Projekt aktivního života PAŽIT -  2007/2

Naše škola se zapojila podruhé do projektu aktivního života PAŽIT, který probíhá v Krušných horách.

Akce se zúčastnili žáci 9.A třídy v počtu 20 osob. Pobyt se uskutečnil v hotelovém zařízení Arnica v termínu 14.5. – 19.5. 2007.

Pobyt v hotelu byl velice příjemný, stravování bylo rovněž na velmi dobré úrovni. Jídlo bylo poskytováno 5x denně a pitný režim byl zajištěn po celý den.

V rámci pobytu se uskutečnilo celkem 6 výletů, z toho jeden celodenní výlet do Kovářské, kde byla zajištěna prohlídka muzea letecké bitvy o Krušnohoří. Žáci navštívili jedno odpoledne i nedaleký plavecký bazén, podívali se do nedalekého německého města Oberwiesentalu.

Pobyt byl zaměřen především na aktivní odpočinek, poznávání přírodních krás a chráněných krajinných oblastí Krušných hor.

Takto zaměřené pobyty jsou navíc velmi vhodné pro stmelování kolektivu nebo tzv. adaptační pobyty nově utvořených kolektivů.

Mgr. Lenka Cvešprová

třídní učitelka

fotogalerie bude umístěna později

Reportáž z Háje pod Klínovcem

Dne 14.5.2007 v 9:15 se vydáváme na školní výlet do Háje pod Klínovcem. Po příjezdu na určené místo si vybalujeme a následně jdeme na oběd. Skončení poledního klidu pro nás znamená vydání se na cestu po okolí, jež nás zavedla k nedalekým německým hranicím. Skupina s občanskými průkazy se vydává dále do Německa a druhá skupina jde prozkoumat větrné elektrárny. Po návratu do hotelu Arnica se jdeme podívat do místního obchodu, kde na nás čeká nepříjemné překvapení: Zavřeno. Vracíme se tedy zpět na hotel a čekáme na večeři. Po večeři máme osobní volno. Každý ho tráví jinak. Ve 23:00 nastává večerka a hotel konečně utichl.

Následující den 15.5. máme v 8:00 hodin vydatnou snídani ve formě švédského stolu. Venku se snad žení všichni čerti. A to jsme měli jít až na horu na Klínovec. Mlha, nevlídně, zima. Zůstáváme v chatě, povídáme si, hrajeme karty a přeci jen se nakonec vydáváme na krátkou procházku nevlídném. Začíná se vyjasňovat. Že by ten Klínovec vyšel po obědě? Jde to. Ale to ještě nikdo netušil, jaký výšlap nás čeká. Cesta je pro někoho méně a pro někoho více namáhavá. Výhled na vrcholu nemá chybu. A to to ráno vypadalo tak beznadějně. Po náležitém vydýchání, když už se nám netřásly ruce, děláme pár snímků naší třídy. Poslední pohled a sestupujeme dolů s malou zastávkou v restauraci Kalahari, kde se občerstvujeme a nabíráme síly k návratu do našeho hotelu. Návrat pro nás znamená odpočinek a opět velmi dobrou večeři. Podíváme se společně na nějaký film, probereme, co se bude dít zítra, posloucháme naše oblíbené písničky a den se pomalu nachýlil. Je třeba namasírovat svaly na zítřek.

Středa 16.5. pro nás začíná budíčkem v 7:30.Jelikož nás čeká náročná túra, bereme si všichni svačinu místo oběda. Vycházíme z Háje a jdeme směrem k Měděnci. Po 13 km odbočujeme ke Kovářské, kde chceme navštívit muzeum letecké bitvy nad Krušnohořím. Zhlédnutí filmu je pro nás nejen poučné, ale uvědomujeme si, jaké to asi bylo v posledních týdnech války pro všechny těžké. Celá prohlídka muzea je velmi zajímavá, a proto si kupujeme suvenýry. Vycházíme z muzea a vracíme se do Háje vzdáleného 6 km. Tato túra je velmi náročná a unavující. K hotelu přicházíme okolo 17:00 hodin. Po večerce všichni brzy usínáme, protože jsme z cesty unavení.

Čtvrtý den 17.5. je pro nás ve znamení odpočinku. Kvůli ranní průtrži mračen zůstáváme na hotelu. Vůbec to nevadí – máme pořád co dělat, povídat…. Na odpoledne je pro nás objednán bazén v nedalekém čtyřhvězdičkovém hotelu Nástup. V půl druhé se vydáváme na cestu. Hotel je velmi luxusní a bazén tomu také odpovídá. Po dvouhodinovém dovádění ve vodě se připravujeme na cestu zpět. Dva spolužáci nás museli bohužel opustit, a tak se s nimi loučíme. Adélka jede na závody a Kuba má angínu. Po večeři někdo hraje karty, někdo odpočívá na pokoji, a nebo hraje venku fotbal. Večer si povídáme na pokojích dokud neusneme.

Pátý den 18.5. se budíme okolo půl osmé. Po snídani se vypravujeme na Křížovou horu. Příchod na ni znamená nezapomenutelný výhled plný překrásné zeleně Krušných hor. Dále máme pokračovat na Meluzínu, ale pokud bychom se tam vydali, nestihli bychom oběd. Tak se rozhodujeme Meluzínu vynechat z našeho plánu. Obědváme přesně ve 12:00 hodin. Kolem půl druhé se vydáváme překrásnými loukami ke zříceným mlýnům. Krajinou se vlní malý potůček, kde všichni stavíme hráze a chladíme si nohy ve vodě. Slunce krásně hřeje, a tak se někdo i opaluje. Nikomu se tam odtud nechce, ale vracíme se na náš hotel. Do večeře si musíme zabalit. Po večeři se kluci dívají na DVD a ostatní se baví nahoře. Večerka se tentokrát protáhla až na půlnoc.

Šestý den 19.5. – odjezd. Ráno jdeme v 8:00 na snídani a dobalujeme poslední věci. V půl deváté nosíme zavazadla k autobusu. V 9:00 odjíždíme z Háje. Cesta trvá přibližně 1 hodinu 30 minut. Přijíždíme opět na parkoviště u samoobsluhy, kde na nás čekají rodiče a odebíráme se do svých domovů.

Všem je nám jasné, že to byl náš vůbec poslední společný výlet. A že byl sakra povedený!