ŠKOLNÍ ŘÁD
čj. 296/2016/ZŠ
Na
základě ustanovení § 30 odst. 1 zákona č. 561/2004 Sb., o předškolním,
základním, středním, vyšším odborném a jiném vzdělávání (školský
zákon), v platném znění, vydávám jako statutární orgán školy tento
školní řad a jeho přílohy.
I. Práva a povinnosti žáků a jejich
zákonných zástupců ve škole a podrobnosti o pravidlech vzájemných
vztahů s pedagogickými i provozními zaměstnanci školy
A. Žáci mají právo
a) na vzdělávání a
školské služby podle školského zákona,
b) na informace o
průběhu a výsledcích vzdělávání,
c) zakládat v rámci
školy samosprávné orgány žáků, volit a být do nich volen, pracovat
v nich a jejich prostřednictvím se obracet na ředitele školy nebo na
školskou radu s tím, že ředitel školy a členové školské rady jsou
povinni se stanovisky a vyjádřeními těchto samosprávných orgánů žáků
zabývat,
d) vyjadřovat se ke
všem rozhodnutím týkajících se podstatných záležitostí jeho
vzdělávání, přičemž jejich vyjádřením musí být věnována pozornost
odpovídající jejich věku a stupni vývoje v souladu s Úmluvou o právech
dítěte,
e) na informace a
poradenskou pomoc školy nebo školského poradenského zařízení
v záležitostech týkajících se vzdělávání, dále na prevenci školní
neúspěšnosti, primární prevenci sociálně patologických jevů, na
kariérové poradenství atd.),
f) na ochranu před
jakoukoli formou diskriminace a násilí, na svobodu myšlení, projevu,
shromažďování, náboženství, na dodržování základních
psychohygienických podmínek,
g) právo být
seznámen se všemi předpisy, které se vztahují k jeho pobytu a činnosti
ve škole.
B. Rodiče (zákonní zástupci) mají
právo zejména na
a) svobodnou volbu školy pro své dítě,
b) informace o průběhu a vzdělávání
dítěte ve škole,
c) informace o škole podle zákona č.
106/1999 Sb. o svobodném přístupu k informacím
d) nahlížet do výroční zprávy, pořizovat
si z ní opisy a výpisy,
e) právo na vzdělávání v jazyce
národnostní menšiny, a to za podmínek stanovených v § 14 školského
zákona,
f) informace a poradenskou pomoc školy
nebo školského poradenského zařízení v záležitostech týkajících se
vzdělávání podle školského zákona,
g) u dětí se speciálními vzdělávacími
potřebami mají právo na vzdělávání, jehož obsah, formy a metody
odpovídají jejich vzdělávacím potřebám a možnostem, na vytvoření
nezbytných podmínek, které toto vzdělávání umožní, a na poradenskou
pomoc školy a školského poradenského zařízení,
h) volit a být voleni do školské rady,
i) vyjadřovat se ke všem rozhodnutím
týkajícím se podstatných záležitostí vzdělávání žáka,
j) požádat o přezkoumání výsledků
hodnocení.
C. Žáci jsou
povinni
a) řádné docházet
do školy a řádně se vzdělávat,
b) plnit pokyny
pedagogických pracovníků školy v oblasti výchovy a vzdělávání.
c) dodržovat školní
řád a vnitřní řády školy, předpisy a pokyny školy k ochraně zdraví a
bezpečnosti, s nimiž se řádně seznámili (všechny předpisy, pokyny a
vnitřní směrnice se mohou vztahovat pouze k činnosti dané školy,
k samotnému poskytování výchovy a vzdělávání v souladu se školním
vzdělávacím programem a činnostem přímo souvisejících, které se
odehrávají v rámci vyučování, popřípadě na dalších akcích pořádaných
školou, které vyplývají z konkrétního vzdělávacího programu školy),
D.
Základní pravidla chování ve škole
a) ve škole se
chovají slušně k dospělým, ke všem pracovníkům školy i k jiným žákům
školy, dbají pokynů pedagogických a provozních pracovníků, dodržují
školní řád školy, řády odborných učeben a další vnitřní řády školy,
b) do školy chodí pravidelně a včas podle
rozvrhu hodin a zúčastňují se činností organizovaných školou, účast na
vyučování nepovinných předmětů je pro přihlášené žáky povinná,
odhlásit se může vždy ke konci pololetí na základě písemné odhlášky,
c) do školy chodí vhodně a čistě upraveni
a oblečeni,
d) zacházejí s učebnicemi a školními
potřebami šetrně, udržují své místo, třídu i ostatní školní prostory v
čistotě a pořádku, chrání majetek před poškozením; nosí do školy
učebnice a školní potřeby podle rozvrhu hodin a pokynů pedagogů,
e) před ukončením vyučování žáci z
bezpečnostních důvodů neopouštějí školní budovu bez vědomí
vyučujících, v době mimo vyučování žáci zůstávají ve škole jen se
svolením vyučujících a pod jejich dohledem,
f) chrání své zdraví i zdraví spolužáků; žákům
jsou zakázány všechny činnosti, které jsou zdraví škodlivé (např.
kouření, pití alkoholických nápojů, zneužívání návykových a zdraví
škodlivých látek v celém areálu školy během výuky a pobytu ve škole),
g) každý úraz nebo vznik škody, ke kterým
došlo v souvislosti s činností školy, hlásí bez zbytečného odkladu
vyučujícímu, třídnímu učiteli nebo jinému zaměstnanci školy, nalezené
věci odevzdávají zaměstnanci školy nebo do kanceláře školy,
h) do školy nenosí předměty, které
nesouvisí s výukou a mohly by ohrozit zdraví a bezpečnost jeho nebo
jiných osob, cenné předměty, včetně šperků a mobilních telefonů
odkládají žáci pouze na místa k tomu určená, případně na pokyn
vyučujících,
i) ve škole nemohou žáci používat pokrývku
hlavy, vyjma případů, kdy je pokrývka hlavy projevem náboženského
přesvědčení či víry, ke které se žák hlásí, nebo kdy je odůvodněna
zdravotním stavem žáka. Žák se musí ale vždy řídit pokyny ředitele
školy k zajištění bezpečnosti a ochrany zdraví ve vztahu k vykonávaným
činnostem ve škole.
j) zvláště hrubé slovní a úmyslné fyzické
útoky žáků či žáka vůči zaměstnancům školy se vždy považují za závažně
hrubé porušení povinností stanovených školním řádem,
k) při porušení povinností stanovených
tímto školním řádem lze podle závažnosti porušení žákovi uložit:
a) napomenutí třídního učitele,
b) důtku třídního učitele,
c) důtku ředitele školy,
d) sníženou známku z chování.
Třídní učitel neprodleně oznámí řediteli
školy uložení důtky třídního učitele. Důtku ředitele školy lze žákovi
uložit pouze po projednání v pedagogické radě. Škola neprodleně a
prokazatelným způsobem oznámí uložení napomenutí nebo důtky a jeho
důvody prokazatelným způsobem žákovi a jeho zákonnému zástupci.
Sníženou známku z chování nelze uložit
jako důtku. Důtku lze uložit kdykoli během klasifikačního období,
snížená známka z chování je hodnocením za celé klasifikační období až
na jeho konci.
E. Povinností
zákonných zástupců nezletilého žáka
a) zajistit, aby
dítě (žák) docházelo řádně do školy,
b) osobně se
zúčastnit projednání závažných otázek týkajících se vzdělávání dítěte
na vyzvání ředitele školy,
c) rodičovská
odpovědnost náleží zákonným zástupcům i při pobytu dítěte ve škole,
mají se školou spolupracovat a řešit případně problémy, které se v
průběhu vzdělávání vyskytnou,
d) informovat školu o změně zdravotní
způsobilosti či zdravotních obtížích dítěte (žáka) nebo jiných
závažných skutečnostech, které by mohly mít vliv na průběh vzdělávání,
e) dokládat důvody nepřítomnosti žáka ve
vyučování podle podmínek stanovených školním řádem,
d) oznamovat škole
údaje podle § 28 odst. 2 a 3 a další
údaje, které jsou podstatné pro průběh vzdělávání nebo bezpečnost
žáka, a změny v těchto údajích.
II. Provoz a
vnitřní režim školy
A. Hlavní a boční vchody
1. Pro vstup do budovy a k odchodu z budovy
školy používají žáci a další „cizí osoby“ od 7. 35 do 16. 00 hodin
pouze hlavní vchod, výjimku tvoří nulté hodiny na II. stupni,
zahajované v 7. 00 hodin, kdy žáky do školy vpustí příslušný pedagog,
který také zajistí dohled nad žáky.
2. Dojíždějící žáci mohou být v době silně
nepříznivého počasí vpuštěni do prostoru školy (vestibulu) dříve než
bude otevřená hlavní budova tj. 7. 35 hodin pro běžnou výuku. Dohled
bude zajišťovat nepedagogický pracovník, který bude o výkonu dohledu
řádně poučen.
3. Boční vchod do učebnového pavilonu
s bezbariérovým přístupem v přízemí používají pouze handicapovaní žáci
v doprovodu dospělé osoby, včetně používání výtahu, který obsluhuje
zaškolená osoba. Ostatním žákům je používání výtahu zakázáno.
4. Boční vchod branou do prostranství školy
(dvora) slouží hlavně zaměstnancům školy,
nájemcům a vozům pro zásobování, zaměstnanci
školy mají své vlastní klíče, ostatní v případě potřeby zvoní na
vrátnou, která je ve výjimečných případech těmito dveřmi pustí do
školy (v době od 8.00 do 16. 00 hod.). Pro odchod tímto bočním vchodem
funguje elektronický vrátný.
5. Vstupní brána je otevřená v době provozu
školy od 6. 00 do 8. 00 hodin, kdy se brána uzavírá, potom je otevřená
přibližně od 13. 00 až 16. 00 hod., kdy se uzamyká. Zaměstnanci školy
řeší individuálně s vedením školy přidělení klíčů od této brány.
Nepovolaným osobám je vstup na školní dvůr zakázán, hlavně z důvodu
bezpečnosti žáků školy a účastníků školní družiny, kteří se zde
v odpoledních hodinách pohybují na hřišti a na dvoře.
6. Malá vstupní branka do dvora je trvale
otevřená, uzamyká se pouze na dny, kdy neprobíhá ve škole výuka ani
provoz.
7. Boční vchod do dvora je pro účastníky školní
družiny a jejich zákonné zástupce či jiné osoby zapsané na zápisovém
lístku určen v době od 6. 00 hod. do 7. 15 hod. v běžné provozní dny,
kdy je k dispozici elektronický vrátný a telefon, kde se účastník
ohlásí a vychovatelka, která je přítomná v ranní družině, účastníka a
jeho doprovod pustí do školy. Při odchodu doprovodu opět odchází pouze
těmito bočními dveřmi.
8. Boční vchod do dvora je pro účastníky školní
družiny a jejich zákonné zástupce či jiné osoby zapsané na zápisovém
lístku určen k používání v době od 16. 00 hod. do 17. 00 hod. v běžné
provozní dny, kdy je k dispozici elektronický vrátný a telefon, kdy se
vyzvedávající osoba ohlásí a vychovatelka, která je přítomná
v odpolední družině, je pustí do školy a předá účastníka zákonnému
zástupci či osobě zapsané na zápisovém lístku. Při odchodu tyto osoby
odchází pouze těmito bočními dveřmi (podrobnosti řeší vnitřní řád
školní družiny).
9. Tento boční vchod používají po 16. 00 hod. i
všichni žáci školy, kteří odcházejí ze školního klubu nebo žáci, kteří
odcházejí ze zájmového útvaru, který probíhal ve škole.
10. Výjimka pro odchod ze školy je pouze v době
konání třídních schůzek, dnů otevřených dveří nebo jiné mimořádné akce
ve škole, kdy jsou i po 16. 00 hodině otevřené hlavní dveře, které po
skončení uzavírá vrátná.
B. Školní budova
1. Školní budova se pro žáky otevírá v 7.
35 hod. tj. 20 minut před začátkem dopoledního vyučování a 15
minut před začátkem odpoledního vyučování.
2. Vyučování začíná v 7.55 hodin,
vyučování výjimečně zařazené na dřívější dobu nesmí začínat dříve než
v 7 hodin. Vyučování probíhá podle časového rozvržení vyučovacích
hodin a přestávek, které je přílohou tohoto řádu. Tyto údaje mají žáci
zapsány v žákovských knížkách.
3. Vyučování končí nejpozději v 15.15
hodin po 8. vyučovací hodině. Vyučovací hodina trvá 45 minut. V
odůvodněných případech lze vyučovací hodiny dělit a spojovat, v tomto
případě je odlišná doba ukončení vyučování předem oznámena zákonnému
zástupci žáka.
4. Školní budova je přístupná pouze v
době, kdy je zaměstnanci školy zajištěna kontrola přicházejících osob;
při odchodu žáků z budovy dozorují pedagogové podle plánu dohledů.
5. Během provozu školy jsou všechny
vchody do budovy trvale uzavřeny s tím, že únikové východy jsou
zevnitř volně otevíratelné. Dohled nad žáky je zajištěn po celou dobu
jejich pobytu ve školní budově, přehled dohledů je vyvěšen na všech
úsecích, kde dohled probíhá.
6. Odchod žáka z vyučování před jeho
ukončením je možný pouze na základě písemné omluvy rodičů, kterou žák
předloží vyučujícímu hodiny (při uvolnění na jednu hodinu), nebo
třídnímu učiteli (při uvolnění na více hodin).
7. Před ukončením vyučování žáci z
bezpečnostních důvodů neopouštějí školní budovu bez vědomí pedagogů. V
době mimo vyučování žáci zůstávají ve škole jen se svolením pedagoga a
pod jejich dohledem.
C. Žákovské šatny
1. Při příchodu do budovy si žáci odkládají obuv
a svršky v určených šatnách ve vestibulu školy a odcházejí ve školní
obuvi do školního pavilonu nebo do pavilonu MVD, kde probíhá výuka
podle stanoveného rozvrhu jednotlivých tříd.
2. Všechny žákovské šatny se uzamykají a
přítomná vrátná je vždy na požádání žáka otevře (např. pozdní příchod
do školy, odchod k lékaři během výuky) a opět uzamkne.
3. V průběhu vyučování je žákům vstup do prostor
šaten povolen pouze se svolením vyučujícího nebo učitele, který koná
v době přestávek dohled. Šatny s odloženými svršky žáků musí být
neustále uzamčené. V 8. 00 hodin kontroluje uzamčení všech šaten
vrátná a neuzamčené šatny uzamyká.
4. Třídní učitel určí třídní službu a její
třídní pravidla tak, aby bylo možné tato opatření dodržovat pro
konkrétní třídu, a to během celého vyučovacího procesu, během dělené
a odpolední výuky.
D. Rozpis přestávek, časové rozvržení
vyučovacích hodin a pobyt ve škole v době výuky
1. Vyučování začíná v 7. 55 hodin, ostatní
časové rozvržení vyučovacích hodin a rozpis přestávek je uveden
v příloze tohoto školního řadu, kdy malé přestávky jsou 10 minutové,
velká přestávka trvá 20 minut, odpolední vyučování je ukončeno
nejpozději 8. vyučovací hodinu tj. v 15. 15 hodin (příloha č. 1).
2. Přestávky mezi dopoledním a odpoledním
vyučováním jsou 55 minutové.
3. O velké přestávce se žáci mohou volně
pohybovat ve vnitřním prostoru školní budovy. Žáci zbytečně nepřechází
do jiných pavilonů, pokud to nevyžaduje nějaká jeho povinnost. Do
jiných kmenových tříd žáci, z důvodu bezpečnosti, nevstupují. Vstup do
některých odborných učeben je povolen pouze za přítomnosti pedagoga,
který učebnu odemyká a všichni se připravují na hodinu (např. v
interaktivní učebně, učebně výpočetní techniky, učebně přírodopisu, ve
cvičné kuchyňce, v tělocvičně, v učebně hudební výchovy).
4. V době velké přestávky žáci svačí,
odpočívají, mohou si zakoupit svačinu v automatech, které jsou
umístěné ve vestibulu školy. Do školní jídelny přicházejí žáci I.
stupně pouze pro školní svačinu, která je žákům předávána v rámci
projektu Zelenina a ovoce do školy.
5. Během vyučování žáci neopouští školu, pokud
nemají písemnou omluvenku pro opuštění budovy nebo si je přímo ze
školy nevyzvedne jejich zákonný zástupce.
6. Po zvonění na přípravu (před 1. vyučovací
hodinou a po velké přestávce) mají být žáci již ve své určené učebně,
připravují se na další hodinu nebo až nyní přechází do jiných
určené učebny na další výuku. Pořádková služba při odchodu z jiné
učebny umyje tabuli, vezme třídní knihu, překontroluje okna a světla.
Žák opouští třídu s tím, že si řádně uklidí své pracovní místo,
překontroluje všechny své osobní věci.
7. Do tělocvičny, dřevodílny, cvičné kuchyňky,
počítačové učebny, jazykové učebny a odborných učeben pro výuku,
odcházejí žáci organizovaně a čekají před učebnou či na jiném určeném
místě na vyučujícího. Pokud se vyučující do 5 - ti minut po zvonění
nedostaví, zástupce třídy jde ohlásit jeho nepřítomnost vedení školy.
8. O organizaci těchto přechodů jsou žáci vždy
na začátku školního roku řádně poučení a konkrétní pedagog domluví
s konkrétní třídou postup (kde budou čekat, zda přecházejí a další).
9. Během malých přestávek žáci zůstávají ve
svých třídách, pokud se nestěhují do jiné odborné učebny, pokud
potřebují opustit třídu, informují vždy pedagoga konající dohled.
10. Žáci nevstupují do sborovny, kabinetů a
ostatních místností vyčleněných pro zaměstnance školy, nebo do
provozních míst, pokud vstupují, pouze na vyzvání.
E. Ukončení vyučování, odpolední vyučování
1. Žáci, kteří po skončení vyučování nejdou na
oběd do školní jídelny, se zbytečně a bezdůvodně nezdržují v šatnách a
prostor školy opouštějí hlavním vchodem.
2. Strávníci do školní jídelny vstupují ve
školní obuvi, tašky si odkládají do třídní šatny, kterou po dobu oběda
hlídá třídní šatnář, pokud jde na oběd i šatnář, šatnu zamkne. Žáci se
ve školní jídelně řídí pokyny pedagogických pracovníků, dále se řídí
vnitřním řádem školní jídelny, vyvěšeném na viditelném místě. Ve
frontě na oběd je zakázáno předbíhat, v době oběda má žák nastavený
mobilní telefon na tichý chod, aby nerušil ostatní při obědu.
3. Po skončení oběda ve školní jídelně odcházejí
žáci do šaten a opouští budovu školy.
4. Nástup na odpolední vyučování je pro žáky
stanoven až po zvonění oznamující ukončení předcházející hodiny a
začátek přestávky. Žákům je umožněn vstup a pobyt v budově školy
(pouze vestibul) nejméně 20 minut před zahájením odpoledního
vyučování. Po příchodu do budovy si žáci odkládají obuv a svršky
v určených šatnách ve vestibulu školy a po zvonění na přestávku
odcházejí ve školní obuvi do školního pavilonu nebo do pavilonu MVD,
kde probíhá výuka podle stanoveného rozvrhu jednotlivých tříd.
5. V této době je zajištěn dohled, který
vykonávají pedagogičtí i nepedagogičtí pracovníci školy. Tito žáci
v případě potřeby používají sociální zařízení ve stravovacím pavilonu.
Těmto žákům není v této době umožněn volný pohyb po škole, protože zde
probíhá výuka a není zajištěn výkon řádného dohledu.
6. Po skončení odpoledního vyučování odcházejí
žáci s doprovodem vyučujícího do šaten a potom hlavním vchodem ze
školy. Zde je nutné ještě rozlišovat žáky, kteří odcházejí do školní
družiny, do školního klubu, na zájmový kroužek nebo si je ve vestibulu
vyzvedávají zákonní zástupci. Po celou dobu je v prostorách šaten a
vestibulu zajištěn dohled.
F. Vstup „cizích osob“ do budovy školy
v průběhu i mimo vyučování
1. Do budovy školy vstupují „cizí osoby“ vždy
hlavním vchodem, po zazvonění na vrátnou školy, která s nimi
komunikuje přes videotelefon, po otevření vstupují do budovy a
oznamují důvod své návštěvy. Někdy může být dostačující pouze
komunikace přes videotelefon, vrátná zodpoví dotaz a cizí osoba nemusí
vůbec vstupovat do budovy.
2. V žádném případě se nemusí cizí osoba
legitimovat občanským průkazem, ale musí nahlásit své jméno, důvod
návštěvy, jméno osoby, se kterou si přejí mluvit nebo jméno dítěte,
které bude vyzvedávat. Tyto údaje zapisuje vrátná do sešitu, dále se
připisuje čas příchodu do školy a později čas odchodu ze školy.
3. Výjimku tvoří zákonní zástupci účastníků ve
školní družině, kteří si pro své děti chodí pravidelně, ti se
nezapisují, pouze osobně sdělí vrátné důvod svého příchodu a jméno
dítěte. Namátkově může vrátná cizí osobu zkontrolovat, i když chodí do
školy pravidelně.
4. Vrátná je viditelně označená cedulkou
„VRÁTNÁ“ a je stále přítomná ve vestibulu školy, v šatnách, na
vrátnici nebo ve spojovacích chodbách. Všechny tyto prostory jsou
sledovány kamerovým systémem.
5. Osoby, které vstupují do prostoru školy
(vestibulu, šaten) a pouze do školy své dítě doprovázejí nebo na své
dítě čekají před ukončením vyučování, zůstávají pouze ve vestibulu.
Žáka přivádí pedagog a zákonný zástupce či jiná kompetentní osoba si
dítě přebírá.
6. Osoba, která vstupuje do prostoru školy a
potřebuje zde jednat, nahlásí všechny uváděné údaje (viz výše). Pokud
jde o cizí osobu, která nezná školu, tu odvede vrátná za kompetentní
osobou např. k řediteli školy osobně, kde osobu nahlásí. Pokud osoba
školu zná, a ví, kde se pedagog či žák nachází, pokračuje do školy
samostatně. Toto se např. vztahuje na osoby, které přišly do školy
vyzvednout nemocnému žákovi oběd ze školní jídelny (pouze 1 den
nemoci).
7. Pokud má vedení školy, třídní učitel
nahlášenou návštěvu, měl by tuto skutečnost předem nahlásit vrátné.
Žádná cizí osoba by se neměla v prostorách školy pohybovat samostatně,
po skončení návštěvy by měla být navštívenou osobou dovedena
k hlavnímu vchodu, kde si vrátná zapíše dobu odchodu.
8. Pokud se dostaví do školy zákonný zástupce,
který potřebuje svému dítěti předat nějakou věc, zapomenutou pomůcku
atd. bude tato osoba puštěna do školy až v době přestávky, aby
nedocházelo k narušování výuky.
9. Cizí osoba se může na vedení školy ohlásit
přes elektronickou kameru, kde jí může ředitel školy, zástupkyně
ředitele školy, hlavní účetní, pracovnice PAM přímo do budovy školy
vpustit, ale toto se děje většinou, když přijde žák školy pozdě, nebo
přicházejí žáci se svým pedagogem, nebo účastnící školní družiny
s vychovatelkou z nějaké akce, jinak je cizí osoba vždy odkazovaná na
zvonek pro vrátnou.
G. Boční vchod ze dvora
1. Vstup do budovy tímto vchodem slouží v době
od 8. 00 hod. do 16. 00 hod. pouze k logistickému zabezpečení školy
(dodávka zboží, služba, provozních potřeba školy). S těmito osobami,
po zazvonění, také jedná vrátná. Buď osobu po jednání ve škole do
budovy pustí, nebo se domluví na vstup hlavním vchodem. Tyto osoby se
také zapisují.
III. Organizace
vzdělávání mimo budovu školy
A. Režim při akcích mimo školu
1. Bezpečnost a ochranu zdraví žáků při
akcích a vzdělávání mimo místo, kde se uskutečňuje vzdělávání,
zajišťuje škola vždy nejméně jedním pedagogickým pracovníkem. Společně
s ním může akci zajišťovat i zaměstnanec, pokud je zletilý a způsobilý
k právním úkonům.
2. Při organizaci výuky při akcích
souvisejících s výchovně vzdělávací činností školy mimo místo, kde se
uskutečňuje vzdělávání, stanoví zařazení a délku přestávek pedagog
pověřený vedením akce podle charakteru činnosti a s přihlédnutím k
základním fyziologickým potřebám žáků, kteří se akce zúčastňují.
3. Při akcích konaných mimo místo, kde
škola uskutečňuje vzdělávání, nesmí na jednu osobu zajišťující
bezpečnost a ochranu zdraví žáků připadnout více než 25 žáků. Výjimku
z tohoto počtu může stanovit s ohledem na náročnost zajištění
bezpečnosti pouze ředitel školy.
4. Škola má pro plánování takovýchto akcí
stanovená pravidla, kdy každou plánovanou akci mimo budovu školy musí
předem projednat organizující pedagog s vedením školy. Akce se
považuje za schválenou uvedením v týdenním plánu práce školy, kde
zároveň s časovým rozpisem uvede ředitel školy jména doprovázejících
osob a bližší informace k organizaci pro žáky i zákonné zástupce.
5. Při akcích konaných mimo místo, kde
škola uskutečňuje vzdělávání, kdy místem pro shromáždění žáků není
místo, kde škola uskutečňuje vzdělávání, zajišťuje organizující
pedagog bezpečnost a ochranu zdraví žáků na předem určeném místě 15
minut před dobou shromáždění. Po skončení akce končí dohled nad žáky
na předem určeném místě a v předem určeném čase. Místo a čas
shromáždění žáků a skončení akce oznámí organizující pedagog
nejméně 2 dny předem zákonným zástupcům žáků, a to zápisem do
žákovské knížky či jinou písemnou informací (informační lístečky).
Podpisem bere zákonný zástupce na vědomí,
že byl o určité změně informován.
6. Při přecházení žáků na místa vyučování
či jiných akcí mimo budovu školy se žáci řídí pravidly silničního
provozu a pokyny doprovázející osoby. Před takovými to akcemi
doprovázející pedagog žáky prokazatelně poučí o bezpečnosti podle
osnovy poučení podle zaměření a charakteru akce (škola má vlastní
tiskopisy).
7. Pro pořádání mimoškolních akcí platí
zvláštní směrnice školy zahrnující i oblast bezpečnosti a ochrany
zdraví žáků „Směrnice k zajištění bezpečnosti a ochrany zdraví dětí a
žáků školy, včetně příloh“. Za dodržování předpisů o BOZP odpovídá
vedoucí akce, který je písemně pověřen ředitelem školy. Těchto aktivit
se mohou účastnit pouze žáci zdravotně způsobilí, kdy zákonní zástupci
dodají škole písemné lékařské potvrzení, ne starší jednoho roku.
8. Při zapojení školy do soutěží
bezpečnost a ochranu zdraví žáků po dobu dopravy na soutěže a ze
soutěží zajišťuje vysílající škola. V průběhu soutěže zajišťuje
bezpečnost a ochranu zdraví žáků organizátor akce. U sportovních,
uměleckých a dalších soutěží, kde to charakter soutěže vyžaduje, a je
to dáno organizačním řádem soutěže, zajišťuje bezpečnost a ochranu
zdraví žáků vysílající škola v plném rozsahu, pokud se se zákonným
zástupcem žáka nedohodne jinak.
III. Docházka do
školy a omlouvání nepřítomnosti
A. Podmínky pro uvolňování žáka z vyučování a
omlouvání neúčasti žáka ve vyučování stanoví školní řád následovně.
1. Zákonný zástupce žáka je povinen doložit
důvody žáka ve vyučování nejpozději
do 3 kalendářních dnů od počátku
nepřítomnosti žáka ve škole, buď telefonicky, osobně, písemně nebo
jinou předem dohodnutou formou s třídním učitelem.
2. Nepřítomnost žáka ve výuce omlouvá
zákonný zástupce žáka. Ve výjimečných a odůvodněných případech
(například při příliš častých absencích nebo považuje-li to škola za
nezbytné z důvodů podezření na záškoláctví žáka nebo zanedbávání
plnění povinné školní docházky) bude vedení školy požadovat také
potvrzení od ošetřujícího lékaře žáka.
Tato forma bude vždy se zákonným
zástupcem žáka projednána a po udělení souhlasu bude třídní učitel
vždy potvrzení při omluvě požadovat. Je informován i ošetřující
lékař dítěte o tomto požadavku školy.
3. Žák je povinen nejpozději do 3
kalendářních dnů po návratu do školy předložit třídnímu učiteli
řádnou omluvenku (vždy písemně v žákovské knížce nebo v notýsku).
Nepřinese - li žák omluvenku nebo je - li omluvenka nedostačující
(nevěrohodná), pokládají se zameškané hodiny za neomluvené hodiny.
Třídní učitel vstupuje hned se zákonným zástupcem v jednání.
4. V případě zdravotních obtíží (zhoršení
zdravotního stavu, náhlá nevolnost, bolesti hlavy, horečka atd.) žáka
v průběhu vyučování, kontaktuje vždy zástupce školy zákonného zástupce
a informuje ho o momentálním zdravotním stavu dítěte. V žádném případě
neodchází tento žák ze školy samostatně. Zástupce školy domluví se
zákonným zástupcem další možný postup a žák buď odejde zpět do třídy,
kde čeká na příchod rodiče nebo vyžadují – li to okolnosti, zůstává
v prostorách školy a čeká na rodiče, kterému je vždy osobně předán.
5. Při dlouhodobé nepřítomnosti žáka ve škole,
po dobu delší než 3 týdny, je povinen zákonný zástupce jednat osobně
s vedením školy a projednat individuální plán žáka po dobu nemoci a
jejím skončení.
6. V případech, kdy požaduje zákonný zástupce
uvolnění dítěte během výuky (žák má školu opustit samostatně),
postupuje zákonný zástupce následovně: svoji žádost napíše na zvláštní
tiskopis „Žádost o uvolnění z výuky", kterou žák předloží vyučujícímu
(při uvolnění na jednu vyučovací hodinu), nebo třídnímu učiteli (při
uvolnění na více vyučovacích hodin ten den). Tuto přílohu si rodič
může stáhnout z www stránek školy nebo si ji vyzvedne žák u třídního
učitele. U žáků I. stupně doporučujeme i nadále si dítě vyzvedávat v
prostorách školy osobně.
7. Ředitel školy může ze zdravotních nebo jiných
závažných důvodů uvolnit žáka na žádost jeho zákonného zástupce zcela
nebo zčásti z vyučování některého předmětu, zároveň určí náhradní
způsob vzdělávání žáka v době vyučování tohoto předmětu.
Žádost zákonného zástupce žáka o uvolnění
z tělesné výchovy musí být podána řediteli školy na tiskopisu školy
(vnitřní dokument), kdy přílohou bude lékařský posudek o tom, že žák
má být uvolněn z tělesné výchovy zcela (na celý školní rok, na jedno
pololetí, na určitou dobu), nebo zčásti tj. na některé disciplíny či
druhy cvičení. Teprve po podání této žádosti s požadovanou přílohou,
bude žák uvolněn, není možné vyžadovat uvolnění zpětně.
IV. Podmínky
zajištění bezpečnosti a ochrany zdraví dětí, žáků a studentů a jejich
ochrany před sociálně patologickými jevy a před projevy diskriminace
nebo násilí
A. Obecné poučení
1. Pedagogický i nepedagogický pracovník školy
věnuje dostatečný prostor a pozornost prevenci při ochraně zdraví
dětí, žáků a účastníků ve škole i mimo školu (mimoškolní akce).
2. Žák je po celou dobu pobytu ve škole přezutý
do školní obuvi, která splňuje všechna bezpečnostní pravidla, žák tím
dbá i na svoji osobní hygienu.
3. Vhodnou obuv a oblečení používá žák i při
výuce tělesné výchovy, ať již probíhá v tělocvičně nebo na venkovních
prostorách (venkovní hřiště, stadion, sportovní hala a jiné).
4. Na svoji bezpečnost a ochranu zdraví dbá žák
i při pobytu mimo školu tj. při konání mimoškolních aktivit, které
organizuje škola v rámci vyučování (vhodné chování, vhodná obuv a
oblečení, respektování příkazu pedagoga, který vede vyučování nebo
vykonává dohled).
5. Žák má při pobytu ve škole i mimo školu
chránit zdraví své, ale i svých spolužáků a dalších osob a svým
jednáním neohrožovat zdraví své i svých spolužáků (např. praktické a
pracovní vyučování, laboratorní projekty, projektové dny, sportovní
aktivity).
6. Žák je prokazatelně poučen o bezpečnostních
předpisech před konáním dalších mimoškolních aktivit, vycházejících ze
školního vzdělávacího programu školy např. ozdravný pobyt, škola
v přírodě, plavecký výcvik, lyžařský výcvik, sportovní akce školy,
odborné exkurze, projektové dny, školní výlety).
7. Při výuce, která probíhá v tělocvičně, na
venkovním hřišti, v odborných učebnách chemie, fyziky, přírodopisu,
výtvarné výchovy, hudební výchovy, zeměpisu, pracovních a praktických
činnostech, v počítačové učebně, v tabletové učebně, ve cvičné
kuchyňce, dřevodílně a dalších učebnách, je žák prokazatelně poučen o
zásadách chování v těchto učebnách a místnostech v době vyučování.
8. Zvýšená pozornost je věnovaná podmínkám a
požadavkům na bezpečnost žáků při hodinách tělesné výchovy, při
dalších sportovních aktivitách ve škole i při mimoškolních akcích,
sportovních kurzech a sportovních projektech.
B. Školní úrazy
1. Každý školní úraz je žák povinen okamžitě
nahlásit osobě, která vykonává ve škole dohled (dohled může vykonávat
pedagogický nebo nepedagogický pracovník školy).
2. Do Knihy úrazů (škola vede jednu knih) se
zapisují všechny školní úrazy, tj. ještě ten den, kdy k úrazu došlo.
Úraz zapisuje ten zaměstnanec, který v té době vykonával dohled.
3. Po oznámení školního úrazu, je okamžitě a
vždy vyrozuměn zákonný zástupce zraněného žáka, kterého škola
informuje o rozsahu zranění, o zvoleném postupu ošetření, a domluví se
na dalším postupu, kdy tento domluvený postup bude škola respektovat.
4. Pouze v případě, že půjde o bezprostřední
ohrožení života dítěte, žáka, účastníka, zavolá škola rychlou
záchrannou službu a současné informuje zákonného zástupce žáka (v
tomto případě toto vykonává ředitele školy nebo osoba, kterou osobně
pověří). Každému zraněnému je vždy poskytnutá okamžitá první pomoc,
nejlépe osobou, která je řádně vyškolená, pokud není možné tuto osobu
přivolat, první pomoc poskytuje přítomný pedagog či přivolaný kolega.
Do Knihy úrazů se vždy zapisuje nejen postup o vyrozumění zákonného
zástupce, ale i rozsah poskytnutí první pomoci.
5. Škola má také povinnost dítě nebo žáka, který
vykazuje známky akutního onemocnění (vysoká horečka, zvracení,
nevolnost, průjem) oddělit od ostatních dětí či žáků, zajistit dohled
a okamžitě informovat o zdravotním stavu zákonného zástupce žáka (v
souladu se zákonem o ochraně veřejného zdraví a o změně některých
souvisejících zákonů).
C. Postup školy při výskytu podezřelé
látky a po podezření na užití omamné látky
1. Identifikace a ukládání látek.
Zajistí-li pedagog podezřelou látku a je podezření, že se jedná o
drogu či jinou škodlivou látku, a je nutné v přítomnosti dalšího člena
pedagogického sboru uložit tuto látku do obálky. Na obálku napíše
datum, čas a místo zajištění látky. Obálku přelepí a opatří razítkem
školy a uschová do školního trezoru. Poté je nutno bezodkladně
vyrozumět policii.
Identifikaci provede vždy policie, nikoli
zaměstnanec školy. Pokud je zajištěna podezřelá látka u žáka, který
jeví známky otravy, předá se látka stejným způsobem uložená
přivolanému lékaři. Usnadní to lékařskou intervenci žáka.
2. V případě ohrožení zdraví žáka v
důsledku podezření na požití omamné látky se postupuje tak, jako když
žák přijde do školy s horečkou. Dítě jevící příznaky užití omamné
látky je odvedeno ze třídy do místnosti, musí být ale zajištěn dohled
dospělé osoby, kde zůstane po dobu, než si pro něj přijdou zákonní
zástupci nebo lékařská služba. Škola kontaktuje bezodkladně zákonné
zástupce žáka o blíže nespecifikovaných zdravotních potížích žáka,
rodiče jsou vyzváni k tomu, aby si dítě co nejdříve vyzvedli ze školy,
neboť je nutné lékařské vyšetření žáka.
3. Pokud si rodič přijde do školy pro
dítě, je seznámen se zdravotními potížemi (např.: zúžené zornice,
návaly horka, potíže s dýcháním). Po užití stimulačních či
kanabinoidních látek (jsou např. zornice rozšířené) škola apeluje na
rodiče, aby s dítětem navštívil lékaře, a nabídne možnosti, kde se
může poradit o výchovných postupech. Pedagog odkáže rodiče na
odborníky na specializovaných pracovištích.
4. Pokud si rodič do školy pro dítě
nepřijde, škola přehodnotí zdravotní stav žáka a je v kompetenci školy
přivolat lékařskou službu (může jít o předávkování návykovou látkou),
rodič je o postupu školy předem informován. Škola vyhotoví zápis
průběhu celého případu a stanoví postup, jak zamezí případnému výskytu
žáka pod vlivem omamné látky nebo výskytu podezřelé látky ve škole.
5. Žák, který prokazatelně zneužíval
omamnou látku v areálu školy, a tím porušil řád školy, bude kázeňsky
potrestán dle školního řádu. Škola pozve nejrychlejší cestou rodiče
tohoto žáka k jednání se školou. Rodiče jsou seznámeni se všemi
skutečnostmi případu, porušením řádu školy, návrhem výchovného
opatření. Škola doporučí zákonným zástupcům žáka specializovanou pomoc
odborníků, škola vyhotoví dva zápisy z jednání, jeden obdrží rodiče,
druhý zůstane uložen ve škole.
D. Osobní majetek žáka
1. Do školy žáci nosí pouze věci potřebné
k výuce a osobnímu používání.
2. Žákům se nedoporučuje nosit do školy větší
obnos peněz, šperky, drahé hodinky, jakož i hračky a předměty, které
s výukou nesouvisí.
3. Dražší věci, větší obnos peníze, klíče,
mobilní telefony nenechávají žáci v prostoru školy odložené v oděvu,
ani v odložených aktovkách či na jiných místech, nosí je stále při
sobě.
4. Soukromý mobilní telefon se žákovi
nezabavuje, pouze ho musí mít žák v době výuky tj. ve vyučovací hodině
vypnutý nebo ztišené vyzvánění, aby nerušil při výuce.
5. Do školy žáci nesmí nosit předměty a věci,
které by mohly ohrozit zdraví, způsobit úraz nebo ohrožovat mravní
výchovu ostatních spolužáků a zaměstnanců školy.
6. Z hygienických a společenských důvodů (včetně
ochrany majetku školy) je zakázáno ve všech prostorech školy používat
žvýkačky a vyhazovat odpadky mimo určená místa, kterými jsou odpadkové
koše a nádoby na tříděný odpad.
V. Podmínky
zacházení s majetkem školy ze strany dětí a žáků
1. Žák je povinen udržovat v pořádku a
nepoškozené všechny věci, které tvoří zařízení školy, tříd, školní
jídelny a ty, které mu byly svěřeny do osobního užívání pro výuku.
2. Žáci 1. ročníku a děti přípravné třídy
získávají učebnice do svého vlastnictví, žáci ostatních ročníků
získávají učebnice po vymezenou dobu (školní rok) „pouze“ do
bezplatného užívání. Jde tak o určitou formu výpůjčky vyplývající
přímo ze školského zákona.
Vypůjčitel (žák) je
povinen chránit věci před poškozením, ztrátou nebo zničením a bude
požadována náhrada. Tímto je dána škole možnost požadovat náhradu
škody či smluvní pokutu (je-li sjednáno) za poškození bezplatně
poskytovaných učebnic.
3. Zjistí - li žák poškození nebo odcizení
nějakého majetku školy, nebo toto poškození sám provedl, je povinen
okamžitě vše ohlásit zaměstnanci školy (např. pedagogovi konající
dohled, školnici, nebo vedení školy). Pokud dojde v souvislosti
s poškozením majetku i ke zranění, musí být okamžitě poskytnuta první
pomoc a musí dojít k zapsání úrazu.
4. Prokázané svévolné poškození nebo odcizení
majetku školy (lavice, židle, nábytek, dveře, výpočetní technika,
tabule, skla, sociální zařízení, elektronický vrátný, kamery, zámky,
bezpečnostní značky), učebních pomůcek, tělocvičného nářadí či náčiní
a dalšího zařízení ve škole způsobené žákem, vstoupí vedení školy do
jednání se zákonným zástupcem, pokud se bude jednat o způsobenou škodu
většího rozsahu, a bude vymáhat náhradu škody.
5. Žák (popř. zákonní zástupci nezletilého žáka)
odpovídají za škodu podle obecné úpravy občanského zákoníku či podle
zvláštní úpravy § 391 zákoníku práce.
6. Pro žáky platí zákaz manipulace s okenními
žaluziemi a otevírání horních dílů všech oken v celém areálu školy,
toto provádí pouze zaměstnanec školy v případě potřeby.
7. Pro žáky platí zákaz manipulace
s plošinou pro žáky se zdravotním postižením, s hasicími přístroji a
hydranty, s uzavíratelnými kohouty pro uzavírání vody, s elektrickými
přívody v celém areálu školy.
8. Pro žáky platí přísný zákaz vstupovat do
míst, která jsou označena výstražnými bezpečnostními tabulkami
s možností vzniku nebezpečí.
9. Žáci chrání majetek školy i před poškozením a
ztrátou a brání tomu, aby byl ničen nebo znehodnocován jinými
osobami.
10. Žáci jsou prokazatelně několikrát během
školního roku poučeni pedagogickým pracovníkem o odpovědnosti za
škodu, o chování k cizímu či svěřenému majetku ve škole, ale také o
chování na akcích, konaných mimo školu (exkurze, návštěva divadel,
muzeí, galérií, v dopravních prostředcích při školních výletech).
VI. Podmínky ukládání výchovných opatření
při porušování školního řádu
Konkrétní příklady porušování povinností
stanovených školním řádem a žákovi lze uložit napomenutí, důtku či
sníženou známku z chování.
1) Porušení školního řádu - nekázeň žáka
v prostorách školy, neuposlechnutí pokynu či příkazu vyučujícího či
jiného zaměstnance školy, vulgární projevy či nevhodné chování žáka
při vyučování nebo na ostatních akcích pořádaných školou mimo prostory
školy, nevhodné chování o přestávkách, na WC, ve školní jídelně a o
volných hodinách.
2) Porušení školního řádu - nevhodné chování
vůči zaměstnancům školy, odmlouvání vyučujícímu, nevhodné poznámky,
slovní útoky hraničící s drzostí a tzv. „diskuse nad rozhodnutím“
vyučujícího, doplněné komentováním, nerespektování autority dospělé
osoby.
3) Porušení školního řádu - nevhodné až vulgární
chování ke spolužákům své kmenové třídy, ale i k mladším spolužákům
(posměch, ponižování, úmyslné ubližování), ničení soukromého majetku
spolužáků.
4) Porušení školního řádu - v případě
prokázaného soustavného ubližování či spoluúčasti nebo krytí jiné
formy rizikového chování ke spolužákům.
5) Porušení školního řádu - úmyslné rušení ze
strany žáka přímo ve výuce různými možnými způsoby: výkřiky, hlasitými
poznámkami, nedovoleným mluvením, nerespektováním pokynů vyučujícího,
soustavně špatná pracovní morálka.
6) Porušení školního řádu - zapomínání
požadovaných školních pomůcek potřebných na výuku (učebnice, sešity,
psací a rýsovací pomůcky, pomůcky na výchovy). Pokud žák nemá tyto
potřebné pomůcky, nemůže se řádně zapojovat do výuky, komplikuje
situaci sobě i vyučujícímu, není řádně připraven na výuku.
Tato situace často nastává při tělesné výchově,
kdy žáci často úmyslně zapomínají cvičební úbor. Žák je v hodině
přítomen, ale není zapojen do výuky. Vyučující může rozhodnout o jeho
náhradním programu ve výuce (přítomnost žáka v tělocvičně, přítomnost
žáka v jiné hodině).
7) Porušení školního řádu - zapomínání žákovské
knížky (vnitřní materiál školy uložený v třídní knize), vztahuje se i
na tzv. zapírání ŽK vyučujícímu v jedné hodině a vydání ŽK vyučujícímu
v další hodině). Každý žák školy od 3. do 9. ročníku dostane zdarma 1
kus žákovské knížky. V případě ztráty žákovské knížky si žák zakoupí
novou pouze za cenu nové.
8) Porušení školního řádu - přepisování známek
v ŽK či další nedovolené zásahy do ŽK ze strany žáka, včetně falšování
podpisů vyučujícího či rodiče (vystavování omluvenek).
9) Porušení školního řádu - opakované úmyslně
pozdní příchody do školy bez dodání řádné omluvy a důvodu. Toto se
nevztahuje na pozdní příchody žáků, kteří dojíždějí do školy
z okolních lokalit a zpoždění dopravy nemohou ovlivnit.
10) Porušování školního řádu – žvýkačka v ústech
žáka během výuky i celého pobytu ve škole a její následné ukládání na
všechny okolní předměty ve škole (lavice, židle, zábradlí, okenní rámy
a další jiná nevhodná místa). Vztahuje se i na konzumaci jídla během
výuky (pokud není potvrzeno lékařsky). Pitný režim je vždy respektován
a žákům není zakazován a respektuje zdravý životní styl žáků.
11) Porušení školního řádu – žák neplní svoji
povinnost v případě přezouvání se při vstupu do školy do tzv. školní
obuvi, používání jedné stejné obuvi na ven, do školy, školního klubu
či tělocvičny (hlavně u starších žáků a žákyň a v době letních
měsíců), s tím je spojené úmyslné ničení zařízení školy, hlavně
podlahových krytin (černé čáry).
12) Porušení školního řádu - nerespektování
zasedacího pořádku určeného třídním učitelem a zapsaného v třídní
knize nebo rozmístění žáků určeného vyučujícím v odborné či jiné
učebně, kdy pedagog respektuje platnou legislativu.
13) Porušení školního řádu - používání mobilního
telefonu během výuky a rušení výuky (psaní a přijímání SMS, MMS,
telefonování, hlasité vyzvánění, fotografování a nahrávaní
videoklipů), bez svolení vyučujícího. Vztahuje se i na všechna osobní
multimediální zařízení.
14) Porušení školního řádu – žák svévolně a bez
povolení pedagogického pracovníka opustí během průběhu školního
vyučování školní budovu, většinou o přestávce (zde se již jedná o
neomluvené hodiny) a žák nerespektuje stanovený třídní rozvrh.
15) Porušení školního řádu – žákovi byla
prokázána úmyslná lež, podvod, nepravdivá výpověď či napomáhání tomuto
výše uváděnému lhaní v oblasti: vzdělávání, chování a bezpečnosti žáků
i zaměstnanců školy. Vztahuje se i na krádeže (účast, spoluúčast).
16) Porušení školního řádu – žáci mají přísný
zákaz vnášení věcí a látek ohrožujících bezpečnost a zdraví (bodné,
sečné a střelné zbraně, omamné látky, alkohol), včetně výslovného
zákazu kouření a používání alkoholických nápojů v celém areálu školy,
v průběhu výuky a na školních akcích.
VII. Pravidla pro hodnocení výsledků
vzdělávání žáků školy.
1. Tato pravidla jsou pro svoji rozsáhlost
uvedena v dílčí, samostatné části školního řádu „Pravidla pro
hodnocení výsledků vzdělávání žáků na Základní škole Louny, Školní
2426, příspěvková organizace“ (příloha č. 2).
Přílohy školního řádu
Organizace vyučovacích hodin a přestávek
(příloha č. 1)
Pravidla pro hodnocení výsledků vzdělávání žáků
na Základní škole Louny, Školní 2426, příspěvková organizace (příloha
č. 2)
Morální kodex žáka (příloha č. 3)
Řády odborných učeben a ostatních místností
(příloha č. 4)
Provozní řád Základní školy Louny, Školní 2426,
příspěvková organizace (příloha č. 5)
Vnitřní řád školní družiny (příloha č. 6)
Vnitřní řád školního klubu (příloha č. 7)
Vnitřní řád školní jídelny (příloha č. 8)
Školní
řád Základní školy Louny, Školní 2426, příspěvková organizace a jeho
přílohy projednala pedagogická rada a byli s ním seznámení zaměstnanci
na Základní škole Louny, Školní 2426, příspěvková organizace v souladu
se zákonem č. 561/2004 Sb., o předškolním, základním, středním, vyšším
odborném a jiném vzdělávání, § 30, ve znění pozdějších úprav (školský
zákon) dne 29. 8. 2016.
Školní řád Základní školy Louny, Školní 2426,
příspěvková organizace a jeho přílohy schválila Školská rada na
Základní škole Louny, Školní 2426, příspěvková organizace
v souladu se zákonem č. 561/2004 Sb., o
předškolním, základním, středním, vyšším odborném a jiném vzdělávání,
§ 168, ve znění pozdějších úprav (školský zákon)
dne 29. 8.
2016.
Se školním řádem Základní škole Louny, Školní
2426, příspěvková organizace budou prokazatelným způsobem seznámeni
žáci školy a informováni o jeho vydání a obsahu zákonní zástupci
nezletilých žáků školy. Také bude zveřejněn ve škole (ve vestibulu
školy) a na www stránkách školy.
Ruším Školní řád ze dne 29. 8. 2012 a jeho
přílohy.
Školní řád a jeho přílohy vydaný pod čj.
296/2016 nabývá účinnosti dnem 1. září 2016.
Louny, 22. 8. 2016 |
Mgr. Věra Benešová |
![](pov16.jpg) |
|
ředitelka školy |
|
|