|
Projekt - Jak se narodil semafor - říjen 2016 |
![]() |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Třída I. C Pomocí knížky si žáci osvojili poznatky a dovednosti v oblasti pravidel silničního provozu, prohlíželi si obrázky, kde stisknutím tlačítka zvukového modulu s určitým symbolem se dověděli a ověřili, jak se správně chovat na ulici a na silnici. Zpívali veselou písničku o pravidlech silničního provozu. Povídali si o tom, kde semafor můžeme vidět, kdo může semafor nahradit.
Hráli pohybovou hru na semafor (hráči
se rozdělili do několika skupin (minimálně po 4 hráčích),vytyčila se trasa.
Na začátek se postavili hráči a na konec jsme položili kartičky s barvami,
které jsou na semaforu. Asi 4 kartičky od každé barvy na skupinu. fotogalerie:
Na závěr jsme si zhodnotili projekt. Zapsala: Pištorová Zuzana
Třída II. A „Příběh o tom, jak se narodil semafor“ je název projektu pro žáky na 1. stupni, zaměřeného na dopravní výchovu. Žáci II. A si nejdříve povídali o dopravě, dopravních prostředcích , dopravních značkách a naučili se básničku Semafor. A protože dětem jsou velmi blízké pohádky, i toto téma jsme pojali pohádkově. Vymýšleli jsme společně pohádkový příběh, jehož hlavní postavou byl semafor, který si svědomitě plnil své povinnosti a přispěl k bezproblémové dopravě na městské křižovatce. Druhý semafor, který řídil dopravu na vedlejší křižovatce, však nebyl tak spolehlivý a jeho vinou došlo k mnoha nehodám a kolizím. Pak se děti rozdělily do pěti skupin a každá skupina namalovala pohádkový semafor z našeho vymyšleného příběhu. Pro žáky byla zajímavá i další činnost. Z domova si přinesli různá malá autíčka a těmi jezdili po dopravním koberci, na kterém nechyběly dopravní značky a semafory. Další skupiny procvičovaly pravidla silničního provozu a znalost dopravních značek jízdou s autíčky po plánku měst. Činnosti byly pro žáky zajímavé a hravé. Při práci ve skupině se žáci učili společné domluvě a bylo třeba, aby se do práce zapojili všichni. fotogalerie:
Zapsala: Nipauerová Jiřina
Třída II. B Projekt „Příběh o tom, jak se narodil semafor“ Dne 31. 10. se v naší třídě uskutečnil projekt semafor – dopravní výchova. Projekt se nám prolínal všemi předměty. Začali jsme první hodinou tělesné výchovy, kdy nám semafor připravil zábavné hry. V českém jazyce nám byly nápomocni internetové zdroje ibesip.cz, i-creative.cz, povídali jsme si o bezpečné jízdě na kole a o bezpečném pohybu chodců za snížené viditelnosti. Pracovní list s básní Semafor nás velice bavil. Dozvěděli jsme se, kde se „narodil“ semafor a kolikáté slaví narozeniny. fotogalerie:
V matematice jsme společně vymýšleli slovní úlohy s dopravní tématikou a vyrobili jsme si dopravní značky. Celý den jsme s žáky zhodnotili pozitivně. Panovala dobrá nálada a práce nás bavila Zapsala: Larvová Lucie
Třída III. A PROJEKT: JAK SE RODÍ SEMAFOR DEN: 3. 11. 2016 V rámci prvouky jsme si pouštěli prezentaci vytvořenou k projektu třídou 6. B. Rozebírali jsme dopravní situace, vhodné oblečení, chůzi po sinici i chodníku, barvy na semaforu, druhy semaforů, sluchové signály semaforu. Na závěr jsme pracovali s pracovním sešitem „Ferda v autoškole“. fotogalerie:
Zapsala: Marie Rambousková
Třída IV. A
JAK VZNIKL SEMAFOR? Dnes 31.10. 2016 ve třídě 4.A probíhal projektový den. Žáci si dozvěděli, že ten úplně první, primitivní semafor spustili v Londýně už ve druhé polovině 19. století – v prosinci 1868 u budovy britského parlamentu. Přečetli článek o zrodu semaforu u nás. V rámci výtvarné výchovy žáci ve skupinách vytvářeli obrázky semaforů z různých dostupných materiálů. Krátkým testem si zopakovali dopravní značky. Podáním první pomoci byl projekt ukončen. Žákům se projekt líbil – procvičili učivo o dopravní výchově, ve skupinách ošetřili zraněné, spolupracovali na výtvarném projektu. Všichni se do projektu aktivně zapojili, a proto byli hodnoceni pochvalou do žákovské knížky. Děkuji všem za obvazový materiál. Během projektu byly pořízeny fotografie, které najdete na webu třídy. fotogalerie:
Zpracovala : Mgr. Milana Korfová
Třída V. A Jak se narodil semafor Projektový den měl 3 části. V první části se žáci seznámili s historií tohoto dopravního značení. Poté sami vymýšleli argumenty pro nutnost používání semaforů. V závěru první části se žáci rozdělili do skupin a vymýšleli příběh se slovy, které si každá skupina vylosovala v obálce. Ve druhé části si žáci prověřili své matematické dovednosti při řešení slovních úloh. Úlohy byly obsahově sestaveny tak, aby si žáci prověřili své logické myšlení a procvičili učivo. V poslední části zpracovávali dané téma výtvarně. V rámci hodin výtvarné výchovy se žáci opět rozdělili do skupin a formou koláže vytvářeli obrázek křižovatky. Práce žáky bavila, projevili ve všech činnostech aktivitu a dosáhli velmi dobrých výsledků. Všechny skupiny velice dobře spolupracovaly. Jejich práce byla odměněna pochvalou nebo známkou. fotogalerie:
Zpracovala: Lenka Meruňková
Třída V. A PŘÍBĚH O TOM, JAK SE NARODIL SEMAFOR Dne 31. 10. 2016 jsme se s dětmi V.B. pustili do projektu : První hodinu českého jazyka jsme si povídali a na internetu shlédli historii a vývoj signalizačního zařízení pro pouliční provoz. Po načerpání informací měly děti za úkol vymyslet svůj příběh o tom, jak se podle nich narodil semafor. Vznikla spousta hezkých příběhů. V hodinách výtvarné výchovy vytvářely ve skupinkách semafory pro chodce, jak se v jednotlivých zemích liší jejich postavičky. Namalovaly semafory současného, ale i východního a západního Německa, Polska, Ruska, Belgie, Slovenska a Francie a rovnou k nim nakreslily i státní vlajky, což se nám prolínalo do učiva vlastivědy.
Zapsala : Veronika Nipauerová
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|