Základní
cíle vzdělávání
Základní vzdělávání žáků je vede k tomu, aby si osvojili potřebné
strategie učení, byli motivováni k celoživotnímu učení, učili se
tvořivě myslet, řešit přiměřené problémy, účinně komunikovat a
spolupracovat, chránit své fyzické a duševní zdraví, být ohleduplní a
tolerantní k jiným lidem, k odlišným kulturním a duchovním hodnotám,
poznávat své schopnosti a reálné možnosti a uplatňovat je spolu
s osvojenými vědomostmi a dovednostmi při rozhodování o svém profesním
uplatnění.
Základní vzdělávání žáků jim má pomoci utvářet a postupně rozvíjet
klíčové kompetence, poskytnout spolehlivý základ všeobecného vzdělání
orientovaného zejména na situace blízké životu a praktickému jednání.
Očekávané výstupy v rámci RVP ZV v návaznosti na ŠVP z pohledu žáka:
Ø
respektuje přijatá pravidla soužití mezi vrstevníky, přispívá
k utváření dobrých mezilidských vztahů ve třídě i mimo třídní
kolektiv,
Ø
přispívá k utváření dobrých mezilidských vztahů (v rodině, ve škole
atd.),
Ø
chápe role členů různých komunit (třídy, skupiny) uvede příklady
pozitivního a negativního vlivu na kvalitu sociálního klimatu
(vrstevnická komunita, školní prostředí, rodinné prostředí) z hlediska
prospěšnosti k žákovi,
Ø
chápe přímé souvislosti mezi tělesným, duševním a sociálním zdravím,
vysvětlí vztah mezi uspokojováním základních lidských potřeb a
hodnotou zdraví,
Ø
dovede posoudit a respektovat různé způsoby chování lidí z hlediska
své odpovědnosti,
Ø
projevuje odpovědný vztah k sobě samému a pravidlům zdravého životního
stylu,
Ø
dává do souvislostí osobní, zdravotní a psychohygienická rizika
spojená se zneužíváním návykových látek,
Ø
uplatňuje osvojené sociální dovednosti a modely chování při kontaktu
se sociálně patologickými jevy ve škole i mimo školu, v případě
potřeby vyhledá odbornou pomoc sobě i druhým,
Ø
v souvislosti se zdravím, etikou, morálkou a svými životními cíli
přijímá odpovědnost za své chování, jednání a naplňování svých
volnočasových aktivit,
Ø
projevuje odpovědné chování v situacích ohrožení zdraví, osobního
nebezpečí, při mimořádných událostech, v případě potřeby poskytne nebo
přivolá první pomoc.
Klima školy z pohledu zaměstnanců školy:
Ø
plně funkční organizační řád školy a organizační struktura, které
podporují aktuální a strategické záměry rozvoje školy rozpracované do
vnitřních norem školy,
Ø
osobní zodpovědnost a zainteresovanost zaměstnanců školy, posilování
autority, která vychází z osobních, morálních a odborných kvalit
každého jedince,
Ø
vedle vztahu nadřízenosti a podřízenosti uplatňovat další formy
vzájemné komunikace
Ø
respektování a vytváření pedagogické komunikace, která zaujímá stále
významnější postavení ve výchovně vzdělávacím procesu, a je nezbytnou
součástí profesních kompetencí a vybavenosti pro výkon učitelské
profese,
Ø
úroveň řízení odpovídající typu školy, velikosti a personálnímu
složení, rozhodovací pravomoci musí být sladěny s přidělenými
výkonnými kompetencemi a příslušnými zdroji,
Ø
pravidelná hodnocení, na kterých se podílejí i další pracovníci školy
(pedagogická rada, metodické orgány, výchovný poradce, vedoucí
zaměstnanci atd.),
Ø
oblast zpětné vazby, která při pravidelném a cílevědomém plnění vede
ke zlepšení práce pedagogických i nepedagogických pracovníků školy,
Ø
školní vzdělávací program (změny a inovace ŠVP ZV musí být odůvodněné,
vznikají na základě praxe a přijímaná opatření vycházejí ze zásad a
cílů platného školského zákona a Rámcového vzdělávacího programu pro
základní vzdělávání – dále i RVP ZV),
Ø
úkoly v oblasti bezpečnosti a ochrany zdraví na pracovišti (BOZP),
Ø
obnova a rozvoj materiálně technických podmínek pro realizaci nejen
výuky RVP - ŠVP, ale i pro plnění dalších úkolů organizace,
Ø
obnova a modernizace vybavení v oblasti ICT a jejich vhodné a funkční
využívání ve výuce a v administrativě.
Klima školy - ve vztahu k žákům školy:
Ø
systém budování a vytváření mezilidských vztahů, který je dán
především vztahy mezi učiteli a žáky, mezi učiteli a zákonnými
zástupci žáků, mezi pedagogickými a nepedagogickými pracovníky školy,
na vztahy mezi vedením školy a zaměstnanci školy a v neposlední řadě
na vztahy mezi žáky samotnými,
Ø
opatření k odstranění sociálních, zdravotních a bezpečnostních barier
v průběhu vzdělávání žáků,
Ø
školní řád, včetně příloh (Morální kodex žáka školy, Výchovný kodex
pro žáka, Pravidla pro hodnocení výsledků vzdělávání žáků, Docházka do
školy a omlouvání),
Ø
vnitřní řád školní družiny,
Ø
vnitřní řád školního klubu,
Ø
účinné preventivní systémy zaměřené na omezení školních úrazů, školní
neúspěšnosti a rizikového chování (zejména šikana, zneužívání
návykových látek, záškoláctví, agresivita),
Ø
nepodceňovat závažnost možného výskytu šikanování mezi žáky a v rámci
prevence
věnovat tomuto jevu zvýšenou pozornost (funkční prevence),
Ø
plně funkční plán školní preventivní strategie (dříve MPP), který
klade důraz na proměnu školy, komunikaci a zdravý životní styl,
Ø
funkčnost třídních samospráv v jednotlivých třídách, vést žáky
k osobní zodpovědnosti při plnění svých zadaných povinností a úkolů,
Ø
význam a obsahová náplň třídnických hodin,
Ø
pocit sounáležitosti, bezpečí, tolerance, důvěra k vedení školy,
k pedagogickým i ostatním zaměstnancům školy.
Žáci školy - škola, pedagog ve vztahu k žákovi:
Ø
informace o vzdělávací nabídce a postupu při přijímání ke vzdělávání
způsobem dostupným všem uchazečům, vždy v souladu s platnými předpisy,
Ø
vzdělávací nabídka školy vždy zohledňuje reálné podmínky a možnosti
školy a vnější vlivy (sociální, regionální a jiné),
Ø
rozmanité formy a metody spolupráce školy při zajišťování přechodu
žáků z neúplných základních škol do úplných základních škol (spojeno
se zvýšenou psychickou zátěží), pomáhat při překonávání adaptačních
potíží žáků (vztahuje se i na žáky 1. ročníků), posilovat pocit
důvěry, postupné seznamování žáka se školou, spolužáky, učiteli,
organizací školy, se změnou forem a metod práce,
Ø
překonávání ostychu, samoty, vyrovnávat rozdíly v rámci odlišnosti
školních vzdělávacích programů jednotlivých škol,
Ø
prostor pro činnost „přípravné třídy“ na škole, plně funkční program
činnosti třídy podle RVP PV (vyučující PT vypracovává na konci druhého
pololetí školního roku zprávu o průběhu předškolní přípravy dítěte
v daném školním roce),
Ø
význam přípravné třídy základní školy pro vstup dítěte do prvního
ročníku základní školy a vzdělávání těchto dětí včetně komunikace
s jejich rodiči,
Ø
využívat disponibilní hodiny, předkládat žákům kvalitní nabídku
volitelných vyučovacích předmětů a nepovinných vyučovacích předmětů,
která je v souladu s profilací školního vzdělávacího programu školy,
Ø
školní vzdělávací strategii zaměřit u všech dětí a žáků (základní
škola, školní družina, školní klub) na podporu rozvoje funkčních
gramotností (čtenářská, matematická, finanční, přírodovědná,
informační) a na schopnosti komunikace v cizích jazycích (AJ, NJ, RJ),
Ø
inkluzívní vzdělávání, které je zaměřeno tak, aby byly v hlavním
vzdělávacím proudu vytvořeny veškeré podmínky pro vzdělávání dětí
zdravotně postižených, zdravotně znevýhodněných a sociálně
znevýhodněných,
Ø
spolupracovat se žáky a jejich zákonnými zástupci, kteří plní povinnou
školní docházku v zahraničí nebo v zahraniční škole na území ČR, ale
zůstávají žáky školy v ČR, v níž byli zapsáni k docházce do školy,
Ø
zaručit, bez ohledu na státní občanství žákům, kteří podléhají povinné
školní docházce, stejná práva na vzdělání jako občanům ČR, tj.
zajišťovat stejný přístup žákům plnícím povinnou školní docházku,
Ø
důraz na výběr vhodných učebnic, pracovních sešitů a učebních textů
pro výuku žáků na I. stupni, na II. stupni,
Ø
efektivita a úspěšnost školního systému v oblasti BOZ, prevence
rizikového chování a školní neúspěšnosti a přijímat opatření k nápravě
zjištěných nedostatků.
Školní rok 2013/2014 (úkoly k plnění, programy, doporučení, nová
legislativa)
1. Realizace projektu EU „Peníze školám“ a tvorby DUMů
dle stanoveného plánu plnění na školní rok 2013 – 2014 (předpokládané
datum ukončení projektu ke dni 28. 2. 2014).
2. Národní institut dalšího vzdělávání (NIDV) připravuje a organizuje
i pro tento školní rok programy dalšího vzdělávání pedagogických
pracovníků (DVPP) i pro pedagogické pracovníky základních škol
(např. managament, základní vzdělávání, jazykové vzdělávání). Jsou
realizované vzdělávací programy pro pedagogické pracovníky v rámci
projektů ESF.
Pro naši školu je nutné se zaměřit v rámci projektu EU peníze do školy
na matematickou gramotnost, přírodovědnou gramotnost, čtenářskou a
informativní gramotnost. Postupovat podle Plánu DVPP a podporovat
prohlubování i rozšiřování vzdělávání, podporovat všechny formy
uplatňované v oblasti DVPP, samostudia, rozšiřování či prohlubování
vzdělání.
3. Rámcový vzdělávací program pro předškolní vzdělávání
v návaznosti na přípravnou třídu na základní škole, která
připravuje žáky ze sociálně slabých rodin pro vstup do školy, kde bude
plnit povinnou školní docházku. MŠMT doporučuje se i nadále zaměřovat
na rozvoj dovedností předcházejících čtení, psaní a rozvoj
elementárních matematických zkušeností dětí, zaměřit se i na
logopedickou prevenci.
4. Rámcový vzdělávací program pro základní vzdělávání – od 1.
září 2013 nabývá účinnosti upravený RVP ZV (Opatření ministra
školství, mládeže a tělovýchovy), zahrnuje mnoho úprav, které bylo
nutné zapracovat do školního vzdělávacího programu školy. Úpravy
vycházely z požadavků mezinárodních výzkumů (Matematika a její
aplikace), ze Společenského evropského referenčního rámce pro jazyky
(Cizí jazyk a další cizí jazyk) a další úpravy.
5.
Standardy základního vzdělávání
- od 1. 9. 2013 se doplňují do RVP ZV Standardy pro základní
vzdělávání. Budou konkretizovat obsah a náročnost očekávaných výstupů
a stanovovat minimální úroveň znalostí a dovedností, kterých by měli
žáci dosáhnout na konci I. a II. stupně základního vzdělávání. Jsou
připraveny pro 5. a 9. ročník.
6. Doporučení MŠMT k některým oblastem RVP ZV a průřezovým tématům
·
Další cizí jazyk
(je součástí vzdělávací oblasti Jazyk a jazyková komunikace), jedná se
o minimální 6 hodinovou dotaci (na škole 7. ročník/2 hod., 8. ročník/2
hod., 9. ročník /2 hod. německý jazyk, ruský jazyk). Na žáky 9.
ročníků (2013/2014) se toto opatření nevztahuje.
·
Výuka dějin
- výuka dějin druhé poloviny 20. století je významnou součástí
vzdělávání žáků. Respektování Doporučení MŠMT k výuce dějin 20.
století, věnovat náležitou pozornost výuce dějin 20. století, a to
s důrazem na vzdělávání žáků v problematice moderních, a zejména
soudobých dějin.
·
Dopravní výchova
– rozdělena do několika vzdělávacích oblastí na základní škole.
Nezastupitelnou roli v této oblasti má škola. Žáci jsou účastníky
silničního provozu a budoucí řidiči a právě u nich může začít možná
náprava chování a návyků celé společnosti, které se mj. odrážejí
v chování v silničním provozu. Respektovat navrhované učivo a výstupy
na I. stupni a navrhované učivo a výstupy na konci II. stupně ZŠ.
Využívat aktualizované portály pro školy, které nabízejí interaktivní
multimediální učebnice, pracovní listy a sešity, metodické materiály,
podklady pro projektové vyučování, databáze obrázků.
·
Ochrana člověka za běžných rizik a mimořádných událostí
– nově doplněna tato tématika, zpracovaná na základě spolupráce
s ministerstvem vnitra – generálním ředitelstvím hasičského
záchranného sboru ČR, dále Ministerstvem zdravotnictví a asociací
Záchranný kruh. Respektovat očekávané výstupy, využívat podklady
k tématům, zajímavé odkazy, zapojovat žáky do nabízených projektů
k posilování preventivně výchovné činnosti u HZS. V rámci ověřování
získaných znalostí využívat v rámci výuky již zpracované různé návrhy
testových otázek pro jednotlivé ročníky s řešením a obrazovým
materiálem.
·
Obrana vlasti
– vzhledem ke zrušení povinné vojenské služby a nedostatečné
informovanosti občanů o jejich povinnostech týkajících se obrany
vlasti, bylo toto téma začleněno do RVP ZV a následně do ŠVP ZV každé
školy individuálně.
·
Korupce
– strategie vlády v boji proti korupci na léta 2013 a 2014, která byla
zapracovaná do některých vzdělávacích oblastí a školám je doporučeno
tuto problematiku probírat (vhodné metody, příklady, návrhy řešení i
z dětských lavic).
·
Finanční gramotnost
– nově začleněno do RVP s cílem, vybavit žáka takovými znalostmi,
dovednostmi a hodnotovými postoji, aby byl žák schopen v budoucnu
finančně zabezpečit sebe a svou rodinu v současné společnosti a
aktivně vystupovat na trhu finančních produktů a služeb. Používat
učebnice, učební texty a pracovní sešity, které obsahují výkladové
texty (často je vloženo i schéma), ukázky metodického zpracování (tzv.
příklady dobré praxe) a doplňkové podklady (odkazy na další prameny,
konkrétní řešení).
7. Vzdělávání dětí a žáků se speciálními vzdělávacími potřebami
·
inkluzivní vzdělávání – vytvořit ve škole podmínky pro všechny děti i
žáky,
·
žáci se zdravotním postižením, žáci se sociálním znevýhodněním.
Respektování novely vyhlášek č. 72/2005 Sb. a č. 73/2005 Sb,
v aktuálním znění.
8. Prevence rizikových projevů chování u dětí
a mládeže – konkrétní dokument školy
Minimální preventivní program pro školní
rok 2013/2014 „Životem bez nehod“ (součást strategie prevence sociálně
patologických jevů u dětí a mládeže) je zaměřený zejména na výchovu
žáků ke zdravému životnímu stylu, na jejich osobnostní a sociální
rozvoj a rozvoj jejich sociálně komunikativních dovedností.
9. Metodický pokyn MŠMT k řešení šikanování ve školách a
školských zařízení (nově pro školní rok 2013/2014), cílem pokynu je
poskytnout pedagogickým pracovníkům základní informace k samotnému
řešení tohoto vysoce rizikového chování. Text je provázán s Metodickým
doporučením k primární prevenci rizikového chování, dále jsou zde
komentáře a užitečná metodická vodítka pro diagnostiku a nápravu
v podobě tabulek.
10. Pravidla pro rodiče a děti k bezpečnému užívání internetu byla
poprvé formulována v roce 2001, ale vzhledem k velkému nárůstu
preventivních aktivit proti dětské pornografii byla dopracována
Pravidla pro rodiče a děti k bezpečnému užívání internetu.
Materiál je rozdělen:
·
Pravidla pro děti k bezpečnému užívání internetu (13 pravidel)
·
Pravidla pro rodiče k bezpečnému užívání internetu jejich dětmi (9
pravidel)
11. V rámci péče o tělesnou a duševní hygienu dětí a žáků
využívat co nejvíce přírodu v okolí školy, zařazovat pobyty venku,
relaxační aktivity, využívat k tomu i náplň činnosti školní družiny,
školního klubu, přípravné třídy.
12. Podpora výchovy ke zdraví – zdravé školní stravování a
stravovací návyky, zdravý fyzický vývoj dětí a žáků prostřednictvím
sportu a pohybu v přírodě, zapojení zdravotně oslabených žáků do hodin
zdravotní tělesné výchovy (2x týdně v nabídce školy).
13. Podpora a aktivní zapojování žáků školy do různých sportovních
aktivit (školní, oblastní, krajská a celorepubliková kola) a
aktivity s tím spojené (projekty, exkurze).
14. Podpora rozvoje základních schopností v oblasti přírodních věd a
ekologické výchovy, v oblasti mezilidských a mezikulturních vztahů,
sociálních a občanských schopností, specifická zaměření vždy podle RVP
a ŠVP ZV školy.
15. Soutěže a přehlídky ve školním roce 2013/2014 (vyhlašuje
MŠMT).
16. Bezpečnost a ochrana zdraví dětí a žáků ve škole – opatření
k minimalizaci školních úrazů. Prevence úrazů opět souvisí se zdravým
životním stylem, první pomocí, dopravní výchovou, ochranou člověka za
mimořádných událostí i sociálně patologickými jevy. Reagovat na
program “Bezpečná cesta do školy“, který komplexně postihuje
problematiku prevence úrazů na školách. Přijímat cílená a účinná
opatření podle mechanismu úrazu (technického, organizačního,
didaktického i kázeňského zaměření). Dbát na dodržování odpovídajících
ochranných pomůcek u dětí a žáků.
17. Podporovat všechny volnočasové aktivity, přesahující rámec
běžné výuky s nejrůznějším zaměřením – kultura, sport, ekologie,
humanitní zaměření, jazykové vzdělávání a různé projekty napříč
jednotlivými vzdělávacími oblastmi. Bohatá nabídka zájmových
kroužků na škole, které doplňují a rozšiřují další zájmy našich
žáků (sport, manuální zručnost, estetika).
18. Výrazná a intenzivní spolupráce s rodinou žáka, komunikace,
zapojování do společných akcí a projektů na škole, podpora při řešení
některých nejasností (např. v otázce prospěchu, chování, výuky,
stravovacích návyků, pobytu ve školní družině či školním klubu atd.).
19. Systematicky podporovat pedagogické pracovníky v odborném
využívání všech dostupných informačních technologií na škole při výuce
a při přípravě na výuku, v osobním rozvoji v oblastech informační
gramotnosti, komunikace v cizích jazycích, využívání nových metod a
forem práce, praktických psychologických dovedností, v oblasti
mezilidské komunikace, zvládání krizových situací, asertivního chování
a v samostudiu.
20. Význam muzeí, galerií a památníků pro školy a pro celoživotní
vzdělávání – podle doporučení MŠMT je předávání kulturních hodnot,
tj. všech duchovních a hmotných hodnot vytvořených lidstvem od jeho
počátků do současnosti předpokladem civilizační konkurenceschopnosti
společnosti a je obsahovou náplní celoživotního vzdělávání. Předávání
kulturních hodnot může probíhat ústně i prostřednictvím obrazových a
písemných pramenů (právě hlavně ve školách) a také prostřednictvím
hmotných dokladů.
21. Pro školy je charakteristické vzdělávání formou učení. Je
doporučováno posilovat a využívat přínos muzeí, galerií,
zpřístupněných památkových objektů a jejich mobiliářů, archivů a
knihoven. Školám je doporučováno využívat pro své žáky nabízené
výstavy, přednášky, komentované prohlídky výstav, workshopy, výtvarné
ateliery, exkurze, poznávací procházky, besedy s významnými osobnostmi
a autory, autorská čtení, ukázky netradičních technik a folkloru,
soutěže, environmentální programy).
Stále expozice Národního pedagogického muzea a knihovny J. A.
Komenského – viz nabídky.
22. Propagace školy v tisku, v periodikách a dalších médiích,
mezi rodičovskou veřejností, pokračovat ve vydávání školního
občasníku, aktivně tvořit a doplňovat webové stránky školy. Cíleně se
zaměřit na skupinu rodičů dětí předškolního věku, budoucích žáků
školy.
Zapojení do projektů většího rozsahu:
·
1150. výročí příchodu slovanské mise na Velkou Moravu – účast školy na
některých celonárodních aktivitách vzdělávacích a kulturních, zejména
na výtvarné, literární a historické soutěži pro žáky i pedagogy.
·
„Profese“ (celoškolní projekt pro žáky 1. až 9. ročníků, kdy budou
aktivně zapojeni i zákonní zástupci žáků, budou probíhat exkurze a
bude připraven naučně výukový program pro žáky i zákonné zástupce,
výstupem budou i pracovní listy.
·
Výukový portál – Pro
školy nabízí školám ucelenou řadu testů rozumových schopností (logika,
paměť, prostorová představivost, vnímání, koncentrace), unikátní test
volby povolání a sociometrické dotazníky pro měření třídního a
školního klimatu. Portál je dobrým pomocníkem pro žáky, jejich učitele
i rodiče.
·
Zapojení školy pro školní rok 2013/2014 v rámci projektu „Aktivní
škola“.
Připravované akce pro tento školní rok – příloha č. 1.
Doprovodné tematicky zaměřené další akce pro žáky školy (divadlo,
exkurze, projekty atd.), ozdravné pobyty, předmětové exkurze, školní
výlety, kurzy a ostatní výchovné akce pro žáky (dle osnov jednotlivých
tříd a předmětů – sportovní, kulturní, výtvarné, ekologické a
vědomostní) během celého školního roku 2013/2014 (viz týdenní plány).
Projekty
Cílem projektů je vybavovat žáky souhrnem klíčových kompetencí:
kompetence k učení, kompetence k řešení problémů, kompetence
komunikativní, kompetence sociální a personální, kompetence občanské,
kompetence pracovní.
Kompetence představují souhrn vědomostí, dovedností, schopností,
postojů a hodnot důležitých pro osobní rozvoj a uplatnění každého
člověka ve společnosti.
Dále průřezovými tématy: osobnostní a sociální výchova, výchova
demokratického občana, výchova k myšlení v evropských a globálních
souvislostech, multikulturní výchova, environmentální výchova,
mediální výchova, které reprezentují okruhy aktuálních problémů
současného světa.
Projekty/projektová metoda - spojuje
učivo jednotící myšlenkou, pracuje se na problému v souvislostech,
globálně. Integrace se může uskutečňovat kolem tématu, problému nebo
výchovně vzdělávacího cíle.
·
projekt „Profese“ (celoroční).
·
Výukový projekt „Drogy trochu jinak“ (celoroční).
·
Projekt „Pobavme se o alkoholu“ (celoroční).
-
Projekt „Rozvoj čtenářské gramotnosti žáků ZŠ aneb Cesta do světa
knih“ (celoroční).
-
Školní projekt „Třiďte odpad, má to smysl“ (celoroční).
-
Projektový program „ Recyklohraní“ (celoroční).
-
Projekt centra ekologické výchovy VIANA pro žáky 3. až 5. ročníků
(pololetní).
-
Projekt „Zdravé zuby“(pro žáky I. stupně – celoroční).
-
Dopravní projekty (vyhlašované městem Louny, firmou BESIP) –
celoroční.
-
Projekt „Školní mléko“ (v návaznosti na rozhodnutí vlády ČR) –
celoroční.
-
Projekt „Ovoce do školy“ – určený pro žáky I. stupně ZŠ (celoroční).
-
Projekty školy v rámci „Měsíce internetu“ (dle jednotlivých ročníků
a předmětů).
-
Projekty školy nejen v rámci „Měsíce knihy“ – zapojení všech žáků
školy, ŠD, ŠK.
-
Ekologické projekty, sportovní projekty, výtvarné projekty,
vědomostní projekty.
Doplňující oblasti
·
Předmětové sekce – hlavní úkoly pro rok 2013/2014.
·
Osobní plán práce pedagogického pracovníka na školní rok 2013/2014.
Některé instituce a školy se kterými škola spolupracuje
-
Městský úřad Louny, Krajský úřad Ústeckého kraje – odbor školství,
-
Česká školní inspekce ČR,
-
Městská knihovna v Lounech, Úřad práce v Lounech,
-
mateřské školy, základní školy, střední školy či speciální školy,
-
Oblastní muzeum Louny, Dům dětí a mládeže Žatec, Vrchlického divadlo
Louny,
-
PPP Louny a další školská zařízení, PC Most, NIDV Praha,
-
Asociace školních sportovních klubů Louny,
-
Policie ČR a další organizace, instituce.
Bezpečné prostředí a pozitivní sociální klima školy i třídy je
základní podmínkou kvalitního učení a jedinou cestou k získávání žáků
a jejich zákonných zástupců, je zásadním aspektem pro utváření
osobnosti dítěte a zásadním způsobem ovlivňuje hodnoty, postoje,
motivaci, sebevědomí a sebeúctu a mnoho dalších osobnostních
charakteristik žáka.
Škola musí mít jasné směřování založené na uceleném systému hodnot,
které jsou sdílené hlavními aktéry školního vzdělávání. Věřím, že vše
budeme i v tomto školním roce naplňovat.
Přílohy:
1)
Plán akcí, porad a dalších aktivit pro školní rok 2013/2014.
2)
Minimální preventivní program pro školní rok 2013/2014 „Životem bez
nehod“ (součást strategie prevence sociálně patologických jevů u dětí
a mládeže).
3)
Plán výchovného poradenství na školní rok 2013/2014.
4)
Roční plán EVVO pro školní rok 2013/2014.
5)
Návrhy plánu práce pro třídnické hodiny.
6)
Ostatní dokumenty (viz Organizace školního roku 2013/2014).
V Lounech, srpen 2013 Mgr.
Věra Benešová, ředitelka školy
Na vědomí:
Pedagogický pracovník školy na pedagogické poradě dne 30. 8. 2013
Nepedagogický pracovník školy dne 30. 8. 2013
ZO CMOS na Základní škole Louny, Školní 2426, příspěvková organizace
Školská rada na Základní škole Louny, Školní 2426, příspěvková
organizace
|