Projektový den - Stavebnice a Nobelovy ceny 10. 12. 2014

 

Projektový den 10. 12. 2014

Tentokrát zde zveřejňujeme více hodnocení a na závěr pak novinka od žáků 9.A v podobě videoprezentací vytvořených na tabletech v rámci projektu "Škola dotykem"

Projektové vyučování se stále častěji stává jednou z alternativ vedení žáků při jejich učení. Žáci v něm řeší komplexně úkoly přesahující do několika vyučovacích předmětů. Objevují, jak věci spolu souvisejí a jaké cesty vedou k odpovědím na otázky. Žáci sami vyhledávají informace, zkoumají je a experimentují s nimi. Charakteristickým znakem projektů je práce v týmech, spolupráce dětí nad problémy a vzájemná pomoc a tolerance uvnitř kolektivu.  Projekty poskytují dostatek prostoru k praktickému řešení úkolů. Tento způsob organizace výuky podporuje individualitu žáků a jejich vlastní pohled na získávání vědomostí.

Na naší škole se další projektový den uskutečnil 10. 12. 2014. Jednalo se o střednědobý projekt s přesahem do více předmětů. Na I. stupni bylo vybráno téma Stavebnice. Děti tvořily z několika druhů stavebnic, z kartonů, barevných papírů, zápalek a dokonce i z bonbónů. Sestavovali domy i celá města, technické konstrukce i motivy zvířat, nebo rostlin. Rozsah projektu byl omezen pouze časově na 4 vyučovací hodiny. Děti skládaly, stříhaly, lepily, tvarovaly s velikým zájmem. Každá třída se stala malou továrnou, řemeslnickou dílnou, nebo ateliérem. Vzniklo mnoho jedinečných staveb i výrobků.

Na II. stupni žáci zpracovávali téma Nobelova cena. Příprava na projektový den se rozběhla již několik týdnů předem. Téma si získalo brzy přízeň dětí. Malé žákovské týmy začaly shromažďovat potřebné informace a materiály. Většina projektů vznikala jako prezentace na interaktivních tabulích. Žáci si sami rozdělili úkoly a při společných setkáních jim dávali konečnou podobu. Výsledné prezentace, jejich kladné hodnocení, pak byly jejich odměnou. Při práci na projektu si děti uvědomily, že lidské poznání je vždy vykoupeno vytrvalostí a velkým úsilím.  Dnes již vědí, že tyto vlastnosti jsou cenné pro každého člověka a mají zásadní význam i pro školáky.

Fotogalerie:

I. stupeň - Stavebnice

II. stupeň - Nobelovy ceny

 

Projektový den na Základní škole Louny, Školní 2426 se stal velikou tvůrčí dílnou a ukázkou žákovských dovedností.

Louny, 10. 12. 2014                                       PaedDr. Pavel Kotek, pedagogický pracovník

 

Dne 10. prosince 2014 se na naší škole konal „Den otevřených dveří“, a současně byl na tento den vyhlášen ředitelkou školy projektový den s názvem „STAVEBNICE“. Z druháčků se stali stavitelé nejen v praktických činnostech. Všichni přinesli stavebnice všeho druhu a podle plánků se dali do práce. Pod šikovnýma rukama vznikaly domečky, pokojíky, letadla, motorky, auta, hrady. Tentokrát je nevyrušil ani zvonek, který je zval na přestávku. Každý chtěl svoji stavbu dokončit a ukázat ji ostatním. Žáci pracovali se zájmem. Ve skupinách si vzájemně pomáhali. Projektový den se velmi líbil a děti žádají opakování.

 Fotogalerie:

V Lounech, Mgr. Milana Korfová, třídní učitelka 2. A

 

Projektový den na Základní škole Louny, Školní 2426 STAVEBNICE - POSTAV DŮM PRO SVÉHO KAMARÁDA  bylo netradiční zpestření předvánočního shonu, které i děti ze  3. B velmi rády uvítaly a moc se jim tento den líbil. Zprvu se pořádně zapotily u řešení zapeklité slovní úlohy, ale nakonec jsme ji společně vyřešili. Stavby, které vytvářely ze svých stavebnic, byly moc hezké, některé opravdu detailně propracované. Moc se mi líbila vzájemná spolupráce mezi dětmi, které buď pracovaly samostatně, nebo ve skupinkách. Musím je pochválit za donesené pomůcky a chování během celého projektového dne.

 Fotogalerie:

Zpracovala: Mgr. Veronika Nipauerová, třídní učitelka 3. B

Deváťáci na prvním stupni

V rámci projektového dne  „Co umím postavit pro sebe a svého kamaráda“ se „zatoulali“ žáci devátého ročníku mezi děti na prvním stupni. Je možné, že by skoro po devíti letech nenašli svou třídu? To se jim stát nemůže, protože svojí „tabletku“ najdou i poslepu. Ale právě s tablety jejich toulání po škole souviselo. V rámci projektu „Škola dotykem“, do kterého jsou deváťáci zapojeni, se rozhodli udělat radost mladším spolužákům a jejich stavitelskou činnost čile dokumentovali. Výsledkem jejich práce je zpracování fotografií a vytvoření krátkého videa.

Všichni se svého úkolu zhostili s nadšením a výsledky jejich práce můžete nyní posoudit.

Helena Přibylová

Videoprezentace žáků 9.A a na závěr také 8.B

ve formátu avi. Spustíte kliknutím na odkazy níže.

prezentace 1.A

prezentace 1.B

prezentace 2.A

prezentace 3.A

prezentace 3.B

prezentace 4.A

prezentace 4.B

prezentace 5.A

prezentace 5.B

prezentace angličtina I. stupeň

prezentace 8.B - vytvořená žáky 8.B mimo projekt "Škola dotykem"

 

Louny 12. 12. 2014                                                                                                                            vedení školy

 

 

 

zpět na aktuality