Námět činnosti |
Projekt – Ochrana
člověka za mimořádných událostí – zapojení I. až 9. ročníků
Dne 17. 6. 2010
(délka projektu 5 hodin)+ příprava, zpětná vazba, |
Vzdělávací oblast
…………..
Průřezová témata |
Jazyk a jazyková
komunikace, matematika a její aplikace, člověk a jeho svět, člověk a
společnost, člověk a příroda, člověk a zdraví, člověk a svět práce.
……………………………………………………………………………….
OSV – osobnostní
rozvoj, psychohygiena
VDO – občanská
společnost a škola
EV – vztah člověka
k prostředí |
Výchovně
vzdělávací cíl |
Cílem je osvojit
si tematiku v rozsahu přiměřeném věku žáků zaměřenou na:
·
rozpoznání varovného
signálu „Všeobecná výstraha“ a činnost po jeho vyhlášení,
·
používání
telefonních linek tísňového volání a dalších komunikačních prostředků,
·
příprava
evakuačního zavazadla, zásady pro opuštění bytu a ohroženého prostoru,
·
činnosti
integrovaného záchranného systému,
·
poskytování první
pomoci při zraněních v případě mimořádných události. |
Pomůcky |
Učební texty
z nakladatelství Fortuna, a další učební texty vztahující se k tématice
ochrana člověka, další pomocné texty, tabulky, testy atd.
pracovní listy
záchranného hasičského sboru atd. |
Metody |
Metody praktické,
metody situační, práce s textem (testy, mapy, pexesa), metody vytváření
praktických dovedností (hod, orientace v prostoru atd.).
Zapojení ostatních
metod je zcela v kompetenci vedoucích jed. skupin.
Spolupráce
s Policií ČR, ČČK (praktické ukázky). |
Formy |
Skupinové
(rozdělení žáků do 17 skupin napříč jednotlivými ročníky) + 1 vedoucí
(pedagogický pracovník), 18 skupina + ped. prac. (pracovní). |
Průběh činnosti |
Viz příloha
Ročníky 1. až 3.
třídy bez rozdělení
Ročníky 4. až 9.
třídy rozdělení do skupin + 1 pedagogický pracovník
viz. příloha –
organizace projektu, včetně nácviku cvičného poplachu
(opuštění budovy
v souladu s evakuačním plánem). |
Klíčové kompetence
(získávání a
posilování)
|
Klíčové kompetence
k řešení problémů – vnímá nejrůznější problémové situace, které mohou
ohrožovat život žáka i jeho okolí, volí vhodné způsoby k jejich řešení
vzhledem k věku a ke svým možnostem, ověřuje si i prakticky řešení
problémů.
Klíčové kompetence
komunikativní – formuluje a vyjadřuje své myšlenky, požadavky jasně,
srozumitelně (viz tísňové volání), využívá informativní a komunikativní
prostředky a technologie pro kvalitní a účinnou komunikaci s okolním
světem v případě potřeby.
Klíčové kompetence
pracovní – používá bezpečně a účinně materiály, nástroje, pomůcky a
různé vybavení v krizových situacích. |
Ochrana člověka za mimořádných událostí – dne 17. 6. 2010 - pracoviště
1.
Ověř si své znalosti (test č. 1)
…………………….
2.
Jízda zručnosti (praktická)
……………………
3.
Dopravní výchova
……………………
4.
Přetah
lana ……………………..
5.
Ověřte si své znalosti (test č. 2)
……………………..
6.
Praktická geografie (praxe i test)
………………
7.
Zdravověda (praxe i test č. 3)
……………....
8.
Hod na cíl
………………
9.
Ověř si své znalosti (test č. 4) ………………………
Součástí projektového
dne byla i ukázka Policie České republiky - výcvik služebních psů, zadržení
nebezpečných pachatelů zásahovou jednotkou a celý průběh dopoledne
zajišťoval, organizoval a moderoval Bc. ppor. Tomáš Krupička. Ředitelka
školy tímto děkuje Policie České republiky za výraznou pomoc při organizaci
tohoto projektu.
Fotogalerie:
Louny
19.6.2010
ředitelka školy: Mgr. Věra Benešová
|