učební zkušenost). |
Formy |
Dvojice, skupiny,
třídy, náhodně vytvořené kolektivy lidí (MŠ, ZŠ, dospělé osoby, senioři,
dobrovolníci. |
Průběh činnosti |
Dne 12. 5. 2010 –
školu zastupuje 8. B, 9. C (p. Cvešprová, p. Benešová)
Dne 19. 5. 2010 –
účast všech žáků a zaměstnanců školy, dobrovolníci. |
Očekávaný výstup |
Organizovaným
způsobem bezpečně přemístit větší počet knižního fondu. |
Způsob a kritéria
hodnocení |
Vyučující provede se
žáky sebehodnocení, vlastní hodnocení žáka, třídy.
Význam celé akce
(klady i zápory). |
Klíčové
kompetence
(získávání a
posilování)
|
Kompetence
pracovní – žák přistupuje k výsledkům pracovní
činnosti nejen z hlediska kvality, funkčnosti a společenského významu,
ale i z hlediska ochrany svého zdraví a zdraví druhých.
Kompetence
občanské – žák respektuje, chrání a oceňuje
naše tradice a kulturní a historické dědictví, aktivně se zapojuje do
kulturních aktivit ve městě.
Kompetence
sociální a personální – žák účinně
spolupracuje ve skupině, podílí se společně s pedagogy na vytváření
pravidel práce v týmu, na základě poznání nebo přijetí nově role
(stěhuje) v pracovní činnosti pozitivně ovlivňuje kvalitu společné
práce.
|
Dne 12.5.2010 se uskutečnilo první kolo
stěhování - "Živý řetěz" a žáci naší školy (8.B a 9.C) se také zúčastnili.
Z akce přinášíme několik fotografii:
Dne 19.5.2010 se uskutečnilo druhé kolo
stěhování - "Živý řetěz" a této akce se již zúčastnili všichni žáci a
většina zaměstnanců školy.
Z akce přinášíme několik fotografii:
Reportáž vysílanou v regionálním zpravodajství ČT 24 najdete zde
Louny 20.5.2010
vedení školy |