Provozní řád Základní školy Louny, Školní 2426, p. o. (školní rok
2013/2014)
I. Obecná ustanovení
Na základě ustanovení písmene a) odstavce 1 § 165 zákona č.
561/2004 Sb. o předškolním, základním, středním, vyšším odborném a
jiném vzdělávání (školský zákon), v platném znění a na základě
odstavce 2) §7 zákona č. 258/2000 Sb. o ochraně veřejného zdraví,
v platném znění vydávám jako statutární orgán školy tuto
směrnici. Směrnice je zpracována podle prováděcí vyhlášky č. 410/2005
Sb. o hygienických požadavcích na prostory a provoz zařízení a
provozoven pro výchovu a vzdělávání dětí a mladistvých, v aktuálním
znění vyhlášky č. 343/2009 (s účinností od 23. 10. 2009). Směrnice
je součástí organizačního řádu školy.
Provozní řád je soubor pravidel a opatření spojených se zajištěním
hygienických podmínek na prostorové podmínky, vybavení, provoz,
osvětlení, vytápění, mikroklimatické podmínky, zásobování vodou a
úklid. Zohledňuje věkové a fyzické zvláštnosti dětí a mladistvých,
podmínky jejich pohybové výchovy a otužování, režim stravování včetně
pitného režimu.
II. Zásobování vodou, pitný režim (§ 20)
1.
Pitná voda je odebírána z veřejného vodovodu, kontrolu hygienických
limitů provádí
správce veřejného vodovodu. Ve škole jsou instalovány nápojové
automaty pro chlazené (teplé) nápoje, s nápoji bez kofeinu.
2. Z
kapacitních hledisek dodávka vody splňuje požadavky vyhlášky č.
410/2005 Sb. o hygienických požadavcích:
a) na 1 dítě v předškolním věku musí být k dispozici nejméně 60 l
vody na den,
b) na 1 žáka školy musí být k dispozici nejméně 25 l vody na den,
c) v ubytovacích zařízeních musí být na 1 ubytovaného k dispozici
nejméně 200 l vody na den.
III. Bazén
Ve zřizovací listině Základní školy Louny, Školní 2426, příspěvková
organizace a v rejstříku škol MŠMT ČR nemá tato škola jako součást
školy bazén. V případě potřeby využívá bazén v Plaveckém bazénu Louny
(od 1. 4. 2012 zřizovatel Technické služby), uzavírány smlouvy.
IV. Hluk
Škola neprovozuje žádnou činnost, při které by hluk překračoval
hygienické limity. Pokud
jsou ve škole prováděny opravy apod., s dodavateli bývá smluvně
ujednáno, že hlučné práce budou prováděny zásadně v době mimo výuku.
Hodnota hluku pronikajícího zvenčí do budovy (doprava apod.)
nepřekračuje hygienické limity.
V. Vybavování školy nábytkem a rozsazování žáků (§ 11)
1.
Při vybavování školy odpovídajícím nábytkem apod. jsou od dodavatelů
vyžadována osvědčení o hygienické nezávadnosti nábytku, vydané Státním
zkušebním ústavem. Osvědčení musí obsahovat údaj o tom, že uvedený
výrobek je státní zkušebnou schválen, splňuje požadavek hygienického
předpisu a údaj o naměřené koncentraci formaldehydu, který musí být
nižší než maximálně povolená hodnota.
2.
Místnosti jsou vybaveny nábytkem, který zohledňuje rozdílnou tělesnou
výšku dětí a žáků. Velikostní typy školního nábytku a ergonomické
zásady práce žáků vsedě odpovídají příloze č. 2 vyhlášky č. 410/2005
Sb., v aktuálním znění. Při používání tabule je dodržen zrakový úhel
maximálně 30 stupňů od zadní hrany pracovní plochy prvního stolu žáka
před tabulí. Pro žáka s těžším či kombinovaným zdravotním postižením
může být používána speciální školní lavice podle doporučení odborného
rehabilitačního pracovníka nebo podle domluvy s rodičem žáka.
3.
Rozsazení žáků v učebně se řídí podle jejich tělesné výšky; dále se
přihlíží ke speciálním vzdělávacím potřebám, případným zrakovým a
sluchovým vadám a jinému zdravotnímu postižení žáků. Při jiném než
obvyklém uspořádání lavic učitel dbá na to, aby u žáků nedocházelo k
jednostrannému zatížení svalových skupin, a aby byly dodrženy
požadavky na úroveň osvětlení.
VI. Údržba školy
1.
Pro čištění a úklid školy jsou stanoveny postupy, které jsou zakotveny
v pracovních náplních provozních zaměstnanců. Pro zajištění úklidu
jsou zpracovány normy přidělování čisticích prostředků včetně
dezinfekčních prostředků. Přehled o nákupu a výdeji vede školník a
vedoucí školní jídelny na skladových kartách, pravidelně provádí
kontrolu jejich účelného používání na svěřeném úseku.
2.
Úklid je prováděn v následujícím rozsahu, odpovídajícím vyhlášce č.
410/2005 Sb.:
a) denně setřením všech podlah a povrchů na vlhko, u koberců
vyčištěním vysavačem,
b) denně vynášením odpadků,
c) denně použití čisticích prostředků s dezinfekčním účinkem na umytí
umývadel, pisoárových mušlí a záchodů,
d) nejméně jednou týdně omytím omyvatelných částí stěn hygienického
zařízení a dezinfikováním umýváren a záchodů,
e) nejméně dvakrát ročně umytím oken včetně rámů a svítidel (sundání
krytů),
f) nejméně dvakrát ročně celkovým úklidem všech prostor,
g) malování je naplánováno 1x za 3 roky nebo v případě potřeby
častěji, tzn. během prázdnin probíhají malířské práce na potřebných
místech (WC, chodby, třídy, školí kuchyně atd.).
3.
Součástí čištění je běžná ochranná dezinfekce a deratizace ve smyslu
zákona č. 258/2000 Sb., § 55 písm. b) jako prevence vzniku infekčních
onemocnění a výskytu škodlivých živočichů. Při výskytu hmyzu, hlodavců
a dalších živočichů ve škole je proveden speciální ochranný zásah
odbornou firmou podle potřeby.
VII. Prostorové a pracovní podmínky (§ 3, 4, 4a, 4b, 5, 6, 7)
1. Ve
škole není žádné rizikové pracoviště.
2.
Škola má zpracovánu směrnici pro Osobní ochranné pracovní prostředky,
které jsou
vydávány určenému okruhu zaměstnanců. Seznam je každoročně
kontrolován, případně doplňován. Agendou je v rámci pracovní náplně
pověřena školnice, zajišťuje nákup, evidenci, přidělování a kontrolu
používání. O kontrolách vede záznamy.
3.
Pro výuku jsou používány místnosti, které splňují požadavky na
osvětlení, vybavení, větrání, velikost a vybavení. V žádné z učeben
není překročen maximální počet žáků, daný plošnou výměrou místnosti ve
smyslu vyhlášky.
4.
Žáky školy jsou i děti se zdravotním postižením. Pro tyto žáky jsou
vypracovávány individuální výukové plány. Součástí těchto plánů je
seznam potřebných pomůcek a potřeb.
5. Ve
třídách zajišťují vyučující vhodné podmínky pro výuku zejména
sledováním teploty v učebně, dostatečným větráním, pobytem dětí o
přestávkách mimo učebnu, dodržováním délky vyučovacích hodin a
přestávek, zařazováním relaxačních chvilek a cvičení do hodin,
umožňují dětem pít i během vyučování, závěsy a v některých třídách
nově žaluzie minimalizují osvětlení třídy současně denním i umělým
osvětlením. Vedou žáky k otužování a používání přiměřeně teplého
oblečení. Sledují přiměřenost velikosti lavic a židlí pro žáky a ve
spolupráci se školnicí zajišťují potřebné nastavení odpovídající
velikosti u jednotlivých lavic. Při výuce je třeba dbát na prevenci
jednostranné statické zátěže vybraných svalových skupin výchovou žáků
ke správnému sezení a držení těla (příloha č. 4).
6.
Pravidelným střídáním zasedacího pořádku řad nebo jiným způsobem mění
umístění žáků ve třídě tak, aby se pro žáky měnil úhel pohledu na
tabuli. Také vedením žáků ke správnému sezení a držení těla přispívají
k prevenci jednostranné statické zátěže určitých svalových skupin.
7. Na
počítačových pracovištích klávesnice musí být při trvalé práci
oddělena od obrazovky, aby zaměstnanci umožnila zvolit nejvhodnější
pracovní polohu. Volná plocha mezi předním okrajem desky stolu a
spodní hranou klávesnice musí umožňovat opření rukou i zápěstí. Povrch
klávesnice musí být matný, aby na něm nevznikaly reflexy. Písmena,
číslice a symboly na tlačítkách musí být dobře čitelné a kontrastní
proti pozadí. Rozměry desky stolu musí být zvoleny tak, aby bylo možné
proměnlivé uspořádání obrazovky, klávesnice a dalšího zařízení.
VIII. Provozní podmínky (§ 21)
1.
Časové rozvržení učiva, sestava rozvrhu a režim dne vychází zejména z
ustanovení školského zákona č. 561/2004 Sb., v aktuálním znění,
vyhlášky č. 48/2005 Sb. o základním vzdělávání, v aktuálním znění a ze
zásad stanovených ve školním vzdělávacím programu, je stanoveno s
ohledem na věkové zvláštnosti dětí i žáků, jejich biorytmus a
náročnost předmětu.
1.
Pro každou mimoškolní akci žáků je určen pedagogický zaměstnanec školy
jako vedoucí akce. Ten zajišťuje dodržení podmínek pro pořádání akce
(školský zákon č. 561/2004 Sb., v aktuálním znění, vyhláška č.
106/2001 Sb., o hygienických požadavcích na zotavovací akce pro děti,
v aktuálním znění). Vede záznamy o předepsaných náležitostech –
souhlas rodičů s účastí dítěte, prohlášení rodičů o zdravotním stavu,
potvrzení lékaře o zdravotní způsobilosti dítěte a osob zúčastňujících
se akce, poučení žáků o BOZP, pojištění.
IX. Osvětlení (§ 12)
1.
Všechny prostory sloužící k výuce mají zajištěno vyhovující denní
osvětlení, směr osvětlení je zpravidla zleva a shora. Pro ochranu před
oslněním a pro zajištění zrakové pohody jsou okna v odborných
učebnách a kmenových třídách opatřena okenními žaluziemi. Umělé
osvětlení v učebnách zajišťuje celkové osvětlení učebny a zvlášť
tabule. V učebnách, tělocvičně, školní jídelně je použito zářivkové
osvětlení. Zářivková osvětlovací tělesa jsou opatřena kryty. Umělé
osvětlení lze použít jako doplňující pro denní světlo.
2.
Úroveň denního i umělého osvětlení prostorů se zobrazovacími
jednotkami je v souladu s normovými hodnotami a požadavky.
3.
Regulace denního osvětlení, rozložení světla a zábrana oslnění je
řešena v souladu s normovými požadavky.
4.
Pro většinu zrakových činností ve škole je směr osvětlení zleva a
shora, umístění řad svítidel u umělých osvětlovacích soustav
rovnoběžně s okenní stěnou nad levý okraj lavic.
5.
Osvětlení tabule odpovídá normovým hodnotám. Tabule mají matný povrch,
kromě tabulí, na které se nepíše křídou, kterým je ve škole zatím
málo.
X. Mikroklimatické podmínky (§ 17, 18)
(1) Prostory zařízení pro výchovu a vzdělávání a provozoven pro
výchovu a vzdělávání určených k pobytu musí být přímo větratelné.
Požadavky na větrání čerstvým vzduchem (výměna vzduchu) v době využití
interiéru jsou upraveny v příloze č. 3 k této vyhlášce.
(2) Při poklesu teploty vzduchu v učebnách určených k pobytu dětí a
žáků ve třech po sobě následujících dnech pod 18 oC, ne
však méně než 16 oC, nebo při poklesu teploty vzduchu v
těchto učebnách v jednom dni pod 16 oC musí být provoz
zařízení pro výchovu a vzdělávání a provozoven pro výchovu a
vzdělávání zastaven.
(3) Při extrémních venkovních teplotách, kdy maximální venkovní
teplota vzduchu je vyšší než 30 oC nebo kdy je výsledná
teplota kulového teploměru tg max vyšší než 31 oC,
musí být přerušeno vyučování a zajištěno jiné náhradní opatření pro
děti a žáky s možností pobytu mimo budovu včetně zajištění pitného
režimu.
(4) Pokud venkovní stav prostředí neumožňuje využít přirozené větrání
pro překročení přípustných hodnot škodlivin ve venkovním prostředí,
musí být mikroklimatické podmínky a větrání čerstvým vzduchem
zajištěny vzduchotechnickým zařízením.
(5) Centrální šatny dětí a žáků bez přirozeného větrání musí být
větrány nuceně podtlakově s výměnou vzduchu v souladu s požadavky
upravenými v příloze č. 3 k této vyhlášce.
(6) Přirozené větrání musí být v případě těsných oken zajištěno
systémy mikroventilace nebo větracími štěrbinami.
XI. Vybavení školy
1)Tělesa ústředního topení ve školních prostorách jsou zabezpečena
kryty topení.
2)Stěny na chodbách, v jídelny a tělocvičně a nosné sloupy v těchto
prostorách jsou pro zamezení úrazů opatřeny dřevěným obložením nebo
nátěrem.
3)V tělocvičně jsou okna a svítidla zajištěna kryty a sítěmi proti
rozbití. Otevírání ventilačních oken je zajištěno a povoleno. Podlaha
je natřena protiskluzovým nátěrem. K tělocvičně patří nářaďovna, dvě
šatny, dva WC oddělené pro hochy a dívky, umývárna přístupná z šatny
se 4 umyvadly a 6 sprchami. Šatny jsou vybaveny věšáky a lavicemi.
4)Ve škole se nevyskytují dveře kývavé nebo turniketové. Zasklená
dveřní křídla a některé skleněné plochy v úrovni dveří jsou opatřeny
bezpečnostním sklem a ve výšce 1 metru jsou opatřeny výstražným
barevným označením.
5)Ve všech výukových prostorách je umístěno aspoň jedno umývadlo s
výtokem pitné vody, všude je studená i teplá voda.
6)Centrální lékárnička je umístěna v kanceláři školy, další lékárničky
jsou umístěny ve sborovně, dílně, učebně fyziky a chemie, přírodopisu
a tělesné výchovy, v kabinetech, ve školní družině. U lékárniček je
umístěn traumatologický plán a seznam obsahu lékárniček. Obsah
doplňuje pověřený pracovník k zahájení školního roku a pak průběžně
podle výsledků kontrol a požadavků vyučujících a provozu.
7)V některých učebnách a ve školní družině jsou vytvořeny relaxační
koutky s vybavenímumístěným mimo prostor lavic.
8)Při volbě rostlin a dřevin vysazovaných na pozemky určené pro
zařízení a provozovny pro výchovu a vzdělávání, musí být zohledněna
ochrana zdraví dětí a žáků a jejich rozumové schopnosti. Nově
vysazované dřeviny nesmí snižovat požadované parametry denního
osvětlení ve vnitřních prostorách okolních budov. Vzdálenost sázené
dřeviny od obvodové zdi budov by měla být stejná, jako je její
předpokládaná maximální výška. Vysazené rostliny, travnaté plochy a
dřeviny musí být řádně udržovány. Pro venkovní hrací plochy musí být
zabezpečen přívod vody ke kropení a čištění v kvalitě závlahové vody
I. třídy jakosti odpovídající normovým hodnotám.
XII. Nebezpečné chemické látky
1.
Jedovaté látky nejsou ve škole používány, všechny látky tohoto
charakteru byly ze skladu chemických látek vyřazeny. Nebezpečné látky
jsou skladovány v uzamykatelných místnostech, do kterých nemají žáci
školy přístup. Skladování a evidence látek v kabinetu chemie podléhá
zvláštnímu režimu. Vyučující chemie absolvovala příslušná školení a je
odborně způsobilá k práci s těmito látkami.
2.
Nebezpečné a toxické látky a odpady, které vznikají při činnosti
školy, jsou likvidovány předepsaným způsobem a je vedena evidence.
3.
Uživatelé venkovních hracích ploch určených pro hry a sport, tj.
zejména vyučující tělesné výchovy, vyučující přípravné třídy,
vyučujících tříd I. stupně, vychovatelky školní družiny a školního
klubu kontrolují čistotu těchto ploch, případné znečištění nebo výskyt
injekčních stříkaček či jehel hlásí školníkovi, který zajistí
odstranění závad.
4.
Rostliny a dřeviny vysazené v areálu školy odpovídají projektu školy,
nejsou zde jedovaté rostliny, ani alergizující dřeviny. Pokos trávy
provádí částečně údržbář, částečně dodavatelská firma. Pokos je
prováděn v intervalech, které zamezují výskytu kvetoucích trav. Ve
škole je občas v týdenním plánu školy zveřejňována informace o výskytu
pylů a alergenů.
XIII. Psychohygienická opatření
Ochrana žáka před přetěžováním a stresovými situacemi
1)
Třídní učitelé se seznámí se zdravotním stavem všech žáků a informují
o něm ostatní vyučující, především učitele tělesné výchovy (v
odpovídajícím rozsahu).
2)
Při výchovně vzdělávacím procesu volí učitelé vhodné, věku přiměřené
postupy, posilující kladnou motivaci.
3)
Při prověřování a hodnocení přihlížejí vyučující k možnostem žáka
připravit se k výkonu (zdravotní stav, problémy v rodině, delší
nepřítomnost atd.).
4)
Objektivně seznamují rodiče se schopnostmi žáka a čelí tlakům na
neúměrné nároky na dítě. Snaží se usměrňovat rodiče i při volbě
povolání.
5)
Učitelé dodržují délku hodin i přestávek, členění hodin na zátěžové a
klidové části.
Výchova ke zdraví
6)
Vyučující dbají na průběžné větrání učeben v průběhu vyučování.
Zároveň kontrolují přiměřené oblečení žáků (málo nebo hodně oblečen).
7)
Žáky s příznaky infekčních onemocnění učitelé a vychovatelky
neprodleně izolují a předají osobně zákonným zástupců žáka
v prostorách školy.
8)
V období zvýšeného počtu infekcí nebudou sjednávány akce, při kterých
se shromažďují žáci z více tříd či škol.
9)
Žákům se zdravotním postižením třídní učitelé umožní, na doporučení
lékaře, užívat
dvojí učebnice.
10)
Třídní učitelé povedou žáky k pravidelnému a dostatečnému pitnému
režimu.
Výchova k pohybu
11)
Třídní učitelé informují rodiče o významu dodržování režimu dne (pohyb
na čerstvém vzduchu, dostatečný spánek, zdravá výživa, volnočasové
aktivity, pitný režim).
12)
Mimořádnou pozornost věnují učitelé nejen tělesné výchovy posilování
kladného vztahu k pohybu a zvyšování tělesné zdatnosti a odolnosti.
13)
Činnost ŠD budou vychovatelky směřovat do přírody, pokud to počasí
dovolí.
14) Ve
spolupráci s rodiči usměrňují učitelé děti k výběru mimoškolní
činnosti s tělovýchovným zaměřením. Zájem ze strany žáků je přiměřený
jejich věku a zálibám.
XIV. Závěrečná ustanovení
Jeden výtisk provozního řádu je trvale uložen ve sborovně, na místě
trvale přístupném všem zaměstnancům školy, dále předán všem vedoucím
zaměstnancům (tj. zástupce ředitele školy, vedoucí vychovatelka ŠD a
ŠK, školnice, vedoucí školní jídelny).
Provozní řád byl projednán na pedagogické radě dne 30. 8. 2013.
Seznámení s provozním řádem tvoří součást vstupního a periodického
školení zaměstnanců školy.
Kontrola provádění jednotlivých ustanovení je součástí každoroční
veřejné prověrky BOZP.
1.
Směrnice nabývá účinnosti dnem 1. 9. 2013, včetně aktuálního doplnění.
V Lounech, srpen 2013
Mgr. Věra Benešová
ředitelka školy
Přílohy - související předpisy (příloha č. 1, 2, 3, 4).
Příloha č. 1 k vyhlášce č. 410/2005 Sb., v aktuálním znění
Požadavky na hygienická zařízení a šatny
1. Počet hygienických zařízení ve školách a školských zařízeních se
stanoví takto:
a) v předsíňkách záchodů 1 umyvadlo na 20 žáků,
b) 1 záchod na 20 dívek,
c) 1 pisoár na 20 chlapců,
d) 1 záchod na 80 chlapců,
e) 1 hygienická kabina na 80 dívek.
2. Počet hygienických zařízení ve školách uskutečňujících vzdělávání
dětí, žáků a studentů se speciálními vzdělávacími potřebami, a to pro
těžké či hluboké postižení, se stanoví takto:
a) v předsíňkách záchodů 1 umyvadlo na prvních 10 žáků a každých
dalších 20 žáků,
b) 1 záchod na prvních 10 dívek a každých dalších 20 dívek,
c) 1 pisoár na prvních 10 chlapců a každých dalších 20 chlapců,
d) 1 záchod na prvních 20 chlapců a každých dalších 80 chlapců,
e) 1 hygienická kabina na 60 dívek starších 12 let,
f) 1 sprcha (pohotovostní).
3. Počty hygienických zařízení v provozovnách pro výchovu a
vzdělávání, vyjma provozoven živnosti péče o dítě do 3 let věku
v denním režimu:
a) v předsíňkách záchodů 1 umyvadlo na 20 žáků,
b) 1 záchod na 20 dívek,
c) 1 pisoár na 20 chlapců,
d) 1 záchod na 80 chlapců,
e) 1 hygienická kabina na 80 dívek.
4. Počty hygienických zařízení v provozovnách živnosti péče o dítě do
3 let věku v denním režimu se stanoví takto: záchody a umývárny u
těchto zařízení se nedělí podle pohlaví a na 5 dětí musí připadat 1
dětská mísa a 1 umyvadlo. Počet dětských mis lze z jedné třetiny
nahradit dětskými nočníky. Umývárna se dále vybavuje podle věku dětí
dětskou vaničkou se sprchou a sprchovým boxem a přívodem tekoucí pitné
studené a teplé vody. Umyvadla se osazují tak, aby výška horní hrany
nepřekročila 43 cm nad podlahou. Umyvadla a sprcha musí být opatřena
pouze jedním výtokem vody napojeným na centrální mísící baterii
umístěnou mimo dosah dětí. Umývárna se dále vybavuje přebalovacím
stolem a krytým nášlapným odpadkovým košem.
5. Počty hygienických zařízení v zařízeních pro výchovu a vzdělávání a
v provozovnách pro výchovu a vzdělávání pro děti předškolního věku se
stanoví takto: pro 5 dětí musí být zřízena jedna dětská mísa a
umyvadlo. Maximálně místo 2 WC mís lze instalovat dětské pisoáry,
které se umísťují zpravidla ve výši 40 cm. Umyvadla se umisťují
zpravidla ve výši 50 cm, výtokový ventil ve výši 60 cm nad podlahou.
Umyvadla musí být napojena na společnou mísící baterii, osazenou mimo
dosah dětí. Každé umyvadlo se opatří pouze 1 výtokovým ventilem.
Umývárna se vybavuje 1 až 2 sprchami řešenými tak, aby děti mohly
vstupovat do sprch bez cizí pomoci.
6. V ubytovacím zařízení se hygienická zařízení zřizují bud' jako,
součást ubytovací jednotky, přičemž se zřizuje pro 2 třílůžkové pokoje
1 záchod, 1 sprcha, 2 umyvadla, nebo jako centrální hygienické
zařízení v rozsahu 1 sprcha pro 6 ubytovaných, 1 záchod pro 6 dívek, 1
záchod pro 6 chlapců, 1 umyvadlo pro 4 ubytované a 1 hygienická kabina
pro 40 dívek.
7. V zařízeních pro výchovu a vzdělávání a v provozovnách pro výchovu
a vzdělávání musí být aspoň v jednom podlaží odvětraná úklidová komora
s omyvatelnými stěnami, vybavena výlevkou s přívodem tekoucí pitné
studené a teplé vody včetně odtoku vody a na každém dalším podlaží
prostor s výlevkou a přívodem tekoucí pitné studené a teplé vody
včetně odtoku vody a odvětraným prostorem pro ukládání úklidových
prostředků a pomůcek.
8. Všechna hygienická zařízení v zařízeních pro výchovu a vzdělávání a
provozovnách pro výchovu a vzdělávání musí být vybavena umyvadly a
tekoucí pitnou studenou a teplou vodou.
Vybavena musí být mýdlem v dávkovači a musí být zajištěna možnost
osušení rukou ručníky na jedno použití nebo vysoušečem rukou.
V zařízeních pro výchovu a vzdělávání a provozovnách pro výchovu a
vzdělávání pro děti předškolního věku, pokud není řešeno osoušení
ručníky na jedno použití, má každé dítě vlastní ručník umístěný tak,
aby se vzájemně ručníky nedotýkaly. Ve všech hygienických zařízeních
musí být vždy k dispozici toaletní papír, na WC dívek musí být krytý
nášlapný odpadkový koš. Stěny a podlahy každého hygienického zařízení
musí být omyvatelné a čistitelné do výše nejméně 1,5 m a snadno
dezinfikovatelné. Pokud jsou součástí hygienického zařízení sprchy,
musí být zajištěn přívod tekoucí pitné studené a teplé vody.
Příloha č. 2 k vyhlášce č. 410/2005 Sb., v aktuálním znění
Zásady pro práci žáků vsedě a ergonometrické parametry školního
nábytku
-
Funkční rozměry nábytku pro dodržení fyziologického sedu a správné
postavení páteře a pánve:
a)
Výška sedadla je rovna délce bérce, zvětšené o výšku nízkého podpatku
(1 – 2 cm), tj. chodidla jsou při zadním sezení celou plochou v pevném
kontaktu s podlahou tak, aby bylo možno se o ně pevně opřít.
b)
Efektivní hloubka sedadla podepírá nejméně 2/3 délky stehna. Přední
hrana sedadla nesmí zasahovat do podkolenní jamky a musí být zaoblená.
c)
Opěradlo slouží především jako opora beder, nikoli hrudní páteře. Pro
volný pohyb horních končetin nemá sahat výš, než k dolnímu úhlu
lopatek.
d)
Výška pracovní plochy stolu je umísťována ve výšce loktů volně
spuštěných paží sedícího žáka.
e)
Vhodný je snadno nastavitelný náklon desky stolu. Stupeň nastavení pro
psaní je 10 – 16 stupňů, pro čtení až 35 stupňů.
-
Židle a stoly v kontaktu s podlahou musí být stabilní. Pro dynamický
sed je vhodný kyv sedáku v předozadní rovině od – 5 do + 5 stupňů.
-
Nejméně namáhavý sed, jak pro svalovou aktivitu, tak pro tlak na
meziobratlové ploténky, je v mírném záklonu s podepřenou páteří
(relaxační sed).
-
Z důvodu snižování statického přetěžování svalových skupin
pohybového aparátu je důležité funkční střídání poloh. Vhodné je
krátkodobé zařazování alternativních poloh mimo lavici (například
klek, leh) a používání pomůcek pro dynamický sed (například balanční
míče, overball, balanční podložky).
Příloha č. 3 k vyhlášce č. 410/2005 Sb., v aktuálním znění
Požadavky na větrání a parametry mikroklimatických podmínek
Tabulka č: Množství přiváděného čerstvého vzduchu v učebnách,
tělocvičnách, šatnách a hygienických zařízeních, v zařízeních pro
výchovu a vzdělávání a provozovnách pro výchovu a vzdělávání:
Typ prostoru |
Výměna vzduchu m3.hod-1
|
Učebny |
20 - 30 na 1 žáka |
Tělocvičny |
20 – 90 na 1 žáka* |
Šatny |
20 na 1 žáka |
Umývárny |
30 na 1 umyvadlo |
Sprchy |
150 - 200 na 1 sprchu |
Záchody |
50 na kabinu
25 na pisoár |
* s ohledem na konkrétní využití (dle druhu prováděného cvičení) a
kapacitu tělocvičny
Celoročně přípustné parametry mikroklimatických podmínek:
Tabulka č. 2: Průměrné hodnoty výsledných teplot, rychlost proudění a
relativní vlhkosti vzduchu:
Typ prostoru |
Výsledná teplota |
Rychlost proudění |
Relativní vlhkost |
|
tg min (°C) |
tg opt (°C) |
tg max (°C) |
va (m.s-1) |
rh (%) |
Učebny, pracovny, místnosti k dlouhodobému pobytu |
20 |
22
±2 |
28 |
0,1 – 0,2 |
30 – 65 |
Tělocvičny |
18 |
20
±2 |
28 |
0,1 – 0,2 |
30 – 65 |
Šatny |
20 |
22
±2 |
28 |
0,1 – 0,2 |
30 – 65 |
Sprchy |
24 |
- |
- |
- |
- |
Záchody |
18 |
- |
- |
0,1 – 0,2 |
30 – 65 |
Chodby |
18 |
- |
- |
0,1 – 0,2 |
30 – 65 |
Rozdíl výsledné teploty v úrovni hlavy a kotníků nesmí být větší než 3°C.
Tam, kde je rozdíl mezi výslednou teplotou kulového teploměru tg
a teplotou vzduchu ta menší než 1°C, lze jako výslednou
hodnotu teploty použít hodnotu ta (°C) naměřenou suchým
teploměrem.
Orientační kontrolu teploty vzduchu v prostorách s trvalým pobytem lze
zabezpečit pomocí nástěnných teploměrů. Teploměry se nesmí umísťovat
na stěny s okny a stěny vystavené přímému dopadu slunečního záření.
Příloha č. 4 – provozní a prostorové podmínky školy
Adresa:
Základní škola Louny, Školní 2426, 440 01 Louny
Od 1. 10. 2009 – Základní škola Louny, Školní 2426, příspěvková
organizace
IČO:
49 12 38 58
Ředitel:
Mgr. Věra Benešová (e mail: reditel@8zs.ln.cz)
Zástupce:
Mgr. Alena Zákutná (e mail:
zastupce@8zs.ln.cz)
Druhy a typy škol a školských zařízení, jejichž činnost příspěvková
organizace vykonává.
Základní škola
- uskutečňuje základní vzdělávání v souladu s cíli základního
vzdělávání uvedenými v § 44 podle vzdělávacích programů uvedených v §
3, § 4 a § 5 zákona
č. 561/2004 Sb., o předškolním, základním, středních, vyšším odborném
a jiném vzdělávání (dále jen školský zákon), ve znění aktuálního
znění.
Školní družina a školní klub –
školská zařízení pro zájmové vzdělávání uskutečňují zájmové vzdělávání
podle § 111 a podle vzdělávacích programů uvedených v § 5 školského
zákona.
Školní jídelna –
poskytuje školské služby podle § 119 školského zákona. Školní jídelna
zajišťuje vedle stravování dětí a žáků také stravování zaměstnanců
příspěvkové organizace.
Zájmové činnosti školy, kroužky, sportovní vyžití:
škola poskytuje podle platné legislativy (školský zákona a prováděcí
vyhlášky) základní vzdělání, zabezpečuje rozumovou výchovu ve smyslu
vědeckého poznání a v souladu se zásadami vlastenectví, humanismu a
demokracie a poskytuje mravní, estetickou, pracovní, zdravotní,
tělesnou a ekologickou výchovu žáků.
Dále poskytuje a zajišťuje rozvoj zájmových činností v souladu
s výchovou a vzděláním. Sportovní vyžití je také organizováno
v souladu s výchovně vzdělávacím procesem ve škole a v souladu
s volnočasovými aktivitami žáků (viz bod podmínky pohybové výchovy).
Pro nový školní rok škola v plné míře využívá nové víceúčelové hřiště
ve škole.
Využívání školní budovy a pozemku pro jiné aktivity:
školní budova (celkem 4 pavilony) se využívá pouze pro potřeby výchovy
a vzdělávání (výuka žáků, stravování, volný čas, sportovní vyžití) a
pouze v omezené míře doplňková činnost dle zřizovací listiny.
Okruhy doplňkové činnosti
– vymezuje zřizovací listina Základní školy Louny, Školní 2426, kdy
podle § 27 odst. 2 písm. g) zákona č. 250/2000 Sb., o rozpočtových
pravidlech územních rozpočtů v platném znění je organizace oprávněna
k doplňkové činnosti, která je vymezená takto:
1. pronájem nemovitostí, bytů a nebytových prostor,
2. pronájem strojů a zařízení,
3. hostinská činnost,
4. reklamní činnost a marketing,
5. provozování produkcí zábavy a provozování zařízení sloužících
zábavě,
6. pořádání odborných kurzů, školení a jiných vzdělávacích akcí,
včetně lektorské činnosti.
Dodatkem č. 1 došlo ke změně zřizovací listiny vydané a schválené
usnesením zastupitelstva č. 8/2006 ze dne 13. 2. 2006, kterou byla
měněna zřizovací listina vydaná a schválená městským zastupitelstvem
dne 16. 12. 1993 usnesením č. 97/93, včetně dosud vydaných změn a
dodatků. Tímto dodatkem č. 1 se doplnila zřizovací listina v odstavci
VIII. Okruhy doplňkové činnosti
7. Provozování tělovýchovných a sportovních zařízení a zařízení
sloužících regeneraci a rekondici.
Provoz školy
(školní družina, škola, školní klub) od 6. 00 hodin do 17. 00 hodin
Dojíždění žáků: ve škole jsou vzdělávání dojíždějící žáci přibližně
v počtu 109 žáků z okolních vesnic i městysů (přibližně 35% žáků
dojíždí).
Druh dopravy:
autobus, vlak, kolo, často rodiče dopravují děti osobními auty.
Čas prvního příjezdu žáků:
žáci většinou přijíždějí okolo 7. 15 hodin (s ranním příjezdem nejsou
problémy), v případě potřeby v provozu školní klub na škole.
Čas posledního odjezdu žáků:
okolo 16. 30 hodin. Vedení školy jednalo společně s třídními učiteli a
se zákonnými zástupci žáků a na základě odůvodněných žádostí jsou žáci
do vzdálenějších míst bydliště o domluvenou dobu dříve uvolňováni
z výuky (hlavně v zimních měsících). Jinak ve škole pracuje školní
klub a hlavně tito žáci mohou využívat jeho služby např. v době čekání
na spoje.
Školní družina
Využití:
školní družina (kapacita k 1. 9. 2013 zvýšena na 150 žáků) a dle
seznamu zapsaných žáků je v tomto školním roce na 90% pokryta kapacita
(žáci 1. až 5. ročníků). Počet zapsaných žáků se většinou během roku
mění v závislosti na ročním období a na nabídce pracovních míst pro
rodiče.
Ranní družina:
provoz ranní družiny je zahajován každý den v 6. 00 hod. do 7. 35
hodin (do
7. 15 hodin je doba povoleného příchodu žáků do školní družiny) a
počet těchto žáků se pohybuje okolo 30. První žák přichází okolo 6.05
hod.
Odpolední družina:
provoz školní družiny na škole je každý den do 17. 00 hodin.
Pobyt venku:
vychovatelky a žáci školní družiny se v některých měsících (podle
počasí) pohybují venku od 13. 30 do 15. 00 hodin. Jedná se o teplé
měsíce, kdy mohou pobývat žáci venku delší dobu za účelem aktivního
odpočinku. Venku hrají různé hry, odpočívají a využívají dostupný
zahradní nábytek. Škola potřebuje v této oblasti zmodernizovat
zahradní nábytek. Je plánováno podle dostupnosti finančních prostředků
školy.
Plán práce a činnosti dle zpracovaného ŠVP pro školní družinu.
Školní klub
Využití:
školní klub, počet žáků se pohybuje okolo 30 stálých členů, ostatní
žáci se objevují nahodile, spíše za určitou činností. Služeb školního
klubu využívají v hojné míře žáci 6. až 8. tříd školy.
Provozní doba
– pro tento školní rok je upravena v návaznosti na provoz ŠD
(PO až ČT od 11. 30 do 17. 00 hodin, PÁ od 14.00 hodin). Provozní dobu
je možné upravovat v návaznosti na požadavky žáků, na režim dne a na
potřeby školy (různé zájmové aktivity).
Plán práce a činnosti dle zpracovaného ŠVP pro školní klub.
Výuka
Začátek vyučování:
výuka je zahajovaná od 7. 55 hodin.
Ukončení vyučování:
výuka je ukončována v 15. 15 hodin nejpozději – PO, ÚT, ČT.
Vyučovací hodina:
délka 45 minut a způsob výuky tradiční (viz platná legislativa).
Frekvence střídání pracovních míst při výuce
I. stupeň
Na I. stupni je frekvence střídání míst při výuce daleko menší než na
II. stupni, protože žáky učí většinou jedna třídní učitelka a žáci
mají stanovený stálý zasedací pořádek.
Ke změně tříd dochází hlavně při výuce anglického jazyka, kdy se třídy
dělí na skupiny a jedna skupina přechází na výuku do kmenové třídy
(jazyková učebna). V současné době, kdy jsou v některých třídách
umístěné interaktivní tabule a dochází k ověřování digitálních
učebních materiálů, je frekvence střídání žáků v jiných třídách
častější (anglický jazyk, český jazyk, matematika, prvouka,
vlastivěda).
Vyučující I. stupně také vyučují hudební výchovu v odborné učebně a
každý týden přecházejí do odborné učebny. K přesunům také dochází při
výuce volitelných předmětů od 3. do 5. ročníku, kdy je 1x týdně třída
rozdělí na tři skupiny, vždy pod vedením jiné vyučující a přecházejí
do různých míst (kmenové učebny, odborné učebny), podle obsahu
předmětu (zábavná čeština, tvůrčí dílna, tvořivá čeština).
Žáci I. stupně také v rámci výuky využívají počítačovou učebnu,
cvičnou kuchyňku a multimediální učebnu, další odborné učebny
(nepravidelně).
II. stupeň
Na druhém stupni je již situace složitější a pracovní místa mění žáci
častěji. Na počátku roku stanoví třídní učitelé zasedací pořádek
(přehledná tabulka je vložená do třídnice). Vedení školy při přípravě
rozvrhu dbá na řádné využívání odborných učeben, a proto se žáci na
výuku některých předmětů musí střídat. Tak dochází ke změně nejen
tříd, ale i pracovních míst. Jedná se o hlavně o tyto předměty: český
jazyk, dějepis, zeměpis, fyzika, přírodopis, chemie, výtvarná a
hudební výchova, pracovní vyučování, informatika, tělesná výchova,
cizí jazyky a volitelné předměty.
Ještě v tomto školním roce bude střídání opravdu intenzivní, protože
škola je v rámci projektu OPVK zapojena do projektu EU peníze do škol
a PP intenzivně zpracovávají DUMy – digitální učební materiály,
které musí každý vyučující ověřovat na interaktivní tabuli nebo
v učebně s dataprojektorem. Vedení školy bude této problematice
věnovat zvýšenou pozornost.
Některé třídy situaci zneužívají a libovolně se na některé předměty a
pouze u některého vyučujícího přesazují a mění zasedací pořádek.
Vedení školy na tento problém již několikrát upozorňovalo během
pracovních porad a s některými třídními se tato oblast projednává i
během roku. Třídní učitelé jsou také upozorňováni na záměrné
střídání pracovních míst v lavicích
(v návaznosti na dopad světla, úhel pohledu žáka na tabuli, zdravotní
omezení, výška žáka a další okolnosti, které vyžadují změnu místa i
během školního roku).
Třídy jsou vybaveny i nastavitelnými lavicemi a židlemi.
Počet hodin v jednom sledu
V této oblasti postupuje vedení školy v souladu s platnou legislativou
(rozvrhy jednot. tříd):
Přípravná třída: denní pobyt od 8. 00 do 11. 35 hodin
I stupeň: 1. A, 2. A, 2. B, 3. A, 3. B, 4. A, 4. B, 5. A, 5. B.
Tuto otázku zcela jasně dokumentují rozvrhy jednotlivých tříd (viz
příloha č. 1 – rozvrhy tříd I. stupně ZŠ – školní rok 2013/2014).
II. stupeň: 6. A, 7. A, 7. A, 8. A, 9. A, 9. B.
Tuto otázku zcela jasně dokumentují rozvrhy jednotlivých tříd (viz
příloha č. 2 – rozvrhy tříd II. stupně ZŠ – školní rok 2013/2014).
V 1. 9. 2012 vstoupila v platnost novela vyhlášky č. 48/2005 Sb., o
základním vzdělávání a některých náležitostech plnění povinné školní
docházky (vyhláška č. 256/2012 Sb.).
Přestávky /zařazení v režimu a délka trvání:
Pro školní rok 2013/2014 zůstalo vše beze změny, protože organizačně
vyhovuje.
0.
hodina 700 - 745
1 hodina 755 - 840
(přestávka 10 minut)
2. hodina 850 - 935
(přestávka 20 minut)
3. hodina 955 - 10.40
(přestávka 10 minut)
4. hodina 10.50 - 11.35
(přestávka 10 minut)
5. hodina 11.45 - 12.30
(přestávka 10 minut)
6. hodina 12.40 - 13.25
(přestávka 10 minut)
7. hodina 13.35 14.20
(přestávka 10 minut)
8. hodina 14.30 15.15
(přestávka 10 minut)
9. hodina 15.15 - 16.00
Ve škole se vyučuje předmět Základy informatiky /ZI) v 5. ročníku (5.
A, 5. B), v 6. ročníku (6. A) je vyučován předmět Informatika (I)) v 1
hodinové dotaci v souladu s novým Školním vzdělávacím programem školy
pro základní vzdělávání (celé znění u ředitele školy, na www stránkách
školy, u vyučujících).
Výuka probíhá v počítačové učebně, pod vedením pedagogického
pracovníka školy.
5. ročník
Vyuč. den |
Hodina |
Třída |
Vyučující |
Třída |
Pátek
Úterý |
5. vyučovací /1 hodina
5. vyučovací/1 hodina |
5. A
5. B |
vyučující Helena
Přibylová |
Počítačová učebna |
6. ročník
Vyuč. den |
Hodina |
Třída |
Vyučující |
Třída |
Středa
|
4. vyučovací /1 hodina
|
6. A
|
Romana Černá
|
Počítačová učebna |
9. ročník – rozvrhy výuky (Základny administrativy – volitelný
předmět)
Vyuč. den |
Hodina |
Třída |
Vyučující |
Třída |
Čtvrtek |
7. vyučovací /1 hodina
|
9. A, 9. B
|
Ing. Černá
|
Počítačová učebna |
Režim pracovního a praktického vyučování
Zařazení v rozvrhu: na škole vyučujeme v rámci praktických činností na
I. stupni (v 1. a 5. r.) v 1 hod. dotaci týdně zaměřených na různé
okruhy činností např. práce s modelovací hmotou, práce s papírem a
kartonem, práce s textilem, práce montážní a demontážní, pěstitelské
práce.
Na II. stupni probíhají hodiny výuky pracovních činností od 6., 7, a
9. ročníku vždy po 1 hodině týdně v odborných učebnách, venku nebo i
na exkurzích a vycházkách.
I. stupeň – Praktické a pracovní činnosti
Třída |
Jméno vyučujícího |
Vyuč. den |
Třída |
Jméno vyučujícího |
Vyuč. den |
1. A |
M. Korfová |
2 hod./ČT |
4. A |
J. Zahradníčková |
5 hod./PO |
2. A |
L. Meruňková |
3 hod./ČT |
4. B |
J. Nipauerová |
4 hod./PÁ |
2. B |
L. Meruňková |
3 hod./ST |
5. A |
B. Beckertová |
4 hod./PO |
3. A |
M. Křížková |
5 hod./ÚT |
5. B |
J. Bitnerová |
3 hod./ČT |
3. B |
M. Rambousková |
5 hod./ST |
|
|
|
II. stupeň/6. ročník/6.A – rozvrh výuky
Práce s technickými materiály/příprava pokrmů - 1 hodinová dotace
týdně
Vyuč. Den |
Hodina |
Třída |
Vyučující |
Třída |
Pátek/sudý |
5. a 6. vyučovací hodina * |
6. A |
J. Rychtrová |
Kuchyňka |
Pátek/sudý |
5. a 6. vyučovací hodina * |
6. A |
P. Kotek |
Dílny |
II. stupeň/7.ročník /7. A – rozvrh výuky
Provoz a údržba domácnosti/pěstitelské - 1 hodinová dotaci týdně
Vyuč. Den |
Hodina |
Třída |
Vyučující |
Třída |
Úterý |
3. vyučovací hodina * |
7. A |
J. Rychtrová |
Třída, plenér |
Středa |
5. vyučovací hodina * |
7. B |
J. Jiroutková |
Třída, plenér |
Možnost očisty:
v dílně jsou žákům k dispozici umyvadla s tekoucí vodou, papírové
ručníky.
Používání OOPP:
vyučující nosí na výuku pracovní plášť a pracovní obuv, Žáci se na
výuku nepřevlékají. Žádné OOPP jim nejsou poskytovány. Záleží na
vyučujícím, jaká stanoví pro průběh výuky pravidla a požadavky na
žáky. Žáci byli na tuto skutečnost upozornění v rámci poučení na
počátku roku v oblasti bezpečnosti a ochrana zdraví žáků (viz školní
řád).
Stravování - Obecná ustanovení
Na základě ustanovení písmene a) odstavce 1 § 165 zákona č.
561/2004 Sb. o předškolním, základním, středním, vyšším odborném a
jiném vzdělávání (školský zákon), v platném znění a na základě
odstavce 2) §7 zákona č. 258/2000 Sb. o ochraně veřejného zdraví,
v platném znění vydávám jako statutární orgán školy tuto
směrnici. Směrnice je zpracována podle prováděcí vyhlášky č. 410/2005
Sb. o hygienických požadavcích na prostory a provoz zařízení a
provozoven pro výchovu a vzdělávání dětí a mladistvých, v aktuálním
znění vyhlášky č. 343/2009 (s účinností od 23. 10. 2009). Směrnice
je součástí organizačního řádu školy.
Ředitelka Základní školy Louny, Školní 2426, příspěvková organizace
stanovuje s účinností od 3. 1. 2013 stravné v této výši
Stravné:
Strávníci 3 – 6 let
16,- Kč
Strávníci 7 – 10 let
18, - Kč
Strávníci 11 – 14 let
20, - Kč
Strávníci 15 a více let
22, - Kč
Zaměstnanci školy
25, - Kč
Poznámka: do věkových skupin jsou strávníci zařazováni na dobu
školního roku, ve které dosahují věku podle výše uváděných bodů.
Doplňkové stravování: není provozováno.
Stravování:
Způsob zajištění oběda: vlastní školní jídelna v budově školy
(kapacita se neuvádí)
Doba výdeje: od 11. 35 hodin do 14. 00 hodin
od 11. 00 do 11. 35 hodin a od 13. 30 do 14.
00 hodin (výdej do jídlonosičů)
Ve školní jídelně se od školního roku 2006/2007 nabízí výběr ze dvou
jídel. Od školního roku 2008/2009 je ve školní jídelně nainstalován
čipový systém (čipy).
Pro každá týden je sestavován a zveřejňován jídelní lístek, nově je
zveřejňován na www stránkách školy, na hlavní nástěnce školy, ve
školní jídelně. Od října bude nainstalován objednávkový systém
z domova (pokud se škola domluví s odpovídající formou).
Režim školních svačin:
způsob zajištění a podávání svačin: na škole funguje program „školní
mléko“, které se prodává ve školní jídelně (u okénka) v době velké
přestávky s možností konzumace přímo ve školní jídelně (zajištěn
dohled dospělé osoby). Žáci mají v té době do školní jídelny volný
vstup. Pro žáky hlavně I. stupně je umožněn nákup školního mléka i
před zahájením vyučování (7. 35 až 7. 50 hodin).
V prostorách školy jsou také nainstalovány dva automaty na pití a
potraviny (ceny se pohybují v rozmezí od 10 do 25,- Kč) a 3x denně je
automat řádně doplňován (obložené pečivo, chleby, pitíčka, oplatky a
další potraviny).
Doba vymezená pro konzumaci oběda žáky: podle ukončené výuky (v
jídelně vždy zajištěn dohled ze strany pedagogických pracovníků
školy), vstup do jídelny ve školní obuvi, hlavní oděvy a tašky si
nechávají žáci v šatnách, které po tuto dobu hlídají šatnáři a také
dohled PP.
Žáci ze školní družiny docházejí na oběd v doprovodu vychovatelek
školní družiny.
Projekt - OVOCE DO ŠKOL
– je vymezený nařízením Rady (ES), kdy úkolem projektu je především
přispět k trvalému zvýšení spotřeby OVOZE, vytvořit zdravé stravovací
návyky ve výživě dětí, bojovat proti epidemii dětské obezity a zvrátit
klesající spotřebu ovoce a zeleniny.
Projekt se vztahuje na žáky 1. až 5. ročníků základních škol, které se
do projektu přihlásili na základě uzavřené smlouvy. Základní škola
Louny, Školní 2426, příspěvková organizace se do tohoto projektu
přihlásila již v samém počátku (1. únor 2010).
Projekt – ŠKOLNÍ MLÉKO
– škola je zapojena i do projektu školní mléko pro žáky základních
škol a je žáky plněn využívána.
Pitný režim:
Zajištění pitného režimu jednak školní jídelnou (v rámci sestaveného
školního jídelníčku), jednak z vlastních zásob žáků (převážně na I.
stupni) a také pomocí automatů (2 umístěné na hlavní chodbě ve škole).
Druh nápojů:
mléko, čaj, ovocné nápoje, džusy, vitamínové nápoje atd.
Frekvence podávání a způsob:
viz předcházející body
Manipulace s nápoji: viz přecházející body.
Podmínky pohybové výchovy
Počet a kapacita tělocvičen:
ve škole je k dispozici jedna velká, prostorná tělocvična.
Prostory pro cvičení:
tělocvična ve škole – školní pavilon (MVD)
Vybavení tělocvičny: standart (běžné vybavení školní tělocvičny)
Řád školní tělocvičny (vyvěšen na viditelném místě).
Hygienické zařízení:
WC – muži, ženy, šatny – muži, WC – pro zaměstnance školy, ženy-šatny,
muži – šatny, sprch – společné (muži, ženy, dívky, hoši).
K vybavení tělocvičny dále patří kabinet pedagogických pracovníků,
nářaďovna, sklad nářadí a pomůcek, které se stále doplňují.
Počet a kapacita hřišť:
nově zbudované víceúčelové hřiště, možnost rozdělení na velké a malé
hříště (hříště na fotbal, házenou, tenis, basketbal, vybíjenou a další
míčové hry), dále běžecká dráha, prostor pro skok daleký, vrh koulí.
Součástí areálu je i venkovní učebna, pouze pro potřeby školy. Nově
zrekonstruované hřiště je školu plně využíváno od školního roku
2013/2014, slavnostní předání proběhlo v červnu 2013.
Režim, počet hodin a zařazování výukových hodin tělesné výchova do
rozvrhu
Učební plán (hodiny tělesné výchova a další sportovních aktivit je pro
1. až 9. ročník realizován podle Školního vzdělávacího programu od 1.
9. 2013. Počet hodin povinné tělesné výchovy – 2 hodiny, doplněný
nabídkami na volitelné předměty a nepovinné předměty pro žáky I. a II.
stupně.
Rozvrhy hodin výuky tělesné výchovy na I. stupni
Třída |
Vyučující |
Vyučovací den |
Vyučovací den |
1. A |
M. Korfová |
2 hod. /PO (tělocvična) |
1 hod. /ČT (tělocvična) |
2. A |
L. Meruňková |
3 hod. /PO (tělocvična) |
2 hod. /ST (tělocvična) |
2. B |
L. Součková |
2 hod. /ÚT (tělocvična) |
2 hod. / ČT (tělocvična) |
3. A |
M. Křížková |
1. hod. /PO (tělocvična) |
3. hod. /ST (tělocvična) |
3. B |
M. Rambousková |
3. hod. /ÚT (tělocvična) |
1. hod. /PÁ (tělocvična) |
4. A |
J. Zahradníčková |
1. hod./ ST (tělocvična) |
2. hod./ PÁ (tělocvična) |
4. B |
J. Nipauerová |
1. hod./ ÚT (tělocvična) |
5 hod./ ČT (tělocvična |
5. A |
B. Beckertová
J. Bitnerová |
6. hod./ ČT (tělocvična) |
7. hod./ ČT (tělocvična) |
5. B |
Rozvrh hodin výuky tělesné výchova na II. stupni + VP – sportovní hry
Vyuč. den |
Hodina |
Třída |
Vyučující |
Místo výuky |
Pondělí |
4. vyučovací/1 hodina
5. vyučovací/1 hodina
6. vyučovací /1 hodina
7. vyučovací/1 hodina
8. vyučovací/1 hodina |
VP – SH 7. r.
TV - 6.A/hoši
TV - 6.A/hoši
TV – 7.A, 7. B /hoši
TV – 7.A, 7. B/hoši |
P. Kotek
E. Hnátková
E. Hnátková
E. Hnátková
E. Hnátková |
tělocvična
tělocvična
tělocvična
tělocvična
tělocvična |
Úterý |
4. vyučovací/1 hodina
5. vyučovací/1 hodina
7. vyučovací/ 1 hodina
8. vyučovací/1 hodina |
TV - 8. A/hoši
TV – 8. A/hoši
TV – 7.A, 7. B /dívky
TV – 7.A, 7. B /dívky |
E. Hnátková
E. Hnátková
E. Hnátková
E. Hnátková |
Tělocvična
tělocvična
tělocvična
tělocvična |
Středa |
3. vyučovací/1 hodina
5. vyučovací/1 hodina
6. vyučovací/1 hodina
8. vyučovací/1 hodina |
VP – SH 8. r.
TV – 9.A/hoši
TV - 9. A/hoši
TV – 9.A/dívky
TV – 9. A/dívky
TV – SH 9.r. |
P. Kotek
P. Kotek
P. Kotek
E. Hnátková
E. Hnátková
P. Kotek |
tělocvična
tělocvična
tělocvična
tělocvična
tělocvična
tělocvična |
Čtvrtek |
3. vyučovací/1 hodina
4. vyučovací/1 hodina |
TV – 6.A/dívky
TV – 6.A/dívky |
E. Hnátková
E. Hnátková |
tělocvična
tělocvična |
Pátek |
3. vyučovací/1hodina
4. vyučovací/1 hodina |
TV – 8.A/dívky
TV – 8.A/dívky |
E. Hnátková
E. Hnátková |
Tělocvična
tělocvična |
Oblast tělesné výchovy plní i děti z přípravné třídy podle svého
týdenního rozvrhu.
V 1 až 5. ročnících základní školy vyučuje TV třídní učitelka a výuka
probíhá v tělocvičně školy, na školním hřišti, občas v terénu (např.
sportovní areál na 4. ZŠ Louny, plavecká hala, zimní stadion, okolí
školy).
Od 6. ročníků výuku zajišťují odborně způsobilí pedagogičtí pracovníci
pro tělesnou výchovu. Třídy se dělí na skupiny (hoši – dívky).
Nepovinné předměty – oblast tělesné výchovy a sportu
Vyuč. den |
Hodina |
Třída |
Vyučující |
Místo výuky |
Úterý |
6. vyučovací hodina |
NP - pohybové hry
(pro dívky od 1. do 3. ročníku) |
J. Bitnerová |
tělocvična školy |
Středa |
7.vyučovací/1 hodina
|
NP – sportovní hry
(4. a 5. ročníky) |
B.Beckertová |
tělocvična |
Pátek |
5. vyučovací/1 hodina
6. vyučovací/1 hodina |
NP – SH – hoši
(2. ročník)
NP – SH – hoši
(3. ročník) |
B.Beckertová
B.Beckertová |
tělocvična
tělocvična
|
Výuka plavání
Výuka plavání pro žáky 3. a 4. ročníků je součásti nabídky ŠVP ZV
školy.
Na II. stupni se vyučující zúčastňují plavání v plavecké hale v rámci
výuky tělesné výchovy a jedná se o určité vyčleněné hodiny.
Jiné tělesné aktivity: bruslení, lyžařský výcvik pro žáky 5. až 7.
tříd, ozdravný pobyt pro žáky II. (sportovně pohybové aktivity,
zařazování nepovinných předmětů v rámci tělesné výchovy pro žáky I. a
II. stupně).
Tělovýchovné chvilky:
jsou většinou zařazovány v rámci výuky, hlavně na I. stupni.
Využití přestávek k neřízené pohybové aktivitě:
většinou žádné.
Zařazení prvků otužování:
nejsou zařazovány.
Další přílohy:
Rozvrhy hodin tříd na I. stupni školní rok 2013/2014.
Rozvrhy hodin tříd na II. stupni školní rok 2013/2014.
Vnitřní řád školní jídelny (aktualizace od 1. 1. 2012).
Místní řád skladu ŠJ.
Školní řád Základní školy Louny, Školní 2426 p. o. a jeho (aktualizace
od 1. 9. 2012).
Vnitřní řád školní družiny (aktualizace k 1. 9. 2011).
Vnitřní řád školního klubu.
Louny, srpen
2013
Mgr. Věra Benešová
ředitelka školy
|