Školní projekt - "Živý řetěz" - stěhování Městské knihovny Louny 2010

 

Dne 19. 5. 2010 (středa) se naše škola zúčastní akce

„Živý řetěz – stěhování městské knihovny“.

 

Přijďte podpořit všechny žáky a zaměstnance školy a společně s námi se v době od 8. 00 do 11. 00 hodin zapojte do akce, kterou realizuje i naše škola  v rámci projektu Podpora čtenářské gramotnosti. Těšíme se na Vaši účast.

Sraz všech dobrovolníků před budovou školy v 7. 45 hodin.

 

Námět činnosti

Celoškolní projekt  ,krátký – přibližně 3hodiny + příprava a vyhodnocení

 

„Živý řetěz – stěhování městské knihovny “- stěhování knižního fondu Městské knihovny Louny do nových prostor – Dům č. 1

Třídy: PT, 1. A, 1. B, 2. A, 3. A, 3. B, 4. B, 5. A, 5. B, 6. A, 7. A, 7. B, 8. A.,

 ……..8. B, 9. B, 9. C + zaměstnanci a dobrovolníci

Termín …12. 5. 2010 (8. B, 9. C)

Termín …19. 5. 2010 (všechny třídy)

Vzdělávací oblast

 

Průřezová témata

Jazyk a jazyková komunikace (ČJ, CJ)

Umění a kultura (VV, HV)

Člověk a svět práce (PRČ) a ostatní vzdělávací oblasti (zapojení do TP)

………………………………………………………………………………

OSV (Osobnostní rozvoj ) – kreativita (tvořivost v mezilidských vztazích).

VDO – občanská společnost a škola (škola jako model otevřeného partnerství a demokratického společenství).

MV – fungování a vliv médií ve společnosti, prezentace školy.

Výchovně vzdělávací cíl

Vhodnými způsoby vést žáky k přemýšlení o osobním přínosu v realizaci celé akce (vlastní pomoc, pomoc instituci, pomoc městu, společnosti.) Vést žáky k pochopení náročnosti organizace  akce a nutnosti  vzájemné spolupráce (dvojice, skupiny, třídy, náhodně vytvořené kolektivy – různé věkové hranice).

Motivace

Vyučující bude vycházet z věkové skupiny žáků a tomu přizpůsobí motivaci.

V popředí nebude otázka – Musím? Ale otázka Chci? Mohu?.

Pomůcky

Osobní potřeby (malé pití, svačina, nepromokavý oděv).

 

Metody

Metody motivační – usměrňují zájem žáka (rozhovor).

Metody praktické (dovednostně praktické) – pozorování, předvádění.

Metody názorné a demonstrační (předvádění, pozorování , akce v terénu, přímý kontakt s knihami).

Aktivizující metody a metody nácviku dovedností (vlastní učební zkušenost).

Formy

Dvojice, skupiny, třídy, náhodně vytvořené kolektivy lidí (MŠ, ZŠ, dospělé osoby, senioři, dobrovolníci.

Průběh činnosti

Dne 12. 5. 2010 – školu zastupuje 8. B, 9. C (p. Cvešprová, p. Benešová)

Dne 19. 5. 2010 – účast všech žáků a zaměstnanců školy, dobrovolníci.

Očekávaný výstup

Organizovaným způsobem bezpečně přemístit větší počet knižního fondu.

Způsob a kritéria hodnocení

Vyučující provede se žáky sebehodnocení, vlastní hodnocení žáka, třídy.

Význam celé akce (klady i zápory).

Klíčové kompetence

(získávání a posilování)

 

 

Kompetence pracovní – žák přistupuje k výsledkům pracovní činnosti nejen z hlediska kvality, funkčnosti a společenského významu, ale i z hlediska ochrany svého zdraví a zdraví druhých.

Kompetence občanské – žák respektuje, chrání a oceňuje naše tradice a kulturní a historické dědictví, aktivně se zapojuje do kulturních aktivit ve městě.

Kompetence sociální a personální – žák účinně spolupracuje ve skupině, podílí se společně s pedagogy na vytváření pravidel práce v týmu, na základě poznání nebo přijetí nově role (stěhuje) v pracovní činnosti pozitivně ovlivňuje kvalitu společné práce.

 

Dne 12.5.2010 se uskutečnilo první kolo stěhování - "Živý řetěz" a žáci naší školy (8.B a 9.C) se také zúčastnili.

Z akce přinášíme několik fotografii:

Dne 19.5.2010 se uskutečnilo druhé kolo stěhování - "Živý řetěz" a této akce se již zúčastnili všichni žáci a většina  zaměstnanců školy.

Z akce přinášíme několik fotografii:

 

Reportáž vysílanou v regionálním zpravodajství  ČT 24 najdete zde

 

Louny 20.5.2010                                                                                                                                                                     vedení školy

 

 

 

zpět na hlavní stránku