Projektový den - Město, které mám rád 2008

 

PROJEKTOVÝ DEN - MĚSTO, Které mám rád

(celoškolní projekt pro žáky 1. až 9. ročníků)

 Den konání: 25. 11. 2008, včetně prezentace v prostorách školy

Námět činnosti – viz tabulka (příloha)

 1) Nejdříve byl v předstihu projekt oznámen pedagogickým pracovníkům.

2) Pracovní skupina

(ředitelka, zástupkyně, p. Cvešprová, p. Černá, p. Meruňková, p. Přibylová) navrhla pracovní okruhy ke zpracování v rámci projektu, které si vyučující upraví v návaznosti na výuku..

3) Pracovní schůzka všech pedagogických pracovníků s upřesněním termínu konání, okruhu, realizace, vzájemné spolupráce.

4) Každý třídní učitel zpracoval v písmenné podobě návrh zaměření projektu , cíl projektu, organizaci a časovou náročnost (přílohy)

5) Tabulka stanovených okruhů:

 

Třída

Stanovené téma

Poznámka

Příp. tř.

Město Louny

Vycházka

1. roč.

Životní prostředí (prostory pro naše hry)

Projekt, vycházka

2. roč.

Životní prostředí (prostory pro naše hry)

Projekt, vycházka

3. roč.

Střed města (historická část) návaznost na výuku

Projekt, vycházka

4. roč.

Dopravní situace ve městě (dopravní obslužnost)

Projekt, vycházka

5. roč.

Cestovní ruch, stravování, ubytování

Projekt, vycházka

6. roč.

Sportovní možnosti ve městě

Projekt, práce v terénu

7. roč.

Architektura ve městě

Projekt, práce v terénu

8. roč.

Kulturní vyžití ve městě

Projekt, práce v terénu

9. A

Rozvoj města – průmysl, stavebnictví

Projekt, práce v terénu

9. B

Rozvoj města – infrastruktura, výstavba

Projekt, práce v terénu

ŠD, ŠK

Město Louny – realizace dle zaměření ŠVP

Projekty

 6) Vlastní realizace dne 25. 11. 2008 – organizace výuky (viz příloha)

7) Příprava a zhotovení nástěnek v prostorách školy – příprava na Den otevřených dveří

8) Vyhodnocení projektu žáky jednotlivých tříd (anketa, tabulky, besedy, prohlídky atd.)

9) Den otevřených dveří (dne 3. 12. 2008) – viz pozvánka

10) Mediální výchova – články do novin, fotografie, letáky (II. stupeň povinně)

11) Vyhodnocení (celý pedagogický sbor + tabulka), klady i zápory tohoto projektu.

 12) Vedení školy uvažuje o pokračování tohoto projektu ve druhém pololetí, kdyby se naopak jednalo o zaměření na praktickou část (exkurze, procházky, návštěvy určených lokalit a objektů, o kterých nyní žáci diskutují).

 13) Příloha, dotazníky

 

Louny, listopad 2008                                                                                  vedení školy 

 

Základní škola Louny, Školní 2426 – Město, kde jsem rád (listopad 2008)

 

Námět činnosti

Celoškolní projekt – „Město, které mám rád“ ¨

zapojení žáků 1. až 9. roč., (realizace dne 25. 11. 2008, dokončení )

Vzdělávací oblast

 

 

Průřezové

téma

 

Jazyk a jazyková komunikace (1. až 9. ročník)

Člověk a jeho svět (I. stupeň), Člověk a společnost (II. stupeň),

Člověk a příroda (II. stupeň), Umění a kultura (I. s II. stupeň)

 

Osobnostní a sociální výchova – komunikace (sociální rozvoj)

Výchova demokratického občana – Občan, občanská společnost a stát

Mediální výchova – vnímání autora mediálního sdělení .

Výchovně vzdělávací cíl

 

Vést žáky k pochopení významu řádů, pravidel, zákonů pro fungování společnosti, pravidel ve městě, vést žáky k pochopení – občan jako odpovědný člen společnosti.

Motivace

 

 

Posilovat kladný vztah k městu, kde se např. žák narodil, kde žije jeho rodina, příbuzní, kde chodí do školy, do kroužků, kde se mu líbí, kde má kamarády, spolužáky.

Pomůcky

 

Individuální dle zaměření stanoveného okruhu (nelze předem odhadnout), žáci budou také využívat různé propagační materiály města, letáčky, programy kin, divadel, jídelní lístky, jízdní řády, dopravní značky, náborové letáčky do zaměstnání, letáky na prodej zboží (stavebniny), fotografie budov, osob, památek atd.

Metody

 

 

Také zde nelze jednoznačně určit, bude záležet na organizaci projektového dne (skupinová práce, kooperativní učení, projektové učení), individuální aktivita žáků, vlastní nápady, realizace

Formy

 

 

Společná návštěva místa (divadlo, park, sportovní hala, restaurace, náměstí, různé lokality ve městě, autobusové nádraží, sportoviště, pěší zóna atd.), beseda se žáky nad stanoveným úkolem a zjištěnými údaji, práce ve třídách, v počítačové učebně, prezentace na interaktivní tabuli.

Průběh činnosti

 

Viz organizační pokyny k realizaci projektu

Očekávaný výstup

 

 

Posílení kladného vztahu k městu, které mám rád, podrobné seznámení k lokalitami, které žáci např. neznají, posilování mezipředmětových souvislostí (oblast dopravní výchovy, společenského chování, environmentální výchovy), posilování mezipředmětových vztahů v rámci některých předmětů (TV, Z, I, HV, VV, ČJ atd.).

Způsob a kritéria hodnocení

 

 

Motivační pochvala, ohodnocení v anketě, vlastní pocit dobře odvedené práce, prezentace na veřejnosti (nástěnky, články atd.). Informace do tisku, na www. stránky, do časopisu školy. Akce školy: den otevřených dveří – pozvánka pro rodiče, kamarády, známe.

Hezky upravené prostředí školy.

Pocit žáka: něco nového jsem se o svém městě dozvěděl/la.

Posilování klíčových kompetencí

 

 

Kompetence k učení (žák hledá informace), Kompetence k řešení problémů (žák prosadí svůj nápad, najde cestu k realizaci), Kompetence komunikativní (žák se musí umět domluvit, prosadit si svou, představit své dílo), Kompetence pracovní (umím se uživit i rukama), Kompetence občanské (kde přece o mé město).

 

 

Louny, listopad 2008

 

foto z průběhu akce zde:

1.A Mgr. Milana Korfová

1.B Mgr. Ladislava Součková

2.A Mgr. Jiřina Nipauerová

2.B Mgr. Blanka Beckertová

3.B Mgr.Marie Rambouzková

4.A Mgr.Lenka Meruňková

4.B Mgr.Jarmila Zahradníčková

5.A Mgr.Eva Turková

6.A, 6.B  Blanka Frélichová, Ing.Karel Beneš

7.A, 7.B  Helena Přibylová, Mgr. Lenka Cvešprová

8.A PaeDr. Pavel Kotek

8.B Mgr. Lenka Marešová

8.C Mgr. Jaroslava Švestková

9.A Mgr. Jaroslava Rychtrová

9.B Mgr.Miluše Bromová

 

 

 

zpět na aktuality