Základní
cíle vzdělávání
Základní vzdělávání
vede k tomu, aby si žáci osvojili potřebné strategie učení a na jejich
základě byli motivováni k celoživotnímu učení, aby se učili tvořivě
myslet a řešit přiměřené problémy, účinně komunikovat a spolupracovat,
chránit své fyzické a duševní zdraví, vytvořené hodnoty a životní
prostředí, být ohleduplní a tolerantní k jiným lidem, k odlišným
kulturním a duchovním hodnotám, poznávat své schopnosti a reálné
možnosti a uplatňovat je spolu s osvojenými vědomostmi a dovednostmi
při rozhodování o své další životní dráze a svém profesním uplatnění.
Základní vzdělávání má
žákům pomoci utvářet a postupně rozvíjet klíčové kompetence a
poskytnout spolehlivý základ všeobecného vzdělání orientovaného
zejména na situace blízké životu a na praktické jednání.
Očekávané výstupy
v rámci RVP ZV v návaznosti na ŠVP (žák):
Ø
respektuje přijatá pravidla soužití mezi vrstevníky, pozitivní
komunikací a kooperací
Ø
přispívá k utváření dobrých mezilidských vztahů (v rodině, ve škole
atd.),
Ø
pochopí role členů komunity (rodiny, třídy, kroužku, skupiny) a uvede
příklad
pozitivního a negativního
vlivu na kvalitu sociálního klimatu (vrstevnická komunita, školní
prostředí, rodinné prostředí) z hlediska prospěšnosti k žákovi,
Ø
chápe
přímé souvislosti mezi tělesným, duševním a sociálním zdravím,
vysvětlí vztah mezi uspokojováním základních lidských potřeb a
hodnotou zdraví,
Ø
dovede posoudit a respektovat různé způsoby chování lidí z hlediska
své odpovědnosti,
Ø
projevuje odpovědný vztah k sobě samému a pravidlům zdravého životného
stylu,
Ø
dává
do souvislosti osobní, zdravotní a psychohygienická rizika spojená se
zneužíváním návykových látek a životní perspektivu mladého člověka,
uplatňuje osvojené sociální dovednosti a modely chování při kontaktu
se sociálně patologickými jevy ve škole i mimo školu, v případě
potřeby vyhledá odbornou pomoc sobě nebo i druhým,
Ø
v souvislosti se zdravím, etikou, morálkou a svými životními cíli
přijímá odpovědnost za své chování, jednání, vzdělávání a volnočasové
aktivity,
Ø
projevuje odpovědné chování v situacích ohrožení zdravím, osobního
nebezpečí, při mimořádných událostech, v případě potřeby poskytne
adekvátní první pomoc.
Klima školy (ve
vztahu k zaměstnancům školy)
K funkčnosti chodu školy
přispívá celá řada faktorů: celková atmosféra školy, kvalita řízení
školy, stanovené cíle a postoje, koncepce vyučování, hodnota
vzdělávání a následné školní hodnocení ve vyučování, hodnota vzdělání
ve společnosti, kvalita připravenosti učitele, vztah zákonných
zástupců žáků i samotných žáků ke škole, ke vzdělání.
Je nutné vycházet z těchto
základních úkolů:
Ø
plně
funkční organizační řád školy se všemi stanovenými kompetencemi a
povinnostmi všech zaměstnanců školy,
Ø
plně
funkční a aktualizované vnitřní normy a směrnice školy tak, aby
odpovídaly skutečným potřebám školy, sledovat jejich plnění a
funkčnost v návaznosti na koncepci školy a plán práce školy,
Ø
osobní zodpovědnost a zainteresovanost zaměstnanců, posilování
autority, která vychází z osobních a profesionálních kvalit jedince,
Ø
vedle
vztahu nadřízenosti a podřízenosti uplatňovat další formy vzájemné
komunikace (informace, rady, výměny názorů, vzájemné hospitace,
konzultace, pohovory, semináře, funkční předmětové sekce a další formy
spolupráce),
Ø
pedagogická komunikace, která zaujímá stále významnější postavení ve
výchovně vzdělávacím procesu, a je naprosto nezbytnou součástí
profesních kompetencí a vybavenosti pro výkon učitelské profese,
Ø
zdokonalovat kvalitu řízení (všechny řídící složky) v podobě plnění
vnitřního kontrolního systému vedoucích zaměstnanců, důsledně klást
důraz na zpětnou vazbu,
Ø
hodnocení naplňování školního vzdělávacího programu a dalších platných
učebních dokumentů a jejich souladu s právními předpisy a RVP ZV,
Ø
sledovat a plnit úkoly v oblasti bezpečnosti a ochrany zdraví na
pracovišti (BOZP).
Klima školy (ve
vztahu k žákům)
Ø
zaměřit se na systém budování a vytváření mezilidských vztahů, který
je dán především vztahy mezi učiteli a žáky, mezi učiteli a zákonnými
zástupci žáků, mezi pedagogickými a nepedagogickými pracovníky školy,
na vztahy mezi vedením školy a zaměstnanci školy a v neposlední řadě
na vztahy mezi žáky samotnými,
Ø
respektovat plně funkční a aktualizovaný školní řád se všemi právy a
povinnostmi žáků, včetně aktuálních příloh (Morální kodex žáka školy,
Výchovný kodex pro žáka, Pravidla pro hodnocení výsledků vzdělávání,
Docházka do školy a omlouvání),
Ø
respektovat vnitřní řád školní družiny a další dokumenty (ŠVP ŠD),
Ø
respektovat vnitřní řád školního klubu a další dokumenty (ŠVP ŠK),
Ø
podporovat aktivity školního klubu, naučit žáky využívat jeho nabízené
činnosti,
Ø
důsledně se zaměřovat na prevenci záškoláctví, na způsob omlouvání
nepřítomnosti žáka ve výuce,
Ø
v případě potřeby jmenovat na škole „výchovnou komisi“, která řeší
výrazné porušování školního řádu, šikanu, záškoláctví, závažné
kázeňské a výchovné problémy žáka za účasti zákonných zástupců žáka a
dalších členů,
Ø
nepodceňovat závažnost možného výskytu šikanování mezi žáky a v rámci
prevence věnovat tomuto jevu zvýšenou pozornost a posilovat spolupráci
nejen mezi žáky, ale i mezi všemi zaměstnanci školy (důležitá
prevence),
Ø
respektovat plně funkční plán školní preventivní strategie (dříve MPP),
který klade důraz na proměnu školy, komunikaci, kooperaci a zdravý
životní styl,
Ø
respektovat zpracovanou vnitřní normu školy - Strategie prevence
rizikových projevů chování, která představuje dlouhodobý program
primární prevence na škole,
Ø
klást
důraz na budování a funkčnost třídních samospráv v jednotlivých
třídách a vést žáky k osobní zodpovědnosti při plnění svých zadaných
povinností a úkolů,
Ø
posilovat význam a náplň třídnických hodin,
Ø
posilovat ve škole pocit sounáležitosti, bezpečí, tolerance, vzbuzovat
v žácích důvěru
k vedení školy,
k pedagogickým a ostatním zaměstnancům školy.
Žáci školy (ve
vztahu učitele k žákům)
Ø
škola
bude vytvářet prostor k realizaci pro všechny žáky školy bez rozdílu,
Ø
podporovat doporučené formy a metody spolupráce školy při zajišťování
přechodu žáků z neúplných základních škol do úplných základních škol
(spojeno se zvýšenou psychickou zátěží), pomáhat při překonávání
adaptačních potíží žáků, posilovat pocit důvěry, postupné seznamování
se školou, spolužáky, učiteli, organizací školy, se změnou forem
práce, důraz na školní přípravu),
Ø
pomáhat překonat ostych, samotu, vytvářet podmínky pro vyrovnání
rozdílů ve znalostech vyplývajících z odlišností školních vzdělávacích
programů,
Ø
vytvářet prostor pro činnost „přípravné třídy“ na škole, zpracovat
plně funkční program činnosti třídy podle RVP PV, nepodceňovat význam
těchto přípravných tříd základní školy pro vstup dítěte do prvního
ročníku základní školy a vzdělávání těchto dětí včetně komunikace
s jejich rodiči,
Ø
vytvářet podmínky pro vzdělávání mimořádně nadaných žáků,
Ø
podporovat inkluzívní vzdělávání, které je zaměřeno tak, aby byly
v hlavním vzdělávacím proudu vytvořeny veškeré podmínky pro všechny
žáky, tedy také pro vzdělávání dětí zdravotně postižených, zdravotně
znevýhodněných a sociálně znevýhodněných, o inkluzi lze hovořit ve
chvíli, kdy jsou děti plně zapojeny v heterogenních skupinách (v
běžných třídách),
Ø
spolupracovat se žáky a jejich zákonnými zástupci, kteří plní povinnou
školní docházku v zahraničí nebo v zahraniční škole na území ČR, ale
zůstávají žáky školy v ČR, v níž byli zapsáni k docházce do školy,
Ø
zaručit bez ohledu na státní občanství všem osobám (žákům), které
podléhají povinné školní docházce, stejná práva na vzdělání jako
občanům ČR tj. zajišťovat rovný přístup žákům plnícím povinnou školní
docházku,
Ø
klást
důraz na výběr učebnic a učebních textů a školních potřeb pro žáky,
aby byly co nekvalitněji využívány ve výuce v souladu se zpracovaným
školním vzdělávacím programem školy (Škola 21. století tradičně i
nově),
Ø
zachovat výraznou diferenciaci nabízených volitelných předmětů pro
žáky I. a II. st.
Ø
zachovat nabídku nepovinných předmětů pro žáky I. stupně,
Ø
zachovat nabídku nepovinných předmětů pro žáky II. stupně,
Ø
u
předmětů ČJ a MA (na II. stupni) zařazovat nepovinný předmět Příprava
pro žáky 9. ročníků na přijímací zkoušky z ČJ a MA (dle zájmu žáků).
Nejdůležitější úkoly pro školní
rok 2011/2012
Vycházet ze zásady, že "činnost školy
je služba veřejnosti, žák je náš zákazník". Úkolem školy je vytvoření
co nejlepších podmínek pro vývoj žáka, který jej bude respektovat jako
jednotlivce, osobnost a bude mu přizpůsobovat výchovně vzdělávací
proces tak, aby v optimální míře byly jeho nejlepší vlastnosti
rozvíjeny - lhostejno zda žáků talentovaných či zaostávajících. Při
jednání s dětmi brát v úvahu především jejich osobnost, která
je odpovědna přiměřeně k věku a stupni vývoje za svoje jednání,
chování a pracovní výsledky.
1. Pokračovat na zdokonalování obsahu
školního vzdělávacího programu školy (aktualizace).
2. Plné aktivní nasazení a zapojení do
přípravy a realizaci projektu“EU peníze školám“.
3. Podpora zavádění standardů v 5. a 9.
ročních ZŠ.
4. Zařazovat do výuky ve stále větším
rozsahu plnění průřezových témat a důsledně realizovat jejich
propojenost se vzdělávacím obsahem konkrétních vyučovacích předmětů a
s obsahem dalších činností žáků realizovaných ve škole i mimo školu.
5. V rámci péče o tělesnou a duševní
hygienu dětí využívat co nejvíce přírodu v okolí školy, zařazovat v co
největší míře pobyt venku, relaxační aktivity, využít k tomu i náplň
činnosti školní družiny, školního klubu, přípravné třídy.
6. Připravovat podle zájmu žáků různé
další aktivity, přesahující rámec běžné výuky (návštěva divadelního
představení, exkurze s nejrůznějším zaměřením – kultura, sport,
ekologie, humanitní předměty, jazykové vzdělávání a projekty napříč
jednotlivými ročníky).
7. Pořádat akce, při kterých mohou být
přímo aktivní i zástupci žáků školy.
8. DVPP zaměřit na oblast sociálně
osobnostní pedagogiky, získávání praktických psychologických
dovedností v oblasti mezilidské komunikace, zvládání krizových
situací, asertivní chování, adekvátní způsoby jednání s žáky ve věku
povinné školní docházky.
9. Zlepšit propagaci práce školy v
tisku, v místních novinách a dalších médiích, mezi rodičovskou
veřejností, pokračovat ve vydávání školního občasníku. Cíleně se
zaměřit na skupinu rodičů dětí předškolního věku.
10. Usilovat o prohlubování spolupráce
nejen s pedagogicko - psychologickou poradnou, aby bylo možno využít
vysoké odbornosti našich vyučujících pro práci se SPU a získávat žáky.
11. Prezentovat pestrou nabídku
volitelných a nepovinných předmětů, realizovat kroužky.
12. Zaměřit se na informační
gramotnost, výchovu k volbě povolání, environmentální výchovu, výchovu
ke zdravému životnímu stylu, etickou výchovu, ochranu duševního
zdraví, sexuální výchovu a další oblasti.
13. Soustavně usilovat o dosahování
optimálních výchovně vzdělávacích výsledků, k tomu využívat efektivní
formy práce a vyučovací metody, alternativní vzdělávací systémy a
způsoby práce, pozitivní motivaci.
14. K žákům přistupovat diferencovaně,
respektovat jejich individualitu - prohloubit péči o talentované žáky,
zajistit odbornou péči o žáky se specifickými poruchami učení a
chování.
15. Účinnou prevencí a dobrou
spoluprací s rodiči předcházet vzniku neomluvených absencí.
16. Zaměřit se na prevenci úrazovosti
žáků.
17. Rozšiřovat využívání výpočetní
techniky pro žáky i pedagogy, aktualizovat a zlepšovat informovanost
rodičů a veřejnosti nejen prostřednictvím internetových stránek školy.
18. Posilování
kvalitnějšího a aktivnějšího využívání volného času žáků.
19. Kulturní chování a
stolování žáků ve školní jídelně, na dodržování návyků zdravého
způsobu stravování (stravovací návyky, hygiena, oblast výživy – doma,
ve škole).
20. Vytvářet „bezpečné
prostředí“ ve škole, posilovat opatření prevence šikany na 2. stupni.
Další oblasti, které jsou
nedílnou součástí výchovy a vzdělávaní na naší škole
Výchova a vzdělávání - rozvíjet
osobnost žáka ta, aby mohl samostatně myslet a svobodně se rozhodovat,
učit jej odpovědnosti za vlastní chování a jednání v míře přiměřené
jeho věku. Budovat školu jako příjemné a přátelské prostředí pro
výchovu a vzdělávání dětí. Zaměřit se na základní učivo, které musí
zvládnout všichni žáci. Rozšiřující učivo zařazovat podle schopností
žáků. Zajistit především důkladné procvičení a osvojení učiva.
Zdraví -
Dbát o jeho rozvoj, zajištění optimálních podmínek pro
všechny zdravotní typy dětí. Zamezit tomu, aby činností školy nebylo
zdraví žáků ohroženo nebo zhoršeno. Zajistit žákům dostatek pohybu
během přestávek i při tělovýchovných chvilkách během vyučovacích
hodin. Důraz klást na vytváření optimálních psychohygienických
podmínek pro práci žáků i zaměstnanců. Pozornost věnovat hlavně
estetičnosti pracovního prostředí žáků a vyučujících.
Evidovat žáky zdravotně postižené,
kontrolovat, zda jsou o problémech žáků informováni všichni vyučující
žáka. Problematiku zdravotních problémů žáků a specifických vývojových
poruch zařazovat pravidelně na pořad jednání pedagogických rad a
porad. Evidovat všechny tyto žáky, sledovat, zda jsou prováděna
následná vyšetření.
Poznatky a dovednosti -
Důsledně utvářet u žáků vědomí, že jejich budoucí
uplatnění závisí na nich samotných, na kvalitě osvojených vědomostí a
dovedností, na morálních a volních vlastnostech. Zaměřit se na
osvojení a utvrzení základního učiva, klast důraz na výstupy žáků,
v souladu se ŠVP ZV(vzdělávací oblasti, učivo).
Postupovat podle Pravidel pro hodnocení
výsledků vzdělávání žáků, ověřovat jeho účinnost a dodržování,
reagovat na připomínky rodičů a potřeby školy.
Při klasifikaci žáků vycházet zejména z
jejich výkonů během celého klasifikačního období, vést žáky k nutnosti
systematické přípravy. Těžiště osvojení a procvičení učiva musí být v
rámci práce žáků ve škole během vyučování, snížit zatěžování žáků a
jejich rodičů domácí přípravou.
Zaměřit se na utváření a upevňování
základních pracovních návyků ve všech předmětech a činnostech žáků,
zejména návyků na zvonění, samostatnou přípravu žáků na jednotlivé
vyučovací hodiny, udržování pořádku na lavicích a ve třídě.
Oblast sociální, životních
hodnot - Výrazně diferencovat hodnocení a
klasifikaci chování žáků. Sjednotit se v požadavcích na chování žáků,
důsledně a jednotně postihovat kázeňské přestupky. Využívat k tomu
celé hodnotící stupnice, důsledně uplatňovat její kritéria.
Posilovat celkového charakteru výuky,
neomezovat se jen na odbornou výuku, ale vhodnými způsoby formovat
vývoj žáků, ovlivňovat jejich postoje. U všech žáků respektovat jejich
osobnost a individuální cestu vývoje. Usilovat o zlepšení kulturnosti
vyjadřování a jednání žáků a jejich rodičů při jednání se zaměstnanci
školy.
Každý pedagog by měl v rámci výuky
svého předmětu nejen předávat vědomosti a dovednosti, ale přispívat k
vytvoření kladného vztahu žáka k předmětu, hledat nové formy práce,
propagovat svoji činnost na veřejnosti, k posilování profilace školy.
Oblast řízení –
hospitační a kontrolní činnost bude zaměřena hlavně na
uplatňování zásad osobnostní a sociální výchovy ve výuce, partnerského
přístupu k žákům, zaměření na základní učivo a respektování
individuálních zvláštností žáků. Součástí kontrolního systému bude i
kontrola způsobu Klasifikace (hodnocení).
Přílohy:
Škola a veřejnost
Ø
spolupráce se Školskou radou na škole (dle platné legislativy),
Ø
rozvoj spolupráce s Volným sdružením rodičů a přátel školy,
Ø
spolupráce se zákonnými zástupci žáků, poskytování základních a
potřebných informací o škole a jejich součástech (Příp. tř. ZŠ, ŠD,
ŠK, ŠJ) a informovat je prokazatelným způsobem o průběhu vzdělávání a
výchově žáků,
Ø
spolupráce se zákonnými zástupci nově příchozích žáků,
Ø
využívání www stránek školy,
Ø
informace pro veřejnost o práci a činnosti ve škole, o výrazných
úspěších žáků školy, o nabídce volitelných předmětů, nepovinných
předmětů, zájmových kroužků, prezentace v médiích,
Ø
doplňování školního archivu informacemi ze života školy.
Zapojení do celoročních
projektů:
-
EU peníze do škol (od 1. 9. 2011 do
28. 2. 2014) – čj. 4433/21/7.1.4/2011
-
Motivační centrum technických oborů (OPVK
– partner SOŠ, p. o. Louny)
-
Celoškolní projekt – „Skokan roku“
(realizace ve třídách, ročnících, celé škole)
-
projekt pro žáky 3. až 9. tříd–
„Čtení pomáhá“ – www.ctenipomaha.cz
-
projekt pro žáky 5. až 9. tříd –
„Vrstevnické vztahy“.
Další připravované
aktivity:
Ø
nabídka zájmových kroužků na škole podle zájmu žáků v I. a II.
pololetí,
Ø
zapojení školy do nabídky z programu Vrchlického divadla v Lounech,
Ø
výuka
plávání pro žáky 3. A, 3. B, 4. A (září – listopad, duben – červen
2012),
Ø
aktivní celoroční spolupráce s Městskou knihovnou v Lounech,
Ø
fotografování žáků I. ročníků a přípravné třídy (září 2011),
Ø
třídní schůzky zákonných zástupců žáků 2. až 9. ročníků (září 2011),
Ø
projektový den – Evropský den jazyků (září 2011),
Ø
akce
ve spolupráci s Informačním střediskem Evropské unie – Most (dle
domluvy),
Ø
projekt „Týden prevence s Policií ČR“ – pro žáky 4. až 9. ročníků
(září 2011),
Ø
třídní schůzky pro zákonné zástupce žáků 1. ročníků (září 2011),
Ø
konzultační hodiny PP pro zákonné zástupce žáků během celého školního
roku,
Ø
akce
pro rodiče žáků, pro které je zpracováván IVP (říjen 2011),
Ø
Veletrh vzdělávání 2011 Louny (listopad 2011),
Ø
celoškolní projekt – „“Pohádkový les a jeho přátelé“ - pro žáky I.
stupně, ŠD, PT (spisovatel Václav Čtvrtek 4. 4. 1911 – 6. 11. 1976) –
projekt od září do listopadu 2011,
Ø
celoškolní projekt zaměřený na OSV, VDO, MV „Jeden svět a lidská
práva“pro žáky II. st. (příprava od září do listopadu, realizace –
listopad 2011),
Ø
třídní schůzky pro zákonné zástupce žáků školy (listopad 2011),
Ø
projekt “vánoční dílny“ přímo ve škole (prosinec 2011),
Ø
třídní schůzky formou konzultací (leden 2012),
Ø
zápis
žáků do I. ročníků pro školní rok 2012/2013 (leden 2012),
Ø
v rámci TV – bruslení na zimním stadionu (dle TP ŠVP ZV),
Ø
v rámci TV – plavecký výcvik v plavecké hale (dle TP SVP ZV),
Ø
LVVZ
pro žáky 7. tříd a zdokonalovací lyžařský výcvik (březen 2012) – dle
zájmu,
Ø
třídní schůzky pro zákonné zástupce (duben 2012),
Ø
ozdravný pobyt pro žáky I. stupně – Žihle (duben – květen 2012),
Ø
PAŽIT
/ ozdravný pobyt pro žáky 9. roč. – Tornův Mlýn/Úštěk (duben 2012),
Ø
akce
pro neúplné základní školy v okolí (sportovně – zábavné zaměření) dle
domluvy,
Ø
celoškolní projekt - Lidice 2012 (70. let), včetně exkurzí do Lidic,
Ø
malá
„akademie“ ke Dni matek -1. stupeň, ŠD, ŠK, PT (květen 2012),
Ø
třídní schůzky pro zákonné zástupce žáků (červenec 2012),
Ø
projektový den zaměřený na ochranu člověka za mimořádných událostí
(červen 2012),
Ø
fotografování žáků školy podle tříd (červen 2012),
Ø
projekty, exkurze, školní výlety a výchovné akce pro žáky (červen
2012).
Dobrovolné tematické akce
pro žáky školy (divadlo, exkurze, projekt atd.), ozdravné pobyty,
předmětové exkurze, školní výlety, kurzy a ostatní výchovné akce pro
žáky (dle osnov jednotlivých tříd a předmětů – sportovní, kulturní,
výtvarné, ekologické a vědomostní během celého školního roku
2011/2012, dle zájmu žáků a možností školy – viz týdenní plány).
Sportovní aktivity a
soutěže,
které škola organizuje (i ve spolupráci s AŠSK)
Účast na sportovních
soutěžích, které jsou organizovány jednotlivými základními
školami pod záštitou AŠSK během celého školního roku na různých
školách a určených sportovištích.
Projekty
Projekty v návaznosti na
české, evropské a mezinárodní významné dny – zpracovaný celoroční plán
plnění, kdy cílem je vybavovat všechny žáky souhrnem klíčových
kompetencí, průřezovými tématy a umožňovat pedagogickým pracovníkům
zapojování do vzdělávacích oborů (předmětů) libovolně, individuálně
(podle potřeby).
Klíčové kompetence
představují souhrn vědomostí, dovedností, schopností, postojů a hodnot
důležitých pro osobní rozvoj a uplatnění každého člověka ve
společnosti.
Průřezová témata
reprezentují v RVP ZV okruhy aktuálních problémů současného světa a
stávají se významnou a nedílnou součástí základního vzdělávání.
Pod pojmem „projekt“ si
představujeme určitý konkrétní komplexní útvar včetně cesty, kterou
vzniká.
Projekty/projektová
metoda –
spojuje učivo jednotící myšlenkou, pracuje se na problému
v souvislostech, globálně. Integrace se může uskutečňovat kolem
tématu, problému nebo výchovně vzdělávacího cíle. Žáci se také často
podílejí na volbě tématu projektu, což přispívá k jejich motivaci.
-
Projekt „Rozvoj čtenářské gramotnosti
žáků ZŠ aneb Cesta do světa knih“ – celoroční.
-
Školní projekt „Třiďte odpad, má to
smysl“- celoroční.
-
Projektový program „ Recyklohraní“(pro
všechny žáky školy) – celoroční.
-
Projekt centra ekologické výchovy
VIANA pro žáky 3. až 5. ročníků – pololetní.
-
Projekt „Zdravé zuby“(pro žáky I.
stupně) – celoroční.
-
Projekty vyhlašované Městskou
knihovnou v Lounech – celoroční.
-
Dopravní projekty (vyhlašované městem
Louny, firmou Besip) – celoroční.
-
Projekt „Školní mléko“ (v návaznosti
na rozhodnutí vlády ČR) – celoroční.
-
Projekt „Ovoce do školy“ – určený pro
žáky I. stupně ZŠ – celoroční.
-
Projekty školy v rámci „Měsíce
internetu“ (dle jednotlivých ročníků a předmětů).
-
Projekty školy nejen v rámci „Měsíce
knihy“ – zapojení všech žáků školy, ŠD, ŠK.
-
Ekologické projekty, sportovní
projekty, výtvarné projekty, vědomostní projekty
a další, které budou škole
aktuálně nabídnuty, či do kterých se škola přihlásí.
Ostatní aktivity a
spolupráce školy
-
Městský úřad Louny a jeho jednotlivé
odbory,
-
Krajský úřad Ústeckého kraje – odbor
školství,
-
Česká školní inspekcí ČR,
-
Městská knihovna v Lounech, Úřad
práce v Lounech,
-
mateřské, základní, střední i
speciální školami v regionu,
-
Oblastní muzeum Louny, Dům dětí a
mládeže Žatec, Vrchlického divadlo Louny,
-
PPP Louny a další školská zařízení,
-
Asociace školních sportovních klubů
Louny,
-
Policie ČR a další organizace,
instituce.
Bezpečné prostředí a pozitivní sociální
klima školy je základní podmínkou kvalitního učení a jedinou cestou
k získávání žáků a jejich zákonných zástupců.
Zatímco partnersky se zabývá především
vztahy učitelů k žákům, k jejich zákonným zástupcům (i ke svým
kolegům), vytváření bezpečného klimatu je především prací učitelů se
vztahy mezi žáky samotnými a s dalšími prvky prostředí. Patří sem
vyvozování pravidel společně se žáky (třídní samosprávy a třídní řády
jednotlivých tříd), stanovování pravidel jednání a chování (školní
řady a jeho přílohy, vnitřní řady) a každodenní systematický a záměrný
rozvoj komunikačních a sociálních dovedností dětí a žáků školy.
Přílohy:
1)
Strategie prevence rizikových projevů
chování (aktuální podoba)
2)
Plán výchovného poradenství na školní rok
2011/2012
3)
Roční plán EVVO pro školní rok 2011/2012
4)
Plán práce na školní rok 2011/2012
5)
Osobní plán práce pedagogického
pracovníka (aktuální podoba)
6)
Návrhy plánu práce pro třídnické hodiny
v rámci tříd
7)
Ostatní dokumenty.
V Lounech, srpen
2011
Mgr. Věra Benešová
ředitelka školy
Předloženo:
Pedagogickým pracovníkům školy na
pedagogické poradě dne 31. 8. 2011
Nepedagogickým pracovníkům školy (dne
31. 8. 2011)
Předsedovi ZO CMOS na Základní škole
Louny, Školní 2426, příspěvková organizace
Školské radě na Základní škole Louny,
Školní 2426, příspěvková organizace
|