Provozní řád Základní školy Louny, Školní 2426

 

 

Provozní řád Základní školy Louny, Školní 2426, p. o. (školní rok 2013/2014) 

I. Obecná ustanovení

Na základě ustanovení písmene a) odstavce 1 § 165 zákona č. 561/2004 Sb. o předškolním, základním, středním, vyšším odborném a jiném vzdělávání (školský zákon), v platném znění a na základě odstavce 2) §7 zákona č. 258/2000 Sb. o ochraně veřejného zdraví, v platném znění vydávám jako statutární orgán školy tuto směrnici. Směrnice je zpracována podle prováděcí vyhlášky č. 410/2005 Sb. o hygienických požadavcích na prostory a provoz zařízení a provozoven pro výchovu a vzdělávání dětí a mladistvých, v aktuálním znění vyhlášky č. 343/2009 (s účinností od 23. 10. 2009). Směrnice je součástí organizačního řádu školy. 

Provozní řád je soubor pravidel a opatření spojených se zajištěním hygienických podmínek na prostorové podmínky, vybavení, provoz, osvětlení, vytápění, mikroklimatické podmínky, zásobování vodou a úklid. Zohledňuje věkové a fyzické zvláštnosti dětí a mladistvých, podmínky jejich pohybové výchovy a otužování, režim stravování včetně pitného režimu. 

II. Zásobování vodou, pitný režim (§ 20)

1.      Pitná voda je odebírána z veřejného vodovodu, kontrolu hygienických limitů provádí

správce veřejného vodovodu. Ve škole jsou instalovány nápojové automaty pro chlazené (teplé) nápoje, s nápoji bez kofeinu.

2.      Z kapacitních hledisek dodávka vody splňuje požadavky vyhlášky č. 410/2005 Sb. o hygienických požadavcích:

a)  na 1 dítě v předškolním věku musí být k dispozici nejméně 60 l vody na den,

b)  na 1 žáka školy musí být k dispozici nejméně 25 l vody na den,

c)  v ubytovacích zařízeních musí být na 1 ubytovaného k dispozici nejméně 200 l vody na den. 

III. Bazén

Ve zřizovací listině Základní školy Louny, Školní 2426, příspěvková organizace a v rejstříku škol MŠMT ČR nemá tato škola jako součást školy bazén. V případě potřeby využívá bazén v Plaveckém bazénu Louny (od 1. 4. 2012 zřizovatel Technické služby), uzavírány smlouvy. 

IV. Hluk

Škola neprovozuje žádnou činnost, při které by hluk překračoval hygienické limity. Pokud

jsou ve škole prováděny opravy apod., s dodavateli bývá smluvně ujednáno, že hlučné práce budou prováděny zásadně v době mimo výuku. Hodnota hluku pronikajícího zvenčí do budovy (doprava apod.) nepřekračuje hygienické limity.  

V. Vybavování školy nábytkem a rozsazování žáků (§ 11)

1.      Při vybavování školy odpovídajícím nábytkem apod. jsou od dodavatelů vyžadována osvědčení o hygienické nezávadnosti nábytku, vydané Státním zkušebním ústavem. Osvědčení musí obsahovat údaj o tom, že uvedený výrobek je státní zkušebnou schválen, splňuje požadavek hygienického předpisu a údaj o naměřené koncentraci formaldehydu, který musí být nižší než maximálně povolená hodnota. 

2.      Místnosti jsou vybaveny nábytkem, který zohledňuje rozdílnou tělesnou výšku dětí a žáků. Velikostní typy školního nábytku a ergonomické zásady práce žáků vsedě odpovídají příloze č. 2 vyhlášky č. 410/2005 Sb., v aktuálním znění. Při používání tabule je dodržen zrakový úhel maximálně 30 stupňů od zadní hrany pracovní plochy prvního stolu žáka před tabulí. Pro žáka s těžším či kombinovaným zdravotním postižením může být používána speciální školní lavice podle doporučení odborného rehabilitačního pracovníka nebo podle domluvy s rodičem žáka.

3.      Rozsazení žáků v učebně se řídí podle jejich tělesné výšky; dále se přihlíží ke speciálním vzdělávacím potřebám, případným zrakovým a sluchovým vadám a jinému zdravotnímu postižení žáků. Při jiném než obvyklém uspořádání lavic učitel dbá na to, aby u žáků nedocházelo k jednostrannému zatížení svalových skupin, a aby byly dodrženy požadavky na úroveň osvětlení.

 

VI. Údržba školy

1.      Pro čištění a úklid školy jsou stanoveny postupy, které jsou zakotveny v pracovních náplních provozních zaměstnanců. Pro zajištění úklidu jsou zpracovány normy přidělování čisticích prostředků včetně dezinfekčních prostředků. Přehled o nákupu a výdeji vede školník a vedoucí školní jídelny na skladových kartách, pravidelně provádí kontrolu jejich účelného používání na svěřeném úseku.

2.      Úklid je prováděn v následujícím rozsahu, odpovídajícím vyhlášce č. 410/2005 Sb.: 

a) denně setřením všech podlah a povrchů na vlhko, u koberců vyčištěním vysavačem,

b) denně vynášením odpadků,

c) denně použití čisticích prostředků s dezinfekčním účinkem na umytí umývadel, pisoárových mušlí a záchodů,

d) nejméně jednou týdně omytím omyvatelných částí stěn hygienického zařízení a dezinfikováním umýváren a záchodů,

e) nejméně dvakrát ročně umytím oken včetně rámů a svítidel (sundání krytů),

f) nejméně dvakrát ročně celkovým úklidem všech prostor,

g) malování je naplánováno 1x za 3 roky nebo v případě potřeby častěji, tzn. během prázdnin probíhají malířské práce na potřebných místech (WC, chodby, třídy, školí kuchyně atd.).

 

3.      Součástí čištění je běžná ochranná dezinfekce a deratizace ve smyslu zákona č. 258/2000 Sb., § 55 písm. b) jako prevence vzniku infekčních onemocnění a výskytu škodlivých živočichů. Při výskytu hmyzu, hlodavců a dalších živočichů ve škole je proveden speciální ochranný zásah odbornou firmou podle potřeby.

VII. Prostorové a pracovní podmínky (§ 3, 4, 4a, 4b, 5, 6, 7)

1.      Ve škole není žádné rizikové pracoviště.

 

2.      Škola má zpracovánu směrnici pro Osobní ochranné pracovní prostředky, které jsou

vydávány určenému okruhu zaměstnanců. Seznam je každoročně kontrolován, případně doplňován. Agendou je v rámci pracovní náplně pověřena školnice, zajišťuje nákup, evidenci, přidělování a kontrolu používání. O kontrolách vede záznamy.

 

3.      Pro výuku jsou používány místnosti, které splňují požadavky na osvětlení, vybavení, větrání, velikost a vybavení. V žádné z učeben není překročen maximální počet žáků, daný plošnou výměrou místnosti ve smyslu vyhlášky.

 

4.      Žáky školy jsou i děti se zdravotním postižením. Pro tyto žáky jsou vypracovávány individuální výukové plány. Součástí těchto plánů je seznam potřebných pomůcek a potřeb.

 

5.      Ve třídách zajišťují vyučující vhodné podmínky pro výuku zejména sledováním teploty v učebně, dostatečným větráním, pobytem dětí o přestávkách mimo učebnu, dodržováním délky vyučovacích hodin a přestávek, zařazováním relaxačních chvilek a cvičení do hodin, umožňují dětem pít i během vyučování, závěsy a v některých třídách nově žaluzie minimalizují osvětlení třídy současně denním i umělým osvětlením. Vedou žáky k otužování a používání přiměřeně teplého oblečení. Sledují přiměřenost velikosti lavic a židlí pro žáky a ve spolupráci se školnicí zajišťují potřebné nastavení odpovídající velikosti u jednotlivých lavic. Při výuce je třeba dbát na prevenci jednostranné statické zátěže vybraných svalových skupin výchovou žáků ke správnému sezení a držení těla (příloha č. 4).

 

6.      Pravidelným střídáním zasedacího pořádku řad nebo jiným způsobem mění umístění žáků ve třídě tak, aby se pro žáky měnil úhel pohledu na tabuli. Také vedením žáků ke správnému sezení a držení těla přispívají k prevenci jednostranné statické zátěže určitých svalových skupin.

 

7.      Na počítačových pracovištích klávesnice musí být při trvalé práci oddělena od obrazovky, aby zaměstnanci umožnila zvolit nejvhodnější pracovní polohu. Volná plocha mezi předním okrajem desky stolu a spodní hranou klávesnice musí umožňovat opření rukou i zápěstí. Povrch klávesnice musí být matný, aby na něm nevznikaly reflexy. Písmena, číslice a symboly na tlačítkách musí být dobře čitelné a kontrastní proti pozadí. Rozměry desky stolu musí být zvoleny tak, aby bylo možné proměnlivé uspořádání obrazovky, klávesnice a dalšího zařízení.

 

VIII. Provozní podmínky (§ 21)

1.         Časové rozvržení učiva, sestava rozvrhu a režim dne vychází zejména z ustanovení školského zákona č. 561/2004 Sb., v aktuálním znění, vyhlášky č. 48/2005 Sb. o základním vzdělávání, v aktuálním znění a ze zásad stanovených ve školním vzdělávacím programu, je stanoveno s ohledem na věkové zvláštnosti dětí i žáků, jejich biorytmus a náročnost předmětu.

 

1.      Pro každou mimoškolní akci žáků je určen pedagogický zaměstnanec školy jako vedoucí akce. Ten zajišťuje dodržení podmínek pro pořádání akce (školský zákon č. 561/2004 Sb., v aktuálním znění, vyhláška č. 106/2001 Sb., o hygienických požadavcích na zotavovací akce pro děti, v aktuálním znění). Vede záznamy o předepsaných náležitostech – souhlas rodičů s účastí dítěte, prohlášení rodičů o zdravotním stavu, potvrzení lékaře o zdravotní způsobilosti dítěte a osob zúčastňujících se akce, poučení žáků o BOZP, pojištění.

 

IX. Osvětlení (§ 12)

1.      Všechny prostory sloužící k výuce mají zajištěno vyhovující denní osvětlení, směr osvětlení je zpravidla zleva a shora. Pro ochranu před oslněním a pro zajištění zrakové pohody jsou okna v  odborných učebnách a kmenových třídách opatřena okenními žaluziemi. Umělé osvětlení v učebnách zajišťuje celkové osvětlení učebny a zvlášť tabule. V učebnách, tělocvičně, školní jídelně je použito zářivkové osvětlení. Zářivková osvětlovací tělesa jsou opatřena kryty. Umělé osvětlení lze použít jako doplňující pro denní světlo.

 

2.      Úroveň denního i umělého osvětlení prostorů se zobrazovacími jednotkami je v souladu s normovými hodnotami a požadavky.

 

3.      Regulace denního osvětlení, rozložení světla a zábrana oslnění je řešena v souladu s normovými požadavky.

 

4.      Pro většinu zrakových činností ve škole je směr osvětlení zleva a shora, umístění řad svítidel u umělých osvětlovacích soustav rovnoběžně s okenní stěnou nad levý okraj lavic.

 

5.      Osvětlení tabule odpovídá normovým hodnotám. Tabule mají matný povrch, kromě tabulí, na které se nepíše křídou, kterým je ve škole zatím málo.

 

X. Mikroklimatické podmínky (§ 17, 18)

(1) Prostory zařízení pro výchovu a vzdělávání a provozoven pro výchovu a vzdělávání určených k pobytu musí být přímo větratelné. Požadavky na větrání čerstvým vzduchem (výměna vzduchu) v době využití interiéru jsou upraveny v příloze č. 3 k této vyhlášce.

(2) Při poklesu teploty vzduchu v učebnách určených k pobytu dětí a žáků ve třech po sobě následujících dnech pod 18 oC, ne však méně než 16 oC, nebo při poklesu teploty vzduchu v těchto učebnách v jednom dni pod 16 oC musí být provoz zařízení pro výchovu a vzdělávání a provozoven pro výchovu a vzdělávání zastaven.

(3) Při extrémních venkovních teplotách, kdy maximální venkovní teplota vzduchu je vyšší než 30 oC nebo kdy je výsledná teplota kulového teploměru tg max vyšší než 31 oC, musí být přerušeno vyučování a zajištěno jiné náhradní opatření pro děti a žáky s možností pobytu mimo budovu včetně zajištění pitného režimu.

(4) Pokud venkovní stav prostředí neumožňuje využít přirozené větrání pro překročení přípustných hodnot škodlivin ve venkovním prostředí, musí být mikroklimatické podmínky a větrání čerstvým vzduchem zajištěny vzduchotechnickým zařízením.

(5) Centrální šatny dětí a žáků bez přirozeného větrání musí být větrány nuceně podtlakově s výměnou vzduchu v souladu s požadavky upravenými v příloze č. 3 k této vyhlášce.

(6) Přirozené větrání musí být v případě těsných oken zajištěno systémy mikroventilace nebo větracími štěrbinami.

 

XI. Vybavení školy

1)Tělesa ústředního topení ve školních prostorách jsou zabezpečena kryty topení. 

2)Stěny na chodbách, v jídelny a tělocvičně a nosné sloupy v těchto prostorách jsou pro zamezení úrazů opatřeny dřevěným obložením nebo nátěrem.

 

3)V tělocvičně jsou okna a svítidla zajištěna kryty a sítěmi proti rozbití. Otevírání ventilačních oken je zajištěno a povoleno. Podlaha je natřena protiskluzovým nátěrem. K tělocvičně patří nářaďovna, dvě šatny, dva WC oddělené pro hochy a dívky, umývárna přístupná z šatny se 4 umyvadly a 6 sprchami. Šatny jsou vybaveny věšáky a lavicemi.

 

4)Ve škole se nevyskytují dveře kývavé nebo turniketové. Zasklená dveřní křídla a některé skleněné plochy v úrovni dveří jsou opatřeny bezpečnostním sklem a ve výšce 1 metru jsou opatřeny výstražným barevným označením.

5)Ve všech výukových prostorách je umístěno aspoň jedno umývadlo s výtokem pitné vody, všude je studená i teplá voda.

 

6)Centrální lékárnička je umístěna v kanceláři školy, další lékárničky jsou umístěny ve sborovně, dílně, učebně fyziky a chemie, přírodopisu a tělesné výchovy, v kabinetech, ve školní družině. U lékárniček je umístěn traumatologický plán a seznam obsahu lékárniček. Obsah doplňuje pověřený pracovník k zahájení školního roku a pak průběžně podle výsledků kontrol a požadavků vyučujících a provozu.

 

7)V některých učebnách a ve školní družině jsou vytvořeny relaxační koutky s vybavenímumístěným mimo prostor lavic.

 

8)Při volbě rostlin a dřevin vysazovaných na pozemky určené pro zařízení a provozovny pro výchovu a vzdělávání, musí být zohledněna ochrana zdraví dětí a žáků a jejich rozumové schopnosti. Nově vysazované dřeviny nesmí snižovat požadované parametry denního osvětlení ve vnitřních prostorách okolních budov. Vzdálenost sázené dřeviny od obvodové zdi budov by měla být stejná, jako je její předpokládaná maximální výška. Vysazené rostliny, travnaté plochy a dřeviny musí být řádně udržovány. Pro venkovní hrací plochy musí být zabezpečen přívod vody ke kropení a čištění v kvalitě závlahové vody I. třídy jakosti odpovídající normovým hodnotám.

 

XII. Nebezpečné chemické látky

1.      Jedovaté látky nejsou ve škole používány, všechny látky tohoto charakteru byly ze skladu chemických látek vyřazeny. Nebezpečné látky jsou skladovány v uzamykatelných místnostech, do kterých nemají žáci školy přístup. Skladování a evidence látek v kabinetu chemie podléhá zvláštnímu režimu. Vyučující chemie absolvovala příslušná školení a je odborně způsobilá k práci s těmito látkami.

 

2.      Nebezpečné a toxické látky a odpady, které vznikají při činnosti školy, jsou likvidovány předepsaným způsobem a je vedena evidence.

 

3.      Uživatelé venkovních hracích ploch určených pro hry a sport, tj. zejména vyučující tělesné výchovy, vyučující přípravné třídy, vyučujících tříd I. stupně, vychovatelky školní družiny a školního klubu kontrolují čistotu těchto ploch, případné znečištění nebo výskyt injekčních stříkaček či jehel hlásí školníkovi, který zajistí odstranění závad.

 

4.      Rostliny a dřeviny vysazené v areálu školy odpovídají projektu školy, nejsou zde jedovaté rostliny, ani alergizující dřeviny. Pokos trávy provádí částečně údržbář, částečně dodavatelská firma. Pokos je prováděn v intervalech, které zamezují výskytu kvetoucích trav. Ve škole je občas v týdenním plánu školy zveřejňována informace o výskytu pylů a alergenů.

 

XIII. Psychohygienická opatření  

Ochrana žáka před přetěžováním a stresovými situacemi

1)      Třídní učitelé se seznámí se zdravotním stavem všech žáků a informují o něm ostatní vyučující, především učitele tělesné výchovy (v odpovídajícím rozsahu).

2)      Při výchovně vzdělávacím procesu volí učitelé vhodné, věku přiměřené postupy, posilující kladnou motivaci.

3)      Při prověřování a hodnocení přihlížejí vyučující k možnostem žáka připravit se k výkonu (zdravotní stav, problémy v rodině, delší nepřítomnost atd.).

4)      Objektivně seznamují rodiče se schopnostmi žáka a čelí tlakům na neúměrné nároky na dítě. Snaží se usměrňovat rodiče i při volbě povolání.

5)      Učitelé dodržují délku hodin i přestávek, členění hodin na zátěžové a klidové části.

Výchova ke zdraví

6)      Vyučující dbají na průběžné větrání učeben v průběhu vyučování. Zároveň kontrolují přiměřené oblečení žáků (málo nebo hodně oblečen).

 

7)      Žáky s příznaky infekčních onemocnění učitelé a vychovatelky neprodleně izolují a předají osobně zákonným zástupců žáka v prostorách školy.

 

8)        V období zvýšeného počtu infekcí nebudou sjednávány akce, při kterých se shromažďují žáci z více tříd či škol.

 

9)      Žákům se zdravotním postižením třídní učitelé umožní, na doporučení lékaře, užívat

 

dvojí učebnice.

10)    Třídní učitelé povedou žáky k pravidelnému a dostatečnému pitnému režimu.

Výchova k pohybu

11)    Třídní učitelé informují rodiče o významu dodržování režimu dne (pohyb na čerstvém vzduchu, dostatečný spánek, zdravá výživa, volnočasové aktivity, pitný režim).

12)    Mimořádnou pozornost věnují učitelé nejen tělesné výchovy posilování kladného vztahu k pohybu a zvyšování tělesné zdatnosti a odolnosti.

13)    Činnost ŠD budou vychovatelky směřovat do přírody, pokud to počasí dovolí.

14)    Ve spolupráci s rodiči usměrňují učitelé děti k výběru mimoškolní činnosti s tělovýchovným zaměřením. Zájem ze strany žáků je přiměřený jejich věku a zálibám.

 

XIV. Závěrečná ustanovení

 Jeden výtisk provozního řádu je trvale uložen ve sborovně, na místě trvale přístupném všem zaměstnancům školy, dále předán všem vedoucím zaměstnancům (tj. zástupce ředitele školy, vedoucí vychovatelka ŠD a ŠK, školnice, vedoucí školní jídelny).

Provozní řád byl projednán na pedagogické radě dne 30. 8. 2013. Seznámení s provozním řádem tvoří součást vstupního a periodického školení zaměstnanců školy.

Kontrola provádění jednotlivých ustanovení je součástí každoroční veřejné prověrky BOZP.

 

1.      Směrnice nabývá účinnosti dnem 1. 9. 2013, včetně aktuálního doplnění.

 

V Lounech, srpen 2013

  

                                                                                                          Mgr. Věra Benešová

                                                                                  ředitelka školy

 Přílohy - související předpisy (příloha č. 1, 2, 3, 4).

 

Příloha č. 1 k vyhlášce č. 410/2005 Sb., v aktuálním znění

Požadavky na hygienická zařízení a šatny

 

1. Počet hygienických zařízení ve školách a školských zařízeních se stanoví takto: 

a) v předsíňkách záchodů 1 umyvadlo na 20 žáků,

b) 1 záchod na 20 dívek,

c) 1 pisoár na 20 chlapců,

d) 1 záchod na 80 chlapců,

e) 1 hygienická kabina na 80 dívek.

 

2. Počet hygienických zařízení ve školách uskutečňujících vzdělávání dětí, žáků a studentů se speciálními vzdělávacími potřebami, a to pro těžké či hluboké postižení, se stanoví takto:

 

a) v předsíňkách záchodů 1 umyvadlo na prvních 10 žáků a každých dalších 20 žáků,

b) 1 záchod na prvních 10 dívek a každých dalších 20 dívek,

c) 1 pisoár na prvních 10 chlapců a každých dalších 20 chlapců,

d) 1 záchod na prvních 20 chlapců a každých dalších 80 chlapců,

e) 1 hygienická kabina na 60 dívek starších 12 let,

f) 1 sprcha (pohotovostní).

 

3. Počty hygienických zařízení v provozovnách pro výchovu a vzdělávání, vyjma provozoven živnosti péče o dítě do 3 let věku v denním režimu:

 

a) v předsíňkách záchodů 1 umyvadlo na 20 žáků,

b) 1 záchod na 20 dívek,

c) 1 pisoár na 20 chlapců,

d) 1 záchod na 80 chlapců,

e) 1 hygienická kabina na 80 dívek.

 

4. Počty hygienických zařízení v provozovnách živnosti péče o dítě do 3 let věku v denním režimu se stanoví takto: záchody a umývárny u těchto zařízení se nedělí podle pohlaví a na 5 dětí musí připadat 1 dětská mísa a 1 umyvadlo. Počet dětských mis lze z jedné třetiny nahradit dětskými nočníky. Umývárna se dále vybavuje podle věku dětí dětskou vaničkou se sprchou a sprchovým boxem a přívodem tekoucí pitné studené a teplé vody. Umyvadla se osazují tak, aby výška horní hrany nepřekročila 43 cm nad podlahou. Umyvadla a sprcha musí být opatřena pouze jedním výtokem vody napojeným na centrální mísící baterii umístěnou mimo dosah dětí. Umývárna se dále vybavuje přebalovacím stolem a krytým nášlapným odpadkovým košem.

 

5. Počty hygienických zařízení v zařízeních pro výchovu a vzdělávání a v provozovnách pro výchovu a vzdělávání pro děti předškolního věku se stanoví takto: pro 5 dětí musí být zřízena jedna dětská mísa a umyvadlo. Maximálně místo 2 WC mís lze instalovat dětské pisoáry, které se umísťují zpravidla ve výši 40 cm. Umyvadla se umisťují zpravidla ve výši 50 cm, výtokový ventil ve výši 60 cm nad podlahou. Umyvadla musí být napojena na společnou mísící baterii, osazenou mimo dosah dětí. Každé umyvadlo se opatří pouze 1 výtokovým ventilem. Umývárna se vybavuje 1 až 2 sprchami řešenými tak, aby děti mohly vstupovat do sprch bez cizí pomoci.

 

6. V ubytovacím zařízení se hygienická zařízení zřizují bud' jako, součást ubytovací jednotky, přičemž se zřizuje pro 2 třílůžkové pokoje 1 záchod, 1 sprcha, 2 umyvadla, nebo jako centrální hygienické zařízení v rozsahu 1 sprcha pro 6 ubytovaných, 1 záchod pro 6 dívek, 1 záchod pro 6 chlapců, 1 umyvadlo pro 4 ubytované a 1 hygienická kabina pro 40 dívek.

 

7. V zařízeních pro výchovu a vzdělávání a v provozovnách pro výchovu a vzdělávání musí být aspoň v jednom podlaží odvětraná úklidová komora s omyvatelnými stěnami, vybavena výlevkou s přívodem tekoucí pitné studené a teplé vody včetně odtoku vody a na každém dalším podlaží prostor s výlevkou a přívodem tekoucí pitné studené a teplé vody včetně odtoku vody a odvětraným prostorem pro ukládání úklidových prostředků a pomůcek.

 

8. Všechna hygienická zařízení v zařízeních pro výchovu a vzdělávání a provozovnách pro výchovu a vzdělávání musí být vybavena umyvadly a tekoucí pitnou studenou a teplou vodou.

Vybavena musí být mýdlem v dávkovači a musí být zajištěna možnost osušení rukou ručníky na jedno použití nebo vysoušečem rukou. V zařízeních pro výchovu a vzdělávání a provozovnách pro výchovu a vzdělávání pro děti předškolního věku, pokud není řešeno osoušení ručníky na jedno použití, má každé dítě vlastní ručník umístěný tak, aby se vzájemně ručníky nedotýkaly.  Ve všech hygienických zařízeních musí být vždy k dispozici toaletní papír, na WC dívek musí být krytý nášlapný odpadkový koš. Stěny a podlahy každého hygienického zařízení musí být omyvatelné a čistitelné do výše nejméně 1,5 m a snadno dezinfikovatelné. Pokud jsou součástí hygienického zařízení sprchy, musí být zajištěn přívod tekoucí pitné studené a teplé vody.

 

Příloha č. 2 k vyhlášce č. 410/2005 Sb., v aktuálním znění

Zásady pro práci žáků vsedě a ergonometrické parametry školního nábytku

 

  1. Funkční rozměry nábytku pro dodržení fyziologického sedu a správné postavení páteře a pánve:

a)      Výška sedadla je rovna délce bérce, zvětšené o výšku nízkého podpatku (1 – 2 cm), tj. chodidla jsou při zadním sezení celou plochou v pevném kontaktu s podlahou tak, aby bylo možno se o ně pevně opřít.

b)      Efektivní hloubka sedadla podepírá nejméně 2/3 délky stehna. Přední hrana sedadla nesmí zasahovat do podkolenní jamky a musí být zaoblená.

c)      Opěradlo slouží především jako opora beder, nikoli hrudní páteře. Pro volný pohyb horních končetin nemá sahat výš, než k dolnímu úhlu lopatek.

d)     Výška pracovní plochy stolu je umísťována ve výšce loktů volně spuštěných paží sedícího žáka.

e)      Vhodný je snadno nastavitelný náklon desky stolu. Stupeň nastavení pro psaní je 10 – 16 stupňů, pro čtení až 35 stupňů.

 

  1. Židle a stoly v kontaktu s podlahou musí být stabilní. Pro dynamický sed je vhodný kyv sedáku v předozadní rovině od – 5 do + 5 stupňů.
  2. Nejméně namáhavý sed, jak pro svalovou aktivitu, tak pro tlak na meziobratlové ploténky, je v mírném záklonu s podepřenou páteří (relaxační sed).
  3. Z důvodu snižování statického přetěžování svalových skupin pohybového aparátu je důležité funkční střídání poloh. Vhodné je krátkodobé zařazování alternativních poloh mimo lavici (například klek, leh) a používání pomůcek pro dynamický sed (například balanční míče, overball, balanční podložky).

 

 

Příloha č. 3 k vyhlášce č. 410/2005 Sb., v aktuálním znění

Požadavky na větrání a parametry mikroklimatických podmínek

 

Tabulka č: Množství přiváděného čerstvého vzduchu v učebnách, tělocvičnách, šatnách a hygienických zařízeních, v zařízeních pro výchovu a vzdělávání a provozovnách pro výchovu a vzdělávání:

 

Typ prostoru

Výměna vzduchu m3.hod-1

 

Učebny

20 - 30 na 1 žáka

Tělocvičny

20 – 90 na 1 žáka*

Šatny

20 na 1 žáka

Umývárny

30 na 1 umyvadlo

Sprchy

150 - 200 na 1 sprchu

Záchody

50 na kabinu

25 na pisoár

* s ohledem na konkrétní využití (dle druhu prováděného cvičení) a kapacitu tělocvičny

 

Celoročně přípustné parametry mikroklimatických podmínek:

 

Tabulka č. 2: Průměrné hodnoty výsledných teplot, rychlost proudění a relativní vlhkosti vzduchu:

Typ prostoru

Výsledná teplota

Rychlost proudění

Relativní vlhkost

 

tg min (°C)

tg opt (°C)

tg max (°C)

va  (m.s-1)

rh (%)

Učebny, pracovny, místnosti k dlouhodobému pobytu

20

22 ±2

28

0,1 – 0,2

30 – 65

Tělocvičny

18

20 ±2

28

0,1 – 0,2

30 – 65

Šatny

20

22 ±2

28

0,1 – 0,2

30 – 65

Sprchy

24

-

-

-

-

Záchody

18

-

-

0,1 – 0,2

30 – 65

Chodby

18

-

-

0,1 – 0,2

30 – 65

Rozdíl výsledné teploty v úrovni hlavy a kotníků nesmí být větší než 3°C.

 

Tam, kde je rozdíl mezi výslednou teplotou kulového teploměru tg a teplotou vzduchu ta menší než 1°C, lze jako výslednou hodnotu teploty použít hodnotu ta (°C) naměřenou suchým teploměrem.

 

Orientační kontrolu teploty vzduchu v prostorách s trvalým pobytem lze zabezpečit pomocí nástěnných teploměrů. Teploměry se nesmí umísťovat na stěny s okny a stěny vystavené přímému dopadu slunečního záření.

 

 

 

Příloha č. 4 – provozní a prostorové podmínky školy

 

Adresa: Základní škola Louny, Školní 2426, 440 01 Louny

Od 1. 10. 2009 – Základní škola Louny, Školní 2426, příspěvková organizace

IČO: 49 12 38 58

Ředitel:           Mgr. Věra Benešová (e mail: reditel@8zs.ln.cz)

Zástupce:       Mgr. Alena Zákutná (e mail: zastupce@8zs.ln.cz)

 

Druhy a typy škol a školských zařízení, jejichž činnost příspěvková organizace vykonává.

Základní škola - uskutečňuje základní vzdělávání v souladu s cíli základního vzdělávání uvedenými v § 44 podle vzdělávacích programů uvedených v § 3, § 4 a § 5 zákona

č. 561/2004 Sb., o předškolním, základním, středních, vyšším odborném a jiném vzdělávání (dále jen školský zákon), ve znění aktuálního znění.

Školní družina a školní klub – školská zařízení pro zájmové vzdělávání uskutečňují zájmové vzdělávání podle § 111 a podle vzdělávacích programů uvedených v § 5 školského zákona.

Školní jídelna – poskytuje školské služby podle § 119 školského zákona. Školní jídelna zajišťuje vedle stravování dětí a žáků také stravování zaměstnanců příspěvkové organizace.

 

Zájmové činnosti školy, kroužky, sportovní vyžití: škola poskytuje podle platné legislativy (školský zákona a prováděcí vyhlášky) základní vzdělání, zabezpečuje rozumovou výchovu ve smyslu vědeckého poznání a v souladu se zásadami vlastenectví, humanismu a demokracie a poskytuje mravní, estetickou, pracovní, zdravotní, tělesnou a ekologickou výchovu žáků.

Dále poskytuje a zajišťuje rozvoj zájmových činností v souladu s výchovou a vzděláním. Sportovní vyžití je také organizováno v souladu s výchovně vzdělávacím procesem ve škole a v souladu s volnočasovými aktivitami žáků (viz bod podmínky pohybové výchovy). Pro nový školní rok škola v plné míře využívá nové víceúčelové hřiště ve škole.

 

Využívání školní budovy a pozemku pro jiné aktivity: školní budova (celkem 4 pavilony) se využívá pouze pro potřeby výchovy a vzdělávání (výuka žáků, stravování, volný čas, sportovní vyžití) a pouze v omezené míře doplňková činnost dle zřizovací listiny.

 

Okruhy doplňkové činnosti – vymezuje zřizovací listina Základní školy Louny, Školní 2426, kdy podle § 27 odst. 2 písm. g) zákona č. 250/2000 Sb., o rozpočtových pravidlech územních rozpočtů v platném znění je organizace oprávněna k doplňkové činnosti, která je vymezená takto:

1. pronájem nemovitostí, bytů a nebytových prostor,

2. pronájem strojů a zařízení,

3. hostinská činnost,

4. reklamní činnost a marketing,

5. provozování produkcí zábavy a provozování zařízení sloužících zábavě,

6. pořádání odborných kurzů, školení a jiných vzdělávacích akcí, včetně lektorské činnosti.

 

Dodatkem č. 1 došlo ke změně zřizovací listiny vydané a schválené usnesením zastupitelstva č. 8/2006 ze dne 13. 2. 2006, kterou byla měněna zřizovací listina vydaná a schválená městským zastupitelstvem dne 16. 12. 1993 usnesením č. 97/93, včetně dosud vydaných změn a dodatků. Tímto dodatkem č. 1 se doplnila zřizovací listina v odstavci VIII. Okruhy doplňkové činnosti

7. Provozování tělovýchovných a sportovních zařízení a zařízení sloužících regeneraci a rekondici.

II. Režim dne

 

Provoz školy (školní družina, škola, školní klub) od 6. 00 hodin do 17. 00 hodin

Dojíždění žáků: ve škole jsou vzdělávání dojíždějící žáci přibližně v počtu 109 žáků z okolních vesnic i městysů (přibližně 35% žáků dojíždí).

Druh dopravy: autobus, vlak, kolo, často rodiče dopravují děti osobními auty.

Čas prvního příjezdu žáků: žáci většinou přijíždějí okolo 7. 15 hodin (s ranním příjezdem nejsou problémy), v případě potřeby v provozu školní klub na škole.

Čas posledního odjezdu žáků: okolo 16. 30 hodin. Vedení školy jednalo společně s třídními učiteli a se zákonnými zástupci žáků a na základě odůvodněných žádostí jsou žáci do vzdálenějších míst bydliště o domluvenou dobu dříve uvolňováni z výuky (hlavně v zimních měsících). Jinak ve škole pracuje školní klub a hlavně tito žáci mohou využívat jeho služby např. v době čekání na spoje.

 

Školní družina

Využití: školní družina (kapacita k 1. 9. 2013 zvýšena na 150 žáků) a dle seznamu zapsaných žáků je v tomto školním roce na 90% pokryta kapacita (žáci 1. až 5. ročníků). Počet zapsaných žáků se většinou během roku mění v závislosti na ročním období a na nabídce pracovních míst pro rodiče.

Ranní družina: provoz ranní družiny je zahajován každý den v 6. 00 hod. do 7. 35 hodin (do

7. 15 hodin je doba povoleného příchodu žáků do školní družiny) a počet těchto žáků se pohybuje okolo 30. První žák přichází okolo 6.05 hod.

Odpolední družina: provoz školní družiny na škole je každý den do 17. 00 hodin.

Pobyt venku: vychovatelky a žáci školní družiny se v některých měsících (podle počasí) pohybují venku od 13. 30 do 15. 00 hodin. Jedná se o teplé měsíce, kdy mohou pobývat žáci venku delší dobu za účelem aktivního odpočinku. Venku hrají různé hry, odpočívají a využívají dostupný zahradní nábytek. Škola potřebuje v této oblasti zmodernizovat zahradní nábytek. Je plánováno podle dostupnosti finančních prostředků školy.

Plán práce a činnosti dle zpracovaného ŠVP pro školní družinu.

 

Školní klub

Využití: školní klub, počet žáků se pohybuje okolo 30 stálých členů, ostatní žáci se objevují nahodile, spíše za určitou činností. Služeb školního klubu využívají v hojné míře žáci 6. až 8. tříd školy.

Provozní doba – pro tento školní rok je upravena v návaznosti na provoz ŠD

(PO až ČT od 11. 30 do 17. 00 hodin, PÁ od 14.00 hodin). Provozní dobu je možné upravovat v návaznosti na požadavky žáků, na režim dne a na potřeby školy (různé zájmové aktivity).

Plán práce a činnosti dle zpracovaného ŠVP pro školní klub.

 

Výuka

Začátek vyučování: výuka je zahajovaná od 7. 55 hodin.

Ukončení vyučování: výuka je ukončována v 15. 15 hodin nejpozději – PO, ÚT, ČT.

Vyučovací hodina: délka 45 minut a způsob výuky tradiční (viz platná legislativa).

 

Frekvence střídání pracovních míst při výuce

I. stupeň

Na I. stupni je frekvence střídání míst při výuce daleko menší než na II. stupni, protože žáky učí většinou jedna třídní učitelka a žáci mají stanovený stálý zasedací pořádek.

Ke změně tříd dochází hlavně při výuce anglického jazyka, kdy se třídy dělí na skupiny a jedna skupina přechází na výuku do kmenové třídy (jazyková učebna). V současné době, kdy jsou v některých třídách umístěné interaktivní tabule a dochází k ověřování digitálních učebních materiálů, je frekvence střídání žáků v jiných třídách častější (anglický jazyk, český jazyk, matematika, prvouka, vlastivěda).

Vyučující I. stupně také vyučují hudební výchovu v odborné učebně a každý týden přecházejí do odborné učebny. K přesunům také dochází při výuce volitelných předmětů od 3. do 5. ročníku, kdy je 1x týdně třída rozdělí na tři skupiny, vždy pod vedením jiné vyučující a přecházejí do různých míst (kmenové učebny, odborné učebny), podle obsahu předmětu (zábavná čeština, tvůrčí dílna, tvořivá čeština).

Žáci I. stupně také v rámci výuky využívají počítačovou učebnu, cvičnou kuchyňku a multimediální učebnu, další odborné učebny (nepravidelně).

 

II. stupeň

Na druhém stupni je již situace složitější a pracovní místa mění žáci častěji. Na počátku roku stanoví třídní učitelé zasedací pořádek (přehledná tabulka je vložená do třídnice). Vedení školy při přípravě rozvrhu dbá na řádné využívání odborných učeben, a proto se žáci na výuku některých předmětů musí střídat. Tak dochází ke změně nejen tříd, ale i pracovních míst. Jedná se o hlavně o tyto předměty: český jazyk, dějepis, zeměpis, fyzika, přírodopis, chemie, výtvarná a hudební výchova, pracovní vyučování, informatika, tělesná výchova, cizí jazyky a volitelné předměty.

Ještě v tomto školním roce bude střídání opravdu intenzivní, protože škola je v rámci projektu OPVK zapojena do projektu EU peníze do škol a PP intenzivně zpracovávají DUMy – digitální učební materiály, které musí každý vyučující ověřovat na interaktivní tabuli nebo v učebně s dataprojektorem. Vedení školy bude této problematice věnovat zvýšenou pozornost.

Některé třídy situaci zneužívají a libovolně se na některé předměty a pouze u některého vyučujícího přesazují a mění zasedací pořádek. Vedení školy na tento problém již několikrát upozorňovalo během pracovních porad a s některými třídními se tato oblast projednává i během roku. Třídní učitelé jsou také upozorňováni na záměrné střídání pracovních míst v lavicích

(v návaznosti na dopad světla, úhel pohledu žáka na tabuli, zdravotní omezení, výška žáka a další okolnosti, které vyžadují změnu místa i během školního roku).

Třídy jsou vybaveny i nastavitelnými lavicemi a židlemi.

 

Počet hodin v jednom sledu

 

V této oblasti postupuje vedení školy v souladu s platnou legislativou (rozvrhy jednot. tříd):

Přípravná třída: denní pobyt od 8. 00 do 11. 35 hodin

I stupeň: 1. A, 2. A, 2. B, 3. A, 3. B, 4. A, 4. B, 5. A, 5. B.

Tuto otázku zcela jasně dokumentují rozvrhy jednotlivých tříd (viz příloha č. 1 – rozvrhy tříd I. stupně ZŠ – školní rok 2013/2014).

 

II. stupeň: 6. A, 7. A, 7. A, 8. A, 9. A, 9. B.

Tuto otázku zcela jasně dokumentují rozvrhy jednotlivých tříd (viz příloha č. 2 – rozvrhy tříd II. stupně ZŠ – školní rok 2013/2014).

 

V 1. 9. 2012 vstoupila v platnost novela vyhlášky č. 48/2005 Sb., o základním vzdělávání a některých náležitostech plnění povinné školní docházky (vyhláška č. 256/2012 Sb.).

 

 

Přestávky /zařazení v režimu a délka trvání:

 

Pro školní rok 2013/2014 zůstalo vše beze změny, protože organizačně vyhovuje.

 

 0. hodina             700     -        745

1 hodina              755     -        840                        (přestávka 10 minut)

2. hodina             850     -        935                        (přestávka 20 minut)

3. hodina             955     -        10.40                 (přestávka 10 minut)

4. hodina             10.50          -        11.35                 (přestávka 10 minut)

5. hodina             11.45 -        12.30                 (přestávka 10 minut)

6. hodina             12.40 -        13.25                 (přestávka 10 minut)

7. hodina             13.35          14.20                 (přestávka 10 minut)

8. hodina             14.30          15.15                 (přestávka 10 minut)

9. hodina             15.15 -        16.00

 

Režim práce s počítačem

 

Ve škole se vyučuje předmět Základy informatiky /ZI) v 5. ročníku (5. A, 5. B), v 6. ročníku (6. A) je vyučován předmět Informatika (I)) v 1 hodinové dotaci v souladu s novým Školním vzdělávacím programem školy pro základní vzdělávání (celé znění u ředitele školy, na www stránkách školy, u vyučujících).

Výuka probíhá v počítačové učebně, pod vedením pedagogického pracovníka školy.

 

5. ročník

Vyuč. den

Hodina

Třída

Vyučující

Třída

Pátek

Úterý

5. vyučovací /1 hodina

5. vyučovací/1 hodina

5. A

5. B

vyučující Helena

Přibylová

Počítačová učebna

6. ročník

Vyuč. den

Hodina

Třída

Vyučující

Třída

Středa

 

4. vyučovací /1 hodina

 

6. A

 

Romana Černá

 

Počítačová učebna

 

9. ročník – rozvrhy výuky (Základny administrativy – volitelný předmět)

 

Vyuč. den

Hodina

Třída

Vyučující

Třída

Čtvrtek

7. vyučovací /1 hodina

 

9. A, 9. B

 

Ing. Černá

 

Počítačová učebna

 

Režim pracovního a praktického vyučování

 

Zařazení v rozvrhu: na škole vyučujeme v rámci praktických činností na I. stupni (v 1. a 5. r.) v 1 hod. dotaci týdně zaměřených na různé okruhy činností např. práce s modelovací hmotou, práce s papírem a kartonem, práce s textilem, práce montážní a demontážní, pěstitelské práce. 

Na II. stupni probíhají hodiny výuky pracovních činností od 6., 7, a 9. ročníku vždy po 1 hodině týdně v odborných učebnách, venku nebo i na exkurzích a vycházkách.

 

 

I. stupeň – Praktické a pracovní činnosti

Třída

Jméno vyučujícího

Vyuč. den

Třída

Jméno vyučujícího

Vyuč. den

1. A

M. Korfová

2 hod./ČT

4. A

J. Zahradníčková

5 hod./PO

2. A

L. Meruňková

3 hod./ČT

4. B

J. Nipauerová

4 hod./PÁ

2. B

L. Meruňková

3 hod./ST

5. A

B. Beckertová

4 hod./PO

3. A

M. Křížková

5 hod./ÚT

5. B

J. Bitnerová

3 hod./ČT

3. B

M. Rambousková

5 hod./ST

 

 

 

 

II. stupeň/6. ročník/6.A – rozvrh výuky

Práce s technickými materiály/příprava pokrmů - 1 hodinová dotace týdně

Vyuč. Den

Hodina

Třída

Vyučující

Třída

Pátek/sudý

5. a 6. vyučovací hodina *

6. A

J. Rychtrová

Kuchyňka

Pátek/sudý

5. a 6. vyučovací hodina *

6. A

P. Kotek

Dílny

 

II. stupeň/7.ročník /7. A – rozvrh výuky

Provoz a údržba domácnosti/pěstitelské - 1 hodinová dotaci týdně

Vyuč. Den

Hodina

Třída

Vyučující

Třída

Úterý

3. vyučovací hodina *

7. A

J. Rychtrová

Třída, plenér

Středa

5. vyučovací hodina *

7. B

J. Jiroutková

Třída, plenér

 

Možnost očisty: v dílně jsou žákům k dispozici umyvadla s tekoucí vodou, papírové ručníky.

Používání OOPP: vyučující nosí na výuku pracovní plášť a pracovní obuv, Žáci se na výuku nepřevlékají. Žádné OOPP jim nejsou poskytovány. Záleží na vyučujícím, jaká stanoví pro průběh výuky pravidla a požadavky na žáky. Žáci byli na tuto skutečnost upozornění v rámci poučení na počátku roku v oblasti bezpečnosti a ochrana zdraví žáků (viz školní řád).

 

Stravování - Obecná ustanovení

 

Na základě ustanovení písmene a) odstavce 1 § 165 zákona č. 561/2004 Sb. o předškolním, základním, středním, vyšším odborném a jiném vzdělávání (školský zákon), v platném znění a na základě odstavce 2) §7 zákona č. 258/2000 Sb. o ochraně veřejného zdraví, v platném znění vydávám jako statutární orgán školy tuto směrnici. Směrnice je zpracována podle prováděcí vyhlášky č. 410/2005 Sb. o hygienických požadavcích na prostory a provoz zařízení a provozoven pro výchovu a vzdělávání dětí a mladistvých, v aktuálním znění vyhlášky č. 343/2009 (s účinností od 23. 10. 2009). Směrnice je součástí organizačního řádu školy.

Ředitelka Základní školy Louny, Školní 2426, příspěvková organizace stanovuje s účinností od 3. 1. 2013 stravné v této výši

 

Stravné:

Strávníci         3 –       6 let                                                                           16,- Kč

Strávníci         7 –       10 let                                                                         18, - Kč

Strávníci         11 –     14 let                                                                         20, - Kč

Strávníci         15 a více let                                                                           22, - Kč

Zaměstnanci školy                                                                                        25, - Kč

 

Poznámka: do věkových skupin jsou strávníci zařazováni na dobu školního roku, ve které dosahují věku podle výše uváděných bodů. Doplňkové stravování: není provozováno.

 

 

Stravování:

Způsob zajištění oběda: vlastní školní jídelna v budově školy (kapacita se neuvádí)

Doba výdeje: od 11. 35 hodin do 14. 00 hodin

                        od 11. 00 do 11. 35 hodin a od 13. 30 do 14. 00 hodin (výdej do jídlonosičů)

Ve školní jídelně se od školního roku 2006/2007 nabízí výběr ze dvou jídel. Od školního roku 2008/2009 je ve školní jídelně nainstalován čipový systém (čipy).

Pro každá týden je sestavován a zveřejňován jídelní lístek, nově je zveřejňován na www stránkách školy, na hlavní nástěnce školy, ve školní jídelně. Od října bude nainstalován objednávkový systém z domova (pokud se škola domluví s odpovídající formou).

 

Režim školních svačin: způsob zajištění a podávání svačin: na škole funguje program „školní mléko“, které se prodává ve školní jídelně (u okénka) v době velké přestávky s možností konzumace přímo ve školní jídelně (zajištěn dohled dospělé osoby). Žáci mají v té době do školní jídelny volný vstup. Pro žáky hlavně I. stupně je umožněn nákup školního mléka i před zahájením vyučování (7. 35 až 7. 50 hodin).

V prostorách školy jsou také nainstalovány dva automaty na pití a potraviny (ceny se pohybují v rozmezí od 10 do 25,- Kč) a 3x denně je automat řádně doplňován (obložené pečivo, chleby, pitíčka, oplatky a další potraviny).

Doba vymezená pro konzumaci oběda žáky: podle ukončené výuky (v jídelně vždy zajištěn dohled ze strany pedagogických pracovníků školy), vstup do jídelny ve školní obuvi, hlavní oděvy a tašky si nechávají žáci v šatnách, které po tuto dobu hlídají šatnáři a také dohled PP.

Žáci ze školní družiny docházejí na oběd v doprovodu vychovatelek školní družiny.

 

Projekt - OVOCE DO ŠKOL – je vymezený nařízením Rady (ES), kdy úkolem projektu je především přispět k trvalému zvýšení spotřeby OVOZE, vytvořit zdravé stravovací návyky ve výživě dětí, bojovat proti epidemii dětské obezity a zvrátit klesající spotřebu ovoce a zeleniny.

Projekt se vztahuje na žáky 1. až 5. ročníků základních škol, které se do projektu přihlásili na základě uzavřené smlouvy. Základní škola Louny, Školní 2426, příspěvková organizace se do tohoto projektu přihlásila již v samém počátku (1. únor 2010).

 

Projekt – ŠKOLNÍ MLÉKO – škola je zapojena i do projektu školní mléko pro žáky základních škol a je žáky plněn využívána.

Pitný režim:

Zajištění pitného režimu jednak školní jídelnou (v rámci sestaveného školního jídelníčku), jednak z vlastních zásob žáků (převážně na I. stupni) a také pomocí automatů (2 umístěné na hlavní chodbě ve škole).

Druh nápojů: mléko, čaj, ovocné nápoje, džusy, vitamínové nápoje atd.

Frekvence podávání a způsob: viz předcházející body

Manipulace s nápoji: viz přecházející body.

Podmínky pohybové výchovy

Počet a kapacita tělocvičen: ve škole je k dispozici jedna velká, prostorná tělocvična.

Prostory pro cvičení: tělocvična ve škole – školní pavilon (MVD)

Vybavení tělocvičny: standart (běžné vybavení školní tělocvičny)

Řád školní tělocvičny (vyvěšen na viditelném místě).

Hygienické zařízení: WC – muži, ženy, šatny – muži, WC – pro zaměstnance školy, ženy-šatny, muži – šatny, sprch – společné (muži, ženy, dívky, hoši).

 

K vybavení tělocvičny dále patří kabinet pedagogických pracovníků, nářaďovna, sklad nářadí a pomůcek, které se stále doplňují.

Počet a kapacita hřišť: nově zbudované víceúčelové hřiště, možnost rozdělení na velké a malé hříště (hříště na fotbal, házenou, tenis, basketbal, vybíjenou a další míčové hry), dále běžecká dráha, prostor pro skok daleký, vrh koulí. Součástí areálu je i venkovní učebna, pouze pro potřeby školy. Nově zrekonstruované hřiště je školu plně využíváno od školního roku 2013/2014, slavnostní předání proběhlo v červnu 2013.

 

Režim, počet hodin a zařazování výukových hodin tělesné výchova do rozvrhu

Učební plán (hodiny tělesné výchova a další sportovních aktivit je pro 1. až 9. ročník realizován podle Školního vzdělávacího programu od 1. 9. 2013. Počet hodin povinné tělesné výchovy – 2 hodiny, doplněný nabídkami na volitelné předměty a nepovinné předměty pro žáky I. a II. stupně.

 

Rozvrhy hodin výuky tělesné výchovy na I. stupni

Třída

Vyučující

Vyučovací den

Vyučovací den

1. A

M. Korfová

2 hod. /PO (tělocvična)

1 hod. /ČT (tělocvična)

2. A

L. Meruňková

3 hod. /PO (tělocvična)

2 hod. /ST (tělocvična)

2. B

L. Součková

2 hod. /ÚT (tělocvična)

2 hod. / ČT (tělocvična)

3. A

M. Křížková

1. hod. /PO (tělocvična)

3. hod. /ST (tělocvična)

3. B

M. Rambousková

3. hod. /ÚT (tělocvična)

1. hod. /PÁ (tělocvična)

4. A

J. Zahradníčková

1. hod./ ST (tělocvična)

2. hod./ PÁ (tělocvična)

4. B

J. Nipauerová

1. hod./ ÚT (tělocvična)

5 hod./ ČT (tělocvična

5. A

B. Beckertová

J. Bitnerová

 

6. hod./ ČT (tělocvična)

 

7. hod./ ČT (tělocvična)

5. B

 

Rozvrh hodin výuky tělesné výchova na II. stupni + VP – sportovní hry

Vyuč. den

Hodina

Třída

Vyučující

Místo výuky

Pondělí

4. vyučovací/1 hodina

5. vyučovací/1 hodina

6. vyučovací /1 hodina

7. vyučovací/1 hodina

8. vyučovací/1 hodina

VP – SH 7. r.

TV - 6.A/hoši

TV - 6.A/hoši

TV – 7.A, 7. B /hoši

TV – 7.A, 7. B/hoši

P. Kotek

E. Hnátková

E. Hnátková

E. Hnátková

E. Hnátková

tělocvična

tělocvična

tělocvična

tělocvična

tělocvična

Úterý

4. vyučovací/1 hodina

5. vyučovací/1 hodina

7. vyučovací/ 1 hodina

8. vyučovací/1 hodina

TV - 8. A/hoši

TV – 8. A/hoši

TV – 7.A, 7. B /dívky

TV – 7.A, 7. B /dívky

E. Hnátková

E. Hnátková

E. Hnátková

E. Hnátková

Tělocvična

tělocvična

tělocvična

tělocvična

Středa

3. vyučovací/1 hodina

5. vyučovací/1 hodina

6. vyučovací/1 hodina

 

 

8. vyučovací/1 hodina

VP – SH 8. r.

TV – 9.A/hoši

TV - 9. A/hoši

TV – 9.A/dívky

TV – 9. A/dívky

TV – SH 9.r.

P. Kotek

P. Kotek

P. Kotek

E. Hnátková

E. Hnátková

P. Kotek

tělocvična

tělocvična

tělocvična

tělocvična

tělocvična

tělocvična

Čtvrtek

3. vyučovací/1 hodina

4. vyučovací/1 hodina

TV – 6.A/dívky

TV – 6.A/dívky

E. Hnátková

E. Hnátková

tělocvična

tělocvična

Pátek

3. vyučovací/1hodina

4. vyučovací/1 hodina

TV – 8.A/dívky

TV – 8.A/dívky

E. Hnátková

E. Hnátková

Tělocvična

tělocvična

Oblast tělesné výchovy plní i děti z přípravné třídy podle svého týdenního rozvrhu.

V 1 až 5. ročnících základní školy vyučuje TV třídní učitelka a výuka probíhá v tělocvičně školy, na školním hřišti, občas v terénu (např. sportovní areál na 4. ZŠ Louny, plavecká hala, zimní stadion, okolí školy).

Od 6. ročníků výuku zajišťují odborně způsobilí pedagogičtí pracovníci pro tělesnou výchovu. Třídy se dělí na skupiny (hoši – dívky).

 

Nepovinné předměty – oblast tělesné výchovy a sportu

Vyuč. den

Hodina

Třída

Vyučující

Místo výuky

Úterý

6. vyučovací hodina

NP - pohybové hry

(pro dívky od 1. do 3. ročníku)

J. Bitnerová

tělocvična školy

Středa

7.vyučovací/1 hodina

 

NP – sportovní hry

(4. a 5. ročníky)

B.Beckertová

tělocvična

Pátek

5. vyučovací/1 hodina

 

6. vyučovací/1 hodina

NP – SH – hoši

(2. ročník)

NP – SH – hoši

(3. ročník)

B.Beckertová

 

B.Beckertová

tělocvična

 

tělocvična

 

Harmonogram hodiny

 

Výuka plavání

Výuka plavání pro žáky 3. a 4. ročníků je součásti nabídky ŠVP ZV školy.

Na II. stupni se vyučující zúčastňují plavání v plavecké hale v rámci výuky tělesné výchovy a jedná se o určité vyčleněné hodiny.

Jiné tělesné aktivity: bruslení, lyžařský výcvik pro žáky 5. až 7. tříd, ozdravný pobyt pro žáky II. (sportovně pohybové aktivity, zařazování nepovinných předmětů v rámci tělesné výchovy pro žáky I. a II. stupně).

 

Tělovýchovné chvilky: jsou většinou zařazovány v rámci výuky, hlavně na I. stupni.

 

Využití přestávek k neřízené pohybové aktivitě: většinou žádné.

 

Zařazení prvků otužování: nejsou zařazovány.

 

Další přílohy:

 

Rozvrhy hodin tříd na I. stupni školní rok 2013/2014.

Rozvrhy hodin tříd na II. stupni školní rok 2013/2014.

Vnitřní řád školní jídelny (aktualizace od 1. 1. 2012).

Místní řád skladu ŠJ.

Školní řád Základní školy Louny, Školní 2426 p. o. a jeho (aktualizace od 1. 9. 2012).

Vnitřní řád školní družiny (aktualizace k 1. 9. 2011).

Vnitřní řád školního klubu.

 

Louny, srpen 2013                                                                            Mgr. Věra Benešová

                                                                                                          ředitelka školy

 

 

 

zpět na obsah dokumenty