PROJEKTOVÝ DEN - MĚSTO, Které mám rád
(celoškolní projekt pro žáky
1. až 9. ročníků)
Den
konání: 25. 11. 2008, včetně prezentace v prostorách školy
Námět činnosti – viz tabulka (příloha)
1) Nejdříve byl v předstihu projekt oznámen pedagogickým
pracovníkům.
2) Pracovní skupina
(ředitelka, zástupkyně, p. Cvešprová, p. Černá, p. Meruňková, p. Přibylová)
navrhla pracovní okruhy ke zpracování v rámci projektu, které si vyučující
upraví v návaznosti na výuku..
3) Pracovní schůzka všech pedagogických pracovníků s upřesněním termínu
konání, okruhu, realizace, vzájemné spolupráce.
4) Každý třídní učitel zpracoval v písmenné podobě návrh zaměření projektu ,
cíl projektu, organizaci a časovou náročnost (přílohy)
5) Tabulka stanovených okruhů:
Třída |
Stanovené téma |
Poznámka |
Příp. tř. |
Město Louny |
Vycházka |
1. roč. |
Životní prostředí (prostory pro naše hry) |
Projekt, vycházka |
2. roč. |
Životní prostředí (prostory pro naše hry) |
Projekt, vycházka |
3. roč. |
Střed města (historická část) návaznost na výuku |
Projekt, vycházka |
4. roč. |
Dopravní situace ve městě (dopravní obslužnost) |
Projekt, vycházka |
5. roč. |
Cestovní ruch, stravování, ubytování |
Projekt, vycházka |
6. roč. |
Sportovní možnosti ve městě |
Projekt, práce v terénu |
7. roč. |
Architektura ve městě |
Projekt, práce v terénu |
8. roč. |
Kulturní vyžití ve městě |
Projekt, práce v terénu |
9. A |
Rozvoj města – průmysl, stavebnictví |
Projekt, práce v terénu |
9. B |
Rozvoj města – infrastruktura, výstavba |
Projekt, práce v terénu |
ŠD, ŠK |
Město Louny – realizace dle zaměření ŠVP |
Projekty |
6) Vlastní realizace dne 25. 11. 2008 – organizace výuky (viz
příloha)
7) Příprava a zhotovení nástěnek v prostorách školy – příprava na Den
otevřených dveří
8) Vyhodnocení projektu žáky jednotlivých tříd (anketa, tabulky, besedy,
prohlídky atd.)
9) Den otevřených dveří (dne 3. 12. 2008) – viz pozvánka
10) Mediální výchova – články do novin, fotografie, letáky (II. stupeň
povinně)
11) Vyhodnocení (celý pedagogický sbor + tabulka), klady i zápory tohoto
projektu.
12) Vedení školy uvažuje o pokračování tohoto
projektu ve druhém pololetí, kdyby se naopak jednalo o zaměření na
praktickou část (exkurze, procházky, návštěvy určených lokalit a objektů, o
kterých nyní žáci diskutují).
13) Příloha, dotazníky
Louny, listopad 2008
vedení školy
Základní škola Louny, Školní 2426 – Město, kde jsem rád (listopad 2008)
Námět činnosti |
Celoškolní projekt – „Město, které mám rád“
¨
zapojení žáků 1. až 9. roč., (realizace dne
25. 11. 2008, dokončení ) |
Vzdělávací oblast
Průřezové
téma
|
Jazyk a jazyková komunikace (1. až 9. ročník)
Člověk a jeho svět (I. stupeň), Člověk a společnost (II. stupeň),
Člověk a příroda (II. stupeň), Umění a kultura (I. s II. stupeň)
Osobnostní a sociální výchova – komunikace (sociální rozvoj)
Výchova demokratického občana – Občan, občanská společnost a stát
Mediální výchova – vnímání autora mediálního sdělení . |
Výchovně vzdělávací cíl
|
Vést žáky k pochopení významu řádů, pravidel, zákonů pro fungování
společnosti, pravidel ve městě, vést žáky k pochopení – občan jako
odpovědný člen společnosti. |
Motivace
|
Posilovat kladný vztah k městu, kde se např. žák narodil, kde žije jeho
rodina, příbuzní, kde chodí do školy, do kroužků, kde se mu líbí, kde má
kamarády, spolužáky. |
Pomůcky
|
Individuální dle zaměření stanoveného okruhu (nelze předem odhadnout),
žáci budou také využívat různé propagační materiály města, letáčky,
programy kin, divadel, jídelní lístky, jízdní řády, dopravní značky,
náborové letáčky do zaměstnání, letáky na prodej zboží (stavebniny),
fotografie budov, osob, památek atd. |
Metody
|
Také zde nelze jednoznačně určit, bude záležet na organizaci
projektového dne (skupinová práce, kooperativní učení, projektové
učení), individuální aktivita žáků, vlastní nápady, realizace |
Formy
|
Společná návštěva místa (divadlo, park, sportovní hala, restaurace,
náměstí, různé lokality ve městě, autobusové nádraží, sportoviště, pěší
zóna atd.), beseda se žáky nad stanoveným úkolem a zjištěnými údaji,
práce ve třídách, v počítačové učebně, prezentace na interaktivní
tabuli. |
Průběh činnosti
|
Viz organizační pokyny k realizaci projektu |
Očekávaný výstup
|
Posílení kladného vztahu k městu, které mám rád, podrobné seznámení
k lokalitami, které žáci např. neznají, posilování mezipředmětových
souvislostí (oblast dopravní výchovy, společenského chování,
environmentální výchovy), posilování mezipředmětových vztahů v rámci
některých předmětů (TV, Z, I, HV, VV, ČJ atd.). |
Způsob a kritéria hodnocení
|
Motivační pochvala, ohodnocení v anketě, vlastní pocit dobře odvedené
práce, prezentace na veřejnosti (nástěnky, články atd.). Informace do
tisku, na www. stránky, do časopisu školy. Akce školy: den otevřených
dveří – pozvánka pro rodiče, kamarády, známe.
Hezky upravené prostředí školy.
Pocit žáka: něco nového jsem se o svém městě dozvěděl/la. |
Posilování klíčových kompetencí
|
Kompetence k učení (žák hledá informace), Kompetence k řešení problémů
(žák prosadí svůj nápad, najde cestu k realizaci), Kompetence
komunikativní (žák se musí umět domluvit, prosadit si svou, představit
své dílo), Kompetence pracovní (umím se uživit i rukama), Kompetence
občanské (kde přece o mé město). |
Louny, listopad 2008
foto z průběhu akce zde:
1.A Mgr. Milana Korfová
1.B Mgr. Ladislava Součková
2.A Mgr. Jiřina Nipauerová
2.B Mgr. Blanka Beckertová
3.B Mgr.Marie Rambouzková
4.A Mgr.Lenka Meruňková
4.B
Mgr.Jarmila Zahradníčková
5.A Mgr.Eva Turková
6.A, 6.B Blanka Frélichová,
Ing.Karel Beneš
7.A, 7.B Helena Přibylová, Mgr. Lenka Cvešprová
8.A PaeDr. Pavel Kotek
8.B Mgr. Lenka Marešová
8.C Mgr. Jaroslava Švestková
9.A Mgr. Jaroslava Rychtrová
9.B Mgr.Miluše Bromová |