Základní
cíle vzdělávání
Základní
vzdělávání vede k tomu, aby si žáci osvojili potřebné strategie učení
a na jejich základě byli motivováni k celoživotnímu učení, aby se
učili tvořivě myslet a řešit přiměřené problémy, účinně komunikovat a
spolupracovat, chránit své fyzické a duševní zdraví, vytvořené hodnoty
a životní prostředí, být ohleduplní a tolerantní k jiným lidem,
k odlišným kulturním a duchovním hodnotám, poznávat své schopnosti a
reálné možnosti a uplatňovat je spolu s osvojenými vědomostmi a
dovednostmi při rozhodování o své další životní dráze a svém profesním
uplatnění.
Základní
vzdělávání má žákům pomoci utvářet a postupně rozvíjet klíčové
kompetence a poskytnout spolehlivý základ všeobecného vzdělání
orientovaného zejména na situace blízké životu a na praktické jednání.
Očekávané
výstupy v rámci RVP ZV v návaznosti na ŠVP (žák):
Ø
respektuje přijatá pravidla
soužití mezi vrstevníky, pozitivní komunikací a kooperací
Ø
přispívá k utváření dobrých
mezilidských vztahů (v rodině, ve škole atd.),
Ø
pochopí role členů komunity
(rodiny, třídy, kroužku, skupiny) a uvede příklad
pozitivního a negativního vlivu na kvalitu
sociálního klimatu (vrstevnická komunita, školní prostředí, rodinné
prostředí) z hlediska prospěšnosti k žákovi,
Ø
chápe přímé souvislosti mezi
tělesným, duševním a sociálním zdravím, vysvětlí vztah mezi
uspokojováním základních lidských potřeb a hodnotou zdraví,
Ø
dovede posoudit a respektovat
různé způsoby chování lidí z hlediska své odpovědnosti,
Ø
projevuje odpovědný vztah
k sobě samému a pravidlům zdravého životného stylu,
Ø
dává do souvislosti osobní,
zdravotní a psychohygienická rizika spojená se zneužíváním návykových
látek a životní perspektivu mladého člověka, uplatňuje osvojené
sociální dovednosti a modely chování při kontaktu se sociálně
patologickými jevy ve škole i mimo školu, v případě potřeby vyhledá
odbornou pomoc sobě nebo i druhým,
Ø
v souvislosti se zdravím,
etikou, morálkou a svými životními cíli přijímá odpovědnost za své
chování, jednání, vzdělávání a volnočasové aktivity,
Ø
projevuje odpovědné chování
v situacích ohrožení zdravím, osobního nebezpečí, při mimořádných
událostech, v případě potřeby poskytne adekvátní první pomoc.
Klima školy (ve vztahu k zaměstnancům
školy)
K funkčnosti chodu školy přispívá celá
řada faktorů: celková atmosféra školy, kvalita řízení školy, stanovené
cíle a postoje, koncepce vyučování, hodnota vzdělávání a následné
školní hodnocení ve vyučování, hodnota vzdělání ve společnosti,
kvalita připravenosti učitele, vztah zákonných zástupců žáků i
samotných žáků ke škole, ke vzdělání.
Je nutné vycházet z těchto základních
úkolů:
Ø
plně funkční organizační řád
školy se všemi stanovenými kompetencemi a povinnostmi všech
zaměstnanců školy,
Ø
plně funkční a aktualizované
vnitřní normy a směrnice školy tak, aby odpovídaly skutečným potřebám
školy, sledovat jejich plnění a funkčnost v návaznosti na koncepci
školy a plán práce školy,
Ø
osobní zodpovědnost a
zainteresovanost zaměstnanců, posilování autority, která vychází
z osobních a profesionálních kvalit jedince,
Ø
vedle vztahu nadřízenosti a
podřízenosti uplatňovat další formy vzájemné komunikace (informace,
rady, výměny názorů, vzájemné hospitace, konzultace, pohovory,
semináře, funkční předmětové sekce a další formy spolupráce),
Ø
pedagogická komunikace, která
zaujímá stále významnější postavení ve výchovně vzdělávacím procesu, a
je naprosto nezbytnou součástí profesních kompetencí a vybavenosti pro
výkon učitelské profese,
Ø
zdokonalovat kvalitu řízení
(všechny řídící složky) v podobě plnění vnitřního kontrolního systému
vedoucích zaměstnanců, důsledně klást důraz na zpětnou vazbu,
Ø
hodnocení naplňování školního
vzdělávacího programu a dalších platných učebních dokumentů a jejich
souladu s právními předpisy a RVP ZV,
Ø
sledovat a plnit úkoly
v oblasti bezpečnosti a ochrany zdraví na pracovišti (BOZP).
Klima školy (ve vztahu k žákům)
Ø
zaměřit se na systém budování
a vytváření mezilidských vztahů, který je dán především vztahy mezi
učiteli a žáky, mezi učiteli a zákonnými zástupci žáků, mezi
pedagogickými a nepedagogickými pracovníky školy, na vztahy mezi
vedením školy a zaměstnanci školy a v neposlední řadě na vztahy mezi
žáky samotnými,
Ø
respektovat plně funkční a
aktualizovaný školní řád se všemi právy a povinnostmi žáků, včetně
aktuálních příloh (Morální kodex žáka školy, Výchovný kodex pro žáka,
Pravidla pro hodnocení výsledků vzdělávání, Docházka do školy a
omlouvání),
Ø
respektovat vnitřní řád
školní družiny a další dokumenty (ŠVP ŠD),
Ø
respektovat vnitřní řád
školního klubu a další dokumenty (ŠVP ŠK),
Ø
podporovat aktivity školního
klubu, naučit žáky využívat jeho nabízené činnosti,
Ø
důsledně se zaměřovat na
prevenci záškoláctví, na způsob omlouvání nepřítomnosti žáka ve výuce,
Ø
v případě potřeby jmenovat na
škole „výchovnou komisi“, která řeší výrazné porušování školního řádu,
šikanu, záškoláctví, závažné kázeňské a výchovné problémy žáka za
účasti zákonných zástupců žáka a dalších členů,
Ø
nepodceňovat závažnost
možného výskytu šikanování mezi žáky a v rámci prevence věnovat tomuto
jevu zvýšenou pozornost a posilovat spolupráci nejen mezi žáky, ale i
mezi všemi zaměstnanci školy (důležitá prevence),
Ø
respektovat plně funkční plán
školní preventivní strategie (dříve MPP), který klade důraz na proměnu
školy, komunikaci, kooperaci a zdravý životní styl,
Ø
respektovat zpracovanou
vnitřní normu školy - Strategie prevence rizikových projevů chování,
která představuje dlouhodobý program primární prevence na škole,
Ø
klást důraz na budování a
funkčnost třídních samospráv v jednotlivých třídách a vést žáky
k osobní zodpovědnosti při plnění svých zadaných povinností a úkolů,
Ø
posilovat význam a náplň
třídnických hodin,
Ø
posilovat ve škole pocit
sounáležitosti, bezpečí, tolerance, vzbuzovat v žácích důvěru k vedení
školy, k pedagogickým a ostatním zaměstnancům školy.
Žáci školy (ve vztahu učitele k žákům)
Ø
škola bude vytvářet prostor k
realizaci pro všechny žáky školy bez rozdílu,
Ø
podporovat doporučené formy a
metody spolupráce školy při zajišťování přechodu žáků z neúplných
základních škol do úplných základních škol (spojeno se zvýšenou
psychickou zátěží), pomáhat při překonávání adaptačních potíží žáků,
posilovat pocit důvěry, postupné seznamování se školou, spolužáky,
učiteli, organizací školy, se změnou forem práce, důraz na školní
přípravu),
Ø
pomáhat překonat ostych,
samotu, vytvářet podmínky pro vyrovnání rozdílů ve znalostech
vyplývajících z odlišností školních vzdělávacích programů,
Ø
vytvářet prostor pro činnost
„přípravné třídy“ na škole, zpracovat plně funkční program činnosti
třídy podle RVP PV, nepodceňovat význam těchto přípravných tříd
základní školy pro vstup dítěte do prvního ročníku základní školy a
vzdělávání těchto dětí včetně komunikace s jejich rodiči,
Ø
vytvářet podmínky pro
vzdělávání mimořádně nadaných žáků,
Ø
podporovat inkluzívní
vzdělávání, které je zaměřeno tak, aby byly v hlavním vzdělávacím
proudu vytvořeny veškeré podmínky pro všechny žáky, tedy také pro
vzdělávání dětí zdravotně postižených, zdravotně znevýhodněných a
sociálně znevýhodněných, o inkluzi lze hovořit ve chvíli, kdy jsou
děti plně zapojeny v heterogenních skupinách (v běžných třídách),
Ø
spolupracovat se žáky a
jejich zákonnými zástupci, kteří plní povinnou školní docházku
v zahraničí nebo v zahraniční škole na území ČR, ale zůstávají žáky
školy v ČR, v níž byli zapsáni k docházce do školy,
Ø
zaručit bez ohledu na státní
občanství všem osobám (žákům), které podléhají povinné školní
docházce, stejná práva na vzdělání jako občanům ČR tj. zajišťovat
rovný přístup žákům plnícím povinnou školní docházku,
Ø
klást důraz na výběr učebnic
a učebních textů a školních potřeb pro žáky, aby byly co nekvalitněji
využívány ve výuce v souladu se zpracovaným školním vzdělávacím
programem školy (Škola 21. století tradičně i nově),
Ø
zachovat výraznou
diferenciaci nabízených volitelných předmětů pro žáky I. a II. stupně,
Ø
posilovat širokou nabídku
nepovinných předmětů pro žáky I. stupně,
Ø
posilovat širokou nabídku
nepovinných předmětů pro žáky II. stupně,
Ø
u předmětů ČJ a MA (na II.
stupni) zařazovat nepovinný předmět Příprava pro žáky 9. ročníků na
přijímací zkoušky z ČJ a MA (dle zájmu žáků).
Nejdůležitější úkoly pro školní rok 2010/2011
Vycházet ze zásady, že "činnost školy je služba veřejnosti, žák je náš
zákazník". Úkolem školy je vytvoření co nejlepších podmínek pro vývoj
žáka, který jej bude respektovat jako jednotlivce, osobnost a bude mu
přizpůsobovat výchovně vzdělávací proces tak, aby v optimální míře
byly jeho nejlepší vlastnosti rozvíjeny - lhostejno zda žáků
talentovaných či zaostávajících. Při jednání s dětmi brát v úvahu
především jejich osobnost, která je odpovědny přiměřeně k věku
a stupni vývoje za svoje jednání, chování a pracovní výsledky.
Nesnižovat nevhodným přístupem, usměrňováním či tresty jejich
důstojnost.
1. Pokračovat aktivně na zdokonalování obsahu školního vzdělávacího
programu školy.
2. Pokračovat v utváření a rozvíjení všech klíčových kompetencí.
3. Zařazovat do výuky ve stále větším rozsahu plnění průřezových témat
a důsledně realizovat jejich propojenost se vzdělávacím obsahem
konkrétních vyučovacích předmětů a s obsahem dalších činností žáků
realizovaných ve škole i mimo školu.
4. V rámci péče o tělesnou a duševní hygienu dětí využívat co nejvíce
přírodu v okolí školy, zařazovat v co největší míře pobyt venku,
relaxační aktivity, školy v přírodě, využít k tomu i náplň činnosti
školní družiny, školního klubu, přípravné třídy.
5. Připravovat podle zájmu žáků různé další aktivity, přesahující
rámec běžné výuky (návštěva divadelního představení, exkurze
s nejrůznějším zaměřením – kultura, sport, ekologie, humanitní
předměty, jazykové vzdělávání a projekty napříč jednotlivými ročníky).
6. Pořádat akce, při kterých mohou být přímo aktivní i rodiče žáků
školy.
7. DVPP zaměřit na oblast sociálně osobnostní pedagogiky, získávání
praktických psychologických dovedností v oblasti mezilidské
komunikace, zvládání krizových situací, asertivní chování, adekvátní
způsoby jednání s žáky ve věku povinné školní docházky.
8. Zlepšit propagaci práce školy v tisku, v místních novinách a
dalších médiích, mezi rodičovskou veřejností, pokračovat ve vydávání
školního občasníku. Cíleně se zaměřit na skupinu rodičů dětí
předškolního věku.
9.
Usilovat o prohlubování spolupráce nejen s pedagogicko -
psychologickou poradnou, aby bylo možno využít vysoké odbornosti
našich vyučujících pro práci se SPU a získávat žáky.
10. Prezentovat pestrou nabídku volitelných a nepovinných předmětů,
nabízet kroužky.
11. Zaměřit se na výchovu k volbě povolání, environmentální výchovu,
výchovu ke zdravému životnímu stylu, etickou výchovu, ochranu
duševního zdraví, sexuální výchovu a další oblasti.
12. Soustavně usilovat o dosahování optimálních výchovně vzdělávacích
výsledků, k tomu využívat efektivní formy práce a vyučovací metody,
alternativní vzdělávací systémy a způsoby práce, pozitivní motivaci.
13. K žákům přistupovat diferencovaně, respektovat jejich
individualitu - prohloubit péči o talentované žáky, zajistit odbornou
péči o žáky se specifickými poruchami učení a chování.
14. Účinnou prevencí a dobrou spoluprací s rodiči předcházet vzniku
neomluvených absencí.
15. Zaměřit se na prevenci úrazovosti žáků.
16. Rozšiřovat využívání výpočetní techniky pro žáky i pedagogy,
aktualizovat a zlepšovat informovanost rodičů a veřejnosti nejen
prostřednictvím internetových stránek školy.
17. Posilování kvalitnějšího a aktivnějšího
využívání volného času žáků.
18. Kulturní chování a stolování žáků ve
školní jídelně, na dodržování návyků zdravého způsobu stravování
(stravovací návyky, hygiena, oblast výživy – doma, ve škole).
Další oblasti, které jsou nedílnou součástí výchovy a vzdělávaní
na naší škole
Výchova a vzdělávání - rozvíjet osobnost žáka ta, aby mohl
samostatně myslet a svobodně se rozhodovat, učit jej odpovědnosti za
vlastní chování a jednání v míře přiměřené jeho věku. Budovat školu
jako příjemné a přátelské prostředí pro výchovu a vzdělávání dětí.
Zaměřit se na základní učivo, které musí zvládnout všichni žáci.
Rozšiřující učivo zařazovat podle schopností žáků. Zajistit především
důkladné procvičení a osvojení učiva.
Zdraví - Dbát o jeho rozvoj, zajištění optimálních podmínek pro
všechny zdravotní typy dětí. Zamezit tomu, aby činností školy nebylo
zdraví žáků ohroženo nebo zhoršeno. Zajistit žákům dostatek pohybu
během přestávek i při tělovýchovných chvilkách během vyučovacích
hodin. Důraz klást na vytváření optimálních psychohygienických
podmínek pro práci žáků i zaměstnanců. Pozornost věnovat hlavně
estetičnosti pracovního prostředí žáků a vyučujících.
Evidovat žáky zdravotně postižené, kontrolovat, zda jsou o problémech
žáků informováni všichni vyučující žáka. Problematiku zdravotních
problémů žáků a specifických vývojových poruch zařazovat pravidelně na
pořad jednání pedagogických rad a porad. Evidovat všechny tyto žáky,
sledovat, zda jsou prováděna následná vyšetření.
Poznatky a dovednosti - Důsledně utvářet u žáků vědomí, že
jejich budoucí uplatnění závisí na nich samotných, na kvalitě
osvojených vědomostí a dovedností, na morálních a volních
vlastnostech. Zaměřit se na osvojení a utvrzení základního učiva, bez
důkladného zažití učiva nezatěžovat žáky dalšími nároky na vědomosti.
Postupovat podle Pravidel pro hodnocení výsledků vzdělávání žáků,
ověřovat jeho účinnost a dodržování, reagovat na připomínky rodičů a
potřeby školy.
Při klasifikaci žáků vycházet zejména z jejich výkonů během celého
klasifikačního období, vést žáky k nutnosti systematické přípravy.
Těžiště osvojení a procvičení učiva musí být v rámci práce žáků ve
škole během vyučování, snížit zatěžování žáků a jejich rodičů domácí
přípravou.
Zaměřit se na utváření a upevňování základních pracovních návyků ve
všech předmětech a činnostech žáků, zejména návyků na zvonění,
samostatnou přípravu žáků na jednotlivé vyučovací hodiny, udržování
pořádku na lavicích a ve třídě.
Oblast sociální, životních hodnot - Výrazně diferencovat
hodnocení a klasifikaci chování žáků. Sjednotit se v požadavcích na
chování žáků, důsledně a jednotně postihovat kázeňské přestupky.
Využívat k tomu celé hodnotící stupnice, důsledně uplatňovat její
kritéria.
Posilovat celkového charakteru výuky, neomezovat se jen na odbornou
výuku, ale vhodnými způsoby formovat vývoj žáků, ovlivňovat jejich
postoje. U všech žáků respektovat jejich osobnost a individuální cestu
vývoje. Usilovat o zlepšení kulturnosti vyjadřování a jednání žáků a
jejich rodičů při jednání se zaměstnanci školy.
Každý pedagog by měl v rámci výuky svého předmětu nejen předávat
vědomosti a dovednosti, ale přispívat k vytvoření kladného vztahu žáka
k předmětu, nejlepší, hledat nové formy práce, propagovat svoji
činnost na veřejnosti.
Oblast řízení – hospitační a kontrolní činnost bude zaměřena
hlavně na uplatňování zásad osobnostní a sociální výchovy ve výuce,
partnerského přístupu k žákům, zaměření na základní učivo a
respektování individuálních zvláštností žáků. Součástí kontrolního
systému bude i kontrola způsobu Klasifikace (hodnocení).
Přílohy:
-
Předmětové sekce – hlavní úkoly pro rok 2010/2011
-
Osobní plán práce pedagogického pracovníka na školní rok
2010/2011
Škola a veřejnost
Ø
spolupráce se Školskou radou
na škole (dle platné legislativy),
Ø
rozvoj spolupráce s Volným
sdružením rodičů a přátel školy,
Ø
spolupráce se zákonnými
zástupci žáků, poskytování základních a potřebných informace o škole a
jejich součástech (Příp. tř. ZŠ, ŠD, ŠK, ŠJ) a informovat je
prokazatelným způsobem o průběhu vzdělávání a výchově žáků,
Ø
spolupráce se zákonnými
zástupci nově příchozích žáků,
Ø
využívání www stránek školy,
Ø
informace pro veřejnost o
práci a činnosti ve škole, o výrazných úspěších žáků školy, o nabídce
volitelných předmětů, nepovinných předmětů, zájmových kroužků,
prezentace v médiích,
Ø
doplňování školního archivu
fotografií ze života školy.
Některé připravované aktivity ve škole pro
školní rok 2010/2011
Ø
nabídka zájmových kroužků na
škole podle zájmu žáků v I. a II. pololetí,
Ø
zapojení školy do nabídky z
programu Vrchlického divadla v Lounech,
Ø
aktivní celoroční spolupráce
s Městskou knihovnou v Lounech,
Ø
fotografování žáků I. ročníků
a přípravné třídy (září 2010),
Ø
třídní schůzky zákonných
zástupců žáků 2. až 9. ročníků (září 2010),
Ø
projektový den – Evropský den
jazyků (září 2009),
Ø
třídní schůzky pro zákonné
zástupce žáků 1. ročníků (září 2010),
Ø
škola v přírodě – Sklárna –
Žihle 2010 (říjen 2010) – 2. až 5. ročníky
Ø
konzultační hodiny pedag.
pracovníků pro rodiče během celého školního roku,
Ø
akce pro rodiče žáků, pro
které je zpracováván Individuální vzděl. plán (říjen 2010),
Ø
Veletrh vzdělávání 2010 Louny
(listopad 2010),
Ø
celoškolní projekt – „Vůně
čaje“ – malé projektové vyučování pro žáky II. stupně
Ø
celoškolní projekt – „Škola
hrou – Plný talíř malování a nápadů“ – I. stupeň, ŠD, PT,
Ø
třídní schůzky pro zákonné
zástupce žáků školy (listopad 2010),
Ø
projekty - vánoční dílny a
besídky (prosinec 2010),
Ø
třídní schůzky formou
konzultací (leden 2011),
Ø
zápis žáků do I. ročníků pro
školní rok 2011/2012 (leden 2011),
Ø
plavecký výcvik pro žáky 3. a
4. ročníků na základě smlouvy s Plaveckou školou Prosen Louny pro
školní rok 2010/2011 (dle rozpisu – 4. A., 3. A., 4. B),
Ø
v rámci TV – bruslení (zimní
stadion),
Ø
v rámci TV – plavecký výcvik
(plavecká hala),
Ø
LVVZ pro žáky 7. tříd a
zdokonalovací lyžařský výcvik (březen 2010) – dle zájmu,
Ø
třídní schůzky formou
konzultací (duben 2011)
Ø
celoškolní projekt - zaměřený
environmentální výchovu, zdraví životní styl (duben 11)
Ø
malá akademie školy (červen
2010)
Ø
třídní schůzky pro zákonné
zástupce žáků (červenec 2011)
Ø
projektový den zaměřený na
ochranu člověka za mimořádných událostí (červen 2011)
Ø
fotografování žáků školy
podle tříd (červen 2011),
Ø
školní výlety a výchovné akce
pro žáky (červen 2010).
Dobrovolné tematické akce pro žáky školy
(divadlo, exkurze, projekt atd.), ozdravné pobyty, předmětové exkurze,
školní výlety, kurzy a ostatní výchovné akce pro žáky (dle osnov
jednotlivých tříd a předmětů – sportovní, kulturní, výtvarné,
ekologické a vědomostní během celého školního roku 2010/2011, dle
zájmu žáků a možností školy.
Projekty
Projekty v návaznosti na české, evropské a
mezinárodní významné dny – zpracovaný celoroční plán plnění, kdy cílem
je vybavovat všechny žáky souhrnem klíčových kompetencí, průřezovými
tématy a umožňovat pedagogickým pracovníkům zapojování do vzdělávacích
oborů (předmětů) libovolně, individuálně (podle potřeby).
Klíčové kompetence
představují souhrn vědomostí, dovedností, schopností, postojů a hodnot
důležitých pro osobní rozvoj a uplatnění každého člověka ve
společnosti.
Průřezová témata
reprezentují v RVP ZV okruhy aktuálních problémů současného světa a
stávají se významnou a nedílnou součástí základního vzdělávání.
Pod pojmem „projekt“ si představujeme
určitý konkrétní komplexní útvar včetně cesty, kterou vzniká.
Projekty/projektová metoda
– spojuje učivo jednotící myšlenkou, pracuje se na problému
v souvislostech, globálně. Integrace se může uskutečňovat kolem
tématu, problému nebo výchovně vzdělávacího cíle. Žáci se také často
podílejí na volbě tématu projektu, což přispívá k jejich motivaci.
-
Projekt „Multifunkční vzdělávací a informační centrum – městská
knihovna“ (celoroční projekt při zapojení několika vybraných škol a
institucí)
-
Projekt „Rozvoj funkční gramotnosti žáků 1. stupně základní školy
aneb Cesta do světa knih“ (pro žáky 1. stupně) – celoroční.
-
Školní projekt „Třiďte odpad, má to smysl“- celoroční
-
Projektový program „ Recyklohraní“(pro všechny žáky školy) -
celoroční
-
Projekt centra ekologické výchovy VIANA pro žáky 3. až 5. ročníků –
pololetní
-
Projekt „Zdravé zuby“(pro žáky I. stupně) – celoroční
-
Projekty vyhlašované Městskou knihovnou v Lounech – celoroční
-
Dopravní projekty (vyhlašované městem Louny, firmou Besip) –
celoroční
-
Projekty v oblasti „Výživa dětí“ – hlavně pro žáky I. stupně –
celoroční
-
Projekt „Školní mléko“ (v návaznosti na rozhodnutí vlády ČR) –
celoroční
-
Projekt „Ovoce do školy“ – určený pro žáky I. stupně ZŠ –celoročně
-
Projekty školy v rámci „Měsíce internetu“ (dle jednotlivých ročníků
a předmětů)
-
Projekty školy v rámci „Měsíce knihy“ – zapojení všech žáků školy,
ŠD, ŠK.
-
Projekt „ Znáš své město“ (pro žáky 5. a 9. ročníků) – II. pololetí.
-
Projekt v oblasti výtvarné výchovy „Plný talíř malování“(pro žáky
školy) – celoroční
-
Vzdělávací programy společnosti Člověk v tísni „Jeden den na
školách“ – celoroční
-
Ekologické projekty, sportovní projekty, výtvarné projekty,
vědomostní projekty
a další, které budou škole aktuálně
nabídnuty nebo do kterých se škola během školního roku přihlásí.
Sportovní soutěže, které škola
organizuje (ve spolupráci s AŠSK)
Přespolní běh žáků základních škol (září
2010)
Vybíjená pro žáky I. stupně – soutěž pro
žáky i dalších škol z okolí Loun (duben 2011)
Účast žáků školy na dalších sportovních
soutěžích, které jsou organizovány jednotlivými základními
školami pod záštitou AŠSK během celého školního roku na různých
školách a určených sportovištích.
Ostatní aktivity a spolupráce školy
-
Městský úřad Louny a jeho jednotlivé odbory např. ekonomický odbor,
odbor životního prostředí, odbor místního hospodářství, odbor
sociálních věcí,
-
Krajský úřad Ústeckého kraje – odbor školství, mládeže a
tělovýchovy,
-
Česká školní inspekce ČR,
-
Městská knihovna v Lounech, Úřad práce v Lounech,
-
Mateřské školy, základní školy, střední školy i speciální školy
v regionu,
-
Oblastní muzeum Louny, Dům dětí a mládeže Žatec, Vrchlického divadlo
Louny,
- PPP
Louny a další školská zařízení,
-
Asociace školních sportovních klubů Louny,
-
Policie ČR a další instituce a organizace.
Bezpečné prostředí a pozitivní sociální klima školy je základní
podmínkou kvalitního učení a jedinou cestou k získávání žáků a jejich
zákonných zástupců.
Zatímco partnersky se zabývá především vztahy učitelů k žákům, k
jejich zákonným zástupcům (i ke svým kolegům), vytváření bezpečného
klimatu je především prací učitelů se vztahy mezi žáky samotnými
a s dalšími prvky prostředí. Patří sem vyvozování pravidel společně se
žáky (třídní samosprávy a třídní řády jednotlivých tříd), stanovování
pravidel jednání a chování (školní řady a jeho přílohy, vnitřní řady)
a každodenní systematický a záměrný rozvoj komunikačních a sociálních
dovedností dětí a žáků školy.
Přílohy:
1)
Strategie prevence rizikových
projevů chování na období 2009-2010.
2)
Plán výchovného poradenství
na školní rok 2010/2011.
3)
Roční plán EVVO pro školní
rok 2010/2011.
4)
Plán práce na školní rok
2010/2011.
5)
Osobní plán práce
pedagogického pracovníka.
V Lounech, srpen
2010
Mgr. Věra Benešová
ředitelka školy
Předloženo:
Pedagogickým pracovníkům školy na pedagogické
poradě dne 31. 8. 2010
Nepedagogickým pracovníkům školy (dne 31. 8.
2010)
Předsedovi ZO CMOS na Základní škole Louny,
Školní 2426, příspěvková organizace
Školské radě na Základní škole Louny, Školní
2426, příspěvková organizace
|