Provozní řád Základní školy Louny, Školní 2426, p. o. školní rok
2018/2019
Obecná ustanovení
Na základě ustanovení písmene a) odstavce 1 § 165 zákona
č. 561/2004 Sb. o předškolním, základním, středním, vyšším odborném a
jiném vzdělávání (školský zákon), v platném znění a na základě
odstavce 2) §7 odst. 2 zákona č. 258/2000 Sb. zákon
o ochraně veřejného zdraví a o změně některých souvisejících zákonů,
v platném znění vydává ředitel jako statutární orgán školy provozní
řád.
Provozní řád je soubor pravidel a opatření spojených se
zajištěním hygienických podmínek na prostorové podmínky, vybavení,
provoz, osvětlení, vytápění, mikroklimatické podmínky, zásobování
vodou a úklid. Zohledňuje věkové a fyzické zvláštnosti dětí a
mladistvých, podmínky jejich pohybové výchovy a otužování, režim
stravování včetně pitného režimu.
I. Základní informace o organizaci
Název: Základní škola Louny, Školní 2426, příspěvková organizace
Adresa:
Základní škola, Školní 2426, 440 01 Louny
Od 1. 10. 2009 – Základní škola Louny, Školní 2426, příspěvková
organizace
IČO:
49 12 38 58
www stránky školy:
www@8zs.ln.cz
datové stránky školy:
ředitel:
Mgr. Věra Benešová (e mail: reditel@8zs.ln.cz)
zástupce:
Mgr. Lenka Cvešprová (e mail:
zastupce@8zs.ln.cz).
Druhy a typy škol a školských zařízení, jejichž činnost příspěvková
organizace vykonává.
Základní škola
- uskutečňuje základní vzdělávání v souladu s cíli základního
vzdělávání uvedenými v § 44 podle vzdělávacích programů uvedených v §
3, § 4 a § 5 zákona
č. 561/2004 Sb., o předškolním, základním, středních, vyšším odborném
a jiném vzdělávání (dále jen školský zákon), v aktuálním znění.
Školní družina a školní klub –
školská zařízení pro zájmové vzdělávání uskutečňují zájmové vzdělávání
podle § 111 a podle vzdělávacích programů uvedených v § 5 školského
zákona.
Školní jídelna –
poskytuje školské služby podle § 119 školského zákona. Školní jídelna
zajišťuje vedle stravování dětí a žáků také stravování zaměstnanců
příspěvkové organizace.
Zájmové činnosti školy, kroužky, sportovní vyžití:
škola poskytuje podle platné legislativy (školský zákona a prováděcí
vyhlášky) základní vzdělání, zabezpečuje rozumovou výchovu ve smyslu
vědeckého poznání a v souladu se zásadami vlastenectví, humanismu a
demokracie a poskytuje mravní, estetickou, pracovní, zdravotní,
tělesnou a ekologickou výchovu žáků.
Dále poskytuje a zajišťuje rozvoj zájmových činností v souladu
s výchovou a vzděláním. Sportovní vyžití je také organizováno
v souladu s výchovně vzdělávacím procesem ve škole a v souladu
s volnočasovými aktivitami žáků (viz bod podmínky pohybové výchovy).
Ve školním roce škola v plné míře plně využívá víceúčelové hřiště ve
škole.
Využívání školní budovy a pozemku pro jiné aktivity:
školní budova (celkem 4 pavilony) se využívá pouze pro potřeby výchovy
a vzdělávání (výuka žáků, stravování, volný čas, sportovní vyžití) a
pouze v omezené míře doplňková činnost dle zřizovací listiny.
Okruhy doplňkové činnosti
– vymezuje zřizovací listina Základní školy Louny, Školní 2426, kdy
podle § 27 odst. 2 písm. g) zákona č. 250/2000 Sb., o rozpočtových
pravidlech územních rozpočtů v platném znění je organizace oprávněna
k doplňkové činnosti, která je vymezená takto:
1. pronájem nemovitostí, bytů a nebytových prostor,
2. pronájem strojů a zařízení,
3. hostinská činnost,
4. reklamní činnost a marketing,
5. provozování produkcí zábavy a provozování zařízení sloužících
zábavě,
6. pořádání odborných kurzů, školení a jiných vzdělávacích akcí,
včetně lektorské činnosti.
Dodatkem č. 1 došlo ke změně zřizovací listiny vydané a schválené
usnesením zastupitelstva č. 8/2006 ze dne 13. 2. 2006, kterou byla
měněna zřizovací listina vydaná a schválená městským zastupitelstvem
dne 16. 12. 1993 usnesením č. 97/93, včetně dosud vydaných změn a
dodatků. Tímto dodatkem č. 1 se doplnila zřizovací listina v odstavci
VIII. Okruhy doplňkové činnosti
7. Provozování tělovýchovných a sportovních zařízení a zařízení
sloužících regeneraci a rekondici.
II.
Provozní řád je zpracován podle prováděcí vyhlášky č. 410/2005 Sb.
o hygienických požadavcích na prostory a provoz zařízení a provozoven
pro výchovu a vzdělávání dětí a mladistvých ve školách a školských
zařízeních, aktuální znění 14. 1. 2017.
II/A Prostorové a pracovní podmínky (§ 3, 4, 4a, 4b, 5, 6, 7 vyhlášky
č. 410/2005 Sb.)
1) Ve škole není žádné rizikové pracoviště.
2) Škola má zpracovanou vnitřní směrnici pro Osobní ochranné pracovní
prostředky, které jsou vydávány určenému okruhu pedagogických a
nepedagogických zaměstnanců. Seznam je každoročně kontrolován,
případně doplňován, přehled je veden na osobních kartách každého
zaměstnance. Agendou je v rámci pracovní náplně pověřena školnice (pro
provozní úsek škola), a vedoucí školní jídelny pro úsek školního
stravování. O kontrolách vedou záznamy.
3) Pro výuku jsou používány místnosti, které splňují požadavky na
osvětlení, vybavení, větrání a velikost. V žádné z učeben není
překročen maximální počet žáků, daný plošnou výměrou místnosti ve
smyslu vyhlášky č. 410/2005 Sb.
4) Ve třídách zajišťují vyučující vhodné podmínky pro výuku zejména
sledováním teploty v
učebně, dostatečným větráním, pobytem žáků o přestávkách mimo učebnu,
dodržováním délky vyučovacích hodin a přestávek, zařazováním
relaxačních chvilek, umožňují žákům dodržovat pitný režim během celého
dne, žaluzie v oknech minimalizují osvětlení třídy současně denním i
umělým osvětlením. Žáci jsou vedeni k otužování a používání přiměřeně
teplého oblečení. Zaměstnanci sledují přiměřenost velikosti lavic a
židlí pro žáky a ve spolupráci s provozními zaměstnanci zajišťují
potřebné nastavení odpovídající velikosti u jednotlivých lavic. Při
výuce je třeba dbát na prevenci jednostranné statické zátěže vybraných
svalových skupin výchovou žáků ke správnému sezení a držení těla.
5) Pravidelné střídání zasedacího pořádku v lavicích mění umístění
žáků ve třídě tak, aby se pro žáky měnil úhel pohledu na tabuli. Také
vedením žáků ke správnému sezení a držení těla přispívá k prevenci
jednostranné statické zátěže určitých svalových skupin.
6) V počítačové učebně či jiných kancelářích musí být při trvalé práci
oddělena o klávesnice obrazovky, aby žákovi i zaměstnanci umožnila
zvolit nejvhodnější pracovní polohu.
Volná plocha mezi předním okrajem desky stolu a spodní hranou
klávesnice musí umožňovat opření rukou i zápěstí. Povrch klávesnice
musí být matný, aby na něm nevznikaly reflexy. Písmena, číslice a
symboly na tlačítkách musí být dobře čitelné a kontrastní proti
pozadí. Rozměry desky stolu musí být zvoleny tak, aby bylo možné
proměnlivé uspořádání obrazovky, klávesnice a dalšího zařízení.
II/B Vybavování školy nábytkem a rozsazování žáků (§ 11 vyhlášky č.
410/2005 Sb.)
1) Při vybavování školy školním nábytkem (např. nastavitelné stoly,
židle) jsou od dodavatelů vyžadována osvědčení o hygienické
nezávadnosti nábytku, vydané Státním zkušebním ústavem. Osvědčení musí
obsahovat údaj o tom, že uvedený výrobek je státní zkušebnou schválen,
splňuje požadavek hygienického předpisu a údaj o naměřené koncentraci
formaldehydu, který musí být nižší než maximálně povolená hodnota.
2) Kmenové třídy a odborné učebny jsou vybavovány nábytkem, který
zohledňuje rozdílnou tělesnou úroveň žáků různých věkových kategorií.
Velikostní typy školního nábytku a ergonomické zásady práce žáků vsedě
odpovídají příloze č. 2 vyhlášky č. 410/2005 Sb., v aktuálním znění.
Při používání tabule je dodržen zrakový úhel maximálně 30
stupňů od zadní hrany pracovní plochy prvního stolu žáka před tabulí.
Rozsazení žáků v učebně se řídí podle jejich tělesné
výšky; dále se přihlíží ke speciálním vzdělávacím potřebám, případným
zrakovým a sluchovým vadám a jinému zdravotnímu postižení žáka. Při
jiném než obvyklém uspořádání lavic, pedagog dbá na to, aby u žáků
nedocházelo k jednostrannému zatížení svalových skupin, a aby byly
dodrženy požadavky na úroveň osvětlení.
II/C Osvětlení (§ 12 vyhlášky č. 410/2005 Sb.)
1) Všechny prostory sloužící k výuce mají zajištěno vyhovující denní
osvětlení, směr osvětlení je zpravidla zleva a shora. Pro ochranu před
oslněním a pro zajištění zrakové pohody jsou okna v odborných
učebnách a kmenových třídách opatřena okenními žaluziemi. Umělé
osvětlení v učebnách zajišťuje celkové osvětlení učebny a zvlášť
tabule. V učebnách, tělocvičně, školní jídelně je použito zářivkové
osvětlení. Zářivková osvětlovací tělesa jsou opatřena kryty. Umělé
osvětlení lze použít jako doplňující pro denní světlo.
2) Úroveň denního i umělého osvětlení prostorů se zobrazovacími
jednotkami je v souladu s
normovými hodnotami a požadavky. Regulace denního osvětlení, rozložení
světla a zábrana oslnění je řešena v souladu s normovými požadavky.
3) Pro většinu zrakových činností ve škole je směr osvětlení zleva a
shora, umístění řad svítidel u umělých osvětlovacích soustav
rovnoběžně s okenní stěnou nad levý okraj lavic.
4) Osvětlení tabule odpovídá normovým hodnotám. Tabule mají matný
povrch, kromě tabulí,
na které se nepíše křídou, kterým je ve škole zatím málo.
II/D Mikroklimatické podmínky (§ 17 a 18 vyhlášky č. 410/2005 Sb.)
1) Prostory zařízení pro výchovu a vzdělávání a provozoven pro výchovu
a vzdělávání určených k pobytu musí být přímo větratelné. Požadavky na
větrání čerstvým vzduchem (výměna vzduchu) v době využití interiéru
jsou upraveny v příloze č. 3 vyhlášky
č. 410/2005 Sb.
Požadavky na větrání a parametry mikroklimatických podmínek, tabulka
č. 2:
Průměrné hodnoty výsledných teplot, rychlostí proudění a relativní
vlhkosti vzduchu:
2) Při poklesu teploty vzduchu v učebnách určených k pobytu dětí a
žáků ve třech po sobě následujících dnech pod 18 oC, ne
však méně než 16 oC, nebo při poklesu teploty vzduchu v
těchto učebnách v jednom dni pod 16 oC musí být provoz
zařízení pro výchovu a vzdělávání a provozoven pro výchovu a
vzdělávání zastaven.
3) Při extrémních venkovních teplotách, kdy maximální venkovní teplota
vzduchu je vyšší než 30 oC nebo kdy je výsledná teplota
kulového teploměru tg max vyšší než 31 oC, musí
být přerušeno vyučování a zajištěno jiné náhradní opatření pro děti a
žáky s možností pobytu mimo budovu včetně zajištění pitného režimu.
4) Pokud venkovní stav prostředí neumožňuje využít přirozené větrání
pro překročení přípustných hodnot škodlivin ve venkovním prostředí,
musí být mikroklimatické podmínky a větrání čerstvým vzduchem
zajištěny vzduchotechnickým zařízením.
5) Centrální šatny dětí a žáků bez přirozeného větrání musí být
větrány nuceně podtlakově s výměnou vzduchu v souladu s požadavky
upravenými v příloze č. 3 vyhlášky č. 410/2005 Sb.
Požadavky na větrání a parametry mikroklimatických podmínek, tabulka
č. 1:
Množství přiváděného čerstvého vzduchu v učebnách, tělocvičnách,
šatnách a hygienických zařízeních v zařízeních pro výchovu a
vzdělávání a provozovnách pro výchovu a vzdělávání.
II/E
Zásobování vodou, pitný režim (§ 20 vyhlášky č. 410/2005 Sb )
1) Pitná voda je odebírána z veřejného vodovodu, kontrolu hygienických
limitů provádí
správce veřejného vodovodu. Ve škole je instalován nápojový automat
pro chlazené nápoje.
Poslední rozbor pitné vody byl proveden Střediskem laboratoří Most ke
dni 01. 09. 2017
(viz Protokol o zkoušce č. 2781/08/17 na základě žádosti školy) a
podle platné vyhlášky č. 252/2004 Sb.,
kterou se stanoví hygienické požadavky na pitnou a teplou vodu a
četnost a rozsah kontroly pitné vody,
v aktuálním znění, vyhovuje všem limitům.
2) Z kapacitních hledisek dodávka vody splňuje požadavky vyhlášky č.
410/2005 Sb.
o hygienických požadavcích na prostory a provoz zařízení a provozoven
pro výchovu
a vzdělávání dětí a mladistvých ve školách a školských zařízeních,
v platném znění
a) na 1 žáka školy musí být k dispozici nejméně 25 l vody na den.
Bazén
1) Ve zřizovací listině Základní školy Louny, Školní 2426, příspěvková
organizace a v rejstříku škol MŠMT ČR nemá tato škola jako součást
školy bazén. V rámci výuky podle školního vzdělávacího programu školy
organizuje plavecký výcvik pro žáky 3. a 4. ročníků
v Plaveckém bazénu v Libochovicích.
Hluk
1) Škola neprovozuje žádnou činnost, při které by hluk překračoval
hygienické limity. Pokud jsou ve škole prováděny opravy apod., s
dodavateli bývá smluvně ujednáno, že hlučné práce budou prováděny
zásadně v době mimo výuku či v době volných dnů a o prázdninách.
II/F Provozní podmínky (§ 21 vyhlášky č. 410/2005 Sb.)
1)
Časové rozvržení učiva, sestava rozvrhu a režim dne vychází zejména z
ustanovení
školského zákona č. 561/2004 Sb., v aktuálním znění, vyhlášky č.
48/2005 Sb. o základním vzdělávání, v aktuálním znění a ze zásad
stanovených ve školním vzdělávacím programu, je stanoveno s ohledem na
věkové zvláštnosti dětí i žáků, jejich biorytmus a náročnost předmětu.
2) Pro každou akci je pověřen pedagog školy jako vedením akce, který
zajišťuje dodržení podmínek pro pořádání akce v souladu s platnou
legislativou a vnitřními normami školy). Zpracuje požadované záznamy o
předepsaných náležitostech (např. souhlas rodičů s účastí dítěte, o
aktuálním zdravotním stavu, eviduje potvrzení lékaře o zdravotní
způsobilosti dítěte a osob zúčastňujících se akce, provede poučení
žáků o BOZP).
II/G Úklid školy (§ 22 a 23 vyhlášky č. 410/2005 Sb.)
1) Pro úklid školy jsou stanovené postupy, které jsou zakotveny v
pracovních náplních provozních zaměstnanců, jsou zpracovány normy
přidělování čisticích prostředků včetně dezinfekčních prostředků.
Přehled o nákupu a výdeji vede vedoucí školní jídelny na skladových
kartách a školnice, obě pravidelně provádí kontrolu jejich účelného
používání na svěřeném úseku tj. ve školní jídelně a ve škole.
A/Úklid je prováděn rozsahu, odpovídající vyhlášce č. 410/2005 Sb.:
a) denně setřením všech podlah a povrchů na vlhko, u koberců
vyčištěním vysavačem
b) denně vynášením odpadků
c) denně použití čisticích prostředků s dezinfekčním účinkem na umytí
umývadel,
pisoárových mušlí a záchodů,
d) nejméně jednou týdně omytím omyvatelných částí stěn hygienického
zařízení a dezinfikováním umýváren a záchodů
e) nejméně dvakrát ročně umytím oken včetně rámů a svítidel (sundání
krytů)
f) nejméně dvakrát ročně celkovým úklidem všech prostor
g) malování je plánováno s ohledem na probíhající stavební práce ve
škole, během prázdnin probíhají pravidelné malířské práce na
potřebných místech (WC, chodby, třídy, školní kuchyně, ale i šaten,
skladových prostor a další).
B/Součástí čištění je běžná ochranná dezinfekce a deratizace ve smyslu
zákona
č. 258/2000 Sb., § 55 písm. b, jako prevence vzniku infekčních
onemocnění a výskytu škodlivých živočichů. Při výskytu hmyzu, hlodavců
a dalších živočichů ve škole je proveden speciální ochranný zásah
odbornou firmou podle potřeby, většinou 1x ročně.
Příloha č. 1
k vyhlášce č. 410/2005 Sb., v aktuálním znění
Požadavky na hygienická zařízení a šatny
Příloha č. 2
k vyhlášce č. 410/2005 Sb., v aktuálním znění
Zásady pro práci žáků vsedě a ergonomické parametry školního nábytku
Příloha č. 3
k vyhlášce č. 410/2005 Sb., v aktuální znění
Požadavky na větrání a parametry mikroklimatických podmínek
Tabulka č. 1:
Množství přiváděného čerstvého vzduchu v učebnách, tělocvičnách,
šatnách a hygienických zařízeních v zařízeních pro výchovu a
vzdělávání a provozovnách pro výchovu a vzdělávání:
Tabulka č. 2:
Průměrné hodnoty výsledných teplot, rychlostí proudění a relativní
vlhkosti vzduchu.
III. Vybavení školy
1) Tělesa ústředního topení ve školních prostorách jsou zabezpečena
kryty topení.
2) Stěny na chodbách, v jídelny a tělocvičně a nosné sloupy v těchto
prostorách jsou pro
zamezení úrazů opatřeny dřevěným obložením nebo nátěrem.
3) V tělocvičně jsou okna a svítidla zajištěna kryty a sítěmi proti
rozbití. Otevírání ventilačních oken je zajištěno a povoleno. Podlaha
je natřena protiskluzovým nátěrem. K tělocvičně patří nářaďovna, dvě
šatny, dva WC oddělené pro hochy a dívky, umývárna přístupná z šatny
se 4 umyvadly a 6 sprchami. Šatny jsou vybaveny věšáky a lavicemi.
4) Ve škole se nevyskytují dveře kývavé nebo turniketové. Zasklená
dveřní křídla a některé skleněné plochy v úrovni dveří jsou opatřeny
bezpečnostním sklem a ve výšce 1 metru jsou opatřeny výstražným
barevným označením.
5) Ve všech výukových prostorách je umístěno aspoň jedno umývadlo s
výtokem pitné vody,
všude je studená i teplá voda.
6) Centrální lékárnička je umístěna v kanceláři školy, další
lékárničky jsou umístěny ve
sborovně, dílně, učebně fyziky a chemie a tělesné výchovy, ve školní
družině. U lékárniček je umístěn traumatologický plán a seznam obsahu
lékárniček. Obsah doplňuje pověřený pracovník k zahájení školního roku
a pak průběžně podle výsledků kontrol a požadavků vyučujících a
provozu.
7) V některých učebnách a ve školní družině jsou vytvořeny relaxační
koutky s vybavením
umístěným mimo prostor lavic.
8) Při volbě rostlin a dřevin vysazovaných na pozemky určené pro
zařízení a provozovny pro
výchovu a vzdělávání, má být zohledněna ochrana zdraví dětí a žáků a
jejich rozumové schopnosti. Nově vysazované dřeviny nesmí snižovat
požadované parametry denního osvětlení ve vnitřních prostorách
okolních budov. Vzdálenost sázené dřeviny od obvodové zdi budov by
měla být stejná, jako je její předpokládaná maximální výška. Vysazené
rostliny, travnaté plochy a dřeviny musí být řádně udržovány. Pro
venkovní hrací plochy musí být zabezpečen přívod vody ke kropení a
čištění v kvalitě závlahové vody I. třídy jakosti odpovídající
normovým hodnotám.
III/B Nebezpečné chemické látky
1) Jedovaté látky nejsou ve škole používány, všechny látky tohoto
charakteru byly ze skladu
chemických látek vyřazeny. Nebezpečné látky jsou skladovány v
uzamykatelných místnostech, do kterých nemají žáci školy přístup.
Skladování a evidence látek v kabinetu chemie podléhá zvláštnímu
režimu. Vyučující chemie absolvovala příslušná školení a je odborně
způsobilá k práci s těmito látkami.
2) Uživatelé venkovních hracích ploch určených pro hry a sport, tj.
zejména vyučující TV, vyučující přípravné třídy, vyučující tříd I.
stupně, vychovatelky ŠD, ŠK kontrolují čistotu těchto ploch, případné
znečištění nebo výskyt injekčních stříkaček či jehel hlásí školníkovi,
který zajistí odstranění závad.
3) Rostliny a dřeviny vysazené v areálu školy odpovídají projektu
školy, nejsou zde jedovaté
rostliny, ani alergizující dřeviny. Pokos trávy provádí částečně
údržbář, částečně dodavatelská firma. Pokos je prováděn v intervalech,
které zamezují výskytu kvetoucích trav. Ve škole je občas v týdenním
plánu školy zveřejňována informace o výskytu pylů a alergenů.
III/C Psychohygienická opatření
Ochrana žáka před přetěžováním a stresovými situacemi
a) Při výchovně vzdělávacím procesu, volí pedagog vhodné, věku
přiměřené postupy, které
posilují žákovo kladnou motivaci k výchově a vzdělávání. Při
prověřování a hodnocení
přihlíží pedagog k možnostem žáka připravit se k výkonu.
b) Pedagog objektivně seznamuje rodiče se schopnostmi žáka, snaží se
usměrňovat rodiče i při volbě povolání (individuální konzultace, profi
testy ve školském poradenském zařízení).
c) Pedagog dodržuje délku hodin i přestávek, členění hodin na zátěžové
a klidové části.
Výchova ke zdraví
a) Pedagog dbá na průběžné větrání učeben (o přestávkách, během
výuky), sleduje přiměřené oblečení žáků (málo nebo hodně oblečen).
b) Žáky s příznaky infekčních onemocnění pedagog (škola, ŠD, ŠK)
neprodleně izolují a
předají osobně zákonným zástupců žáka v prostorách školy.
c) V období zvýšeného počtu infekcí nebudou sjednávány akce, při
kterých se shromažďují žáci z více tříd či škol.
d) Žákům se zdravotním postižením či jinak tělesně handicapováni,
škola umožní, na doporučení lékaře, užívat dvoje učebnice (1x ve
škole,1x domácí příprava).
e) Pedagog vede žáky k pravidelnému a dostatečnému pitnému režimu,
využívání projektu Ovoce do škol a mléko do škol.
Výchova k pohybu
1) Pedagog informuje rodiče o významu dodržování režimu dne (pohyb na
čerstvém
vzduchu, dostatečný spánek, zdravá výživa, volnočasové aktivity, pitný
režim).
2) Mimořádnou pozornost věnuje pedagog nejen tělesné výchovy, ale i
posilování kladného vztahu k pohybu a zvyšování tělesné zdatnosti a
odolnosti každého žáka.
3) Činnost ve školní družině budou vychovatelky směřovat do přírody,
okolních hřišť nebo parků, pokud to umožní počasí.
4) Ve spolupráci s rodiči usměrňuje pedagog žáky k výběru mimoškolní
činnosti
s tělovýchovným zaměřením, dle zájmu žáků, jejich věku, zálibám i
nadání.
IV. Provoz a vnitřní režim školy
IV/A Hlavní a boční vchody
1) Pro vstup do budovy a k odchodu z budovy školy používají žáci,
účastníci, členové zájmových kroužků a další „cizí osoby“ od 6.00 do
17. 00 hodin pouze hlavní vchod.
2) Dojíždějící žáci mohou být v době silně nepříznivého počasí
vpuštěni do prostoru školy
(vestibulu) dříve než bude otevřena hlavní budova tj. 7. 35 hodin pro
běžnou výuku, dohled bude zajišťovat nepedagogický pracovník, který
bude o výkonu dohledu řádně poučen.
3) Boční vchod do učebnového pavilonu s bezbariérovým přístupem
v přízemí používají pouze handicapovaní žáci v doprovodu dospělé
osoby, včetně používání výtahové plošiny, kterou obsluhuje zaškolená
osoba. Ostatním žákům je používání výtahové plošiny zakázáno.
4) Boční vchod branou do prostranství školy (dvora) slouží pouze
zaměstnancům školy,
vozům pro zásobování, zaměstnanci školy mají své vlastní klíče,
ostatní v případě potřeby zvoní na vrátného, který je ve výjimečných
případech těmito dveřmi pustí do školy.
5) Vstupní brána je otevřená v době provozu školy od 6. 00 do 17. 00
hodin, kdy se brána uzavírá. Zaměstnanci školy řeší individuálně
s vedením školy přidělení klíčů od této brány. Nepovolaným osobám je
vjezd na školní dvůr zakázán, z důvodu bezpečnosti žáků školy a
účastníků školní družiny, kteří se zde v odpoledních hodinách pohybují
na hřišti a na dvoře.
6) Malá vstupní branka do dvora je otevřená od 6. 00 do 17. 00 hod.
v pracovní dny.
IV/B Školní budova
1) Školní budova se pro žáky otevírá v 7. 35 hod. tj. 20
minut před začátkem dopoledního vyučování a 15 minut před začátkem
odpoledního vyučování.
2) Vyučování začíná v 7.55 hodin, vyučování výjimečně zařazené na
dřívější dobu nesmí začínat dříve než v 7. 00 hodin. Vyučování probíhá
podle časového rozvržení vyučovacích hodin a přestávek. Tyto údaje
mají žáci zapsány v žákovských knížkách.
3) Vyučování končí nejpozději v 15.15 hodin po 8. vyučovací hodině.
Vyučovací hodina trvá 45 minut. V odůvodněných případech lze vyučovací
hodiny dělit a spojovat, v tomto případě je odlišná doba ukončení
vyučování předem oznámena zákonnému zástupci žáka.
4) Školní budova je přístupná pouze v době, kdy je zaměstnanci školy
zajištěna kontrola přicházejících osob; při odchodu žáků z budovy
dozorují pedagogové podle plánu dohledů.
5) Během provozu školy jsou všechny vchody do budovy trvale uzavřeny,
únikové východy jsou zevnitř volně otevíratelné. Dohled nad žáky je
zajištěn po celou dobu jejich pobytu ve školní budově, přehledy
dohledů jsou vyvěšeny na všech úsecích, kde dohled probíhá.
IV/C Žákovské šatny
1) Při příchodu do budovy si žáci odkládají obuv a svršky v určených
šatnách ve vestibulu školy a odcházejí ve školní obuvi do školního
pavilonu nebo do pavilonu MVD, kde probíhá výuka podle stanoveného
rozvrhu jednotlivých tříd.
2) Všechny žákovské šatny se uzamykají a přítomný vrátný je vždy na
požádání žáka otevře (např. pozdní příchod do školy, odchod k lékaři
během výuky) a opět uzamkne.
3) V průběhu vyučování je žákům vstup do prostor šaten povolen pouze
se svolením vyučujícího nebo pedagoga, který koná v době přestávek
dohled. Šatny s odloženými svršky žáků musí být neustále uzamčené.
V 8. 00 hodin kontroluje uzamčení všech šaten vrátný.
4) Třídní učitel určí třídní službu a její třídní pravidla tak, aby
bylo možné tato opatření dodržovat pro konkrétní třídu, a to během
celého vyučovacího procesu, během dělené a odpolední výuky.
IV/D Vstup „cizích osob“ do budovy školy v průběhu i mimo vyučování
1) Do budovy školy vstupují „cizí osoby“ vždy hlavním vchodem, po
zazvonění na vrátného školy, který s nimi komunikuje přes
videotelefon, po otevření vstupují do budovy a oznamují důvod své
návštěvy. Někdy může být dostačující pouze komunikace přes
videotelefon, vrátný zodpoví dotaz a cizí osoba nemusí vůbec vstupovat
do budovy.
2) V žádném případě se nemusí cizí osoba legitimovat občanským
průkazem, ale musí nahlásit své jméno, důvod návštěvy, jméno osoby,
se kterou si přejí mluvit nebo jméno dítěte, které bude vyzvedávat.
Tyto údaje zapisuje vrátný do sešitu, dále se připisuje čas příchodu
do školy a později čas odchodu ze školy.
3) Výjimku tvoří zákonní zástupci účastníků ve školní družině, kteří
si pro své děti chodí pravidelně, ti se nezapisují, pouze osobně sdělí
vrátnému důvod svého příchodu a jméno dítěte. Namátkově může vrátný
cizí osobu zkontrolovat, i když chodí do školy pravidelně.
4) Vrátný je viditelně označen cedulkou „VRÁTNÝ“ a je stále přítomný
ve vestibulu školy, v šatnách, na vrátnici nebo ve spojovacích
chodbách.
5) Osoby, které vstupují do prostoru školy (vestibulu, šaten) a pouze
do školy své dítě doprovázejí nebo na své dítě čekají před ukončením
vyučování, zůstávají pouze ve vestibulu. Žáka přivádí pedagog a
zákonný zástupce či jiná kompetentní osoba si dítě přebírá.
6) Osoba, která vstupuje do prostoru školy a potřebuje zde jednat,
nahlásí všechny uváděné údaje (viz výše). Pokud jde o cizí osobu,
která nezná školu, tu odvede vrátný za kompetentní osobou např.
k řediteli školy osobně, kde osobu nahlásí. Pokud osoba školu zná, a
ví, kde se pedagog či žák nachází, pokračuje do školy samostatně. Toto
se např. vztahuje na osoby, které přišly do školy vyzvednout nemocnému
žákovi oběd ze školní jídelny (pouze 1 den nemoci).
7) Pokud má vedení školy, třídní učitel nahlášenou návštěvu, měl by
tuto skutečnost předem nahlásit vrátnému. Žádná cizí osoba by se
neměla v prostorách školy pohybovat samostatně, po skončení návštěvy
by měla být navštívenou osobou dovedena k hlavnímu vchodu, kde si
vrátný zapíše dobu odchodu.
8) Pokud se dostaví do školy zákonný zástupce, který potřebuje svému
dítěti předat nějakou věc, zapomenutou pomůcku atd. bude tato osoba
puštěna do školy až v době přestávky, aby nedocházelo k narušování
výuky.
9) Cizí osoba se může na vedení školy ohlásit přes elektronickou
kameru, kde jí může ředitel školy, zástupkyně ředitele školy, hlavní
účetní, pracovnice PAM přímo do budovy školy vpustit, ale toto se děje
většinou, když přijde žák školy pozdě, nebo přicházejí žáci se svým
pedagogem, nebo účastnící školní družiny s vychovatelkou z nějaké
akce, jinak je cizí osoba vždy odkazovaná na zvonek u hlavního vchodu.
10) Vrátný je přítomen v pracovní dny denně od 6. 00 hod. do 17. 00
hodin v pracovní dny. Od 17. 00 hodin je k dispozici pro zájmové
útvary a složky až do doby jejich odchodu v souladu se smlouvou.
V. Provoz školy
1) Provoz školy je v pracovní dny podle organizace školního vyučování
od 6. 00 do 17. 00 hod.
Dojíždění žáků: v tomto školním roce dojíždí přibližně 40% žáků
okolních vesnic i městysů (Bítozeves, Blšany, Brodec, Cítoliby,
Černčice, Domoušice, Dobroměřice, Hřivice, Chlumčany, Chraberce,
Jimlín, Koštice, Lenešice, Obora, Peruc, Postoloprty, Raná, Ročov,
Slavětín, Smolnice, Toužetín, Třeboc, Lenešice, Libčeves, Líšťany,
Veltěže, Vinařice, Vrbno, Zbrašín).
Druh dopravy:
autobus, vlak, kolo, často rodiče dopravují děti osobními auty.
Čas prvního příjezdu žáků:
žáci většinou přijíždějí okolo 7. 15 hodin (s ranním příjezdem nejsou
problémy).
Čas posledního odjezdu žáků:
okolo 16. 30 hodin. Na škole funguje školní klub, tito žáci mohou
využívat jeho služby např. i v době čekání na spoje. V tomto roce
provoz omezen.
V/A Školní družina
Využití:
školní družina (kapacita k 1. 9. 2013 zvýšena na 150 žáků) a dle
seznamu zapsaných žáků je v tomto školním roce na 100% pokryta
kapacita (žáci 1. až 4. ročníků).
Ranní družina:
provoz ranní družiny je zahajován každý den v 6. 00 hod. do 7. 35
hodin
(do 7. 15 hodin je doba povoleného příchodu žáků do školní družiny),
počet těchto žáků se pohybuje okolo 37 přítomných. První žák přichází
do ŠD okolo 6.05 hod.
Odpolední družina:
provoz školní družiny na škole je každý den do 17. 00 hodin.
Pobyt venku:
vychovatelky a žáci ŠD se v některých měsících (podle počasí) pohybují
venku od 13. 30 do 15. 00 hodin. Jedná se o teplé měsíce, kdy mohou
pobývat žáci venku delší dobu za účelem aktivního odpočinku. Venku
hrají různé hry, odpočívají a využívají dostupný zahradní nábytek.
Škola potřebuje v této oblasti zmodernizovat zahradní nábytek. Je
plánováno podle dostupnosti finančních prostředků školy.
Roční plán činnosti a měsíční plány jsou zpracovávány v souladu se ŠVP
pro školní družinu.
V/B Školní klub
Využití:
počet žáků se pohybuje okolo 15 stálých členů, ostatní žáci se
objevují nahodile, spíše za určitou činností. Služeb školního klubu
využívají hlavně žáci 5. až 8. tříd školy. Roční plán činnosti a
měsíční plány jsou zpracovávány v souladu se ŠVP pro školní klub.
Ve školním klubu je stanovena provozní doba (přibližně 3 hodiny
denně), ale pro některé žáky je to málo, pro příští školní rok musí
vedení školy přijmout další provozní opatření a rozšířit provozní dobu
od 11. 30 hod. do 16. 00 hod. každý den.
VI. Výchovně vzdělávací proces – výuka, rozvrhy hodin, dělení tříd a
další
VI/A Časový rozsah výuky ve škole
Začátek vyučování:
výuka začíná každý den 7. 55 hodin.
Ukončení vyučování:
výuka končí nejpozději v 15. 15 hodin (dle rozvrhu tříd – PO, ÚT, ČT)
Vyučovací hodina:
délka 45 minut a způsob výuky tradiční (viz platná legislativa).
VI/B Frekvence střídání pracovních míst při výuce
I. stupeň
Na I. stupni je frekvence střídání míst při výuce daleko menší než na
II. stupni, protože žáky učí většinou jedna třídní učitelka a žáci
mají stanovený stálý zasedací pořádek v kmenové třídě.
Ke změně tříd dochází hlavně při výuce anglického jazyka,
kdy se třídy dělí na skupiny a jedna skupina přechází na výuku do
jazykové učebny a do další odborné učebny. Vyučující I. stupně také
vyučují hudební výchovu v odborné učebně a každý týden přecházejí do
odborné učebny. K přesunům dochází při výuce volitelných předmětů ve
4. a 5. ročníku, kdy je 1x týdně třída rozdělí na dvě nebo tři
skupiny, vždy pod vedením jiné vyučující a přecházejí do určených
místností (počítačová učebna, odborná učebna, kmenová třída), podle
obsahu předmětu (zábavná čeština, tvůrčí dílna, tvořivá čeština).
Žáci I. stupně také v rámci výuky využívají počítačovou učebnu,
tabletovou učebnu (pravidelně), cvičnou kuchyňku, multimediální učebnu
a další odborné učebny (nepravidelně).
Pravidelně využívají při výuce tělesné výchovy tělocvičnu
a v letních měsících i víceúčelové venkovní hřiště.
II. stupeň
Na druhém stupni je situace složitější a pracovní místa mění žáci
hodně často. Na počátku roku stanoví třídní učitel zasedací pořádek.
Vedení školy při přípravě rozvrhu dbá na řádné využívání odborných
učeben, a proto se žáci na výuku některých předmětů přesouvají. Tak
dochází ke změně nejen tříd, ale i pracovních míst. Jedná se o hlavně
o tyto předměty: český jazyk, dějepis, matematika, zeměpis, fyzika,
přírodopis, chemie, výtvarná a hudební výchova, pracovní vyučování,
informatika, tělesná výchova, cizí jazyky a volitelné předměty.
Třídní učitelé jsou také upozorňováni na záměrné střídání
pracovních míst v lavicích (v návaznosti na dopad světla, úhel pohledu
žáka na tabuli, větrání, zdravotní omezení, výšku žáka a další
okolnosti, které vyžadují změnu místa i během školního roku). Třídy
jsou vybaveny nastavitelnými lavicemi a židlemi. Pouze v odborné
učebně přírodopisu jsou staré lavice a židle, které budou během
školního roku 2018/2019 vyměněny za nové/nastavitelné.
VI/C Rozmístění tříd v rámci výuky
Označení |
Umístění |
Označení |
U1 |
Třída 3. A /školní pavilon - přízemí (p. Křížková) |
č. 4 |
U2 |
Třída 5. A/školní pavilon – přízemí (p. Rambousková) |
č. 5 |
U3 |
Třída 2. A/školní pavilon – přízemí (p. Meruňková) |
č. 6 |
U4 |
Třída 1. A/školní pavilon – přízemí ((p. Korfová) |
č. 7 |
U5 |
Třída 1. B/školní pavilon – přízemí (p. Charvátová) |
č. 155 |
U6 |
Třída 2. B/školní pavilon – přízemí (p. Bouzová) |
č. 153 |
U7 |
Třída 6. A/školní pavilon – 1. patro (p. Beneš) |
č. 21 |
U8 |
Třída 7. A/školní pavilon – 1. patro (p. Zákutná) |
č. 22 |
U9 |
Třída 8. B/školní pavilon – 2. patro (p. Bušáková) |
č. 35 |
U10 |
Třída 7. B/školní pavilon – 2. patro (p. Šánová) |
č. 39 |
U11 |
Třída 5. B/školní pavilon – 2. patro (p. Bitnerová) |
č. 40 |
U12 |
Třída 4. B/pavilon MVD – 1. patro (p. Larvová) |
č. 90 |
U13 |
Třída 3. B/pavilon MVD – 1. patro (p. Šefčíková) |
č. 98 |
U14 |
Třída 4. A/pavilon MVD – 1. patro (p. Nipauerová) |
č. 97 |
U15 |
Třída 3. C/školní pavilon – 1. patro (p. Votavová) |
č. 17 |
ICT |
Počítačová učebna/školní pavilon – přízemí |
č. 2 |
Cv. kuch. |
Cvičná kuchyňka/školní pavilon – přízemí |
č. 14 |
Tablet. |
Tabletová učebna/školní pavilon – 1. patro |
č. 19 |
Jaz. 1 |
Jazyková učebna/školní pavilon – 1. patro – 9. B |
č 20 |
F, Ch |
Učebna F, CH/školní pavilon – 1. patro |
č. 30 |
Int. uč. |
Interaktivní učebna/školní pavilon – 1. patro – 8. A |
č. 34 |
Ze |
Zeměpisná učebna/školní pavilon – 2. patro |
č. 37 |
VV |
Výtvarná učebna /školní pavilon – 2. patro |
č. 38 |
PŘ |
Přírodopisná učebna/školní pavilon – 2. patro – 9. A |
č. 50 |
Těl. |
Tělocvična/pavilon MVD - přízemí |
č. 82 |
Dřev. díl. |
Odborná dílna/pavilon MVD – přízemí |
č. 79 |
Hudeb. |
Hudebna/pavilon centrálních funkcí – 1. patro |
č. 116 |
Hala |
Sportovní hala v Lounech |
|
VI/D Počet vyučovacích hodin
V této oblasti postupuje vedení školy v souladu s platnou legislativou
(rozvrhy jednot. tříd):
I. stupeň:
1. A, 1. B, 2. A, 2. B, 3. A, 3. B, 3. C, 4. A, 4. B, 5. A, 5. B.
Rozvrhy jednotlivých tříd I. stupně ZŠ – školní rok 2018/2019
1. A (Mgr. Milana Korfová) - 20 hodin
ROZVRH |
1. hod. |
2. hod. |
3. hod. |
4. hod. |
5. hod. |
PO |
výuka |
výuka |
výuka |
výuka |
ukončení výuky
dle rozvrhu třídy |
ÚT |
výuka |
výuka |
výuka |
výuka |
ST |
výuka |
výuka |
výuka |
výuka |
ČT |
výuka |
výuka |
výuka |
výuka |
PÁ |
výuka |
výuka |
výuka |
výuka |
1. B (Mgr. Radka Charvátová) – 20 hodin
ROZVRH |
1. hod. |
2. hod. |
3. hod. |
4. hod. |
5. hod. |
PO |
výuka |
výuka |
výuka |
Výuka |
ukončení výuky
dle rozvrhu třídy |
ÚT |
výuka |
výuka |
výuka |
Výuka |
ST |
výuka |
výuka |
výuka |
Výuka |
ČT |
výuka |
výuka |
výuka |
Výuka |
PÁ |
výuka |
výuka |
výuka |
Výuka |
2. A (Mgr. Lenka Meruňková) – 22 hodin
ROZVRH |
1. hod. |
2. hod. |
3. hod. |
4. hod. |
5. hod. |
6. hod. |
7. hod. |
8. hod. |
PO |
výuka |
výuka |
výuka |
výuka |
ukončení |
|
|
|
ÚT |
výuka |
výuka |
výuka |
výuka |
přerušení výuky |
výuka |
výuka |
ukončení výuky |
ST |
výuka |
výuka |
výuka |
výuka |
ukončení |
|
|
|
ČT |
výuka |
výuka |
výuka |
výuka |
ukončení |
|
|
|
PÁ |
výuka |
výuka |
výuka |
výuka |
ukončení |
|
|
|
2. A (Mgr. Zdeňka Bouzová) – 22 hodin
ROZVRH |
1. hod. |
2. hod. |
3. hod. |
4. hod. |
5. hod. |
6. hod. |
7. hod. |
8. hod. |
PO |
výuka |
výuka |
výuka |
výuka |
ukončení |
|
|
|
ÚT |
výuka |
výuka |
výuka |
výuka |
přerušení výuky |
výuka |
výuka |
ukončení výuky |
ST |
výuka |
výuka |
výuka |
výuka |
ukončení |
|
|
|
ČT |
výuka |
výuka |
výuka |
výuka |
ukončení |
|
|
|
PÁ |
výuka |
výuka |
výuka |
výuka |
ukončení |
|
|
|
3. A (Mgr. Monika Křížková) – 24 hodin
ROZVRH |
1. hod. |
2. hod. |
3. hod. |
4. hod. |
5. hod. |
6. hod. |
7. hod. |
8. hod. |
PO |
výuka |
výuka |
výuka |
výuka |
přerušení výuky |
výuka |
výuka |
ukončení výuky |
ÚT |
výuka |
výuka |
výuka |
výuka |
výuka |
ukončení výuky |
|
|
ST |
výuka |
výuka |
výuka |
výuka |
ukončení
výuky |
|
|
|
ČT |
výuka |
výuka |
výuka |
výuka |
ukončení výuky |
|
|
|
PÁ |
výuka |
výuka |
výuka |
výuka |
výuka |
ukončení výuky |
|
|
3.
B (Mgr. Hana Šefčíková) – 24 hodin
ROZVRH |
1. hod. |
2. hod. |
3. hod. |
4. hod. |
5. hod. |
6. hod. |
7. hod. |
8. hod. |
PO |
výuka |
výuka |
výuka |
výuka |
výuka |
ukončení výuka |
|
|
ÚT |
výuka |
výuka |
výuka |
výuka |
ukončení výuky |
|
|
|
ST |
výuka |
výuka |
výuka |
výuka |
výuka |
ukončení výuky |
|
|
ČT |
výuka |
výuka |
výuka |
výuka |
přerušení výuky |
výuka |
Výuka |
ukončení výuky |
PÁ |
výuka |
výuka |
výuka |
výuka |
ukončení |
|
|
|
3. C (Mgr. Petra Votavová) – 24 hodin
ROZVRH |
1. hod. |
2. hod. |
3. hod. |
4. hod. |
5. hod. |
6. hod. |
7. hod. |
8. hod. |
PO |
výuka |
výuka |
výuka |
výuka |
výuka |
ukončení výuky |
|
|
ÚT |
výuka |
výuka |
výuka |
výuka |
Výuka |
ukončení výuky |
|
|
ST |
výuka |
výuka |
výuka |
výuka |
ukončení výuky |
|
|
|
ČT |
výuka |
výuka |
výuka |
výuka |
Výuka |
ukončení výuky |
|
|
PÁ |
výuka |
výuka |
výuka |
výuka |
Výuka |
ukončení výuky |
|
|
4. A (Mgr. Jiřina Nipauerová) - 26 hodin
ROZVRH |
1. hod. |
2. hod. |
3. hod. |
4. hod. |
5. hod. |
6. hod. |
7. hod. |
8. hod. |
PO |
výuka |
výuka |
výuka |
výuka |
výuka |
ukončení |
|
|
ÚT |
výuka |
výuka |
výuka |
výuka |
přerušení výuky |
výuka |
Výuka |
ukončení
výuky |
ST |
výuka |
výuka |
výuka |
výuka |
výuka |
ukončení
výuky |
|
|
ČT |
výuka |
výuka |
výuka |
výuka |
výuka |
ukončení výuky |
|
|
PÁ |
výuka |
výuka |
výuka |
výuka |
výuka |
ukončení výuky |
|
|
4. B (Mgr. Lucie Larvová) - 26 hodin
ROZVRH |
1. hod. |
2. hod. |
3. hod. |
4. hod. |
5. hod. |
6. hod. |
7. hod. |
8. hod. |
PO |
výuka |
výuka |
výuka |
výuka |
Výuka |
ukončení
výuky |
|
|
ÚT |
výuka |
výuka |
výuka |
výuka |
výuka |
ukončení výuky |
|
|
ST |
výuka |
výuka |
výuka |
výuka |
výuka |
ukončení
výuky |
|
|
ČT |
výuka |
výuka |
výuka |
výuka |
Přerušení
výuky |
výuka |
výuka |
ukončení
výuky |
PÁ |
výuka |
výuka |
výuka |
výuka |
výuka |
ukončení |
|
|
5. A (Mgr. Marie Rambousková) – 26 hodin
ROZVRH |
1. hod. |
2. hod. |
3. hod. |
4. hod. |
5. hod. |
6. hod. |
7. hod. |
8. hod. |
PO |
výuka |
výuka |
výuka |
výuka |
výuka |
ukončení výuky |
|
|
ÚT |
výuka |
výuka |
výuka |
výuka |
ukončení výuky |
|
|
|
ST |
výuka |
výuka |
výuka |
výuka |
výuka |
ukončení výuky |
|
|
ČT |
výuka |
výuka |
výuka |
výuka |
výuka |
přerušení výuky |
výuka |
výuka |
PÁ |
výuka |
výuka |
výuka |
výuka |
výuka |
ukončení výuky |
|
|
5. B (Mgr. Jana Bitnerová) – 26 hodin
ROZVRH |
1.hod. |
2.hod. |
3.hod. |
4.hod. |
5. hod. |
6. hod. |
7. hod. |
8 hod. |
PO |
výuka |
výuka |
výuka |
výuka |
výuka |
výuka |
ukončení
výuky |
|
ÚT |
výuka |
výuka |
výuka |
výuka |
výuky |
ukončení výuky |
|
|
ST |
výuka |
výuka |
výuka |
výuka |
výuka |
ukončení výuky |
|
|
ČT |
výuka |
výuka |
výuka |
výuka |
výuka |
výuka |
ukončení výuky |
|
PÁ |
výuka |
výuka |
výuka |
výuka |
ukončení výuky |
|
|
|
II. stupeň:
6. A, 7. A, 7. B, 8. A, 8. B, 9. A, 9. B/rozvrhy II. stupně ZŠ/2018/2019)
6. A (Ing. Karel Beneš) – 28 hodin
ROZVRH |
1. hod. |
2. hod. |
3. hod. |
4. hod. |
5. hod. |
6. hod. |
7. hod. |
8 hod. |
PO |
výuka |
výuka |
výuka |
výuka |
výuka |
výuka |
ukončení výuky |
|
ÚT |
výuka |
výuka |
výuka |
výuka |
výuky |
ukončení výuky |
|
|
ST |
výuka |
výuka |
výuka |
výuka |
výuka |
výuka |
ukončení výuky |
|
ČT |
výuka |
výuka |
výuka |
výuka |
výuky |
výuka |
ukončení výuky |
|
PÁ |
výuka |
výuka |
výuka |
výuka |
výuka |
výuka |
ukončení výuky |
|
7. A (Mgr. Alena Zákutná) – 30 hodin
ROZVRH |
1. hod. |
2. hod. |
3. hod. |
4. hod. |
5. hod. |
6. hod. |
7. hod. |
8. hod. |
PO |
výuka |
výuka |
výuka |
výuka |
výuka |
výuka |
ukončení výuky |
|
ÚT |
výuka |
výuka |
výuka |
výuka |
výuka |
výuka |
ukončení výuky |
|
ST |
výuka |
výuka |
výuka |
výuka |
výuka |
ukončení výuky |
|
|
ČT |
výuka |
výuka |
výuka |
výuka |
výuka |
přerušení výuky |
Výuka |
výuka |
PÁ |
výuka |
výuka |
výuka |
výuka |
výuka |
výuka |
ukončení výuky |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
7. B (Mgr. Dana Šánová) – 30 hodin
ROZVRH |
1. hod. |
2. hod. |
3. hod. |
4. hod. |
5. hod. |
6. hod. |
7. hod. |
8. hod. |
PO |
výuka |
výuka |
výuka |
výuka |
výuka |
výuka |
ukončení výuky |
|
ÚT |
výuka |
výuka |
výuka |
výuka |
výuka |
výuka |
ukončení výuky |
|
ST |
výuka |
výuka |
výuka |
výuka |
výuka |
výuka |
ukončení výuky |
|
ČT |
výuka |
výuka |
výuka |
výuka |
výuka |
výuka |
ukončení výuky |
|
PÁ |
výuka |
výuka |
výuka |
výuka |
výuka |
výuka |
ukončení výuky |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
8. A (Ing. Romana Černá – 32 hodin
ROZVRH |
1. hod. |
2. hod. |
3. hod. |
4. hod. |
5. hod. |
6. hod. |
7. hod. |
8. hod. |
PO |
výuka |
výuka |
výuka |
výuka |
výuka |
přerušení výuky |
Výuka |
výuka |
ÚT |
výuka |
výuka |
výuka |
výuka |
výuka |
výuka |
ukončení výuky |
|
ST |
výuka |
výuka |
výuka |
výuka |
výuka |
výuka |
ukončení výuky |
|
ČT |
výuka |
výuka |
výuka |
výuka |
výuka |
přerušení výuky |
Výuka |
Výuka |
PÁ |
výuka |
výuka |
výuka |
výuka |
výuka |
výuka |
ukončení výuky |
|
8. B (Ing. Markéta Bušáková) – 32 hodin
ROZVRH |
1. hod. |
2. hod. |
3. hod. |
4. hod. |
5. hod. |
6. hod. |
7. hod. |
8. hod. |
PO |
výuka |
výuka |
výuka |
výuka |
výuka |
výuka |
ukončení výuky |
|
ÚT |
výuka |
výuka |
výuka |
výuka |
výuka |
přerušení výuky |
výuka |
výuka |
ST |
výuka |
výuka |
výuka |
výuka |
výuka |
výuka |
ukončení výuky |
|
ČT |
výuka |
výuka |
výuka |
výuka |
výuka |
přerušení
výuky |
výuka |
výuka |
PÁ |
výuka |
výuka |
výuka |
výuka |
výuka |
výuka |
ukončení výuky |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
9. A (PaedDr. Pavel Kotek) – 32 hodin
ROZVRH |
1. hod. |
2. hod. |
3. hod. |
4. hod. |
5. hod. |
6. hod. |
7. hod. |
8. hod. |
PO |
výuka |
výuka |
výuka |
výuka |
výuka |
přerušení výuky |
výuka |
výuka |
ÚT |
výuka |
výuka |
výuka |
výuka |
výuka |
přerušení výuky |
výuka |
výuka |
ST |
výuka |
výuka |
výuka |
výuka |
výuka |
výuka |
ukončení výuky |
|
ČT |
výuka |
výuka |
výuka |
výuka |
výuka |
přerušení výuky |
výuka |
výuka |
PÁ |
výuka |
výuka |
výuka |
výuka |
výuka |
ukončení výuky |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
9. B (Mgr. Jana Blábolilová) – 32 hodin
ROZVRH |
1. hod. |
2. hod. |
3. hod. |
4. hod. |
5. hod. |
6. hod. |
7. hod. |
8. hod. |
PO |
výuka |
výuka |
výuka |
výuka |
výuka |
přerušení výuky |
výuka |
výuka |
ÚT |
výuka |
výuka |
výuka |
výuka |
výuka |
přerušení výuky |
výuka |
výuka |
ST |
výuka |
výuka |
výuka |
výuka |
výuka |
výuka |
ukončení
výuky |
ČT |
výuka |
výuka |
výuka |
výuka |
výuka |
výuka |
přerušení výuky |
výuka |
PÁ |
výuka |
výuka |
výuka |
výuka |
výuka |
ukončení výuky |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
K 1. 9. 2018 vstoupila v platnost novela vyhlášky č. 48/2005 Sb., o
základním vzdělávání a některých náležitostech plnění povinné školní
docházky -vyučování
probíhá v jednotlivých kmenových třídách podle stanoveného rozvrhu
v souladu se školním vzdělávacím programem školy „Škola 21. století
tradičně i nově“ vydaný pod čj. 300/2016/ZŠ s účinností k 1. 9. 2016 a
v souladu s další platnou legislativou.
Po dobu stanovené polední přestávky (v tabulkách označené jako
přerušení výuky) se vyučování ruší. Počet stanovených vyučovacích
hodin žáci respektují vyhlášku č. 48/2005 Sb., o základním vzdělávání
a některých náležitostech plnění povinné školní docházky, § 1,
v aktuálním znění
VI/E Přestávky /zařazení v režimu a délka trvání
Pro školní rok 2018/2019 zůstalo vše beze změny, protože organizačně
vyhovuje.
0.
hodina 700 - 745
1 hodina 755 - 840
(přestávka 10 minut)
2. hodina 850 - 935
(přestávka 20 minut)
3. hodina 955 - 10.40
(přestávka 10 minut)
4. hodina 10.50 - 11.35
(přestávka 10 minut)
5. hodina 11.45 - 12.30
(přestávka 10 minut)
6. hodina 12.40 - 13.25
(přestávka 10 minut)
7. hodina 13.35 14.20
(přestávka 10 minut)
8. hodina 14.30 15.15
(přestávka 10 minut)
9. hodina 15.15 - 16.00
na škole neprobíhá.
VI/F Režim práce s počítačem
Ve škole se vyučuje předmět Základy informatiky /ZI) v 5. ročníku (5.
A, 5. B), v 6. ročníku (6. A) je vyučován předmět Informatika (I) v 1
hodinové dotaci v souladu s novým Školním vzdělávacím programem školy
pro základní vzdělávání. Výuka probíhá buď v počítačové učebně, nebo
v tabletové učebně, pod vedením pedagoga školy. V této učebně probíhá
výuka i dalších předmětů.
5. ročník (5. A) – dělení na skupiny
Vyuč. Den |
Hodina |
Třída |
Vyučující |
Třída |
Pátek
Pátek |
5. vyučovací /1 hodina
5. vyučovací/1 hodina |
5. A
5. A |
Lucie Larvová
Jana Bitnerová |
Počítačová učebna
Tabletová učebna |
dělení třídy na dvě skupiny
5. ročník (5. B) – dělení na skupiny
Vyuč. Den |
Hodina |
Třída |
Vyučující |
Třída |
Úterý
Úterý |
5. vyučovací /1 hodina
5. vyučovací/1 hodina |
5. B
5. B |
Lucie Larvová
Jana Bitnerová |
Počítačová učebna
Tabletová učebna |
dělení třídy na dvě skupiny
6. ročník (6. A) – dělení na skupiny
Vyuč. Den |
Hodina |
Třída |
Vyučující |
Třída |
Pondělí
Pátek |
6. vyučovací /1 hodina
6. vyučovací /1 hodina |
6. A
6. A |
Romana Černá
Romana Černá |
Počítačová učebna
Počítačová učebna |
dělení třídy na dvě skupiny
VI/G Režim praktického vyučování (I. stupeň) a pracovního vyučování
(2. stupeň)
Zařazení v rozvrhu: na škole vyučujeme v rámci praktických činností na
I. stupni (v 1. až
5. r.) v 1 hodinovou dotaci týdně zaměřených na různé okruhy činností
např. práce s modelovací hmotou, práce s papírem a kartonem, práce
s textilem, práce montážní a demontážní, pěstitelské práce.
I. stupeň – Praktické činnosti
Třída |
Jméno vyučujícího |
Vyuč. den |
Třída |
Jméno vyučujícího |
Vyuč. den |
1. A |
M. Korfová |
4 hod./ST |
1. B |
R. Charvátová |
4 hod./PÁ |
2. A |
L. Meruňková |
6 hod./ÚT |
4. A |
J. Nipauerová |
5 hod./ČT |
2. B |
Z. Bouzová |
2 hod./PÁ |
4. B |
L. Larvová |
6 hod./ČT |
3. A |
M. Křížková |
7 hod./PO |
5. A |
M. Rambousková |
3 hod./PÁ |
3. B |
H. Šefčíková |
7 hod./ČT |
5. B |
J. Bitnerová |
3 hod./ÚT |
3. C |
P. Votavová |
5 hod./ČT |
|
|
|
Na II. stupni probíhají hodiny výuky pracovních činností od 6., 7, a
9. ročníku vždy po 1 hodině týdně v odborných učebnách, v terénu
(projekty, exkurze, výlety, výuka).
II. stupeň/6. ročník/6.A – rozvrh výuky
Práce s technickými materiály/příprava pokrmů - 1 hodinová dotace
týdně
Vyuč. Den |
Hodina |
Třída |
Vyučující |
Třída |
Čtvrtek |
6. vyučovací hodina |
6. A |
I. Linajová |
Kuchyňka |
Čtvrtek |
6. vyučovací hodina |
6. A |
P. Kotek |
Dílny |
II. stupeň/7.ročník /7. A, 7. B – rozvrh výuky
Provoz a údržba domácnosti/pěstitelské - 1 hodinová dotaci týdně
Vyuč. Den |
Hodina |
Třída |
Vyučující |
Třída |
Pátek |
6. vyučovací hodina * |
7. A |
I. Linajová |
Třída, plenér |
Středa |
3. vyučovací hodina |
7. B |
I. Linajová |
Třída, plenér |
Možnost očisty:
v dílně jsou žákům k dispozici umyvadla s tekoucí vodou, papírové
ručníky.
Používání OOPP:
vyučující nosí na výuku pracovní plášť a pracovní obuv, Žáci se na
výuku nepřevlékají. Žádné OOPP jim nejsou poskytovány. Záleží na
vyučujícím, jaká stanoví pro průběh výuky pravidla a požadavky na
žáky. Žáci byli na tuto skutečnost upozornění v rámci poučení na
počátku roku v oblasti bezpečnosti a ochrana zdraví žáků (viz školní
řád).
VII/A Podmínky pohybové výchovy na škole
1) Počet a kapacita tělocvičen:
ve škole je k dispozici jedna velká, prostorná tělocvična.
Prostory pro cvičení:
tělocvična ve škole – školní pavilon (MVD)
Vybavení tělocvičny: standart (běžné vybavení školní tělocvičny)
Řád školní tělocvičny (vyvěšen na viditelném místě).
Hygienické zařízení:
WC – muži, ženy, šatny – muži, WC – pro zaměstnance školy, ženy-šatny,
muži – šatny, sprch – společné (muži, ženy, dívky, hoši).
K vybavení tělocvičny dále patří pedagogický kabinet, nářaďovna, sklad
nářadí a pomůcek.
Počet a kapacita hřišť:
nově zbudované víceúčelové hřiště, možnost rozdělení na velké a malé
hřiště (hřiště na fotbal, házenou, tenis, basketbal, vybíjenou a další
míčové hry), běžecká dráha, prostor pro skok daleký, vrh koulí.
Součástí areálu je i venkovní učebna, pouze pro potřeby školy. Nově
zrekonstruované hřiště je školu plně využíváno od školního roku
2013/2014 (hodiny tělesné výchovy, povinně volitelné předměty –
sportovní hry a další).
VII/B Režim, počet hodin a zařazování výukových hodin tělesné výchova
do rozvrhu
.
Učební plán (hodiny tělesné výchova a další sportovních aktivit je pro
1. až 9. ročník realizován podle ŠVP, počet hodin TV – 2 hodiny,
doplněný nabídkami na VP a NP.
1) Rozvrhy hodin výuky tělesné výchovy na I. stupni
Třída |
Vyučující |
Vyučovací den |
Vyučovací den |
1. A |
M. Korfová |
2. hod./PO (tělocvična) |
1. hod./PÁ (tělocvična) |
1. B |
R. Charvátová |
2. hod./ÚT (tělocvična) |
3. hod./ČT (tělocvična) |
2. A |
L. Meruňková |
3. hod./ ÚT (tělocvična) |
1. hod./ČT (tělocvična) |
2. B |
Z. Bouzová |
1. hod./ PO (tělocvična) |
2. hod./ČT (tělocvična |
3. A |
M. Křížková |
6. hod./ PO (tělocvična) |
|
3. A |
E.Potrebuješová |
2. hod./ PÁ (tělocvična) |
|
3. B |
H. Šefčíková |
1. hod./ ST (tělocvična |
4. hod./ ČT (tělocvična) |
3. C |
P. Votavová |
1. hod./ ST (tělocvična) |
4. hod./ ČT (tělocvična) |
4. A |
J. Nipauerová |
5. hod./ PO (tělocvična) |
2. hod./ ST (tělocvična) |
4. B |
L. Larvová |
4. hod./ ÚT (tělocvična) |
7. hod./ ČT (tělocvična) |
5. A |
M. Rambousková |
2. hod./ ÚT (tělocvična) |
8. hod./ ČT (tělocvična) |
5. A |
B. Beckertová |
3. hod./ ST (tělocvična) |
6. hod./ ČT (tělocvična) |
2) Rozvrh hodin výuky tělesné výchova na II. stupni + VP –
sportovní hry
Den |
Hodina |
Třída |
Vyučující |
Místo |
Pondělí |
3. vyučovací/1 hodina
4. vyučovací /1 hodina
7. vyučovací/1 hodina
8. vyučovací/1 hodina |
TV - 6. A, 7. B/ dívky
TV - 6. A, 7. B/ dívky
TV – 9. A, 9. B/ hoši
TV – 9. A, 9. B/ hoši |
Mgr. Beckertová
Mgr. Beckertová
Mgr. Beckertová
Mgr. Beckertová |
tělocvična*
tělocvična
tělocvična
tělocvična |
Úterý |
3. vyučovací/ 1 hodina
4. vyučovací/ 1 hodina
5. vyučovací /1 hodina
7. vyučovací /1 hodina
8. vyučovací/ 1 hodina |
TV – 7. A (H + D)
TV – 7. A (H + D)
VP – 7. ročník
TV – 9. A, 9. B/dívky
VP – 9. A, 9. B/dívky |
Mgr. Beckertová
Mgr. Beckertová
Mgr. Beckertová
Mgr. Beckertová
Mgr. Beckertová |
hala
hala
tělocvična
tělocvična
tělocvična |
Středa |
4. vyučovací /1 hodina
5. vyučovací /1 hodina
6. vyučovací /1 hodina |
VP – 8. ročník
TV – 8. A, 8. B/dívky
TV – 8. A, 8. B/dívky |
Mgr. Beckertová
Mgr. Beckertová
Mgr. Beckertová |
tělocvična
tělocvična
tělocvična |
Čtvrtek |
3. vyučovací/1 hodina
4. vyučovací/1 hodina
5. vyučovací/ 1 hodina |
TV - 8. A, 8. B /hoši
TV - 8. A, 8. B /hoši
VP – 9. ročník |
Mgr. Beckertová
Mgr. Beckertová
Mgr. Beckertová |
hala
hala
tělocvična |
Pátek |
3. vyučovací/1hodina
4. vyučovací/1 hodina |
TV – 6. A, 7. B/ hoši
TV – 6. A, 7. B/ hoši |
Mgr. Beckertová
Mgr. Beckertová |
tělocvična
*hřiště |
V 1 až 5. ročnících základní školy vyučuje TV třídní učitelka (letos
mimo třídy 5. B, kde TV vyučuje Mgr. Beckertová), výuka probíhá
v tělocvičně školy, na školním hřišti, v terénu (např. sportovní areál
na 4. ZŠ Louny, plavecká hala, zimní stadion, okolí školy, sportovní
aktivity a soutěže mimo areál školy). Letos probíhá výuka 4 hodin TV
(úterý, čtvrtek) i ve Sportovní hale v Lounech, protože došlo
k rozšíření počtu tříd na I. stupni a všechny hodiny TV nemohly
probíhat ve škole.
Od 6. roč. výuku zajišťuje 1 pedagogický pracovník. Třídy se dělí na
skupiny (hoši – dívky). Z organizačních důvodů se letos na TV spojuje
třída 7. A, která se nedělí.
VII/C Nepovinné předměty – oblast tělesné výchovy a sportu
Vyuč. den |
Hodina |
Třída |
Vyučující |
Místo výuky |
Úterý |
6.vyučovací/1 hodina |
NP/PH (3. ročník) |
I. Linajová |
tělocvična |
Středa |
7. vyučovací/1 hodina |
NP/PH (5. ročník) |
Mgr. Beckertová |
tělocvična |
Pátek |
5. vyučovací/1 hodina
6. vyučovací/1 hodina |
NP/PH (3. ročník)
NP/PH (4. ročník) |
Mgr. Beckertová
Mgr. Beckertová |
tělocvična
tělocvična |
VII/ D Výuka plavání
1) Plavání - vzhledem k provozní problémům s plaveckým bazénem (starý
byl zbourán, nový se bude výhledově stavět, má organizace smluvně
zajištěnou výuku plavání pro žáky 3. a 4. ročníků s Plaveckou školou
PROSEN, který probíhá v Plaveckém bazénu v Libochovicích. Na finanční
zajištění dopravy podá ředitelka školy žádost na MŠMT v rámci
vypsaného projektu IV. etapa (od 1. 1. 2019 – 30. 6. 2019).
2) Jiné tělesné aktivity: bruslení, lyžařský výcvik pro žáky 5. až 9.
tříd, ozdravný pobyt pro žáky, další sportovně pohybové aktivity,
nabídka nepovinných předmětů v rámci tělesné výchovy pro žáky I.
stupně – pohybové hry), pro žáky II. stupně v rámci volitelných
předmětů sportovní hry.
3) Tělovýchovné chvilky: jsou většinou zařazovány v rámci výuky pouze
na I. stupni.
4) Nový projekt – Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy
vyhlásilo projekt v minulých letech projekt „Hodina pohybu navíc“.
I v letošním roce bude tento projekt pokračovat pod názvem „Sportuj
ve škole“, prostřednictvím Asociace školních sportovních klubů ČR.
V tomto roce bude probíhat na naší škole. Je určen žákům v rámci
školní družiny (ranní nebo odpolední), probíhá 1x týdně (po dobu 45
minut) a je určen žákům 1. až 5. ročníků. V letošním roce bude tento
projekt realizovat paní učitelka Mgr. Blanka Beckertová.
VII/A Stravování - obecná ustanovení
Ředitelka Základní školy Louny, Školní 2426, příspěvková organizace
stanovila s účinností od 1. 9. 2017 stravné v této výši
Strávníci 3 – 6 let
18,- Kč
Strávníci 7 – 10 let
20, - Kč
Strávníci 11 – 14 let
22, - Kč
Strávníci 15 a více let
24, - Kč
Zaměstnanci školy
27, - Kč
Stravování:
Způsob zajištění oběda: vlastní školní jídelna v budově školy
(kapacita se neuvádí)
Doba výdeje: od 11. 30 hodin do 14. 00 hodin ve školní jídelně.
Upozornění:
Odběr jídla do jídlonosičů pro žáka je možné vydat pouze první den
nemoci, kdy si nestačí odhlásit oběd, jde k lékaři a je uznán
„neschopen docházet do školy na výuku“. Na další dny již musí být oběd
odhlášen (v souladu s vyhláškou o školním stravování). Pokud nastupuje
žák po nemoci do školy, musí si samostatně oběd přihlásit na ten den,
kdy bude přítomen na výuce (toto nezajišťuje vedoucí školní jídelny).
Výdej obědů do jídlonošičů je možný pouze 11. 00 – 11. 25 hod. a 13.
45 – 14. 00 hod.
Ve školní jídelně se od školního roku 2006/2007 nabízí výběr ze dvou
jídel. Od školního roku 2008/2009 je ve školní jídelně nainstalován
čipový systém (čipy).
Pro každý týden je sestavován a zveřejňován jídelní lístek, nově je
zveřejňován na www stránkách školy, ve školní jídelně, ve ŠJ je
nainstalován objednávkový systém z domova.
Podle novelizace legislativy škola respektuje a vyznačuje u
jednotlivého jídla od 13. 12. 2014 číselnou řadu (1 až 14) alergenů,
kdy postupujeme podle seznamu publikovaného ve směrnici 2000/89 ES od
13. 12. 2014 směrnici 1169/2011 EU.
VII/B Školní projekty – Školní mléko a Ovoce a zelenina do škol
1) Celorepublikový projekt „ŠKOLNÍ MLÉKO“,
na základě smlouvy s provozující firmou dochází 4x měsíčně
k bezplatnému dovozu neochuceného dotovaného školního mléka /250 ml
pro každého žáka I. a II. stupně a PT.
2) Celorepublikový projekt „OVOCE A ZELENINA DO ŠKOL,
je vymezený nařízením Rady (ES), kdy úkolem projektu je především
přispět k trvalému zvýšení spotřeby OVOCE, vytvořit zdravé stravovací
návyky ve výživě dětí, bojovat proti epidemii dětské obezity a zvrátit
klesající spotřebu ovoce a zeleniny. Projekt se vztahuje na žáky I. a
II. stupně a děti z přípravné třídy. Produkt dostávají žáci bezplatně
každý týden. Součástí projektu jsou i různé doprovodné aktivity, které
probíhají ve škole v rámci výuky.
3) Pitný režim
Zajištění pitného režimu jednak školní jídelnou (v rámci sestaveného
školního jídelníčku), jednak z vlastních zásob žáků a také pomocí
pitného automatu. Ve školní družině je také kladen důraz na pitný
režim.
4) Druh nápojů: mléko, čaj, ovocné nápoje, vitamínové nápoje a hlavně
neochucené minerálky/různé druhy, každý den je také k dispozici pitné
voda ve skleněné nádobě/ŠJ.
Závěrečná ustanovení
Jeden výtisk provozního řádu je uložen ve sborovně, na místě trvale
přístupném všem
zaměstnancům školy, dále předán všem vedoucím zaměstnancům (tj.
zástupce ředitele školy, vedoucí vychovatelka ŠD a ŠK, školnice,
vedoucí školní jídelny).
Provozní řád byl projednán na pedagogické radě dne 31. 8. 2018.
Seznámení s provozním řádem tvoří součást vstupního a periodického
školení zaměstnanců školy.
Kontrola provádění jednotlivých ustanovení je součástí každoroční
veřejné prověrky BOZP.
Provozní řád je platný pro školní rok 2018/2019 od 1. 9. 2018.
Mgr. Věra Benešová
ředitelka školy
Příloha č. 1 k vyhlášce č. 410/2005 Sb., v aktuálním znění
Požadavky na hygienická zařízení a šatny
1. Počet hygienických zařízení ve školách a školských zařízeních se
stanoví takto
a) v předsíňkách záchodů 1 umyvadlo na 20 žáků,
b) 1 záchod na 20 dívek,
c) 1 pisoár na 20 chlapců,
d) 1 záchod na 80 chlapců,
e) 1 hygienická kabina na 80 dívek.
2. Počet hygienických zařízení ve školách uskutečňujících vzdělávání
dětí, žáků a studentů se speciálními vzdělávacími potřebami, a to pro
těžké či hluboké postižení, se stanoví takto:
a) v předsíňkách záchodů 1 umyvadlo na prvních 10 žáků a každých
dalších 20 žáků,
b) 1 záchod na prvních 10 dívek a každých dalších 20 dívek,
c) 1 pisoár na prvních 10 chlapců a každých dalších 20 chlapců,
d) 1 záchod na prvních 20 chlapců a každých dalších 80 chlapců,
e) 1 hygienická kabina na 60 dívek starších 12 let,
f) 1 sprcha (pohotovostní).
3. Počty hygienických zařízení v provozovnách pro výchovu a
vzdělávání, vyjma provozoven živnosti péče o dítě do 3 let věku
v denním režimu:
a) v předsíňkách záchodů 1 umyvadlo na 20 žáků,
b) 1 záchod na 20 dívek,
c) 1 pisoár na 20 chlapců,
d) 1 záchod na 80 chlapců,
e) 1 hygienická kabina na 80 dívek.
4. Počty hygienických zařízení v provozovnách živnosti péče o dítě do
3 let věku v denním režimu se stanoví takto: záchody a umývárny u
těchto zařízení se nedělí podle pohlaví a na 5 dětí musí připadat 1
dětská mísa a 1 umyvadlo. Počet dětských mis lze z jedné třetiny
nahradit dětskými nočníky. Umývárna se dále vybavuje podle věku dětí
dětskou vaničkou se sprchou a sprchovým boxem a přívodem tekoucí pitné
studené a teplé vody. Umyvadla se osazují tak, aby výška horní hrany
nepřekročila 43 cm nad podlahou. Umyvadla a sprcha musí být opatřena
pouze jedním výtokem vody napojeným na centrální mísící baterii
umístěnou mimo dosah dětí. Umývárna se dále vybavuje přebalovacím
stolem a krytým nášlapným odpadkovým košem.
5. Počty hygienických zařízení v zařízeních pro výchovu a vzdělávání a
v provozovnách pro výchovu a vzdělávání pro děti předškolního věku se
stanoví takto: pro 5 dětí musí být zřízena jedna dětská mísa a
umyvadlo. Maximálně místo 2 WC mís lze instalovat dětské pisoáry,
které se umísťují zpravidla ve výši 40 cm. Umyvadla se umisťují
zpravidla ve výši 50 cm, výtokový ventil ve výši 60 cm nad podlahou.
Umyvadla musí být napojena na společnou mísící baterii, osazenou mimo
dosah dětí. Každé umyvadlo se opatří pouze 1 výtokovým ventilem.
Umývárna se vybavuje 1 až 2 sprchami řešenými tak, aby děti mohly
vstupovat do sprch bez cizí pomoci.
6. V ubytovacím zařízení se hygienická zařízení zřizují bud' jako,
součást ubytovací jednotky, přičemž se zřizuje pro 2 třílůžkové pokoje
1 záchod, 1 sprcha, 2 umyvadla, nebo jako centrální hygienické
zařízení v rozsahu 1 sprcha pro 6 ubytovaných, 1 záchod pro 6 dívek, 1
záchod pro 6 chlapců, 1 umyvadlo pro 4 ubytované a 1 hygienická kabina
pro 40 dívek.
7. V zařízeních pro výchovu a vzdělávání a v provozovnách pro výchovu
a vzdělávání musí být aspoň v jednom podlaží odvětraná úklidová komora
s omyvatelnými stěnami, vybavena výlevkou s přívodem tekoucí pitné
studené a teplé vody včetně odtoku vody a na každém dalším podlaží
prostor s výlevkou a přívodem tekoucí pitné studené a teplé vody
včetně odtoku vody a odvětraným prostorem pro ukládání úklidových
prostředků a pomůcek.
8. Všechna hygienická zařízení v zařízeních pro výchovu a vzdělávání a
provozovnách pro výchovu a vzdělávání musí být vybavena umyvadly a
tekoucí pitnou studenou a teplou vodou.
Vybavena musí být mýdlem v dávkovači a musí být zajištěna možnost
osušení rukou ručníky na jedno použití nebo vysoušečem rukou.
V zařízeních pro výchovu a vzdělávání a provozovnách pro výchovu a
vzdělávání pro děti předškolního věku, pokud není řešeno osoušení
ručníky na jedno použití, má každé dítě vlastní ručník umístěný tak,
aby se vzájemně ručníky nedotýkaly. Ve všech hygienických zařízeních
musí být vždy k dispozici toaletní papír, na WC dívek musí být krytý
nášlapný odpadkový koš. Stěny a podlahy každého hygienického zařízení
musí být omyvatelné a čistitelné do výše nejméně 1,5 m a snadno
dezinfikovatelné. Pokud jsou součástí hygienického zařízení sprchy,
musí být zajištěn přívod tekoucí pitné studené a teplé vody.
Příloha č. 2 k vyhlášce č. 410/2005 Sb., v aktuálním znění
Zásady pro práci žáků vsedě a ergonometrické parametry školního
nábytku
-
Funkční rozměry nábytku pro dodržení fyziologického sedu a správné
postavení páteře a pánve:
a)
Výška sedadla je rovna délce bérce, zvětšené o výšku nízkého podpatku
(1 – 2 cm), tj. chodidla jsou při zadním sezení celou plochou v pevném
kontaktu s podlahou tak, aby bylo možno se o ně pevně opřít.
b)
Efektivní hloubka sedadla podepírá nejméně 2/3 délky stehna. Přední
hrana sedadla nesmí zasahovat do podkolenní jamky a musí být zaoblená.
c)
Opěradlo slouží především jako opora beder, nikoli hrudní páteře. Pro
volný pohyb horních končetin nemá sahat výš, než k dolnímu úhlu
lopatek.
d)
Výška pracovní plochy stolu je umísťována ve výšce loktů volně
spuštěných paží sedícího žáka.
e)
Vhodný je snadno nastavitelný náklon desky stolu. Stupeň nastavení pro
psaní je 10 – 16 stupňů, pro čtení až 35 stupňů.
-
Židle a stoly v kontaktu s podlahou musí být stabilní. Pro dynamický
sed je vhodný kyv sedáku v předozadní rovině od – 5 do + 5 stupňů.
-
Nejméně namáhavý sed, jak pro svalovou aktivitu, tak pro tlak na
meziobratlové ploténky, je v mírném záklonu s podepřenou páteří
(relaxační sed).
-
Z důvodu snižování statického přetěžování svalových skupin
pohybového aparátu je důležité funkční střídání poloh. Vhodné je
krátkodobé zařazování alternativních poloh mimo lavici (například
klek, leh) a používání pomůcek pro dynamický sed (například balanční
míče, overball, balanční podložky).
Příloha č. 3 k vyhlášce č. 410/2005 Sb., v aktuálním znění
Požadavky na větrání a parametry mikroklimatických podmínek
Tabulka č: Množství přiváděného čerstvého vzduchu v učebnách,
tělocvičnách, šatnách a hygienických zařízeních, v zařízeních pro
výchovu a vzdělávání.
Typ prostoru |
Výměna vzduchu m3.hod-1
|
Učebny |
20 - 30 na 1 žáka |
Tělocvičny |
20 – 90 na 1 žáka* |
Šatny |
20 na 1 žáka |
Umývárny |
30 na 1 umyvadlo |
Sprchy |
150 - 200 na 1 sprchu |
Záchody |
50 na kabinu
25 na pisoár |
* s ohledem na konkrétní využití (dle druhu prováděného cvičení) a
kapacitu tělocvičny
Celoročně přípustné parametry mikroklimatických podmínek:
Tabulka č. 2:
Průměrné hodnoty výsledných teplot, rychlost proudění a relativní
vlhkosti vzduchu:
Typ prostoru |
Výsledná teplota |
Rychlost proudění |
Relativní vlhkost |
|
tg min (°C) |
tg opt (°C) |
tg max (°C) |
va (m.s-1) |
rh (%) |
Učebny, pracovny, místnosti |
20 |
22
±2 |
28 |
0,1 – 0,2 |
30 – 65 |
Tělocvičny |
18 |
20
±2 |
28 |
0,1 – 0,2 |
30 – 65 |
Šatny |
20 |
22
±2 |
28 |
0,1 – 0,2 |
30 – 65 |
Sprchy |
24 |
- |
- |
- |
- |
Záchody |
18 |
- |
- |
0,1 – 0,2 |
30 – 65 |
Chodby |
18 |
- |
- |
0,1 – 0,2 |
30 – 65 |
Rozdíl výsledné teploty v úrovni hlavy a kotníků nesmí být větší než 3°C.
Tam, kde je rozdíl mezi výslednou teplotou kulového teploměru tg
a teplotou vzduchu ta menší než 1°C, lze jako výslednou
hodnotu teploty použít hodnotu ta (°C) naměřenou suchým
teploměrem.
Orientační kontrolu teploty vzduchu v prostorách s trvalým pobytem lze
zabezpečit pomocí nástěnných teploměrů. Teploměry se nesmí umísťovat
na stěny s okny a stěny vystavené přímému dopadu slunečního záření.
|