Tematický roční plán školní družinyve školním roce 2012 – 2013 |
|||
ZŠ Školní 2426, příspěvková organizace
Tematický roční plán školní družiny ve šk. roce 2012 – 13 s názvem „SE SKŘÍTKEM BARVÍNKEM DUHOVÝM ŠKOLNÍM ROKEM“ Tento plán je zpracován od září 2012 a obsahuje témata pro činnosti všech oddělení, výpis celodružinových akcí. Konkrétní činnosti jednotlivých oddělení budou voleny vychovatelkami dle věku a schopností dětí a zapsány v třídních knihách. Hlavním námětem pro tento šk. rok jsou barvy, které jsou součástí našeho života, přírody, vyjadřují a vyvolávají v nás pocity. Každý měsíc si pohrajeme se skřítkem Barvínkem a jeho paletou barev. Školní družina je místo místo s volnější strukturou pro žáky a navazuje na RVP školy. Tvoří mezistupeň mezi školou a rodinou. Realizuje výchovnou,vzdělávací a zájmovou činnost formou: pravidelné činnosti, je dána týdenní skladbou zaměstnání , zahrnuje odpočinkové, zájmové a rekreační činnosti, umožňuje žákům přípravu na vyučování formou didaktických her a možnost práce s počítačem, časopisy a encyklopediemi. Odpočinkové činnosti: mají odstranit únavu, klid na lehátku, klidové hry na koberci a klidné zájmové činnosti, poslech hudby… Rekreační činnosti: slouží k regeneraci sil, aktivní odpočinek, hry a spontánní činnosti rušnější, pohybové hry, soutěže Zájmové činnosti: aktivní, organizované nebo spontánní činnosti žáků, práce ve skupinách nebo individuální činnost řízená vychovatelkou, práce v zájmových kroužcích příležitostných činností – pořádání celodružinových akcí a setkání pořádaných se školním klubem, vánoční besídky, oslava haloweena, a vycházky mimo školu, návštěvy knihovny, účast na mimoškolních soutěžích, výlet spontánních činností – spontánní aktivity zařazené do denního režimu, individuální hry dětí při pobytu v ranní či koncové družině a hry venku. Školní družina je pro děti místem: . pro odpočinek . pro zájmové vyžití .pro rozvoj dovedností, vědomostí a pohyb.aktivit .pro rozvoj jejich osobnosti Plán obsahuje kromě konkrétních činností cíle výchovného působení na žáky a kompetence, které budeme svými činnostmi u žáků rozvíjet: - čtenářskou gramotnost -zábavnou formou motivovat žáka k získávání a osvojení si nových informací -podněcovat žáky k tvořivému myšlení, logickému uvažování - vést žáky k všestranné, účinné a otevřené komunikaci -rozvíjet u žáků schopnost spolupracovat a respektovat práci a úspěchy vlastní i druhých - vytvářet u žáků potřebu projevovat pozitivní city v chování, jednání a v prožívání životních situací, rozvíjet vnímavost a posilovat kladné vztahy k lidem, prostředí a k přírodě. Skladbou a výběrem činností vytváříme dětem prostor pro realizaci získaných životních zkušeností, klíčových kompetencí: 1. Kompetence k učení- žák se učí spontánně i vědomě získávat informace, vybírá si efektivní způsoby, započatou práci dokončí i zhodnotí, získané poznatky uplatňuje v praktických situacích 2. Kompetence komunikativní - žák ovládá řeč i myšlenky, umí správně formulovat věty, vyjádřit vlastní názor,vyjádřit své pocity vůči okolí,nezapomíná naslouchat druhým. 3. Kompetence k řešení problémů-žák si všímá problémů, snaží se je pochopit,najít řešení,rozlišuje správné chybné řešení,snaží se přizpůsobit změnám,učí se nést zodpovědnost za své rozhodnutí. 4. Kompetence sociální -žák se učí plánovat, organizovat, řídit a hodnotit, dokáže se prosadit i podřídit, ovládá své jednání. 5. Kompetence občanské-žák umí účelně trávit volný čas, rozvíjí své zájmy v organizovaných i individuálních činnostech. 6. Kompetence k trávení volného času – žák rozvíjí schopnost aktivního trávení volného času jako kompenzaci stresových situací ZÁŘÍ – „ZELENÁ“ ZAHRÁDKA 3. až 7. 9. Zahájení šk. roku 2012/13 Zápis dětí do družiny, seznámení s dětmi orientace v prostorách šk.družiny a jídelny 10. 9. Barvínek vybarvuje ovoce pracovní a výtvarné činnosti 17. 9. Barvínkova podzimní módní přehlídka deštníky, pláštěnky, gumovky, zprac. odpadového materiálu, výzdoba ŠD 24. 9. Celodružinová akce – Ovocný trh soutěže venku, motivované česáním a sklizní ovoce ŘÍJEN – „HNĚDÁ“, BARVA PODZIMNÍHO LESA 1.10. Zdobíme se přírodou výrobky z přírodnin, drobné dárečky, sběr přírodnin 7. 10. Tajemství lesního království zvířátka, houbový les práce jednotlivých oddělení 15. 10. Drakiáda vyrábíme draky z čehokoli celodružinová akce: pouštění draků 22. 10. Barvínkův vybarvený podzim hrajeme si s barvami, lisujeme a tiskneme listy 25. – 26. 10. podzimní prázdniny 29.10. Haloweenská diskotéka v tělocvičně soutěžemi, hrami a tancem slavíme podzimní svátek „Dušičky“ LISTOPAD – V „ORANŽOVÉ“, ČERNÍ PAVOUCI A NETOPÝŘI 5. 11. Dýňová strašidla soutěž jednotlivých oddělení, výzdoba ŠD 12. 11. Týden padajícího listí koláže z listů, herbář 19. 11. „Znáte naše svátky“ – školní projekt poznáváme lidové tradice, spolupráce s Městskou knihovnou 26. 11. Advent klepe na dveře vycházka do vánočně vyzdobeného města, družinové adventní kalendáře, zdobíme družinu PROSINEC - „FIALOVÁ“ BARVA ADVENTU A VÁNOC 3. 12. Mikulášská nadílka celodružinová pěvecká soutěž – zpíváme koledy a písničky paní Zimy zdobíme družinové stromečky 10. 12. Barvínkova vánoční dílna vyrábíme drobné dárečky a ozdoby 17. 12. Vánoce, Vánoce přicházejí… vánoční besídka v tělocvičně - připravují žáci ze ŠK 22. 12. – 2. 1. Vánoční prázdniny LEDEN – „BÍLÁ“ JAKO SNÍH 3. 1. Tři králové výtvarně v odděleních, stavíme sněhuláky 7. 1. Království sněhu – Sněhová královna četba, poslech pohádky, ilustrace práce s papírem a vatou 14. 1. Vyrábíme dárečky pro budoucí prvňáčky stopy ve sněhu – bramborová tiskátka 21. 1. Zimní olympiáda na sněhu celodružinové sportovní odpoledne zimní sporty, správná životospráva, otužování 28. 1. Lední ZOO pracujeme s kartonem, látkou, papírem enviromentální výchova ÚNOR – MRAZIVĚ „MODRÁ“ 4. 2. Mráz kreslí zapouštění barev, využití alu folie, vyškrabávání 11. 2. – 15. 2. J A R N Í P R Á Z D N I N Y 18. 2. Příroda pod sněhem lesní noviny, krmíme ptáčky, vyrábíme krmítka 25. 2. Maškarní rej masky, škrabošky, kostýmy, masopustní zvyky 1.3. (PÁ) KARNEVAL – celodružinová akce, soutěže a diskotéka BŘEZEN – SE „ZELENÁ“ 4. 3. Předjarní hádání kvízy a křížovky v odděleních, vztahy mezi kamarády, respektování druhých, práce ve skupině 11. 3. Týden s knížkami – Březen „Měsíc knihy“ má Nej.. kniha, vyprávění, četba, ilustrace , výstavka knížek, seznámení se se školní knihovnou 18. 3. Barvínkova velikonoční dílna pletení pomlázek, velikonoční tvořeníčko 25. 3. Výlet do přírody celodružinová akce, vycházka k vodárně, pozorujeme probouzení přírody, pohybové hry venku 28. 3. – 29. 3. VELIKONOČNÍ PRÁZDNINY DUBEN – JARO VE „ŽLUTÉ“ 1. 4. Velikonoční pondělí 2. 4. Týden mláďátek výtvarné a pracovní činnosti, zprac. odpad. materiálu 8. 4. První jarní květiny recitujeme, vytváříme herbář bylinek a léčivek 15. 4. Pohádková vodní říše, Kuličkiáda význam vody a život v ní celodružinový turnaj ve cvrnkání kuliček 22. 4. Čarodějnická výzdoba čarodějnické hrátky, malujeme na chodník příprava na celodružinovou akci
29. 4. Čarodějnická jízda (PO) celodružinová akce – rej čarodějnic v tělocvičně/ na šk. dvoře – připravuje ŠK KVĚTEN – „RůŽOVÁ POUPÁTKA“ 29. 4. – 4. 5. Šípková Růženka libovolnou technikou v jednotlivých odděleních 6. 5. Moje maminka vyrábíme překvapení pro maminky ke Dni matek 13. 5. Všechno kvete koláže, zapouštění barev, zpracování PET víček a lahví 20. 5. Cesta za pokladem příprava na celodružinovou akci, plnění úkolů na téma: zdravověda, dopravní značky, slovní hříčky celodružinová akce 27. 5. Po stopách princezen poznáváme hrady a zámky ČERVEN – „ČERVENÝ“ 3. 6. Oslava Dne dětí – Družinový jarmark soutěží celodruži nová akce s odměnami 10. 6. Zahradní mlsání malujeme sádrové odlitky, letní dekorace Kolečkiáda – tradiční celodružinový závod na kol. bruslích a koloběžkách 17. 6. Barvínkova prázdninová plavba skupinová soutěž v malování na chodník na téma: „Těšíme se na prázdniny“ 24. 6. Zamáváme školnímu roku družinový výlet, odměny, hodnocení a společné focení
Alinčová Simona – ved.vychovatelka ŠD a ŠK
|
|||
|
|||