Provozní řád Základní školy Louny, Školní 2426, p. o. (školní rok
2016/2017)
I. Obecná ustanovení
Na základě ustanovení písmene a) odstavce 1 § 165 zákona č.
561/2004 Sb. o předškolním, základním, středním, vyšším odborném a
jiném vzdělávání (školský zákon), v platném znění a na základě
odstavce 2) §7 zákona č. 258/2000 Sb. o ochraně veřejného zdraví,
v platném znění vydávám jako statutární orgán školy tuto
směrnici. Směrnice je zpracována podle prováděcí vyhlášky č. 410/2005
Sb. o hygienických požadavcích na prostory a provoz zařízení a
provozoven pro výchovu a vzdělávání dětí a mladistvých, v aktuálním
znění vyhlášky č. 343/2009 (s účinností od 23. 10. 2009). Směrnice
je součástí organizačního řádu školy.
Provozní řád je soubor pravidel a opatření spojených se zajištěním
hygienických podmínek na prostorové podmínky, vybavení, provoz,
osvětlení, vytápění, mikroklimatické podmínky, zásobování vodou a
úklid. Zohledňuje věkové a fyzické zvláštnosti dětí a mladistvých,
podmínky jejich pohybové výchovy a otužování, režim stravování včetně
pitného režimu.
II. Zásobování vodou, pitný režim (§ 20)
1.
Pitná voda je odebírána z veřejného vodovodu, kontrolu hygienických
limitů provádí správce veřejného vodovodu. Ve škole jsou instalovány
nápojové automaty pro chlazené nápoje, s nápoji bez kofeinu. Poslední
rozbor pitné vody byl proveden Střediskem laboratoří Most dne 19. 8.
2016 (viz protokol o zkoušce č. 2454/08/16 na základě žádosti školy).
2. Z
kapacitních hledisek dodávka vody splňuje požadavky vyhlášky č.
410/2005 Sb. o hygienických požadavcích:
a) na 1 dítě v předškolním věku musí být k dispozici nejméně 60 l
vody na den,
b) na 1 žáka školy musí být k dispozici nejméně 25 l vody na den,
c) v ubytovacích zařízeních musí být na 1 ubytovaného k dispozici
nejméně 200 l vody na den.
III. Bazén
Ve zřizovací listině Základní školy Louny, Školní 2426, příspěvková
organizace a v rejstříku škol MŠMT ČR nemá tato škola jako součást
školy bazén. V případě potřeby využívá bazén v Plaveckém bazénu Louny
(běžná výuka, plavecký výcvik žáků).
IV. Hluk
Škola neprovozuje žádnou činnost, při které by hluk překračoval
hygienické limity. Pokud jsou ve škole prováděny opravy apod., s
dodavateli bývá smluvně ujednáno, že hlučné práce budou prováděny
zásadně v době mimo výuku. Hodnota hluku pronikajícího zvenčí do
budovy (doprava apod.) nepřekračuje hygienické limity.
V. Vybavování školy nábytkem a rozsazování žáků (§ 11)
1.
Při vybavování školy odpovídajícím nábytkem apod. jsou od dodavatelů
vyžadována osvědčení o hygienické nezávadnosti nábytku, vydané Státním
zkušebním ústavem. Osvědčení musí obsahovat údaj o tom, že uvedený
výrobek je státní zkušebnou schválen, splňuje požadavek hygienického
předpisu a údaj o naměřené koncentraci formaldehydu, který musí být
nižší než maximálně povolená hodnota.
2.
Místnosti jsou vybaveny nábytkem, který zohledňuje rozdílnou tělesnou
výšku dětí a žáků. Velikostní typy školního nábytku a ergonomické
zásady práce žáků vsedě odpovídají příloze č. 2 vyhlášky č. 410/2005
Sb., v aktuálním znění. Při používání tabule je dodržen zrakový úhel
maximálně 30 stupňů od zadní hrany pracovní plochy prvního stolu žáka
před tabulí. Pro žáka s těžším či kombinovaným zdravotním postižením
může být používána speciální školní lavice podle doporučení odborného
rehabilitačního pracovníka nebo podle domluvy s rodičem žáka.
3.
Rozsazení žáků v učebně se řídí podle jejich tělesné výšky; dále se
přihlíží ke speciálním vzdělávacím potřebám, případným zrakovým a
sluchovým vadám a jinému zdravotnímu postižení žáků. Při jiném než
obvyklém uspořádání lavic učitel dbá na to, aby u žáků nedocházelo k
jednostrannému zatížení svalových skupin, a aby byly dodrženy
požadavky na úroveň osvětlení.
VI. Údržba školy
1.
Pro čištění a úklid školy jsou stanoveny postupy, které jsou zakotveny
v pracovních náplních provozních zaměstnanců. Pro zajištění úklidu
jsou zpracovány normy přidělování čisticích prostředků včetně
dezinfekčních prostředků. Přehled o nákupu a výdeji vede školník a
vedoucí školní jídelny na skladových kartách, pravidelně provádí
kontrolu jejich účelného používání na svěřeném úseku.
2.
Úklid je prováděn v následujícím rozsahu, odpovídajícím vyhlášce č.
410/2005 Sb.:
a) denně setřením všech podlah a povrchů na vlhko, u koberců
vyčištěním vysavačem,
b) denně vynášením odpadků,
c) denně použití čisticích prostředků s dezinfekčním účinkem na umytí
umývadel, pisoárových mušlí a záchodů,
d) nejméně jednou týdně omytím omyvatelných částí stěn hygienického
zařízení a dezinfikováním umýváren a záchodů,
e) nejméně dvakrát ročně umytím oken včetně rámů a svítidel (sundání
krytů),
f) nejméně dvakrát ročně celkovým úklidem všech prostor,
g) malování je plánováno s ohledem na probíhající stavební práce ve
škole, během prázdnin probíhají pravidelné malířské práce na
potřebných místech (WC, chodby, třídy, školní kuchyně, ale i šaten,
skladových prostor a další).
3.
Součástí čištění je běžná ochranná dezinfekce a deratizace ve smyslu
zákona č. 258/2000 Sb., § 55 písm. b) jako prevence vzniku infekčních
onemocnění a výskytu škodlivých živočichů. Při výskytu hmyzu, hlodavců
a dalších živočichů ve škole je proveden speciální ochranný zásah
odbornou firmou podle potřeby.
VII. Prostorové a pracovní podmínky (§ 3, 4, 4a, 4b, 5, 6, 7)
1. Ve
škole není žádné rizikové pracoviště.
2.
Škola má zpracovánu směrnici pro Osobní ochranné pracovní prostředky,
které jsou vydávány určenému okruhu zaměstnanců. Seznam je každoročně
kontrolován, případně doplňován. Agendou je v rámci pracovní náplně
pověřena školnice, zajišťuje nákup, evidenci, přidělování a kontrolu
používání. O kontrolách vede záznamy.
3.
Pro výuku jsou používány místnosti, které splňují požadavky na
osvětlení, vybavení, větrání, velikost a vybavení. V žádné z učeben
není překročen maximální počet žáků, daný plošnou výměrou místnosti ve
smyslu vyhlášky.
4.
Žáky školy jsou i děti se zdravotním postižením. Pro tyto žáky jsou
vypracovávány individuální výukové plány. Součástí těchto plánů je
seznam potřebných pomůcek a potřeb.
5. Ve
třídách zajišťují vyučující vhodné podmínky pro výuku zejména
sledováním teploty v učebně, dostatečným větráním, pobytem dětí o
přestávkách mimo učebnu, dodržováním délky vyučovacích hodin a
přestávek, zařazováním relaxačních chvilek a cvičení do hodin,
umožňují dětem pít i během vyučování, závěsy a v některých třídách
nově žaluzie minimalizují osvětlení třídy současně denním i umělým
osvětlením. Vedou žáky k otužování a používání přiměřeně teplého
oblečení. Sledují přiměřenost velikosti lavic a židlí pro žáky a ve
spolupráci se školnicí zajišťují potřebné nastavení odpovídající
velikosti u jednotlivých lavic. Při výuce je třeba dbát na prevenci
jednostranné statické zátěže vybraných svalových skupin výchovou žáků
ke správnému sezení a držení těla (příloha č. 4).
6.
Pravidelným střídáním zasedacího pořádku řad nebo jiným způsobem mění
umístění žáků ve třídě tak, aby se pro žáky měnil úhel pohledu na
tabuli. Také vedením žáků ke správnému sezení a držení těla přispívají
k prevenci jednostranné statické zátěže určitých svalových skupin.
7. Na
počítačových pracovištích klávesnice musí být při trvalé práci
oddělena od obrazovky, aby zaměstnanci umožnila zvolit nejvhodnější
pracovní polohu. Volná plocha mezi předním okrajem desky stolu a
spodní hranou klávesnice musí umožňovat opření rukou i zápěstí. Povrch
klávesnice musí být matný, aby na něm nevznikaly reflexy. Písmena,
číslice a symboly na tlačítkách musí být dobře čitelné a kontrastní
proti pozadí. Rozměry desky stolu musí být zvoleny tak, aby bylo možné
proměnlivé uspořádání obrazovky, klávesnice a dalšího zařízení.
VIII. Provozní podmínky (§ 21)
1.
Časové rozvržení učiva, sestava rozvrhu a režim dne vychází zejména z
ustanovení školského zákona č. 561/2004 Sb., v aktuálním znění,
vyhlášky č. 48/2005 Sb. o základním vzdělávání, v aktuálním znění a ze
zásad stanovených ve školním vzdělávacím programu, je stanoveno s
ohledem na věkové zvláštnosti dětí i žáků, jejich biorytmus a
náročnost předmětu.
1.
Pro každou mimoškolní akci žáků je určen pedagogický zaměstnanec školy
jako vedoucí akce. Ten zajišťuje dodržení podmínek pro pořádání akce
(školský zákon č. 561/2004 Sb., v aktuálním znění, vyhláška č.
106/2001 Sb., o hygienických požadavcích na zotavovací akce pro děti,
v aktuálním znění). Vede záznamy o předepsaných náležitostech –
souhlas rodičů s účastí dítěte, prohlášení rodičů o zdravotním stavu,
potvrzení lékaře o zdravotní způsobilosti dítěte a osob zúčastňujících
se akce, poučení žáků o BOZP, pojištění.
IX. Osvětlení (§ 12)
1.
Všechny prostory sloužící k výuce mají zajištěno vyhovující denní
osvětlení, směr osvětlení je zpravidla zleva a shora. Pro ochranu před
oslněním a pro zajištění zrakové pohody jsou okna v odborných
učebnách a kmenových třídách opatřena okenními žaluziemi. Umělé
osvětlení v učebnách zajišťuje celkové osvětlení učebny a zvlášť
tabule. V učebnách, tělocvičně, školní jídelně je použito zářivkové
osvětlení. Zářivková osvětlovací tělesa jsou opatřena kryty. Umělé
osvětlení lze použít jako doplňující pro denní světlo.
2.
Úroveň denního i umělého osvětlení prostorů se zobrazovacími
jednotkami je v souladu s normovými hodnotami a požadavky.
3.
Regulace denního osvětlení, rozložení světla a zábrana oslnění je
řešena v souladu s normovými požadavky.
4.
Pro většinu zrakových činností ve škole je směr osvětlení zleva a
shora, umístění řad svítidel u umělých osvětlovacích soustav
rovnoběžně s okenní stěnou nad levý okraj lavic.
5.
Osvětlení tabule odpovídá normovým hodnotám. Tabule mají matný povrch,
kromě tabulí, na které se nepíše křídou, kterým je ve škole zatím málo
.
X. Mikroklimatické podmínky (§ 17, 18)
(1) Prostory zařízení pro výchovu a vzdělávání a provozoven pro
výchovu a vzdělávání určených k pobytu musí být přímo větratelné.
Požadavky na větrání čerstvým vzduchem (výměna vzduchu) v době využití
interiéru jsou upraveny v příloze č. 3 k této vyhlášce.
(2) Při poklesu teploty vzduchu v učebnách určených k pobytu dětí a
žáků ve třech po sobě následujících dnech pod 18 oC, ne
však méně než 16 oC, nebo při poklesu teploty vzduchu v
těchto učebnách v jednom dni pod 16 oC musí být provoz
zařízení pro výchovu a vzdělávání a provozoven pro výchovu a
vzdělávání zastaven.
(3) Při extrémních venkovních teplotách, kdy maximální venkovní
teplota vzduchu je vyšší než 30 oC nebo kdy je výsledná
teplota kulového teploměru tg max vyšší než 31 oC,
musí být přerušeno vyučování a zajištěno jiné náhradní opatření pro
děti a žáky s možností pobytu mimo budovu včetně zajištění pitného
režimu.
(4) Pokud venkovní stav prostředí neumožňuje využít přirozené větrání
pro překročení přípustných hodnot škodlivin ve venkovním prostředí,
musí být mikroklimatické podmínky a větrání čerstvým vzduchem
zajištěny vzduchotechnickým zařízením.
(5) Centrální šatny dětí a žáků bez přirozeného větrání musí být
větrány nuceně podtlakově s výměnou vzduchu v souladu s požadavky
upravenými v příloze č. 3 k této vyhlášce.
(6) Přirozené větrání musí být v případě těsných oken zajištěno
systémy mikroventilace nebo větracími štěrbinami.
XI. Vybavení školy
1)Tělesa ústředního topení ve školních prostorách jsou zabezpečena
kryty topení.
2)Stěny na chodbách, v jídelny a tělocvičně a nosné sloupy v těchto
prostorách jsou pro zamezení úrazů opatřeny dřevěným obložením nebo
nátěrem.
3)V tělocvičně jsou okna a svítidla zajištěna kryty a sítěmi proti
rozbití. Otevírání ventilačních oken je zajištěno a povoleno. Podlaha
je natřena protiskluzovým nátěrem. K tělocvičně patří nářaďovna, dvě
šatny, dva WC oddělené pro hochy a dívky, umývárna přístupná z šatny
se 4 umyvadly a 6 sprchami. Šatny jsou vybaveny věšáky a lavicemi.
4)Ve škole se nevyskytují dveře kývavé nebo turniketové. Zasklená
dveřní křídla a některé skleněné plochy v úrovni dveří jsou opatřeny
bezpečnostním sklem a ve výšce 1 metru jsou opatřeny výstražným
barevným označením.
5)Ve všech výukových prostorách je umístěno aspoň jedno umývadlo s
výtokem pitné vody, všude je studená i teplá voda.
6)Centrální lékárnička je umístěna v kanceláři školy, další lékárničky
jsou umístěny ve sborovně, dílně, učebně fyziky a chemie, přírodopisu
a tělesné výchovy, v kabinetech, ve školní družině. U lékárniček je
umístěn traumatologický plán a seznam obsahu lékárniček. Obsah
doplňuje pověřený pracovník k zahájení školního roku a pak průběžně
podle výsledků kontrol a požadavků vyučujících a provozu.
7)V některých učebnách a ve školní družině jsou vytvořeny relaxační
koutky s vybavením umístěným mimo prostor lavic.
8)Při volbě rostlin a dřevin vysazovaných na pozemky určené pro
zařízení a provozovny pro výchovu a vzdělávání, má být zohledněna
ochrana zdraví dětí a žáků a jejich rozumové schopnosti. Nově
vysazované dřeviny nesmí snižovat požadované parametry denního
osvětlení ve vnitřních prostorách okolních budov. Vzdálenost sázené
dřeviny od obvodové zdi budov by měla být stejná, jako je její
předpokládaná maximální výška. Vysazené rostliny, travnaté plochy a
dřeviny musí být řádně udržovány. Pro venkovní hrací plochy musí být
zabezpečen přívod vody ke kropení a čištění v kvalitě závlahové vody
I. třídy jakosti odpovídající normovým hodnotám.
XII. Nebezpečné chemické látky
1.
Jedovaté látky nejsou ve škole používány, všechny látky tohoto
charakteru byly ze skladu chemických látek vyřazeny. Nebezpečné látky
jsou skladovány v uzamykatelných místnostech, do kterých nemají žáci
školy přístup. Skladování a evidence látek v kabinetu chemie podléhá
zvláštnímu režimu. Vyučující chemie absolvovala příslušná školení a je
odborně způsobilá k práci s těmito látkami.
2.
Nebezpečné a toxické látky a odpady, které vznikají při činnosti
školy, jsou likvidovány předepsaným způsobem a je vedena evidence.
3.
Uživatelé venkovních hracích ploch určených pro hry a sport, tj.
zejména vyučující TV, vyučující přípravné třídy, vyučujících tříd I.
stupně, vychovatelky ŠD ŠK kontrolují čistotu těchto ploch, případné
znečištění nebo výskyt injekčních stříkaček či jehel hlásí školníkovi,
který zajistí odstranění závad.
4.
Rostliny a dřeviny vysazené v areálu školy odpovídají projektu školy,
nejsou zde jedovaté rostliny, ani alergizující dřeviny. Pokos trávy
provádí částečně údržbář, částečně dodavatelská firma. Pokos je
prováděn v intervalech, které zamezují výskytu kvetoucích trav. Ve
škole je občas v týdenním plánu školy zveřejňována informace o výskytu
pylů a alergenů.
XIII. Psychohygienická opatření
Ochrana žáka před přetěžováním a stresovými situacemi
1)
Při výchovně vzdělávacím procesu volí pedagog vhodné, věku přiměřené
postupy, posilující žákovu kladnou motivaci k výchově a vzdělávání.
2)
Při prověřování a hodnocení přihlížejí vyučující k možnostem žáka
připravit se k výkonu (zdravotní stav, problémy v rodině, delší
nepřítomnost atd.).
3)
Objektivně seznamují rodiče se schopnostmi žáka a čelí tlakům na
neúměrné nároky na dítě. Snaží se usměrňovat rodiče i při volbě
povolání.
4)
Učitelé dodržují délku hodin i přestávek, členění hodin na zátěžové a
klidové části.
Výchova ke zdraví
5)
Vyučující dbají na průběžné větrání učeben v průběhu vyučování.
Zároveň kontrolují přiměřené oblečení žáků (málo nebo hodně oblečen).
6)
Žáky s příznaky infekčních onemocnění učitelé a vychovatelky
neprodleně izolují a předají osobně zákonným zástupců žáka
v prostorách školy.
7)
V období zvýšeného počtu infekcí nebudou sjednávány akce, při kterých
se shromažďují žáci z více tříd či škol.
8)
Žákům se zdravotním postižením třídní učitelé umožní, na doporučení
lékaře, užívat dvoje učebnice.
9)
Třídní učitelé povedou žáky k pravidelnému a dostatečnému pitnému
režimu.
Výchova k pohybu
10)
Třídní učitelé informují rodiče o významu dodržování režimu dne (pohyb
na čerstvém vzduchu, dostatečný spánek, zdravá výživa, volnočasové
aktivity, pitný režim).
11)
Mimořádnou pozornost věnují učitelé nejen tělesné výchovy posilování
kladného vztahu k pohybu a zvyšování tělesné zdatnosti a odolnosti.
12)
Činnost ŠD budou vychovatelky směřovat do přírody, pokud to počasí
dovolí.
13) Ve
spolupráci s rodiči usměrňují učitelé děti k výběru mimoškolní
činnosti s tělovýchovným zaměřením. Zájem ze strany žáků je přiměřený
jejich věku a zálibám.
XIV. Závěrečná ustanovení
Jeden výtisk provozního řádu je trvale uložen ve sborovně, na místě
trvale přístupném všem zaměstnancům školy, dále předán všem vedoucím
zaměstnancům (tj. zástupce ředitele školy, vedoucí vychovatelka ŠD a
ŠK, školnice, vedoucí školní jídelny).
Provozní řád byl projednán na pedagogické radě dne 31. 8. 2016.
Seznámení s provozním řádem tvoří součást vstupního a periodického
školení zaměstnanců školy.
Kontrola provádění jednotlivých ustanovení je součástí každoroční
veřejné prověrky BOZP.
Provozní řád je platný pro školní rok 2016/2017 od 1. 9. 2016.
V Lounech, srpen 2016
Mgr. Věra Benešová
ředitelka školy
Přílohy - související předpisy (příloha č. 1, 2, 3, 4).
Příloha č. 1 k vyhlášce č. 410/2005 Sb., v aktuálním znění
Požadavky na hygienická zařízení a šatny
1. Počet hygienických zařízení ve školách a školských zařízeních se
stanoví takto
a) v předsíňkách záchodů 1 umyvadlo na 20 žáků,
b) 1 záchod na 20 dívek,
c) 1 pisoár na 20 chlapců,
d) 1 záchod na 80 chlapců,
e) 1 hygienická kabina na 80 dívek.
2. Počet hygienických zařízení ve školách uskutečňujících vzdělávání
dětí, žáků a studentů se speciálními vzdělávacími potřebami, a to pro
těžké či hluboké postižení, se stanoví takto:
a) v předsíňkách záchodů 1 umyvadlo na prvních 10 žáků a každých
dalších 20 žáků,
b) 1 záchod na prvních 10 dívek a každých dalších 20 dívek,
c) 1 pisoár na prvních 10 chlapců a každých dalších 20 chlapců,
d) 1 záchod na prvních 20 chlapců a každých dalších 80 chlapců,
e) 1 hygienická kabina na 60 dívek starších 12 let,
f) 1 sprcha (pohotovostní).
3. Počty hygienických zařízení v provozovnách pro výchovu a
vzdělávání, vyjma provozoven živnosti péče o dítě do 3 let věku
v denním režimu:
a) v předsíňkách záchodů 1 umyvadlo na 20 žáků,
b) 1 záchod na 20 dívek,
c) 1 pisoár na 20 chlapců,
d) 1 záchod na 80 chlapců,
e) 1 hygienická kabina na 80 dívek.
4. Počty hygienických zařízení v provozovnách živnosti péče o dítě do
3 let věku v denním režimu se stanoví takto: záchody a umývárny u
těchto zařízení se nedělí podle pohlaví a na 5 dětí musí připadat 1
dětská mísa a 1 umyvadlo. Počet dětských mis lze z jedné třetiny
nahradit dětskými nočníky. Umývárna se dále vybavuje podle věku dětí
dětskou vaničkou se sprchou a sprchovým boxem a přívodem tekoucí pitné
studené a teplé vody. Umyvadla se osazují tak, aby výška horní hrany
nepřekročila 43 cm nad podlahou. Umyvadla a sprcha musí být opatřena
pouze jedním výtokem vody napojeným na centrální mísící baterii
umístěnou mimo dosah dětí. Umývárna se dále vybavuje přebalovacím
stolem a krytým nášlapným odpadkovým košem.
5. Počty hygienických zařízení v zařízeních pro výchovu a vzdělávání a
v provozovnách pro výchovu a vzdělávání pro děti předškolního věku se
stanoví takto: pro 5 dětí musí být zřízena jedna dětská mísa a
umyvadlo. Maximálně místo 2 WC mís lze instalovat dětské pisoáry,
které se umísťují zpravidla ve výši 40 cm. Umyvadla se umisťují
zpravidla ve výši 50 cm, výtokový ventil ve výši 60 cm nad podlahou.
Umyvadla musí být napojena na společnou mísící baterii, osazenou mimo
dosah dětí. Každé umyvadlo se opatří pouze 1 výtokovým ventilem.
Umývárna se vybavuje 1 až 2 sprchami řešenými tak, aby děti mohly
vstupovat do sprch bez cizí pomoci.
6. V ubytovacím zařízení se hygienická zařízení zřizují bud' jako,
součást ubytovací jednotky, přičemž se zřizuje pro 2 třílůžkové pokoje
1 záchod, 1 sprcha, 2 umyvadla, nebo jako centrální hygienické
zařízení v rozsahu 1 sprcha pro 6 ubytovaných, 1 záchod pro 6 dívek, 1
záchod pro 6 chlapců, 1 umyvadlo pro 4 ubytované a 1 hygienická kabina
pro 40 dívek.
7. V zařízeních pro výchovu a vzdělávání a v provozovnách pro výchovu
a vzdělávání musí být aspoň v jednom podlaží odvětraná úklidová komora
s omyvatelnými stěnami, vybavena výlevkou s přívodem tekoucí pitné
studené a teplé vody včetně odtoku vody a na každém dalším podlaží
prostor s výlevkou a přívodem tekoucí pitné studené a teplé vody
včetně odtoku vody a odvětraným prostorem pro ukládání úklidových
prostředků a pomůcek.
8. Všechna hygienická zařízení v zařízeních pro výchovu a vzdělávání a
provozovnách pro výchovu a vzdělávání musí být vybavena umyvadly a
tekoucí pitnou studenou a teplou vodou.
Vybavena musí být mýdlem v dávkovači a musí být zajištěna možnost
osušení rukou ručníky na jedno použití nebo vysoušečem rukou.
V zařízeních pro výchovu a vzdělávání a provozovnách pro výchovu a
vzdělávání pro děti předškolního věku, pokud není řešeno osoušení
ručníky na jedno použití, má každé dítě vlastní ručník umístěný tak,
aby se vzájemně ručníky nedotýkaly. Ve všech hygienických zařízeních
musí být vždy k dispozici toaletní papír, na WC dívek musí být krytý
nášlapný odpadkový koš. Stěny a podlahy každého hygienického zařízení
musí být omyvatelné a čistitelné do výše nejméně 1,5 m a snadno
dezinfikovatelné. Pokud jsou součástí hygienického zařízení sprchy,
musí být zajištěn přívod tekoucí pitné studené a teplé vody.
Příloha č. 2 k vyhlášce č. 410/2005 Sb., v aktuálním znění
Zásady pro práci žáků vsedě a ergonometrické parametry školního
nábytku
-
Funkční rozměry nábytku pro dodržení fyziologického sedu a správné
postavení páteře a pánve:
a)
Výška sedadla je rovna délce bérce, zvětšené o výšku nízkého podpatku
(1 – 2 cm), tj. chodidla jsou při zadním sezení celou plochou v pevném
kontaktu s podlahou tak, aby bylo možno se o ně pevně opřít.
b)
Efektivní hloubka sedadla podepírá nejméně 2/3 délky stehna. Přední
hrana sedadla nesmí zasahovat do podkolenní jamky a musí být zaoblená.
c)
Opěradlo slouží především jako opora beder, nikoli hrudní páteře. Pro
volný pohyb horních končetin nemá sahat výš, než k dolnímu úhlu
lopatek.
d)
Výška pracovní plochy stolu je umísťována ve výšce loktů volně
spuštěných paží sedícího žáka.
e)
Vhodný je snadno nastavitelný náklon desky stolu. Stupeň nastavení pro
psaní je 10 – 16 stupňů, pro čtení až 35 stupňů.
-
Židle a stoly v kontaktu s podlahou musí být stabilní. Pro dynamický
sed je vhodný kyv sedáku v předozadní rovině od – 5 do + 5 stupňů.
-
Nejméně namáhavý sed, jak pro svalovou aktivitu, tak pro tlak na
meziobratlové ploténky, je v mírném záklonu s podepřenou páteří
(relaxační sed).
-
Z důvodu snižování statického přetěžování svalových skupin
pohybového aparátu je důležité funkční střídání poloh. Vhodné je
krátkodobé zařazování alternativních poloh mimo lavici (například
klek, leh) a používání pomůcek pro dynamický sed (například balanční
míče, overball, balanční podložky).
Příloha č. 3 k vyhlášce č. 410/2005 Sb., v aktuálním znění
Požadavky na větrání a parametry mikroklimatických podmínek
Tabulka č: Množství přiváděného čerstvého vzduchu v učebnách,
tělocvičnách, šatnách a hygienických zařízeních, v zařízeních pro
výchovu a vzdělávání.
Typ prostoru |
Výměna vzduchu m3.hod-1
|
Učebny |
20 - 30 na 1 žáka |
Tělocvičny |
20 – 90 na 1 žáka* |
Šatny |
20 na 1 žáka |
Umývárny |
30 na 1 umyvadlo |
Sprchy |
150 - 200 na 1 sprchu |
Záchody |
50 na kabinu
25 na pisoár |
* s ohledem na konkrétní využití (dle druhu prováděného cvičení) a
kapacitu tělocvičny
Celoročně přípustné parametry mikroklimatických podmínek:
Tabulka č. 2:
Průměrné hodnoty výsledných teplot, rychlost proudění a relativní
vlhkosti vzduchu:
Typ prostoru |
Výsledná teplota |
Rychlost proudění |
Relativní vlhkost |
|
tg min (°C) |
tg opt (°C) |
tg max (°C) |
va (m.s-1) |
rh (%) |
Učebny, pracovny, místnosti |
20 |
22
±2 |
28 |
0,1 – 0,2 |
30 – 65 |
Tělocvičny |
18 |
20
±2 |
28 |
0,1 – 0,2 |
30 – 65 |
Šatny |
20 |
22
±2 |
28 |
0,1 – 0,2 |
30 – 65 |
Sprchy |
24 |
- |
- |
- |
- |
Záchody |
18 |
- |
- |
0,1 – 0,2 |
30 – 65 |
Chodby |
18 |
- |
- |
0,1 – 0,2 |
30 – 65 |
Rozdíl výsledné teploty v úrovni hlavy a kotníků nesmí být větší než 3°C.
Tam, kde je rozdíl mezi výslednou teplotou kulového teploměru tg
a teplotou vzduchu ta menší než 1°C, lze jako výslednou
hodnotu teploty použít hodnotu ta (°C) naměřenou suchým
teploměrem.
Orientační kontrolu teploty vzduchu v prostorách s trvalým pobytem lze
zabezpečit pomocí nástěnných teploměrů. Teploměry se nesmí umísťovat
na stěny s okny a stěny vystavené přímému dopadu slunečního záření.
Příloha č. 4 – provozní a prostorové podmínky školy
Název: Základní škola Louny, Školní 2426, příspěvková organizace
Adresa:
Základní škola, Školní 2426, 440 01 Louny
Od 1. 10. 2009 – Základní škola Louny, Školní 2426, příspěvková
organizace
IČO:
49 12 38 58
Ředitel:
Mgr. Věra Benešová (e mail: reditel@8zs.ln.cz)
Zástupce:
Mgr. Alena Zákutná (e mail:
zastupce@8zs.ln.cz)
Druhy a typy škol a školských zařízení, jejichž činnost příspěvková
organizace vykonává.
Základní škola
- uskutečňuje základní vzdělávání v souladu s cíli základního
vzdělávání uvedenými v § 44 podle vzdělávacích programů uvedených v §
3, § 4 a § 5 zákona
č. 561/2004 Sb., o předškolním, základním, středních, vyšším odborném
a jiném vzdělávání (dále jen školský zákon), ve znění aktuálního
znění.
Školní družina a školní klub –
školská zařízení pro zájmové vzdělávání uskutečňují zájmové vzdělávání
podle § 111 a podle vzdělávacích programů uvedených v § 5 školského
zákona.
Školní jídelna –
poskytuje školské služby podle § 119 školského zákona. Školní jídelna
zajišťuje vedle stravování dětí a žáků také stravování zaměstnanců
příspěvkové organizace.
Zájmové činnosti školy, kroužky, sportovní vyžití:
škola poskytuje podle platné legislativy (školský zákona a prováděcí
vyhlášky) základní vzdělání, zabezpečuje rozumovou výchovu ve smyslu
vědeckého poznání a v souladu se zásadami vlastenectví, humanismu a
demokracie a poskytuje mravní, estetickou, pracovní, zdravotní,
tělesnou a ekologickou výchovu žáků.
Dále poskytuje a zajišťuje rozvoj zájmových činností v souladu
s výchovou a vzděláním. Sportovní vyžití je také organizováno
v souladu s výchovně vzdělávacím procesem ve škole a v souladu
s volnočasovými aktivitami žáků (viz bod podmínky pohybové výchovy).
Ve školním roce škola v plné míře plně využívá víceúčelové hřiště ve
škole.
Využívání školní budovy a pozemku pro jiné aktivity:
školní budova (celkem 4 pavilony) se využívá pouze pro potřeby výchovy
a vzdělávání (výuka žáků, stravování, volný čas, sportovní vyžití) a
pouze v omezené míře doplňková činnost dle zřizovací listiny.
Okruhy doplňkové činnosti
– vymezuje zřizovací listina Základní školy Louny, Školní 2426, kdy
podle § 27 odst. 2 písm. g) zákona č. 250/2000 Sb., o rozpočtových
pravidlech územních rozpočtů v platném znění je organizace oprávněna
k doplňkové činnosti, která je vymezená takto:
1. pronájem nemovitostí, bytů a nebytových prostor,
2. pronájem strojů a zařízení,
3. hostinská činnost,
4. reklamní činnost a marketing,
5. provozování produkcí zábavy a provozování zařízení sloužících
zábavě,
6. pořádání odborných kurzů, školení a jiných vzdělávacích akcí,
včetně lektorské činnosti.
Dodatkem č. 1 došlo ke změně zřizovací listiny vydané a schválené
usnesením zastupitelstva č. 8/2006 ze dne 13. 2. 2006, kterou byla
měněna zřizovací listina vydaná a schválená městským zastupitelstvem
dne 16. 12. 1993 usnesením č. 97/93, včetně dosud vydaných změn a
dodatků. Tímto dodatkem č. 1 se doplnila zřizovací listina v odstavci
VIII. Okruhy doplňkové činnosti
7. Provozování tělovýchovných a sportovních zařízení a zařízení
sloužících regeneraci a rekondici.
Provoz a vnitřní režim školy
Hlavní a boční vchody
1. Pro vstup do budovy a k odchodu z budovy školy používají žáci a
další „cizí osoby“ od 7. 35 do 16. 00 hodin pouze hlavní vchod,
výjimku tvoří nulté hodiny na II. stupni, zahajované v
7. 00 hodin, kdy žáky do školy vpustí příslušný pedagog, který také
zajistí dohled nad žáky.
2. Dojíždějící žáci mohou být v době silně nepříznivého počasí
vpuštěni do prostoru školy
(vestibulu) dříve než bude otevřená hlavní budova tj. 7. 35 hodin pro
běžnou výuku. Dohled bude zajišťovat nepedagogický pracovník, který
bude o výkonu dohledu řádně poučen.
3. Boční vchod do učebnového pavilonu s bezbariérovým přístupem
v přízemí používají pouze handicapovaní žáci v doprovodu dospělé
osoby, včetně používání výtahu, který obsluhuje zaškolená osoba.
Ostatním žákům je používání výtahu zakázáno.
4. Boční vchod branou do prostranství školy (dvora) slouží hlavně
zaměstnancům školy,
nájemcům a vozům pro zásobování, zaměstnanci školy mají své vlastní
klíče, ostatní v případě potřeby zvoní na vrátnou, která je ve
výjimečných případech těmito dveřmi pustí do školy (v době od 8.00 do
16. 00 hod.). Pro odchod tímto bočním vchodem funguje elektronický
vrátný.
5. Vstupní brána je otevřená v době provozu školy od 6. 00 do 8. 00
hodin, kdy se brána uzavírá, potom je otevřená přibližně od 13. 00 až
16. 00 hod., kdy se uzamyká. Zaměstnanci školy řeší individuálně
s vedením školy přidělení klíčů od této brány. Nepovolaným osobám je
vstup na školní dvůr zakázán, hlavně z důvodu bezpečnosti žáků školy a
účastníků školní družiny, kteří se zde v odpoledních hodinách pohybují
na hřišti a na dvoře.
6. Malá vstupní branka do dvora je trvale otevřená, uzamyká se pouze
na dny, kdy neprobíhá ve škole výuka ani provoz.
7. Boční vchod do dvora je pro účastníky školní družiny a jejich
zákonné zástupce či jiné osoby zapsané na zápisovém lístku určen
v době od 6. 00 hod. do 7. 15 hod. v běžné provozní dny, kdy je
k dispozici elektronický vrátný a telefon, kde se účastník ohlásí a
vychovatelka, která je přítomná v ranní družině, účastníka a jeho
doprovod pustí do školy. Při odchodu doprovodu opět odchází pouze
těmito bočními dveřmi.
8. Boční vchod do dvora je pro účastníky školní družiny a jejich
zákonné zástupce či jiné osoby zapsané na zápisovém lístku určen
k používání v době od 16. 00 hod. do 17. 00 hod. v běžné provozní dny,
kdy je k dispozici elektronický vrátný a telefon, kdy se vyzvedávající
osoba ohlásí a vychovatelka, která je přítomná v odpolední družině, je
pustí do školy a předá účastníka zákonnému zástupci či osobě zapsané
na zápisovém lístku. Při odchodu tyto osoby odchází pouze těmito
bočními dveřmi (podrobnosti řeší vnitřní řád školní družiny).
9. Tento boční vchod používají po 16. 00 hod. i všichni žáci školy,
kteří odcházejí ze školního klubu nebo žáci, kteří odcházejí ze
zájmového útvaru, který probíhal ve škole.
10. Výjimka pro odchod ze školy je pouze v době konání třídních
schůzek, dnů otevřených dveří nebo jiné mimořádné akce ve škole, kdy
jsou i po 16. 00 hodině otevřené hlavní dveře, které po skončení
uzavírá vrátná.
Školní budova
1. Školní budova se pro žáky otevírá v 7. 35 hod. tj. 20
minut před začátkem dopoledního vyučování a 15 minut před začátkem
odpoledního vyučování.
2. Vyučování začíná v 7.55 hodin, vyučování výjimečně zařazené na
dřívější dobu nesmí začínat dříve než v 7 hodin. Vyučování probíhá
podle časového rozvržení vyučovacích hodin a přestávek, které je
přílohou tohoto řádu. Tyto údaje mají žáci zapsány v žákovských
knížkách.
3. Vyučování končí nejpozději v 15.15 hodin po 8. vyučovací hodině.
Vyučovací hodina trvá 45 minut. V odůvodněných případech lze vyučovací
hodiny dělit a spojovat, v tomto případě je odlišná doba ukončení
vyučování předem oznámena zákonnému zástupci žáka.
4. Školní budova je přístupná pouze v době, kdy je zaměstnanci školy
zajištěna kontrola přicházejících osob; při odchodu žáků z budovy
dozorují pedagogové podle plánu dohledů.
5. Během provozu školy jsou všechny vchody do budovy trvale uzavřeny s
tím, že únikové východy jsou zevnitř volně otevíratelné. Dohled nad
žáky je zajištěn po celou dobu jejich pobytu ve školní budově, přehled
dohledů je vyvěšen na všech úsecích, kde dohled probíhá.
Žákovské šatny
1. Při příchodu do budovy si žáci odkládají obuv a svršky v určených
šatnách ve vestibulu školy a odcházejí ve školní obuvi do školního
pavilonu nebo do pavilonu MVD, kde probíhá výuka podle stanoveného
rozvrhu jednotlivých tříd.
2. Všechny žákovské šatny se uzamykají a přítomná vrátná je vždy na
požádání žáka otevře (např. pozdní příchod do školy, odchod k lékaři
během výuky) a opět uzamkne.
3. V průběhu vyučování je žákům vstup do prostor šaten povolen pouze
se svolením vyučujícího nebo učitele, který koná v době přestávek
dohled. Šatny s odloženými svršky žáků musí být neustále uzamčené.
V 8. 00 hodin kontroluje uzamčení všech šaten vrátná a neuzamčené
šatny uzamyká.
4. Třídní učitel určí třídní službu a její třídní pravidla tak, aby
bylo možné tato opatření dodržovat pro konkrétní třídu, a to během
celého vyučovacího procesu, během dělené a odpolední výuky.
Vstup „cizích osob“ do budovy školy v průběhu i mimo vyučování
1. Do budovy školy vstupují „cizí osoby“ vždy hlavním vchodem, po
zazvonění na vrátnou školy, která s nimi komunikuje přes videotelefon,
po otevření vstupují do budovy a oznamují důvod své návštěvy. Někdy
může být dostačující pouze komunikace přes videotelefon, vrátná
zodpoví dotaz a cizí osoba nemusí vůbec vstupovat do budovy.
2. V žádném případě se nemusí cizí osoba legitimovat občanským
průkazem, ale musí nahlásit své jméno, důvod návštěvy, jméno osoby,
se kterou si přejí mluvit nebo jméno dítěte, které bude vyzvedávat.
Tyto údaje zapisuje vrátná do sešitu, dále se připisuje čas příchodu
do školy a později čas odchodu ze školy.
3. Výjimku tvoří zákonní zástupci účastníků ve školní družině, kteří
si pro své děti chodí pravidelně, ti se nezapisují, pouze osobně sdělí
vrátné důvod svého příchodu a jméno dítěte. Namátkově může vrátná cizí
osobu zkontrolovat, i když chodí do školy pravidelně.
4. Vrátná je viditelně označená cedulkou „VRÁTNÁ“ a je stále přítomná
ve vestibulu školy, v šatnách, na vrátnici nebo ve spojovacích
chodbách. Všechny tyto prostory jsou sledovány kamerovým systémem.
5. Osoby, které vstupují do prostoru školy (vestibulu, šaten) a pouze
do školy své dítě doprovázejí nebo na své dítě čekají před ukončením
vyučování, zůstávají pouze ve vestibulu. Žáka přivádí pedagog a
zákonný zástupce či jiná kompetentní osoba si dítě přebírá.
6. Osoba, která vstupuje do prostoru školy a potřebuje zde jednat,
nahlásí všechny uváděné údaje (viz výše). Pokud jde o cizí osobu,
která nezná školu, tu odvede vrátná za kompetentní osobou např.
k řediteli školy osobně, kde osobu nahlásí. Pokud osoba školu zná, a
ví, kde se pedagog či žák nachází, pokračuje do školy samostatně. Toto
se např. vztahuje na osoby, které přišly do školy vyzvednout nemocnému
žákovi oběd ze školní jídelny (pouze 1 den nemoci).
7. Pokud má vedení školy, třídní učitel nahlášenou návštěvu, měl by
tuto skutečnost předem nahlásit vrátné. Žádná cizí osoba by se neměla
v prostorách školy pohybovat samostatně, po skončení návštěvy by měla
být navštívenou osobou dovedena k hlavnímu vchodu, kde si vrátná
zapíše dobu odchodu.
8. Pokud se dostaví do školy zákonný zástupce, který potřebuje svému
dítěti předat nějakou věc, zapomenutou pomůcku atd. bude tato osoba
puštěna do školy až v době přestávky, aby nedocházelo k narušování
výuky.
9. Cizí osoba se může na vedení školy ohlásit přes elektronickou
kameru, kde jí může ředitel školy, zástupkyně ředitele školy, hlavní
účetní, pracovnice PAM přímo do budovy školy vpustit, ale toto se děje
většinou, když přijde žák školy pozdě, nebo přicházejí žáci se svým
pedagogem, nebo účastnící školní družiny s vychovatelkou z nějaké
akce, jinak je cizí osoba vždy odkazovaná na zvonek pro vrátnou.
G. Boční vchod ze dvora
1. Vstup do budovy tímto vchodem slouží v době od 8. 00 hod. do 16. 00
hod. pouze k logistickému zabezpečení školy (dodávka zboží, služba,
provozních potřeba školy). S těmito osobami, po zazvonění, také jedná
vrátná. Buď osobu po jednání ve škole do budovy pustí, nebo se domluví
na vstup hlavním vchodem. Tyto osoby se také zapisují.
Hlavní vchod do
školy |
Kdo otvírá |
Boční vchod (ze
dvora) |
Kdo otvírá |
|
6. 00 – 7. 15 hod. (pouze pro děti, které jdou do ranní ŠD)
|
Vychovatelky ŠD
Zvonek č. 1. č. 2 |
7. 15 – 7. 35 hod. |
Školnice (pouze pro pozvané rodiče či žáky) |
Zavřen pro vstup i odchod
|
|
7. 35 – 8. 00 hod. |
Hlavní vchod otevřen pro příchod žáků do školy |
Zavřen pro vstup i odchod |
8. 00 – 16. 00 hod. |
Vrátná
Zvonek u hlavních dveří |
Zavřen pro vstup i odchod (pro nutné případy zvonek VRÁTNÁ) |
|
16. 00 – 17. 00 hod.
Vstup i odchod ze školy |
Vychovatelky ŠD
Zvonek č. 1, č. 2 |
17. 00 – 20. 00 hod.
Vstup i odchod ze školy |
Vrátná
Zvonek vrátná |
Provoz školy
od 6. 00 hodin do 17. 00 hodin
Dojíždění žáků: ve škole jsou vzdělávání dojíždějící žáci přibližně
v počtu 120 žáků z okolních vesnic i městysů (přibližně 35% žáků
dojíždějících).
Druh dopravy:
autobus, vlak, kolo, často rodiče dopravují děti osobními auty.
Čas prvního příjezdu žáků:
žáci většinou přijíždějí okolo 7. 15 hodin (s ranním příjezdem nejsou
problémy).
Čas posledního odjezdu žáků:
okolo 16. 30 hodin. Na škole funguje školní klub, tito žáci mohou
využívat jeho služby např. i v době čekání na spoje.
Školní družina
Využití:
školní družina (kapacita k 1. 9. 2013 zvýšena na 150 žáků) a dle
seznamu zapsaných žáků je v tomto školním roce na 97% pokryta kapacita
(žáci 1. až 5. ročníků).
Počet zapsaných žáků do školní družiny v % vyjádření |
1. ročník |
2. ročník |
3. ročník |
4. ročník |
5. ročník |
74, % |
90, 00% |
67, 00% |
75, 00% |
11, 36% |
Ranní družina:
provoz ranní družiny je zahajován každý den v 6. 00 hod. do 7. 35
hodin
(do 7. 15 hodin je doba povoleného příchodu žáků do školní družiny),
počet těchto žáků se pohybuje okolo 30 přítomných. První žák přichází
do ŠD okolo 6.05 hod.
Odpolední družina:
provoz školní družiny na škole je každý den do 17. 00 hodin.
Pobyt venku:
vychovatelky a žáci ŠD se v některých měsících (podle počasí) pohybují
venku od 13. 30 do 15. 00 hodin. Jedná se o teplé měsíce, kdy mohou
pobývat žáci venku delší dobu za účelem aktivního odpočinku. Venku
hrají různé hry, odpočívají a využívají dostupný zahradní nábytek.
Škola potřebuje v této oblasti zmodernizovat zahradní nábytek. Je
plánováno podle dostupnosti finančních prostředků školy.
Roční plán činnosti a měsíční plány jsou zpracovávány v souladu se ŠVP
pro školní družinu.
Školní klub
Využití:
školní klub, počet žáků se pohybuje okolo 30 stálých členů, ostatní
žáci se objevují nahodile, spíše za určitou činností. Služeb školního
klubu využívají hlavně žáci 5. až 8. tříd školy. Pro tento školní rok
se žáci zapisují do knihy podle barevného označení pro větší přehled
(stálý člen, doba mezi výukou, nepravidelná docházka). Podle potřeby
by došlo ke změně organizačních opatření (respektovat bezpečnost žáků
a legislativu).
Provozní doba
PO |
12. 30 - 13.
30 hod.
p. Šefčíková, místnost č. 70 |
14. 00 – 15.
00 hod.
p. Šefčíková, místnost č. 70 |
ÚT |
13. 30 – 14.
25 hod.
p. Linajová, místnost č. 75 |
14. 25 – 15.
00 hod.
p. Linajová, místnost 70 |
ST |
12. 00 – 13.
30 hod.
p. Šefčíková, místnost č. 75 |
|
ČT |
11. 30 – 12.
30 hod.
p. Šefčíková, místnost č. 75 |
13. 00 – 15.
00 hod.
p. Šefčíková, místnost č. 75 |
PÁ |
9. 30 – 10. 00
hod. (pro
podporovatele) Linajová místnost č. 75 |
|
Roční plán činnosti a měsíční plány jsou zpracovávány v souladu se ŠVP
pro školní klub.
Výuka (výchovně vzdělávací proces)
Začátek vyučování:
výuka začíná každý den 7. 55 hodin.
Ukončení vyučování:
výuka končí nejpozději v 15. 15 hodin (dle rozvrhu tříd – PO, ÚT, ČT)
Vyučovací hodina:
délka 45 minut a způsob výuky tradiční (viz platná legislativa).
Frekvence střídání pracovních míst při výuce
I. stupeň
Na I. stupni je frekvence střídání míst při výuce daleko menší než na
II. stupni, protože žáky učí většinou jedna třídní učitelka a žáci
mají stanovený stálý zasedací pořádek.
Ke změně tříd dochází hlavně při výuce anglického jazyka, kdy se třídy
dělí na skupiny a jedna skupina přechází na výuku do jazykové učebny a
do další odborné učebny). V současné době, kdy jsou v některých
třídách umístěné interaktivní tabule, je frekvence střídání žáků
v jiných třídách častější (anglický jazyk, český jazyk, matematika,
prvouka, vlastivěda).
Vyučující I. stupně také vyučují hudební výchovu v odborné učebně a
každý týden přecházejí do odborné učebny. K přesunům také dochází při
výuce volitelných předmětů od 3. do 5. ročníku, kdy je 1x týdně třída
rozdělí na dvě nebo tři skupiny, vždy pod vedením jiné vyučující a
přecházejí do určených místností (počítačová učebna, odborné učebny,
kmenová třída), podle obsahu předmětu (zábavná čeština, tvůrčí dílna,
tvořivá čeština).
Žáci I. stupně také v rámci výuky využívají počítačovou učebnu,
cvičnou kuchyňku a multimediální učebnu, další odborné učebny
(nepravidelně).
II. stupeň
Na druhém stupni je již situace složitější a pracovní místa mění žáci
častěji. Na počátku roku stanoví třídní učitelé zasedací pořádek
(přehledná tabulka je vložená do třídnice). Vzhledem k menšímu počtu
žáků ve třídách sedí žáci samostatně v lavici. Vedení školy při
přípravě rozvrhu dbá na řádné využívání odborných učeben, a proto se
žáci na výuku některých předmětů přesouvají. Tak dochází ke změně
nejen tříd, ale i pracovních míst. Jedná se o hlavně o tyto předměty:
český jazyk, dějepis, zeměpis, fyzika, přírodopis, chemie, výtvarná a
hudební výchova, pracovní vyučování, informatika, tělesná výchova,
cizí jazyky a volitelné předměty.
Třídní učitelé jsou také upozorňováni na záměrné střídání
pracovních míst v lavicích (v návaznosti na dopad světla, úhel pohledu
žáka na tabuli, zdravotní omezení, výška žáka a další okolnosti, které
vyžadují změnu místa i během školního roku). Třídy jsou vybaveny i
nastavitelnými lavicemi a židlemi.
Rozmístění tříd v rámci výuky
Označení |
Umístění |
Číselné označení |
U1 |
Třída 1. A /školní pavilon - přízemí |
č. 4 |
U2 |
Třída 3. A/školní pavilon – přízemí |
č. 5 |
U3 |
Třída 5. A/školní pavilon – přízemí |
č. 6 |
U4 |
Třída 4. A/školní pavilon – přízemí |
č. 7 |
U5 |
Třída 3. B/školní pavilon – přízemí |
č. 155 |
U6 |
Třída 2. B/školní pavilon – přízemí |
č. 153 |
U7 |
Třída 8. A/školní pavilon – 1. patro |
č. 21 |
U8 |
Třída 6. A/školní pavilon – 1. patro |
č. 22 |
U9 |
Třída 6.B/školní pavilon – 2. patro |
č. 35 |
U10 |
Třída 9. A/školní pavilon – 2. patro |
č. 39 |
U11 |
Třída 5. B/školní pavilon – 2. patro |
č. 40 |
U12 |
Třída 1. C/pavilon MVD – 1. patro |
č. 90 |
U13 |
Třída 1. B/pavilon MVD – 1. patro |
č. 98 |
U14 |
Třída 2. A/pavilon MVD – 1. patro |
č. 97 |
ICT |
Počítačová učebna/školní pavilon – 1 patro |
č. 2 |
Knih. |
Knihovna – školní pavilon – 1. patro |
č. 17 |
Tablet. |
Tabletová učebna/školní pavilon – 1. patro |
č. 19 |
Jaz. 1 |
Jazyková učebna/školní pavilon – 1. patro |
č 20 |
F, Ch |
Učebna F, CH/školní pavilon – 1. patro |
č. 30 |
Int. uč. |
Interaktivní učebna/školní pavilon – 1. patro |
č. 34 |
Ze |
Zeměpisná učebna/školní pavilon – 2. patro |
č. 37 |
VV |
Výtvarná učebna /školní pavilon – 2. patro |
č. 38 |
PŘ |
Přírodopisná učebna/školní pavilon – 2. patro |
č. 50 |
Těl. |
Tělocvična/pavilon MVD - přízemí |
č. 82 |
Dřev. díl. |
Odborná dílna/pavilon MVD - přízemí |
č. 79 |
PT |
Přípravná třída/pavilon MVD - přízemí |
č. 71 |
Hudeb. |
Hudebna/pavilon centrálních funkcí – 1. patro |
č. 116 |
Hala |
Sportovní hala v Lounech |
|
Cv. kuch. |
Cvičná kuchyňka/školní pavilon - přízemí |
č. 14 |
Počet hodin v jednom sledu
V této oblasti postupuje vedení školy v souladu s platnou legislativou
(rozvrhy jednot. tříd):
Přípravná třída: denní pobyt od 8. 00 do 11. 30 hodin
I stupeň:
1. A, 1. B, 1. C, 2. A, 2. B, 3. A, 3. B, 4. A, 5. A, 5. B.
Rozvrhy jednotlivých tříd I. stupně ZŠ – školní rok 2016/2017).
1. A (Mgr. Monika Křížková) - 20 hodin
ROZVRH |
1. hod. |
2. hod. |
3. hod. |
4. hod. |
5. hod. |
PO |
výuka |
výuka |
výuka |
výuka |
ukončení výuky
dle rozvrhu třídy |
ÚT |
výuka |
výuka |
výuka |
výuka |
ST |
výuka |
výuka |
výuka |
výuka |
ČT |
výuka |
výuka |
výuka |
výuka |
PÁ |
výuka |
výuka |
výuka |
výuka |
1. B (Mgr. Hana Šefčíková) – 20 hodin
ROZVRH |
1. hod. |
2. hod. |
3. hod. |
4. hod. |
5. hod. |
PO |
výuka |
výuka |
výuka |
výuka |
ukončení výuky
dle rozvrhu třídy |
ÚT |
výuka |
výuka |
výuka |
výuka |
ST |
výuka |
výuka |
výuka |
výuka |
ČT |
výuka |
výuka |
výuka |
výuka |
PÁ |
výuka |
výuka |
výuka |
výuka |
1.
C (Mgr. Zuzana Pištorová – Rychtaříková) – 20 hodin
ROZVRH |
1. hod. |
2. hod. |
3. hod. |
4. hod. |
5. hod. |
PO |
výuka |
výuka |
výuka |
výuka |
ukončení výuky
dle rozvrhu třídy |
ÚT |
výuka |
výuka |
výuka |
výuka |
ST |
výuka |
výuka |
výuka |
výuka |
ČT |
výuka |
výuka |
výuka |
výuka |
PÁ |
výuka |
výuka |
výuka |
výuka |
2. A (Mgr. Jiřina Nipauerová) – 22 hodin
ROZVRH |
1. hod. |
2. hod. |
3. hod. |
4. hod. |
5. hod. |
6. hod. |
7. hod. |
8. hod. |
PO |
výuka |
výuka |
výuka |
výuka |
ukončení |
|
|
|
ÚT |
výuka |
výuka |
výuka |
výuka |
přerušení výuky |
výuka |
výuka |
ukončení výuky |
ST |
výuka |
výuka |
výuka |
výuka |
ukončení |
|
|
|
ČT |
výuka |
výuka |
výuka |
výuka |
ukončení výuky |
|
|
|
PÁ |
výuka |
výuka |
výuka |
výuka |
ukončení |
|
|
|
2. B (Mgr. Lucie Larvová) – 22 hodin
ROZVRH |
1. hod. |
2. hod. |
3. hod. |
4. hod. |
5. hod. |
6. hod. |
7. hod. |
8. hod. |
PO |
výuka |
výuka |
výuka |
výuka |
ukončení |
|
|
|
ÚT |
výuka |
výuka |
výuka |
výuka |
přerušení
výuky |
výuka |
výuka |
ukončení
výuky |
ST |
výuka |
výuka |
výuka |
výuka |
ukončení |
|
|
|
ČT |
výuka |
výuka |
výuka |
výuka |
ukončení výuky |
|
|
|
PÁ |
výuka |
výuka |
výuka |
výuka |
ukončení |
|
|
|
3. A (Mgr. Marie Rambousová) - 24 hodin
ROZVRH |
1. hod. |
2. hod. |
3. hod. |
4. hod. |
5. hod. |
6. hod. |
7. hod. |
8. hod. |
PO |
výuka |
výuka |
výuka |
výuka |
výuka |
ukončení |
|
|
ÚT |
výuka |
výuka |
výuka |
výuka |
ukončení |
|
|
|
ST |
výuka |
výuka |
výuka |
výuka |
výuka |
ukončení |
|
|
ČT |
výuka |
výuka |
výuka |
výuka |
výuka |
ukončení |
|
|
PÁ |
výuka |
výuka |
výuka |
výuka |
výuka |
ukončení |
|
|
3. B (Mgr. Jana Bitnerová) - 24 hodin
ROZVRH |
1. hod. |
2. hod. |
3. hod. |
4. hod. |
5. hod. |
6. hod. |
7. hod. |
8. hod. |
PO |
výuka |
výuka |
výuka |
výuka |
výuka |
ukončení |
|
|
ÚT |
výuka |
výuka |
výuka |
výuka |
výuka |
ukončení |
|
|
ST |
výuka |
výuka |
výuka |
výuka |
výuka |
ukončení |
|
|
ČT |
výuka |
výuka |
výuka |
výuka |
ukončení |
|
|
|
PÁ |
výuka |
výuka |
výuka |
výuka |
výuka |
ukončení |
|
|
4. A (Mgr. Milana Korfová) – 26 hodin
ROZVRH |
1. hod. |
2. hod. |
3. hod. |
4. hod. |
5. hod. |
6. hod. |
7. hod. |
8. hod. |
PO |
výuka |
výuka |
výuka |
výuka |
výuka |
ukončení |
|
|
ÚT |
výuka |
výuka |
výuka |
výuka |
výuka |
ukončení |
|
|
ST |
výuka |
výuka |
výuka |
výuka |
výuka |
ukončení |
|
|
ČT |
výuka |
výuka |
výuka |
výuka |
přerušení výuky |
výuka |
výuka |
ukončení
výuky |
PÁ |
výuka |
výuka |
výuka |
výuka |
výuka |
ukončení |
|
|
5. A (Mgr. Lenka Meruňková) – 26 hodin
ROZVRH |
1. hod. |
2. hod. |
3. hod. |
4. hod. |
5. hod. |
6. hod. |
7. hod. |
8 hod. |
PO |
výuka |
výuka |
výuka |
výuka |
výuka |
ukončení |
|
|
ÚT |
výuka |
výuka |
výuka |
výuka |
výuky |
ukončení |
|
|
ST |
výuka |
výuka |
výuka |
výuka |
výuka |
ukončení |
|
|
ČT |
výuka |
výuka |
výuka |
výuka |
přeruší výuky |
Výuka |
výuka |
|
PÁ |
výuka |
výuka |
výuka |
výuka |
výuka |
ukončení |
|
|
5. A (Mgr. Verunika Niapuerová) – 26 hodin
ROZVRH |
1. hod. |
2. hod. |
3. hod. |
4. hod. |
5. hod. |
6. hod. |
7. hod. |
8 hod. |
PO |
výuka |
výuka |
výuka |
výuka |
výuka |
ukončení |
|
|
ÚT |
výuka |
výuka |
výuka |
výuka |
výuky |
ukončení |
|
|
ST |
výuka |
výuka |
výuka |
výuka |
výuka |
ukončení |
|
|
ČT |
výuka |
výuka |
výuka |
výuka |
přeruší výuky |
Výuka |
výuka |
|
PÁ |
výuka |
výuka |
výuka |
výuka |
výuka |
ukončení |
|
|
II. stupeň:
6. A, 6. B, 7. A, 7. B, 8. A, 8. B, 9. A/rozvrhy II. stupně ZŠ/školní
rok 2016/2017).
6. A (Bc. Helena Přibylová) – 28 hodin
ROZVRH |
1. hod. |
2. hod. |
3. hod. |
4. hod. |
5. hod. |
6. hod. |
7. hod. |
8. hod. |
PO |
výuka |
výuka |
výuka |
výuka |
výuka |
výuka |
ukončení výuky |
ÚT |
výuka |
výuka |
výuka |
výuka |
výuka |
ukončení výuky |
ST |
výuka |
výuka |
výuka |
výuka |
výuka |
výuka |
ukončení výuky |
ČT |
výuka |
výuka |
výuka |
výuka |
V lichém týdnu 6 vyučovacích hodin
V sudém týdnu 4 vyučovacích hodin |
PÁ |
výuka |
výuka |
výuka |
výuka |
výuka |
výuka |
ukončení výuky |
6. B (Ing. Markéta Chrastná) – 28 hodin
ROZVRH |
1. hod. |
2. hod. |
3. hod. |
4. hod. |
5. hod. |
6. hod. |
7. hod. |
8. hod. |
PO |
výuka |
výuka |
výuka |
výuka |
výuka |
výuka |
ukončení výuky |
ÚT |
výuka |
výuka |
výuka |
výuka |
výuka |
výuka |
ukončení výuky |
ST |
výuka |
výuka |
výuka |
výuka |
výuka |
ukončení výuky |
ČT |
výuka |
výuka |
výuka |
výuka |
V lichém týdnu 6 vyučovacích hodin
V sudém týdnu 4 vyučovacích hodin |
PÁ |
výuka |
výuka |
výuka |
výuka |
výuka |
výuka |
ukončení výuky |
7. A (PaedDr. Pavel Kotek) – 30 hodin
ROZVRH |
1. hod. |
2. hod. |
3. hod. |
4. hod. |
5. hod. |
6. hod. |
7. hod. |
8. hod. |
PO |
výuka |
výuka |
výuka |
výuka |
výuka |
přerušení výuky |
výuka |
výuka |
ÚT |
výuka |
výuka |
výuka |
výuka |
výuka |
výuka |
ukončení výuky |
ST |
výuka |
výuka |
výuka |
výuka |
výuka |
ukončení výuky |
ČT |
výuka |
výuka |
výuka |
výuka |
výuka |
výuka |
ukončení výuky |
PÁ |
výuka |
výuka |
výuka |
výuka |
výuka |
výuka |
ukončení výuky |
7. B (Mgr. Jana Blábolilová) – 30 hodin
ROZVRH |
1. hod. |
2. hod. |
3. hod. |
4. hod. |
5. hod. |
6. hod. |
7. hod. |
8. hod. |
PO |
výuka |
výuka |
výuka |
výuka |
výuka |
přerušení výuky |
výuka |
výuka |
ÚT |
výuka |
výuka |
výuka |
výuka |
výuka |
výuka |
ukončení výuky |
ST |
výuka |
výuka |
výuka |
výuka |
výuka |
ukončení výuky |
ČT |
výuka |
výuka |
výuka |
výuka |
výuka |
výuka |
ukončení výuky |
PÁ |
výuka |
výuka |
výuka |
výuka |
výuka |
výuka |
ukončení výuky |
8. A (Ing. Karel Beneš – 32 hodin
ROZVRH |
1. hod. |
2. hod. |
3. hod. |
4. hod. |
5. hod. |
6. hod. |
7. hod. |
8. hod. |
PO |
výuka |
výuka |
výuka |
výuka |
výuka |
přerušení výuky |
výuka |
výuka |
ÚT |
výuka |
výuka |
výuka |
výuka |
výuka |
přerušení výuky |
výuka |
výuka |
ST |
výuka |
výuka |
výuka |
výuka |
výuka |
výuka |
ukončení výuky |
ČT |
výuka |
výuka |
výuka |
výuka |
výuka |
výuka |
ukončení výuka |
PÁ |
výuka |
výuka |
výuka |
výuka |
výuka |
výuka |
ukončení výuky |
8. B (Ing. Romana Černá – 32 hodin
ROZVRH |
1. hod. |
2. hod. |
3. hod. |
4. hod. |
5. hod. |
6. hod. |
7. hod. |
8. hod. |
PO |
výuka |
výuka |
výuka |
výuka |
výuka |
přerušení výuky |
výuka |
výuka |
ÚT |
výuka |
výuka |
výuka |
výuka |
přerušení
výuky |
výuka |
výuka |
výuka |
ST |
výuka |
výuka |
výuka |
výuka |
výuka |
výuka |
ukončení výuky |
ČT |
výuka |
výuka |
výuka |
výuka |
výuka |
výuka |
ukončení výuka |
PÁ |
výuka |
výuka |
výuka |
výuka |
výuka |
výuka |
ukončení výuky |
9. A (Mgr. Jaroslava Rychtrová - 32 hodin
ROZVRH |
1. hod. |
2. hod. |
3. hod. |
4. hod. |
5. hod. |
6. hod. |
7. hod. |
8. hod. |
PO |
výuka |
výuka |
výuka |
výuka |
výuka |
výuka |
ukončení výuky |
ÚT |
výuka |
výuka |
výuka |
výuka |
přerušení výuky |
výuka |
přerušení výuky |
výuka |
ST |
výuka |
výuka |
výuka |
výuka |
výuka |
výuka |
ukončení výuky |
ČT |
výuka |
výuka |
výuka |
výuka |
výuka |
výuka |
přerušení výuky |
výuka |
PÁ |
výuka |
výuka |
výuka |
výuka |
výuka |
výuka |
ukončení výuky |
V 1. 9. 2016 vstoupila v platnost novela vyhlášky č. 48/2005 Sb., o
základním vzdělávání a některých náležitostech plnění povinné školní
docházky (vyhláška č. 197/2016 Sb.,)
Vyučování probíhá v jednotlivých kmenových třídách podle stanoveného
rozvrhu v souladu se školním vzdělávacím programem školy „Škola 21.
století tradičně i nově“ vydaný pod čj. 300/2016/ZŠ s účinností k 1.
9. 2016 a v souladu s další platnou legislativou.
Po dobu stanovené polední přestávky (v tabulkách označené jako
přerušení výuky) se vyučování ruší. Počet stanovených vyučovacích
hodin žáci respektují vyhlášku č. 48/2005 Sb., o základním vzdělávání
a některých náležitostech plnění povinné školní docházky, § 1,
v aktuálním znění
Přestávky /zařazení v režimu a délka trvání:
Pro školní rok 2016/2017 zůstalo vše beze změny, protože organizačně
vyhovuje.
0.
hodina 700 - 745
1 hodina 755 - 840
(přestávka 10 minut)
2. hodina 850 - 935
(přestávka 20 minut)
3. hodina 955 - 10.40
(přestávka 10 minut)
4. hodina 10.50 - 11.35
(přestávka 10 minut)
5. hodina 11.45 - 12.30
(přestávka 10 minut)
6. hodina 12.40 - 13.25
(přestávka 10 minut)
7. hodina 13.35 14.20
(přestávka 10 minut)
8. hodina 14.30 15.15
(přestávka 10 minut)
9. hodina 15.15 - 16.00
na škole neprobíhá.
Ve škole se vyučuje předmět Základy informatiky /ZI) v 5. ročníku (5.
A, 5. B), v 6. ročníku (6. A, 6. B) je vyučován předmět Informatika
(I)) v 1 hodinové dotaci v souladu s novým Školním vzdělávacím
programem školy pro základní vzdělávání (celé znění u ředitele školy,
na www stránkách školy, u vyučujících). Výuka probíhá v počítačové
učebně, pod vedením pedagogického pracovníka školy. V této učebně
probíhá výuka i dalších předmětů.
5. ročník
Vyuč. Den |
Hodina |
Třída |
Vyučující |
Třída |
Pátek
Pátek |
4. vyučovací /1 hodina
5. vyučovací/1 hodina |
5. A
5. B |
Jana Bitnerová
Jana Bitnerová |
Počítačová učebna |
6. ročník
Vyuč. Den |
Hodina |
Třída |
Vyučující |
Třída |
Pátek
Úterý |
6. vyučovací /1 hodina
4. vyučovací /1 hodina |
6. A
6. B |
Romana Černá
Romana Černá |
Počítačová učebna |
Režim pracovního a praktického vyučování
Zařazení v rozvrhu: na škole vyučujeme v rámci praktických činností na
I. stupni (v 1. až
5. r.) v 1 hodinovou dotaci týdně zaměřených na různé okruhy činností
např. práce s modelovací hmotou, práce s papírem a kartonem, práce
s textilem, práce montážní a demontážní, pěstitelské práce.
Na II. stupni probíhají hodiny výuky pracovních činností od 6., 7, a
9. ročníku vždy po 1 hodině týdně v odborných učebnách, v terénu
(projekty, exkurze, výlety, výuka).
I. stupeň – Praktické a pracovní činnosti
Třída |
Jméno vyučujícího |
Vyuč. den |
Třída |
Jméno vyučujícího |
Vyuč. den |
1. A |
M. Křížková |
4 hod./ČT |
3. A |
M. Rambousková |
3 hod./PÁ |
1. B |
H. Šefčíková |
3 hod./PÁ |
3. B |
J. Bitnerová |
3 hod./ST |
1. C |
Z. Pištorová |
3 hod./ST |
4. A |
M. Korfová |
5 hod./ST |
2. A |
J. Nipauerová |
3 hod./ÚT |
5. A |
L. Meruňková |
3 hod./ČT |
2. B |
L. Larvová |
4 hod./ČT |
5. B |
V. Nipauerová |
6 hod./ČT |
II. stupeň/6. ročník/6.A – rozvrh výuky
Práce s technickými materiály/příprava pokrmů - 1 hodinová dotace
týdně
Vyuč. Den |
Hodina |
Třída |
Vyučující |
Třída |
Čtvrtek/lichý |
5. a 6. vyučovací hodina * |
6. A |
R. Černá |
Kuchyňka |
Čtvrtek/lichý |
5. a 6. vyučovací hodina * |
6. A |
P. Kotek |
Dílny |
II. stupeň/6. ročník/6.B – rozvrh výuky
Práce s technickými materiály/příprava pokrmů - 1 hodinová dotace
týdně
Vyuč. Den |
Hodina |
Třída |
Vyučující |
Třída |
Čtvrtek/sudý |
5. a 6. vyučovací hodina * |
6. B |
R. Černá |
Kuchyňka |
Čtvrtek/sudý |
5. a 6. vyučovací hodina * |
6. B |
P. Kotek |
Dílny |
II. stupeň/7.ročník /7. A – rozvrh výuky
Provoz a údržba domácnosti/pěstitelské - 1 hodinová dotaci týdně
Vyuč. Den |
Hodina |
Třída |
Vyučující |
Třída |
Pátek |
6. vyučovací hodina * |
7. A |
P. Kotek |
Třída, plenér |
Úterý |
5. vyučovací hodina |
7. B |
J. Bábolilová |
Třída, plenér |
Možnost očisty:
v dílně jsou žákům k dispozici umyvadla s tekoucí vodou, papírové
ručníky.
Používání OOPP:
vyučující nosí na výuku pracovní plášť a pracovní obuv, Žáci se na
výuku nepřevlékají. Žádné OOPP jim nejsou poskytovány. Záleží na
vyučujícím, jaká stanoví pro průběh výuky pravidla a požadavky na
žáky. Žáci byli na tuto skutečnost upozornění v rámci poučení na
počátku roku v oblasti bezpečnosti a ochrana zdraví žáků (viz školní
řád).
Stravování - obecná ustanovení
Na základě ustanovení písmene a) odstavce 1 § 165 zákona č.
561/2004 Sb. o předškolním, základním, středním, vyšším odborném a
jiném vzdělávání (školský zákon), v platném znění a na základě
odstavce 2) §7 zákona č. 258/2000 Sb. o ochraně veřejného zdraví,
v platném znění vydávám jako statutární orgán školy tuto
směrnici. Směrnice je zpracována podle prováděcí vyhlášky č. 410/2005
Sb. o hygienických požadavcích na prostory a provoz zařízení a
provozoven pro výchovu a vzdělávání dětí a mladistvých, v aktuálním
znění vyhlášky č. 343/2009 (s účinností od 23. 10. 2009). Směrnice
je součástí organizačního řádu školy.
Ředitelka Základní školy Louny, Školní 2426, příspěvková organizace
stanovuje s účinností od 3. 1. 2013 stravné v této výši
Strávníci
do 6 let
16,- Kč
Strávníci 7 – 10 let
18, - Kč
Strávníci 11 – 14 let
20, - Kč
Strávníci 15 a více let
22, - Kč
Zaměstnanci školy
25, - Kč
Poznámka: do věkových skupin jsou strávníci zařazováni na dobu
školního roku, ve které dosahují věku podle výše uváděných bodů.
Doplňkové stravování: není provozováno.
Stravování:
Způsob zajištění oběda: vlastní školní jídelna v budově školy
(kapacita se neuvádí)
Doba výdeje: od 11. 30 hodin do 14. 00 hodin
Upozornění:
Odběr jídla do jídlonosičů pro žáka je možné vydat pouze první den
nemoci, kdy si nestačí odhlásit oběd, jde k lékaři a je uznán
„neschopen docházet do školy na výuku“. Na další dny již musí být oběd
odhlášen (v souladu s vyhláškou o školním stravování). Pokud nastupuje
žák po nemoci do školy, musí si samostatně oběd přihlásit na ten den,
kdy bude přítomen na výuce (toto nezajišťuje vedoucí školní jídelny).
Výdej obědů do jídlonošičů je možný pouze 11. 00 – 11. 30 hod. a 13.
45 – 14. 00 hod.
Ve školní jídelně se od školního roku 2006/2007 nabízí výběr ze dvou
jídel. Od školního roku 2008/2009 je ve školní jídelně nainstalován
čipový systém (čipy).
Pro každý týden je sestavován a zveřejňován jídelní lístek, nově je
zveřejňován na www stránkách školy, na hlavní nástěnce školy, ve
školní jídelně, ve ŠJ je nainstalován objednávkový systém z domova.
Podle novelizace legislativy škola respektuje a vyznačuje u
jednotlivého jídla od 13. 12. 2014 číselnou řadu (1 až 14) alergenů,
kdy postupujeme podle seznamu publikovaného ve směrnici 2000/89 ES od
13. 12. 2014 směrnici 1169/2011 EU (příloha).
Režim školních svačin:
na škole funguje program „ŠKOLNÍ MLÉKO“, které se prodává od 14. 9. 2016 v automatu od
firmy Bohušovická mlékárna, který je umístění ve vestibulu školy a je
upraven na peníze.
Ve vestibulu školy jsou nainstalovány ještě dva automaty, kde jsou
k prodeji nápoje i potraviny. Na základě smlouvy s provozující firmou
dochází 2x denně k doplňování zboží. Škola věnuje výběru potravin a
pití v automatech velkou pozornost v rámci zdravé výživy.
Doba vymezená pro konzumaci oběda žáky: podle ukončené výuky (v
jídelně vždy zajištěn dohled ze strany pedagogických pracovníků
školy), vstup do jídelny ve školní obuvi, hlavní oděvy a tašky si
nechávají žáci v šatnách, které po tuto dobu hlídají šatnáři a také
dohled PP.
Žáci ze školní družiny docházejí na oběd v doprovodu vychovatelek
školní družiny.
Projekt - OVOCE DO ŠKOL
– je vymezený nařízením Rady (ES), kdy úkolem projektu je především
přispět k trvalému zvýšení spotřeby OVOCE, vytvořit zdravé stravovací
návyky ve výživě dětí, bojovat proti epidemii dětské obezity a zvrátit
klesající spotřebu ovoce a zeleniny.
Projekt se vztahuje na žáky 1. až 5. r. základních škol a od 1. 9.
2014 i na žáky přípravné třídy a škol speciálních, které se do
projektu přihlásily na základě uzavřené smlouvy. Základní škola Louny,
Školní 2426, příspěvková organizace se do tohoto projektu přihlásila
již v samém počátku (1. únor 2010) a i pro školní rok 2016/2017
uzavřela ředitelka školy smlouvu o pokračování účasti v tomto projektu
s firmou HOKA.
Pitný režim:
Zajištění pitného režimu jednak školní jídelnou (v rámci sestaveného
školního jídelníčku), jednak z vlastních zásob žáků (převážně na I.
stupni) a také pomocí automatů. Ve školní družině je také kladen důraz
na pitný režim, vychovatelky na této téma jednali se zákonnými
zástupci a žák si musí nosit lahvičku, kterou si po vypití doplňuje
(škola, ŠJ).
Druh nápojů:
mléko, čaj, ovocné nápoje, vitamínové nápoje a hlavně ochucené u
neochucené minerálky – různé druhy.
Frekvence podávání a způsob:
viz předcházející body
Podmínky pohybové výchovy
Počet a kapacita tělocvičen:
ve škole je k dispozici jedna velká, prostorná tělocvična.
Prostory pro cvičení:
tělocvična ve škole – školní pavilon (MVD)
Vybavení tělocvičny: standart (běžné vybavení školní tělocvičny)
Řád školní tělocvičny (vyvěšen na viditelném místě).
Hygienické zařízení:
WC – muži, ženy, šatny – muži, WC – pro zaměstnance školy, ženy-šatny,
muži – šatny, sprch – společné (muži, ženy, dívky, hoši).
K vybavení tělocvičny dále patří kabinet pedagogických pracovníků,
nářaďovna, sklad nářadí a pomůcek, které se stále doplňují.
Počet a kapacita hřišť:
nově zbudované víceúčelové hřiště, možnost rozdělení na velké a malé
hřiště (hřiště na fotbal, házenou, tenis, basketbal, vybíjenou a další
míčové hry), dále běžecká dráha, prostor pro skok daleký, vrh koulí.
Součástí areálu je i venkovní učebna, pouze pro potřeby školy. Nově
zrekonstruované hřiště je školu plně využíváno od školního roku
2013/2014 (hodiny tělesné výchovy, povinně volitelné předměty –
sportovní hry a další).
Režim, počet hodin a zařazování výukových hodin tělesné výchova do
rozvrhu
Učební plán (hodiny tělesné výchova a další sportovních aktivit je pro
1. až 9. ročník realizován podle ŠVP, počet hodin TV – 2 hodiny,
doplněný nabídkami na VP a NP.
Rozvrhy hodin výuky tělesné výchovy na I. stupni
Třída |
Vyučující |
Vyučovací den |
Vyučovací den |
1. A |
M. Křížková |
2. hod./ PO (tělocvična) |
3. hod. /ST (tělocvična) |
1. B |
H. Šefčíková |
3. hod./ PO (tělocvična |
1. hod. /ČT (tělocvična) |
1. C |
Z. Pištorová |
1. hod./ ÚT (tělocvična) |
3. hod. /ČT (tělocvična) |
2. A |
J. Nipauerová |
1. hod./ ST (tělocvična) |
2. hod. /PÁ (tělocvična) |
2. B |
L. Larvová |
1 hod./ PO (tělocvična) |
2. hod. /ST (tělocvična) |
3. A |
M. Rambousková |
2. hod./ ÚT (tělocvična) |
4 hod. /ČT (tělocvična) |
3. B |
J. Bitnerová |
4 hod./ ÚT (tělocvična) |
1 hod. /PÁ (tělocvična) |
4. A |
B. Beckertová |
4. hod./ PO (tělocvična) |
2. hod./ČT (tělocvična) |
5. A |
L. Meruňková |
3. hod./ ÚT (tělocvična) |
6 hod./ČT (tělocvična |
5.
B |
V. Nipauerová |
5 hod. /ÚT (tělocvična) |
7 hod./ČT (tělocvična) |
Rozvrh hodin výuky tělesné výchova na II. stupni + VP – sportovní hry
Den |
Hodina |
Třída |
Vyučující |
Místo výuky |
Pondělí |
5. vyučovací/1 hodina
6. vyučovací /1 hodina
7. vyučovací/1 hodina
8. vyučovací/1 hodina |
TV - 6. A, B/ dívky
TV - 6. A, B/ dívky
TV – 7. A, B/ hoši
TV – 7. A, B/ hoši |
Mgr. Beckertová
Mgr. Beckertová
Mgr. Beckertová
Mgr. Beckertová |
tělocvična*
tělocvična
tělocvična
tělocvična |
Úterý |
3. vyučovací/ 1 hodina
4. vyučovací/1 hodina
6. vyučovací/1 hodina
7. vyučovací/ 1 hodina
8. vyučovací/1 hodina |
TV – 8. A, B/ hoši
TV - 8. A, B/ hoši
VP – 9. ročník
TV – 8. A, B/ dívky
TV – 8. A, B/ dívky |
Mgr. Beckertová
Mgr. Beckertová
Mgr. Beckertová
Mgr. Beckertová
Mgr. Beckertová |
sportovní h.
sportovní h.
tělocvična
tělocvična
tělocvična |
Středa |
4. vyučovací/1 hodina
5. vyučovací/1 hodina |
TV – 7. A, B/ dívky
TV - 7. A, B/ dívky |
Mgr. Beckertová
Mgr. Beckertová |
tělocvična *
tělocvična |
Čtvrtek |
3. vyučovací/1 hodina
4. vyučovací/1 hodina
5. vyučovací/ 1 hodina |
TV - 9. A(dívky,hoši)
TV - 9. A(dívky,hoši)
VP – 8. ročník |
Mgr. Beckertová
Mgr. Beckertová
Mgr. Beckertová |
sportovní h.
sportovní h.
tělocvična |
Pátek |
3. vyučovací/1hodina
4. vyučovací/1 hodina |
TV – 6. A, B/ dívky
TV – 6. A, B/ dívky |
Mgr. Beckertová
Mgr. Beckertová |
tělocvična
*hřiště |
Výstupy z oblasti tělesné výchovy plní i děti z přípravné třídy podle
svého týdenního rozvrhu.
V 1 až 5. ročnících základní školy vyučuje TV třídní učitelka (letos
mimo třídy 4. A, kde Tv vyučuje Mgr. Beckertová) a výuka probíhá
v tělocvičně školy, na školním hřišti, v terénu (např. sportovní areál
na 4. ZŠ Louny, plavecká hala, zimní stadion, okolí školy, sportovní
aktivity a soutěže mimo areál školy). Letos probíhá výuka 4 hodin TV
(úterý, čtvrtek) i ve Sportovní hale v Lounech, protože došlo
k rozšíření počtu tříd na I. stupni a všechny hodiny TV nemohly
probíhat ve škole.
Od 6. roč. výuku zajišťuje 1 pedagogický pracovník. Třídy se dělí na
skupiny (hoši – dívky). V letošním roce nedochází k dělení při hodině
TV ve třídě 9. A, společně cvičí hoši i dívky.
Nepovinné předměty – oblast tělesné výchovy a sportu
Vyuč. den |
Hodina |
Třída |
Vyučující |
Místo výuky |
Středa |
6.vyučovací/1 hodina
7. vyučovací/1 hodina |
NP/PH (4. ročník)
NP/PH (5. ročníky) |
B. Beckertová
B. Beckertová |
tělocvična
hřiště |
Pátek |
5. vyučovací/1 hodina
6. vyučovací/1 hodina |
NP/PH (2. ročník)
NP/PH (3. ročník) |
Mgr. Beckertová
Mgr. Beckertová |
tělocvična
hřiště |
Výuka plavání
–
vzhledem k provozní problémům s plaveckým bazénem, nemá škola zatím
zajištěnou výuku plavání pro žáky 3. a 4. ročníků (ani prostor, ani
pedagoga). Ředitelka školy jedná s některými plaveckými školami
v okolí Loun, s tím, že by probíhala autobusová doprava, kterou by
hradili zákonní zástupci žáků školy.
Jiné tělesné aktivity: bruslení, lyžařský výcvik pro žáky 5. až 7.
tříd, ozdravný pobyt pro žáky II. (sportovně pohybové aktivity,
zařazování nepovinných předmětů v rámci tělesné výchovy pro žáky I. a
II. stupně).
Tělovýchovné chvilky:
jsou většinou zařazovány v rámci výuky, hlavně na I. stupni.
Využití přestávek k neřízené pohybové aktivitě:
většinou žádné.
Další přílohy, které jsou uloženy u ŘŠ nebo na viditelném místě
v prostorách školy:
Rozvrhy hodin tříd na I. stupni školní rok 2016/2017.
Rozvrhy hodin tříd na II. stupni školní rok 2016/2017.
Vnitřní řád školní jídelny (aktualizace od 1. 1. 2012).
Školní řád Základní školy Louny, Školní 2426 (aktualizace od 1. 9.
2016).
Vnitřní řád školní družiny (aktualizace k 1. 9. 2016).
Vnitřní řád školního klubu (aktualizace k 1. 9.2016).
Řád tělocvična a venkovního hřiště (aktualizace k 1. 4. 2014).
Seznam alergenů.
Louny, srpen 2016
Mgr. Věra Benešová, ředitelka školy
|