Základní cíle vzdělávání
Základní
vzdělávání vede k tomu, aby si žáci osvojili potřebné strategie učení
a na jejich základě byli motivováni k celoživotnímu učení, aby se
učili tvořivě myslet a řešit přiměřené problémy, účinně komunikovat a
spolupracovat, chránit své fyzické a duševní zdraví, vytvořené hodnoty
a životní prostředí, být ohleduplní a tolerantní k jiným lidem,
k odlišným kulturním a duchovním hodnotám, poznávat své schopnosti a
reálné možnosti a uplatňovat je spolu s osvojenými vědomostmi a
dovednostmi při rozhodování o své další životní dráze a svém profesním
uplatnění.
Základní vzdělávání má žákům pomoci utvářet a postupně rozvíjet
klíčové kompetence a poskytnout spolehlivý základ všeobecného vzdělání
orientovaného zejména na situace blízké životu a na praktické jednání.
Očekávané
výstupy v rámci RVP ZV v návaznosti na ŠVP z pohledu žáka:
Ø
respektuje přijatá pravidla soužití mezi vrstevníky, pozitivní
komunikací a kooperací,
Ø
přispívá k utváření dobrých mezilidských vztahů (v rodině, ve škole
atd.),
Ø
pochopí role členů komunity (třídy, kroužku, skupiny) a uvede příklad
pozitivního a negativního vlivu na kvalitu sociálního klimatu
(vrstevnická komunita, školní prostředí, rodinné prostředí) z hlediska
prospěšnosti k žákovi,
Ø
chápe přímé souvislosti mezi tělesným, duševním a sociálním zdravím,
vysvětlí vztah mezi uspokojováním základních lidských potřeb a
hodnotou zdraví,
Ø
dovede posoudit a respektovat různé způsoby chování lidí z hlediska
své odpovědnosti,
Ø
projevuje odpovědný vztah k sobě samému a pravidlům zdravého životného
stylu,
Ø
dává do souvislostí osobní, zdravotní a psychohygienická rizika
spojená se zneužíváním návykových látek a životní perspektivu mladého
člověka, uplatňuje osvojené sociální dovednosti a modely chování při
kontaktu se sociálně patologickými jevy ve škole i mimo školu,
v případě potřeby vyhledá odbornou pomoc sobě i druhým,
Ø
v souvislosti se zdravím, etikou, morálkou a svými životními cíli
přijímá odpovědnost za své chování, jednání, vzdělávání a volnočasové
aktivity,
Ø
projevuje odpovědné chování v situacích ohrožení zdraví, osobního
nebezpečí, při mimořádných událostech, v případě potřeby poskytne
adekvátní první pomoc.
Klima školy z pohledu zaměstnanců školy
K funkčnosti chodu školy přispívá celá řada faktorů:
řízení školy, personální podmínky, materiální a finanční předpoklady,
školní vzdělávací program, organizace vzdělávání, rovný přístup ke
vzdělání, metody hodnocení žáků, volnočasové aktivity.
Přehled základních úkolů:
Ø
plně funkční organizační řád školy a organizační struktura, která
podporuje aktuální a strategické záměry rozvoje školy ve vnitřních
normách např. školní řády, kde jsou popsaná práva a povinnosti všech
účastníků vzdělávání,
Ø
osobní zodpovědnost a zainteresovanost zaměstnanců školy, posilování
autority, která vychází z osobních, morálních a odborných kvalit
jedince,
Ø
vedle vztahu nadřízenosti a podřízenosti uplatňovat další formy
vzájemné komunikace (hospitace, náslechy, konzultace, pohovory,
funkční výstupy z předmětových sekcí, využívání výstupů jiných
hodnocení výsledků vzdělávání, využívání příležitostí k porovnávání
hodnocení skupinových i individuálních z více zdrojů atd.),
Ø
pedagogická komunikace, která zaujímá stále významnější postavení ve
výchovně vzdělávacím procesu, a je nezbytnou součástí profesních
kompetencí a vybavenosti pro výkon učitelské profese,
Ø
úroveň řízení musí odpovídat typu školy, velikosti a personálnímu
složení, rozhodovací pravomoci musí být sladěny s přidělenými
výkonnými kompetencemi a příslušnými zdroji (např. Plán vnitřní
kontroly v pedagogické oblasti),
Ø
provádět pravidelná hodnocení, na kterých se podílejí i další
pracovníci školy (pedagogická rada, metodické orgány, výchovný
poradce, vedoucí zaměstnanci atd.),
Ø
posilovat oblast zpětné vazby, která při pravidelném a cílevědomém
plnění vede ke zlepšení práce pedagogických pracovníků,
Ø
hodnocení naplňování školního vzdělávacího programu (změny a inovace
ŠVP ZV musí být odůvodněné, vznikají na základě praxe a přijímaná
opatření vycházejí ze zásad a cílů platného školského zákona a priorit
rozvoje vzdělávání - koncepce, strategie),
Ø
sledovat a plnit úkoly v oblasti bezpečnosti a ochrany zdraví na
pracovišti (BOZP)
Ø
zajišťovat obnovu a rozvoj materiálně technických podmínek pro
realizaci nejen výuky RVP ZV- ŠVP ZV, ale i pro plnění dalších úkolů
organizace,
Ø
zajišťovat obnovu a modernizaci vybavenosti ICT a jejich vhodné
využívání ve výuce a v administrativě.
Klima školy - ve vztahu k dětem, žákům školy
Ø
zaměřit se na systém budování a vytváření mezilidských vztahů, který
je dán především vztahy mezi učiteli a žáky, mezi učiteli a zákonnými
zástupci žáků, mezi pedagogickými a nepedagogickými pracovníky školy,
na vztahy mezi vedením školy a zaměstnanci školy a v neposlední řadě
na vztahy mezi žáky samotnými,
Ø
přijímat opatření k odstranění sociálních, zdravotních a
bezpečnostních barier v průběhu vzdělávání,
Ø
dodržovat školní řád (práva a povinnosti žáka), včetně aktuálních
příloh (Morální kodex žáka školy, Výchovný kodex pro žáka, Pravidla
pro hodnocení výsledků vzdělávání, Docházka do školy a omlouvání),
Ø
respektovat vnitřní řád školní družiny a další dokumenty,
Ø
respektovat vnitřní řád školního klubu a další dokumenty,
Ø
vytvářet a respektovat účinné preventivní systémy zaměřené na omezení
školních úrazů, školní neúspěšnosti a rizikového chování (zejména
šikany, zneužívání návykových látek, záškoláctví, agrese proti PP),
průběžně sledovat a vyhodnocovat výsledky jejich naplňování,
Ø
nepodceňovat závažnost možného výskytu šikanování mezi žáky a v rámci
prevence věnovat tomuto jevu zvýšenou pozornost a posilovat spolupráci
nejen mezi žáky, ale i mezi všemi zaměstnanci školy (důležitá
prevence),
Ø
respektovat plně funkční plán školní preventivní strategie (dříve MPP),
který klade důraz na proměnu školy, komunikaci, kooperaci a zdravý
životní styl,
Ø
klást důraz na budování a funkčnost třídních samospráv v jednotlivých
třídách a vést žáky k osobní zodpovědnosti při plnění svých
zadaných povinností a úkolů,
Ø
posilovat význam a obsahovou náplň třídnických hodin,
Ø
posilovat ve škole pocit sounáležitosti, bezpečí, tolerance, vzbuzovat
v žácích důvěru k vedení školy, k pedagogickým a ostatním zaměstnancům
školy.
Žáci školy - škola, pedagog ve vztahu k žákovi
Ø
pravdivě informovat o vzdělávací nabídce a postupu při přijímání ke
vzdělávání způsobem dostupným všem uchazečům, vždy v souladu
s platnými předpisy,
Ø
vzdělávací nabídka školy vždy zohledňuje reálné podmínky a možnosti
školy a vnější vlivy (sociální, regionální a jiné),
Ø
podporovat doporučené formy a metody spolupráce školy při zajišťování
přechodu žáků z neúplných základních škol do úplných základních škol
(spojeno se zvýšenou psychickou zátěží), pomáhat při překonávání
adaptačních potíží žáků (vztahuje se i na žáky 1. ročníků), posilovat
pocit důvěry, postupné seznamování žáka se školou, spolužáky, učiteli,
organizací školy, se změnou forem a metod práce,
Ø
plánovitě sledovat úspěšnost žáků při přechodu z nižšího na vyšší
stupeň vzdělávání (vyšší ročníky – adaptace žáka),
Ø
pomáhat překonat ostych, samotu, vytvářet podmínky pro vyrovnání
rozdílů (odlišnosti školních vzdělávacích programů jednotlivých škol),
Ø
vytvářet prostor pro činnost „přípravné třídy“ na škole, zpracovávat
plně funkční program činnosti třídy podle RVP PV, vyučující PT
vypracovává na konci druhého pololetí školního roku zprávu o průběhu
předškolní přípravy dítěte v daném školním roce,
Ø
nepodceňovat význam těchto přípravných tříd základní školy pro vstup
dítěte do prvního ročníku základní školy a vzdělávání těchto dětí
včetně komunikace s jejich rodiči,
Ø
zajišťovat povinné vyučovací předměty a sledovat a hodnotit přínos ŠVP
ZV k rozvoji všech klíčových kompetencí a průřezových témat,
Ø
plně využívat disponibilní hodiny, předkládat žákům kvalitní nabídku
volitelných vyučovacích předmětů a nepovinných vyučovacích předmětů,
která je v souladu s profilací ŠVP ZV školy a podporuje úspěšnost
dítěte a žáka,
Ø
podporovat a využívat formy vzdělávání, které umožňují zdokonalování
procesu vzdělávání na základě výsledků dosažených ve vědě, výzkumu a
vývoji,
Ø
školní vzdělávací strategii zaměřit u všech dětí a žáků (základní
škola, školní družina, školní klub) na podporu rozvoje funkčních
gramotností, zejména ve čtenářské, matematické, finanční, sociální,
přírodovědné, informační gramotnosti a ve schopnosti komunikace
v cizích jazycích (AJ, NJ, RJ),
Ø
uplatňovat v průběhu vzdělávání nejrůznější účinné moderní pedagogické
metody a přístupy k žákovi (individuální, skupinové atd.),
Ø
diferencovat nároky a požadavky podle schopností a možností žáka,
Ø
škola bude i nadále podporovat inkluzívní vzdělávání, které je
zaměřeno tak, aby byly v hlavním vzdělávacím proudu vytvořeny veškeré
podmínky pro vzdělávání dětí zdravotně postižených, zdravotně
znevýhodněných a sociálně znevýhodněných (asistentka pedagoga),
Ø
spolupracovat se žáky a jejich zákonnými zástupci, kteří plní povinnou
školní docházku v zahraničí nebo v zahraniční škole na území ČR, ale
zůstávají žáky školy v ČR, v níž byli zapsáni k docházce do školy,
Ø
zaručit, bez ohledu na státní občanství žákům, kteří podléhají povinné
školní docházce, stejná práva na vzdělání jako občanům ČR tj.
zajišťovat rovný přístup k žákům plnícím povinnou školní docházku,
Ø
klást důraz na výběr vhodných učebnic a učebních textů pro výuku žáků,
aby byly co nejkvalitněji využívány ve výuce v souladu se zpracovaným
školním vzdělávacím programem školy (Škola 21. století tradičně i
nově),
Ø
sledovat efektivitu a úspěšnost školního systému v oblasti BOZ,
prevence rizikového chování a školní neúspěšnosti a přijímat opatření
k nápravě zjištěných nedostatků.
Nejdůležitější úkoly pro školní rok 2012/2013
1. Provést některé změny a inovaci ve školním vzdělávacím programu
školy v návaznosti na platnost změny od 1. 9. 2012, kdy se do RVP ZV
doplňují Standardy pro základní vzdělávání (český jazyk, matematika,
cizí jazyky pro 5. a 9. ročník).
2. Provést doplnění v ŠVP školy v podobě dalších úprav, hlavně
na II. stupni (časová dotace, změna obsahu učiva u některých předmětů,
doplnění výstupů, hodnocení žáků).
Poznámka: změny a inovace školního vzdělávacího
programu musí být odůvodněné a vznikají na základě praxe a výsledků
zpracování tematických plánů a jejich příloh v minulém školním roce.
Projednáno v předmětových sekcích, dále s koordinátorem ŠVP školy.
3. Aktivní zapojení do realizace operačního projektu Vzdělávání pro
konkurenceschopnost EU „Peníze školám“, postupovat podle
Projektového záměru a stanoveného plánu plnění na školní rok 2012 -
2013.
4.
Školní vzdělávací strategii
zaměřit u všech dětí a žáků (základní škola, školní družina, školní
klub) na podporu rozvoje funkčních gramotností, zejména ve
čtenářské, matematické, finanční, sociální, přírodovědné, informační
gramotnosti a na schopnosti komunikace v cizích jazycích (AJ, NJ, RJ).
5. Na I. a II. stupni soustavně zjišťovat a hodnotit úroveň výstupů
vzdělávání v oblastech vymezených RVP ZV a ŠVP ZV a podle standardů
příslušného stupně vzdělání (školní testy, písemné opakování, pracovní
listy, prezentace žáků, projektové aktivity atd.).
6. Pro jednotlivé vzdělávací oblasti dle RVP ZV zpracovat metody
hodnocení žáků.
7. Plnohodnotné plnění průřezových témat (důsledně realizovat
jejich propojenost se vzdělávacím obsahem konkrétních vyučovacích
předmětů a s obsahem dalších činností žáků realizovaných ve škole i
mimo školu). Zaměřit se dále na oblasti:
Ø
cizí jazyk - respektovat Společenský referenční rámec pro jazyky (AJ,
NP, RJ),
Ø
výuku dějin – zaměřit se na výuku dějin 20. století,
Ø
dopravní výchovu – respektovat rozšířená témata v několika
vzdělávacích oblastech,
Ø
výchovu ke zdraví na 1. stupni ZŠ – výskyt rizikového chování žáků,
účinnost opatření prevence, řešení šikany a záškoláctví,
Ø
ochranu člověka za mimořádných událostí – rozšířená témata v několika
vzdělávacích oblastech a oborech.
8. V rámci péče o tělesnou a duševní hygienu dětí a žáků
využívat co nejvíce přírodu v okolí školy, zařazovat pobyty venku,
relaxační aktivity, využívat k tomu i náplň činnosti školní družiny,
školního klubu, přípravné třídy.
9. Podpora výchovy ke zdraví – zdravé školní stravování a
stravovací návyky, zdravý fyzický vývoj dětí a žáků prostřednictvím
sportu a pohybu v přírodě, zapojení zdravotně oslabených žáků do hodin
zdravotní tělesné výchovy (2x týdně v nabídce školy).
Poznámka: nedostatečná úroveň pohybové aktivity
a sedavý životní styl jsou jedněmi z klíčových faktorů vzniku
hromadných neinfekčních onemocnění. Specifickým zdravotním problémem
je také obezita. Narostl výskyt nadváhy a obezity. Obezita má hlavně
v dětském věku závažné zdravotní následky projevující se, jak
v kosterním a svalovém systému, tak na psychice. Řešení problému však
nespočívá jen ve zvýšení počtu hodin věnovaných aktivnímu pohybu, ale
v kulturní změně, která by měla vyústit v celkovou proměnu životního
stylu. Potřeba aktivně sportovat a pohybovat se, by měla být
přirozenou a automatickou potřebou celé společnosti a k tomu může
výrazně přispět i škola.
Pro tento školní rok stanoveno jako priorita.
Osobní zapojení každého pedagogického pracovníka školy v rámci výuky
(projekt malý, krátký, ročníkový, předmětový atd.).
10. Bezpečnost a ochrana zdraví dětí a žáků ve škole – opatření
k přijetí k minimalizaci školních úrazů. Prevence úrazů opět souvisí
se zdravým životním stylem, první pomocí, dopravní výchovou, ochranou
člověka za mimořádných událostí i sociálně patologickými jevy.
Reagovat na program “Bezpečná cesta do školy“, který komplexně
postihuje problematiku prevence úrazů na školách.
Úkol pro tento školní rok: přijímat cílená a účinná
opatření podle mechanismu úrazu (technického, organizačního,
didaktického i kázeňského zaměření). Dbát na dodržování odpovídajících
ochranných pomůcek dětí a žáků.
11. Podporovat další volnočasové aktivity, přesahující rámec
běžné výuky s nejrůznějším zaměřením – kultura, sport, ekologie,
humanitní zaměření, jazykové vzdělávání a různé projekty napříč
jednotlivými ročníky.
12. Vytvořit koncepci pro výraznou a intenzivní spolupráci
s rodinou pro oblast komunikace, domácí přípravy, vzdělávání žáků,
stravovacích návyků, informovanosti o prospěchu a chování žáka,
prohlubovat pořádání společných aktivit – třídních, družinových,
školních ve spojení škola - rodič - žák.
13. Systematicky podporovat začínající učitele, ve školním
systému DVPP prioritně podporovat realizaci ŠVP, u všech PP podporovat
zlepšení informační gramotnosti a schopnosti komunikace
v cizích jazycích, osvojení metod hodnocení, prohlubování praktických
psychologických dovedností v oblasti mezilidské komunikace, zvládání
krizových situací, asertivní chování, odpovídající způsoby jednání
se žáky ve věku povinné školní docházky, praktické dovednosti pro
oblast VV, PRĆ pro ŠD, ŠK, PT.
14. Prohlubovat propagaci práce školy v tisku, v místních
novinách a dalších médiích, mezi rodičovskou veřejností, pokračovat ve
vydávání školního občasníku. Cíleně se zaměřit na skupinu rodičů dětí
předškolního věku.
15. Věnovat odpovídající pozornost vzdělávaní žáků se specifickými
vzdělávacími potřebami, vzdělávání žáků se zdravotním postižením a
vzdělávání žáků mimořádně nadaných.
16. Zaměřit se na informační gramotnost, výchovu k volbě povolání,
environmentální výchovu, výchovu ke zdravému životnímu stylu, etickou
výchovu, dramatickou výchovu, mediální výchovu, na ochranu duševního
zdraví a na další aktuální oblasti.
17.
Vytvářet a respektovat účinné preventivní systémy zaměřené na omezení
školních úrazů, školní neúspěšnosti a rizikového chování (zejména
šikany, zneužívání návykových látek, záškoláctví, agrese proti PP),
sledovat a vyhodnocovat.
Přílohy:
Škola a veřejnost
Ø
spolupráce se Školskou radou a s Volným sdružením rodičů a přátel
školy,
Ø
spolupráce se zákonnými zástupci žáků, poskytování základních a
potřebných informací o škole a jejich součástech (PT, ZŠ, ŠD, ŠK, ŠJ)
a informovat vždy prokazatelným způsobem o průběhu vzdělávání a
výchově žáků,
Ø
využívání www stránek školy,
Ø
informace pro veřejnost o práci a činnosti ve škole, o výrazných
úspěších žáků školy, o nabídce volitelných předmětů, nepovinných
předmětů, zájmových kroužků, prezentace školy v médiích,
Ø
doplňování školního archivu informacemi ze života školy.
Zapojení do celoročních projektů:
-
EU peníze do škol (od 1. 9. 2011 do 28. 2. 2014) – čj.
4433/21/7.1.4/2011.
-
projekt pro žáky 3. až 9. tříd– „Čtení pomáhá“ – www.ctenipomaha.cz.
-
projekt pro žáky 5. až 9. tříd – „Vrstevnické vztahy“.
-
výukový projekt „Drogy trochu jinak“ a „Pobavme se o alkoholu“.
Další připravované aktivity:
Ø
nabídka zájmových kroužků na škole podle zájmu žáků v I. a II.
pololetí,
Ø
zapojení školy do nabídky z programu Vrchlického divadla v Lounech,
Ø
celoroční spolupráce s Městskou knihovnou v Lounech,
Ø
fotografování žáků I. ročníků a přípravné třídy (září 2012),
Ø
třídní schůzky zákonných zástupců žáků 2. až 9. ročníků (září 2012),
Ø
projektový den Evropský den jazyků a projekt Emil Filla (září, říjen
2012),
Ø
konzultační hodiny PP pro zákonné zástupce žáků během celého školního
roku,
Ø
akce pro rodiče žáků, pro které je zpracováván IVP (říjen 2012),
Ø
celoškolní projekt „Znáte naše svátky“ pro žáky I. stupně, ŠD, PT,
Ø
celoškolní projekt „100 nejkrásnějších kulturních a přírodních památek
UNESCO“ pro žáky II. st., ŠK (příprava od září do listopadu, realizace
v listopad 2012) v rámci Dne otevřených dveří, včetně prezentace žáků
školy pro rodiče a veřejnost,
Ø
třídní schůzky pro zákonné zástupce žáků školy (prosinec 2012),
Ø
projekt „Vánoční tradice – pracovní dílny“, sportovní projekty
(prosinec 2012),
Ø
zápis žáků do I. ročníků pro školní rok 2013/2014 (leden 2013),
Ø
v rámci TV – bruslení (zimní stadion),
Ø
v rámci TV – plavání (plavecká hala),
Ø
LVVZ pro žáky 7. tříd a zdokonalovací lyžařský výcvik (březen 2013) –
dle zájmu,
Ø
třídní schůzky pro zákonné zástupce (březen 2013).
Plánujeme:
Ø
plavecký výcvik pro žáky 3. a 4. ročníků (bude upřesněno),
Ø
PAŽIT / ozdravný pobyt pro žáky II. stupně (bude upřesněno),
Ø
celoškolní projekt „Sport a já“ (spojení teorie a praxe),
Ø
„akademie“ ke Dni matek – 1. stupeň, ŠD, ŠK, PT (květen 2013),
Ø
1150. výročí příchodu slovanské mise na Velkou Moravu, kdy v roce 2013
uběhne 1150 let od příchodu sv. Konstantina – Cyrila a sv. Metoděje na
Moravu, zapojení školy do účasti na celonárodních aktivitách
vzdělávacích a kulturních, zejména výtvarné a literární soutěže pro
žáky,
Ø
2. celoplošné testování žáků 5. a 9. ročníků v rámci projektu NIQES
(květen 2013),
Ø
třídní schůzky pro zákonné zástupce žáků formou konzultací (červen
2013),
Ø
projektový den zaměřený na ochranu člověka za mimořádných událostí
(červen 2013),
Ø
poznávací zájezd pro žáky 5. až 9. ročníků - Španělsko (červen 2013),
Ø
fotografování žáků školy podle tříd (červen 2013),
Ø
projekty, exkurze, školní výlety a výchovné akce pro žáky (červen
2013),
Ø
příměstský tábor (červenec 2013).
Doprovodné tematicky zaměřené další akce pro žáky školy
(divadlo, exkurze, projekty atd.), ozdravné pobyty, předmětové
exkurze, školní výlety, kurzy a ostatní výchovné akce pro žáky (dle
osnov jednotlivých tříd a předmětů – sportovní, kulturní, výtvarné,
ekologické a vědomostní) během celého školního roku 2012/2013, dle
zájmu žáků a možností školy / viz týdenní plány.
Sportovní aktivity a soutěže,
které škola organizuje (i ve spolupráci s AŠSK)
Účast na sportovních soutěžích, které jsou
organizovány jednotlivými základními školami pod záštitou AŠSK během
celého školního roku na různých školách a určených sportovištích.
Projekty
Projekty v návaznosti na české, evropské a mezinárodní
významné dny – zpracovaný celoroční plán plnění, cílem je vybavovat
všechny žáky souhrnem klíčových kompetencí, průřezovými tématy a
umožňovat PP zapojování do vzdělávacích předmětů libovolně,
individuálně (podle potřeby).
Klíčové
kompetence
představují souhrn vědomostí, dovedností, schopností, postojů a hodnot
důležitých pro osobní rozvoj a uplatnění každého člověka ve
společnosti.
Průřezová témata
reprezentují v RVP ZV okruhy aktuálních problémů současného světa a
stávají se významnou a nedílnou součástí základního vzdělávání.
Projekty/projektová metoda
– spojuje učivo jednotící myšlenkou, pracuje se na problému
v souvislostech, globálně. Integrace se může uskutečňovat kolem
tématu, problému nebo výchovně vzdělávacího cíle.
·
Výukový projekt „Drogy trochu jinak“ (celoroční).
·
Projekt „Pobavme se o alkoholu“ (celoroční).
-
Projekt „Rozvoj čtenářské gramotnosti žáků ZŠ aneb Cesta do světa
knih“ (celoroční).
-
Školní projekt „Třiďte odpad, má to smysl“ (celoroční).
-
Projektový program „Recyklohraní“(pro všechny žáky školy) –
celoroční.
-
Projekt centra ekologické výchovy VIANA pro žáky 3. až 5. ročníků –
pololetní.
-
Projekt „Zdravé zuby“(pro žáky I. stupně) – celoroční.
-
Dopravní projekty (vyhlašované městem Louny, firmou BESIP) –
celoroční.
-
Projekt „Školní mléko“ (v návaznosti na rozhodnutí vlády ČR) –
celoroční.
-
Projekt „Ovoce do školy“ – určený pro žáky I. stupně ZŠ – celoroční.
-
Projekty školy v rámci „Měsíce internetu“ (dle jednotlivých ročníků
a předmětů).
-
Projekty školy nejen v rámci „Měsíce knihy“ – zapojení všech žáků
školy, ŠD, ŠK.
-
Ekologické projekty, sportovní projekty, výtvarné projekty,
vědomostní projekty
a další, které budou škole aktuálně nabídnuty, či do kterých se
škola přihlásí.
Ostatní aktivity a spolupráce školy
-
Městský úřad Louny, Krajský úřad Ústeckého kraje – odbor školství,
-
Česká školní inspekcí ČR,
-
Městská knihovna v Lounech, Úřad práce v Lounech,
-
mateřské, základní, střední i speciální školami v regionu,
-
Oblastní muzeum Louny, Dům dětí a mládeže Žatec, Vrchlického divadlo
Louny,
-
PPP Louny a další školská zařízení,
-
Asociace školních sportovních klubů Louny,
-
Policie ČR a další organizace, instituce.
Bezpečné prostředí a pozitivní sociální klima školy je základní
podmínkou kvalitního učení a jedinou cestou k získávání žáků a jejich
zákonných zástupců.
Přílohy:
1)
Strategie prevence rizikových projevů chování (aktuální podoba).
2)
Plán výchovného poradenství na školní rok 2012/2013.
3)
Roční plán EVVO pro školní rok 2012/2013.
4)
Kalendář výuky, akcí, porad, schůzek a dalších akcí pro školní rok
2012/2013.
5)
Osobní plán práce pedagogického pracovníka na školní rok 2012/2013.
6)
Návrhy plánu práce pro třídnické hodiny v rámci tříd.
7)
Ostatní dokumenty.
V Lounech, srpen
2012
Mgr. Věra Benešová
ředitelka školy
Předloženo:
Pedagogickým pracovníkům školy na pedagogické poradě dne 31. 8. 2012
Nepedagogickým pracovníkům školy dne 30. 8. 2012
ZO ČMOS na Základní škole Louny, Školní 2426, příspěvková organizace
Školské radě na Základní škole Louny, Školní 2426, příspěvková
organizace
|