Koncepce a plán školy pro školní rok 2013/2014

 

 Základní cíle vzdělávání

 Základní vzdělávání žáků je vede k tomu, aby si osvojili potřebné strategie učení, byli motivováni k celoživotnímu učení, učili se tvořivě myslet, řešit přiměřené problémy, účinně komunikovat a spolupracovat, chránit své fyzické a duševní zdraví, být ohleduplní a tolerantní k jiným lidem, k odlišným kulturním a duchovním hodnotám, poznávat své schopnosti a reálné možnosti a uplatňovat je spolu s osvojenými vědomostmi a dovednostmi při rozhodování o svém profesním uplatnění.

Základní vzdělávání žáků jim má pomoci utvářet a postupně rozvíjet klíčové kompetence, poskytnout spolehlivý základ všeobecného vzdělání orientovaného zejména na situace blízké životu a praktickému jednání.  

Očekávané výstupy v rámci RVP ZV v návaznosti na ŠVP z pohledu žáka:

 

Ø     respektuje přijatá pravidla soužití mezi vrstevníky, přispívá k utváření dobrých mezilidských vztahů ve třídě i mimo třídní kolektiv,

Ø  přispívá k utváření dobrých mezilidských vztahů (v rodině, ve škole atd.),

Ø    chápe role členů různých komunit (třídy, skupiny) uvede příklady pozitivního a negativního vlivu na kvalitu sociálního klimatu (vrstevnická komunita, školní prostředí, rodinné prostředí) z hlediska prospěšnosti k žákovi,

Ø    chápe přímé souvislosti mezi tělesným, duševním a sociálním zdravím, vysvětlí vztah mezi uspokojováním základních lidských potřeb a hodnotou zdraví,

Ø  dovede posoudit a respektovat různé způsoby chování lidí z hlediska své odpovědnosti,

Ø  projevuje odpovědný vztah k sobě samému a pravidlům zdravého životního stylu,

Ø    dává do souvislostí osobní, zdravotní a psychohygienická rizika spojená se zneužíváním návykových látek,

Ø     uplatňuje osvojené sociální dovednosti a modely chování při kontaktu se sociálně patologickými jevy ve škole i mimo školu, v případě potřeby vyhledá odbornou pomoc sobě i druhým,

Ø   v souvislosti se zdravím, etikou, morálkou a svými životními cíli přijímá odpovědnost za své chování, jednání a naplňování svých volnočasových aktivit,

Ø    projevuje odpovědné chování v situacích ohrožení zdraví, osobního nebezpečí, při mimořádných událostech, v případě potřeby poskytne nebo přivolá první pomoc.

 

Klima školy z pohledu zaměstnanců školy:

 

Ø    plně funkční organizační řád školy a organizační struktura, které podporují aktuální a strategické záměry rozvoje školy rozpracované do vnitřních norem školy,

Ø    osobní zodpovědnost a zainteresovanost zaměstnanců školy, posilování autority, která vychází z osobních, morálních a odborných kvalit každého jedince,

Ø    vedle vztahu nadřízenosti a podřízenosti uplatňovat další formy vzájemné komunikace

Ø    respektování a vytváření pedagogické komunikace, která zaujímá stále významnější postavení ve výchovně vzdělávacím procesu, a je nezbytnou součástí profesních kompetencí a vybavenosti pro výkon učitelské profese,

Ø   úroveň řízení odpovídající typu školy, velikosti a personálnímu složení, rozhodovací pravomoci musí být sladěny s přidělenými výkonnými kompetencemi a příslušnými zdroji,

Ø    pravidelná hodnocení, na kterých se podílejí i další pracovníci školy (pedagogická rada, metodické orgány, výchovný poradce, vedoucí zaměstnanci atd.),

Ø    oblast zpětné vazby, která při pravidelném a cílevědomém plnění vede ke zlepšení práce pedagogických i nepedagogických pracovníků školy,

Ø    školní vzdělávací program (změny a inovace ŠVP ZV musí být odůvodněné, vznikají na základě praxe a přijímaná opatření vycházejí ze zásad a cílů platného školského zákona a Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání – dále i RVP ZV),

Ø    úkoly v oblasti bezpečnosti a ochrany zdraví na pracovišti (BOZP),

Ø    obnova a rozvoj materiálně technických podmínek pro realizaci nejen výuky RVP - ŠVP, ale i pro plnění dalších úkolů organizace,

Ø    obnova a modernizace vybavení v oblasti ICT a jejich vhodné a funkční využívání ve výuce a v administrativě.

 

Klima školy - ve vztahu k žákům školy:

 

Ø    systém budování a vytváření mezilidských vztahů, který je dán především vztahy mezi učiteli a žáky, mezi učiteli a zákonnými zástupci žáků, mezi pedagogickými a nepedagogickými pracovníky školy, na vztahy mezi vedením školy a zaměstnanci školy a v neposlední řadě na vztahy mezi žáky samotnými,

Ø    opatření k odstranění sociálních, zdravotních a bezpečnostních barier v průběhu vzdělávání žáků,

Ø    školní řád, včetně příloh (Morální kodex žáka školy, Výchovný kodex pro žáka, Pravidla pro hodnocení výsledků vzdělávání žáků, Docházka do školy a omlouvání),

Ø    vnitřní řád školní družiny,

Ø    vnitřní řád školního klubu,

Ø     účinné preventivní systémy zaměřené na omezení školních úrazů, školní neúspěšnosti a rizikového chování (zejména šikana, zneužívání návykových látek, záškoláctví, agresivita),

Ø  nepodceňovat závažnost možného výskytu šikanování mezi žáky a v rámci prevence

věnovat tomuto jevu zvýšenou pozornost (funkční prevence),

Ø    plně funkční plán školní preventivní strategie (dříve MPP), který klade důraz na proměnu školy, komunikaci a zdravý životní styl,

Ø     funkčnost třídních samospráv v jednotlivých třídách, vést žáky k osobní zodpovědnosti při plnění svých zadaných povinností a úkolů,

Ø  význam a obsahová náplň třídnických hodin,

Ø  pocit sounáležitosti, bezpečí, tolerance, důvěra k vedení školy, k pedagogickým i ostatním zaměstnancům školy.

 

Žáci školy - škola, pedagog ve vztahu k žákovi:

 

Ø    informace o vzdělávací nabídce a postupu při přijímání ke vzdělávání způsobem dostupným všem uchazečům, vždy v souladu s platnými předpisy,

Ø    vzdělávací nabídka školy vždy zohledňuje reálné podmínky a možnosti školy a vnější vlivy (sociální, regionální a jiné),

Ø    rozmanité formy a metody spolupráce školy při zajišťování přechodu žáků z neúplných základních škol do úplných základních škol (spojeno se zvýšenou psychickou zátěží), pomáhat při překonávání adaptačních potíží žáků (vztahuje se i na žáky 1. ročníků), posilovat pocit důvěry, postupné seznamování žáka se školou, spolužáky, učiteli, organizací školy, se změnou forem a metod práce,

Ø    překonávání ostychu, samoty, vyrovnávat rozdíly v rámci odlišnosti školních vzdělávacích programů jednotlivých škol,

Ø    prostor pro činnost „přípravné třídy“ na škole, plně funkční program činnosti třídy podle RVP PV (vyučující PT vypracovává na konci druhého pololetí školního roku zprávu o průběhu předškolní přípravy dítěte v daném školním roce),

Ø    význam přípravné třídy základní školy pro vstup dítěte do prvního ročníku základní školy a vzdělávání těchto dětí včetně komunikace s jejich rodiči,

Ø    využívat disponibilní hodiny, předkládat žákům kvalitní nabídku volitelných vyučovacích předmětů a nepovinných vyučovacích předmětů, která je v souladu s profilací školního vzdělávacího programu školy,

Ø    školní vzdělávací strategii zaměřit u všech dětí a žáků (základní škola, školní družina, školní klub) na podporu rozvoje funkčních gramotností (čtenářská, matematická, finanční, přírodovědná, informační) a na schopnosti komunikace v cizích jazycích (AJ, NJ, RJ),

Ø    inkluzívní vzdělávání, které je zaměřeno tak, aby byly v hlavním vzdělávacím proudu vytvořeny veškeré podmínky pro vzdělávání dětí zdravotně postižených, zdravotně znevýhodněných a sociálně znevýhodněných,

Ø  spolupracovat se žáky a jejich zákonnými zástupci, kteří plní povinnou školní docházku v zahraničí nebo v zahraniční škole na území ČR, ale zůstávají žáky školy v ČR, v níž byli zapsáni k docházce do školy,

Ø    zaručit, bez ohledu na státní občanství žákům, kteří podléhají povinné školní docházce, stejná práva na vzdělání jako občanům ČR, tj. zajišťovat stejný přístup žákům plnícím povinnou školní docházku,

Ø    důraz na výběr vhodných učebnic, pracovních sešitů a učebních textů pro výuku žáků na I. stupni, na II. stupni,

Ø    efektivita a úspěšnost školního systému v oblasti BOZ, prevence rizikového chování a školní neúspěšnosti a přijímat opatření k nápravě zjištěných nedostatků.

 

Školní rok 2013/2014 (úkoly k plnění, programy, doporučení, nová legislativa)

 

1. Realizace projektu EU „Peníze školám“ a tvorby DUMů dle stanoveného plánu plnění na školní rok 2013 – 2014 (předpokládané datum ukončení projektu ke dni 28. 2. 2014).

 

2. Národní institut dalšího vzdělávání (NIDV) připravuje a organizuje i pro tento školní rok programy dalšího vzdělávání pedagogických pracovníků (DVPP) i pro pedagogické pracovníky základních škol (např. managament, základní vzdělávání, jazykové vzdělávání). Jsou realizované vzdělávací programy pro pedagogické pracovníky v rámci projektů ESF.

Pro naši školu je nutné se zaměřit v rámci projektu EU peníze do školy na matematickou gramotnost, přírodovědnou gramotnost, čtenářskou a informativní gramotnost. Postupovat podle Plánu DVPP a podporovat prohlubování i rozšiřování vzdělávání, podporovat všechny formy uplatňované v oblasti DVPP, samostudia, rozšiřování či prohlubování vzdělání.

 

3. Rámcový vzdělávací program pro předškolní vzdělávání v návaznosti na přípravnou třídu na základní škole, která připravuje žáky ze sociálně slabých rodin pro vstup do školy, kde bude plnit povinnou školní docházku. MŠMT doporučuje se i nadále zaměřovat na rozvoj dovedností předcházejících čtení, psaní a rozvoj elementárních matematických zkušeností dětí, zaměřit se i na logopedickou prevenci.

 

4. Rámcový vzdělávací program pro základní vzdělávání – od 1. září 2013 nabývá účinnosti upravený RVP ZV (Opatření ministra školství, mládeže a tělovýchovy), zahrnuje mnoho úprav, které bylo nutné zapracovat do školního vzdělávacího programu školy. Úpravy vycházely z požadavků mezinárodních výzkumů (Matematika a její aplikace), ze Společenského evropského referenčního rámce pro jazyky (Cizí jazyk a další cizí jazyk) a další úpravy.

 

5. Standardy základního vzdělávání - od 1. 9. 2013 se doplňují do RVP ZV Standardy pro základní vzdělávání. Budou konkretizovat obsah a náročnost očekávaných výstupů a stanovovat minimální úroveň znalostí a dovedností, kterých by měli žáci dosáhnout na konci I. a II. stupně základního vzdělávání. Jsou připraveny pro 5. a 9. ročník.

 

6. Doporučení MŠMT k některým oblastem RVP ZV a průřezovým tématům

·                    Další cizí jazyk (je součástí vzdělávací oblasti Jazyk a jazyková komunikace), jedná se o minimální 6 hodinovou dotaci (na škole 7. ročník/2 hod., 8. ročník/2 hod., 9. ročník /2 hod. německý jazyk, ruský jazyk). Na žáky 9. ročníků (2013/2014) se toto opatření nevztahuje.

·                    Výuka dějin - výuka dějin druhé poloviny 20. století je významnou součástí vzdělávání žáků. Respektování Doporučení MŠMT k výuce dějin 20. století, věnovat náležitou pozornost výuce dějin 20. století, a to s důrazem na vzdělávání žáků v problematice moderních, a zejména soudobých dějin.

·                    Dopravní výchova – rozdělena do několika vzdělávacích oblastí na základní škole. Nezastupitelnou roli v této oblasti má škola. Žáci jsou účastníky silničního provozu a budoucí řidiči a právě u nich může začít možná náprava chování a návyků celé společnosti, které se mj. odrážejí v chování v silničním provozu. Respektovat navrhované učivo a výstupy na I. stupni a navrhované učivo a výstupy na konci II. stupně ZŠ. Využívat aktualizované portály pro školy, které nabízejí interaktivní multimediální učebnice, pracovní listy a sešity, metodické materiály, podklady pro projektové vyučování, databáze obrázků.

·                    Ochrana člověka za běžných rizik a mimořádných událostí – nově doplněna tato tématika, zpracovaná na základě spolupráce s ministerstvem vnitra – generálním ředitelstvím hasičského záchranného sboru ČR, dále Ministerstvem zdravotnictví a asociací Záchranný kruh. Respektovat očekávané výstupy, využívat podklady k tématům, zajímavé odkazy, zapojovat žáky do nabízených projektů k posilování preventivně výchovné činnosti u HZS. V rámci ověřování získaných znalostí využívat v rámci výuky již zpracované různé návrhy testových otázek pro jednotlivé ročníky s řešením a obrazovým materiálem.

·                    Obrana vlasti – vzhledem ke zrušení povinné vojenské služby a nedostatečné informovanosti občanů o jejich povinnostech týkajících se obrany vlasti, bylo toto téma začleněno do RVP ZV a následně do ŠVP ZV každé školy individuálně.

·                    Korupce – strategie vlády v boji proti korupci na léta 2013 a 2014, která byla zapracovaná do některých vzdělávacích oblastí a školám je doporučeno tuto problematiku probírat (vhodné metody, příklady, návrhy řešení i z dětských lavic).

·                    Finanční gramotnost – nově začleněno do RVP s cílem, vybavit žáka takovými znalostmi, dovednostmi a hodnotovými postoji, aby byl žák schopen v budoucnu finančně zabezpečit sebe a svou rodinu v současné společnosti a aktivně vystupovat na trhu finančních produktů a služeb. Používat učebnice, učební texty a pracovní sešity, které obsahují výkladové texty (často je vloženo i schéma), ukázky metodického zpracování (tzv. příklady dobré praxe) a doplňkové podklady (odkazy na další prameny, konkrétní řešení).

 

7. Vzdělávání dětí a žáků se speciálními vzdělávacími potřebami

·                    inkluzivní vzdělávání – vytvořit ve škole podmínky pro všechny děti i žáky,

·                    žáci se zdravotním postižením, žáci se sociálním znevýhodněním.

Respektování novely vyhlášek č. 72/2005 Sb. a č. 73/2005 Sb, v aktuálním znění.

 

8. Prevence rizikových projevů chování u dětí a mládeže – konkrétní dokument školy Minimální preventivní program pro školní rok 2013/2014 „Životem bez nehod“ (součást strategie prevence sociálně patologických jevů u dětí a mládeže) je zaměřený zejména na výchovu žáků ke zdravému životnímu stylu, na jejich osobnostní a sociální rozvoj a rozvoj jejich sociálně komunikativních dovedností.

9. Metodický pokyn MŠMT k řešení šikanování ve školách a školských zařízení (nově pro školní rok 2013/2014), cílem pokynu je poskytnout pedagogickým pracovníkům základní informace k samotnému řešení tohoto vysoce rizikového chování. Text je provázán s Metodickým doporučením k primární prevenci rizikového chování, dále jsou zde komentáře a užitečná metodická vodítka pro diagnostiku a nápravu v podobě tabulek.

 

10. Pravidla pro rodiče a děti k bezpečnému užívání internetu byla poprvé formulována v roce 2001, ale vzhledem k velkému nárůstu preventivních aktivit proti dětské pornografii byla dopracována Pravidla pro rodiče a děti k bezpečnému užívání internetu. Materiál je rozdělen:

·         Pravidla pro děti k bezpečnému užívání internetu (13 pravidel)

·         Pravidla pro rodiče k bezpečnému užívání internetu jejich dětmi (9 pravidel)

11. V rámci péče o tělesnou a duševní hygienu dětí a žáků využívat co nejvíce přírodu v okolí školy, zařazovat pobyty venku, relaxační aktivity, využívat k tomu i náplň činnosti školní družiny, školního klubu, přípravné třídy.

 

12. Podpora výchovy ke zdraví – zdravé školní stravování a stravovací návyky, zdravý fyzický vývoj dětí a žáků prostřednictvím sportu a pohybu v přírodě, zapojení zdravotně oslabených žáků do hodin zdravotní tělesné výchovy (2x týdně v nabídce školy).

13. Podpora a aktivní zapojování žáků školy do různých sportovních aktivit (školní, oblastní, krajská a celorepubliková kola) a aktivity s tím spojené (projekty, exkurze).

14. Podpora rozvoje základních schopností v oblasti přírodních věd a ekologické výchovy, v oblasti mezilidských a mezikulturních vztahů, sociálních a občanských schopností, specifická zaměření vždy podle RVP a ŠVP ZV školy.

15. Soutěže a přehlídky ve školním roce 2013/2014 (vyhlašuje MŠMT).

16. Bezpečnost a ochrana zdraví dětí a žáků ve škole – opatření k minimalizaci školních úrazů. Prevence úrazů opět souvisí se zdravým životním stylem, první pomocí, dopravní výchovou, ochranou člověka za mimořádných událostí i sociálně patologickými jevy. Reagovat na program “Bezpečná cesta do školy“, který komplexně postihuje problematiku prevence úrazů na školách. Přijímat cílená a účinná opatření podle mechanismu úrazu (technického, organizačního, didaktického i kázeňského zaměření). Dbát na dodržování odpovídajících ochranných pomůcek u dětí a žáků.

17. Podporovat  všechny volnočasové aktivity, přesahující rámec běžné výuky s nejrůznějším zaměřením – kultura, sport, ekologie, humanitní zaměření, jazykové vzdělávání a různé projekty napříč jednotlivými vzdělávacími oblastmi. Bohatá nabídka zájmových kroužků na škole, které doplňují a rozšiřují další zájmy našich žáků (sport, manuální zručnost, estetika).

18. Výrazná a intenzivní spolupráce s rodinou žáka, komunikace, zapojování do společných akcí a projektů na škole, podpora při řešení některých nejasností (např. v otázce prospěchu, chování, výuky, stravovacích návyků, pobytu ve školní družině či školním klubu atd.).

19. Systematicky podporovat pedagogické pracovníky v odborném využívání všech dostupných informačních technologií na škole při výuce a při přípravě na výuku, v osobním rozvoji v oblastech informační gramotnosti, komunikace v cizích jazycích, využívání nových metod a forem práce, praktických psychologických dovedností, v oblasti mezilidské komunikace, zvládání krizových situací, asertivního chování a v samostudiu.

 

 

20. Význam muzeí, galerií a památníků pro školy a pro celoživotní vzdělávání – podle doporučení MŠMT je předávání kulturních hodnot, tj. všech duchovních a hmotných hodnot vytvořených lidstvem od jeho počátků do současnosti předpokladem civilizační konkurenceschopnosti společnosti a je obsahovou náplní celoživotního vzdělávání. Předávání kulturních hodnot může probíhat ústně i prostřednictvím obrazových a písemných pramenů (právě hlavně ve školách) a také prostřednictvím hmotných dokladů.

 

21. Pro školy je charakteristické vzdělávání formou učení. Je doporučováno posilovat a využívat přínos muzeí, galerií, zpřístupněných památkových objektů a jejich mobiliářů, archivů a knihoven. Školám je doporučováno využívat pro své žáky nabízené výstavy, přednášky, komentované prohlídky výstav, workshopy, výtvarné ateliery, exkurze, poznávací procházky, besedy s významnými osobnostmi a autory, autorská čtení, ukázky netradičních technik a folkloru, soutěže, environmentální programy).

Stále expozice Národního pedagogického muzea a knihovny J. A. Komenského – viz nabídky.

22. Propagace školy v tisku, v periodikách a dalších médiích, mezi rodičovskou veřejností, pokračovat ve vydávání školního občasníku, aktivně tvořit a doplňovat webové stránky školy. Cíleně se zaměřit na skupinu rodičů dětí předškolního věku, budoucích žáků školy.

 

Zapojení do projektů většího rozsahu:

 

  • EU peníze do škol (od 1. 9. 2011 do 28. 2. 2014) – č.j. 4433/21/7.1.4/2011.

·                    1150. výročí příchodu slovanské mise na Velkou Moravu – účast školy na některých celonárodních aktivitách vzdělávacích a kulturních, zejména na výtvarné, literární a historické soutěži pro žáky i pedagogy.

  • „Čtení pomáhá“ (projekt pro žáky 3. až 9. ročníku).

·                    „Profese“ (celoškolní projekt pro žáky 1. až 9. ročníků, kdy budou aktivně zapojeni i zákonní zástupci žáků, budou probíhat exkurze a bude připraven naučně výukový program pro žáky i zákonné zástupce, výstupem budou i pracovní listy.

  • „Vrstevnické vztahy“ (projekt školního klubu pro žáky 5. až 9. ročníku).

  • Výukový projekt „Drogy trochu jinak“ a „Pobavme se o alkoholu“

·                    Výukový portál – Pro školy nabízí školám ucelenou řadu testů rozumových schopností (logika, paměť, prostorová představivost, vnímání, koncentrace), unikátní test volby povolání a sociometrické dotazníky pro měření třídního a školního klimatu. Portál je dobrým pomocníkem pro žáky, jejich učitele i rodiče.

·                    Zapojení školy pro školní rok 2013/2014 v rámci projektu „Aktivní škola“.

 

Připravované akce pro tento školní rok – příloha č. 1.

 

Doprovodné tematicky zaměřené další akce pro žáky školy (divadlo, exkurze, projekty atd.), ozdravné pobyty, předmětové exkurze, školní výlety, kurzy a ostatní výchovné akce pro žáky (dle osnov jednotlivých tříd a předmětů – sportovní, kulturní, výtvarné, ekologické a vědomostní) během celého školního roku 2013/2014 (viz týdenní plány).

 

Projekty

 

Cílem projektů je vybavovat žáky souhrnem klíčových kompetencí: kompetence k učení, kompetence k řešení problémů, kompetence komunikativní, kompetence sociální a personální, kompetence občanské, kompetence pracovní.

Kompetence představují souhrn vědomostí, dovedností, schopností, postojů a hodnot důležitých pro osobní rozvoj a uplatnění každého člověka ve společnosti.

Dále průřezovými tématy: osobnostní a sociální výchova, výchova demokratického občana, výchova k myšlení v evropských a globálních souvislostech, multikulturní výchova, environmentální výchova, mediální výchova, které reprezentují okruhy aktuálních problémů současného světa.

 

Projekty/projektová metoda - spojuje učivo jednotící myšlenkou, pracuje se na problému v souvislostech, globálně. Integrace se může uskutečňovat kolem tématu, problému nebo výchovně vzdělávacího cíle.

·         projekt „Profese“ (celoroční).

·         Výukový projekt „Drogy trochu jinak“ (celoroční).

·         Projekt „Pobavme se o alkoholu“ (celoroční).

  • Projekt „Rozvoj čtenářské gramotnosti žáků ZŠ aneb Cesta do světa knih“ (celoroční).

  • Školní projekt „Třiďte odpad, má to smysl“ (celoroční).

  • Projektový program „ Recyklohraní“ (celoroční).

  • Projekt centra ekologické výchovy VIANA pro žáky 3. až 5. ročníků (pololetní).

  • Projekt „Zdravé zuby“(pro žáky I. stupně – celoroční).

  • Dopravní projekty (vyhlašované městem Louny, firmou BESIP) – celoroční.

  • Projekt „Školní mléko“ (v návaznosti na rozhodnutí vlády ČR) – celoroční.

  • Projekt „Ovoce do školy“ – určený pro žáky I. stupně ZŠ (celoroční).

  • Projekty školy v rámci „Měsíce internetu“ (dle jednotlivých ročníků a předmětů).

  • Projekty školy nejen v rámci „Měsíce knihy“ – zapojení všech žáků školy, ŠD, ŠK.

  • Ekologické projekty, sportovní projekty, výtvarné projekty, vědomostní projekty.

 

Doplňující oblasti

·         Předmětové sekce – hlavní úkoly pro rok 2013/2014.

·         Osobní plán práce pedagogického pracovníka na školní rok 2013/2014.

 

Některé instituce a školy se kterými škola spolupracuje

 

  • Městský úřad Louny, Krajský úřad Ústeckého kraje – odbor školství,

  • Česká školní inspekce ČR,

  • Městská knihovna v Lounech, Úřad práce v Lounech,

  • mateřské školy, základní školy, střední školy či speciální školy,

  • Oblastní muzeum Louny, Dům dětí a mládeže Žatec, Vrchlického divadlo Louny,

  • PPP Louny a další školská zařízení, PC Most, NIDV Praha,

  • Asociace školních sportovních klubů Louny,

  • Policie ČR a další organizace, instituce.

Bezpečné prostředí a pozitivní sociální klima školy i třídy je základní podmínkou kvalitního učení a jedinou cestou k získávání žáků a jejich zákonných zástupců, je zásadním aspektem pro utváření osobnosti dítěte a zásadním způsobem ovlivňuje hodnoty, postoje, motivaci, sebevědomí a sebeúctu a mnoho dalších osobnostních charakteristik žáka.

Škola musí mít jasné směřování založené na uceleném systému hodnot, které jsou sdílené hlavními aktéry školního vzdělávání. Věřím, že vše budeme i v tomto školním roce naplňovat.

 

 

 

 

Přílohy:

1)      Plán akcí, porad a dalších aktivit pro školní rok 2013/2014.

2)      Minimální preventivní program pro školní rok 2013/2014 „Životem bez nehod“ (součást strategie prevence sociálně patologických jevů u dětí a mládeže).

3)      Plán výchovného poradenství na školní rok 2013/2014.

4)      Roční plán EVVO pro školní rok 2013/2014.

5)      Návrhy plánu práce pro třídnické hodiny.

6)      Ostatní dokumenty (viz Organizace školního roku 2013/2014).

 

 

 

V Lounech, srpen 2013                                             Mgr. Věra Benešová,             ředitelka školy

 

 

 

 

Na vědomí:

 

Pedagogický pracovník školy na pedagogické poradě dne 30. 8. 2013

Nepedagogický pracovník školy dne 30. 8. 2013

ZO CMOS na Základní škole Louny, Školní 2426, příspěvková organizace

Školská rada na Základní škole Louny, Školní 2426, příspěvková organizace

 

 

 

zpět na obsah dokumenty