Koncepce a plán školy pro školní rok 2010/2011

 

 

Základní cíle vzdělávání

 Základní vzdělávání vede k tomu, aby si žáci osvojili potřebné strategie učení a na jejich základě byli motivováni k celoživotnímu učení, aby se učili tvořivě myslet a řešit přiměřené problémy, účinně komunikovat a spolupracovat, chránit své fyzické a duševní zdraví, vytvořené hodnoty a životní prostředí, být ohleduplní a tolerantní k jiným lidem, k odlišným kulturním a duchovním hodnotám, poznávat své schopnosti a reálné možnosti a uplatňovat je spolu s osvojenými vědomostmi a dovednostmi při rozhodování o své další životní dráze a svém profesním uplatnění.

 Základní vzdělávání má žákům pomoci utvářet a postupně rozvíjet klíčové kompetence a poskytnout spolehlivý základ všeobecného vzdělání orientovaného zejména na situace blízké životu a na praktické jednání.

 Očekávané výstupy v rámci RVP ZV v návaznosti na ŠVP (žák): 

Ø  respektuje přijatá pravidla soužití mezi vrstevníky, pozitivní komunikací a kooperací

Ø  přispívá k utváření dobrých mezilidských vztahů (v rodině, ve škole atd.),

Ø  pochopí role členů komunity (rodiny, třídy, kroužku, skupiny) a uvede příklad

pozitivního a negativního vlivu na kvalitu sociálního klimatu (vrstevnická komunita, školní prostředí, rodinné prostředí) z hlediska prospěšnosti k žákovi,

Ø  chápe přímé souvislosti mezi tělesným, duševním a sociálním zdravím, vysvětlí vztah mezi uspokojováním základních lidských potřeb a hodnotou zdraví,

Ø  dovede posoudit a respektovat různé způsoby chování lidí z hlediska své odpovědnosti,

Ø  projevuje odpovědný vztah k sobě samému a pravidlům zdravého životného stylu,

Ø  dává do souvislosti osobní, zdravotní a psychohygienická rizika spojená se zneužíváním návykových látek a životní perspektivu mladého člověka, uplatňuje osvojené sociální dovednosti a modely chování při kontaktu se sociálně patologickými jevy ve škole i mimo školu, v případě potřeby vyhledá odbornou pomoc sobě nebo i druhým,

Ø  v souvislosti se zdravím, etikou, morálkou a svými životními cíli přijímá odpovědnost za své chování, jednání, vzdělávání a volnočasové aktivity,

Ø  projevuje odpovědné chování v situacích ohrožení zdravím, osobního nebezpečí, při mimořádných událostech, v případě potřeby poskytne adekvátní první pomoc.

 

Klima školy (ve vztahu k zaměstnancům školy)

 K funkčnosti chodu školy přispívá celá řada faktorů: celková atmosféra školy, kvalita řízení školy, stanovené cíle a postoje, koncepce vyučování, hodnota vzdělávání a následné školní hodnocení ve vyučování, hodnota vzdělání ve společnosti, kvalita připravenosti učitele, vztah zákonných zástupců  žáků i samotných žáků ke škole,  ke vzdělání.

 Je nutné vycházet z těchto základních úkolů:

Ø  plně funkční organizační řád školy se všemi stanovenými kompetencemi a povinnostmi všech zaměstnanců školy,

Ø  plně funkční a aktualizované vnitřní normy a směrnice školy tak, aby odpovídaly skutečným potřebám školy, sledovat jejich plnění a funkčnost v návaznosti na koncepci školy a plán práce školy,

Ø  osobní zodpovědnost a zainteresovanost zaměstnanců, posilování autority, která vychází z osobních a profesionálních kvalit jedince,

Ø  vedle vztahu nadřízenosti a podřízenosti uplatňovat další formy vzájemné komunikace (informace, rady, výměny názorů, vzájemné hospitace, konzultace, pohovory, semináře, funkční předmětové sekce a další formy spolupráce),

Ø  pedagogická komunikace, která zaujímá stále významnější postavení ve výchovně vzdělávacím procesu, a je naprosto nezbytnou součástí profesních kompetencí a vybavenosti pro výkon učitelské profese,

Ø  zdokonalovat kvalitu řízení (všechny řídící složky) v podobě plnění vnitřního kontrolního systému vedoucích zaměstnanců, důsledně klást důraz na zpětnou vazbu,

Ø  hodnocení naplňování školního vzdělávacího programu a dalších platných učebních dokumentů a jejich souladu s právními předpisy a RVP ZV,

Ø  sledovat a plnit úkoly v oblasti bezpečnosti a ochrany zdraví na pracovišti (BOZP).

 

Klima školy (ve vztahu k žákům) 

Ø  zaměřit se na systém budování a vytváření mezilidských vztahů, který je dán především vztahy mezi učiteli a žáky, mezi učiteli a zákonnými zástupci žáků, mezi pedagogickými a nepedagogickými pracovníky školy, na vztahy mezi vedením školy a zaměstnanci školy a v neposlední řadě na vztahy mezi žáky samotnými,

Ø  respektovat plně funkční a aktualizovaný školní řád se všemi právy a povinnostmi žáků, včetně aktuálních příloh (Morální kodex žáka školy, Výchovný kodex pro žáka, Pravidla pro hodnocení výsledků vzdělávání, Docházka do školy a omlouvání),

Ø  respektovat vnitřní řád školní družiny a další dokumenty (ŠVP ŠD),

Ø  respektovat vnitřní řád školního klubu a další dokumenty (ŠVP ŠK),

Ø  podporovat aktivity školního klubu, naučit žáky využívat jeho nabízené činnosti,

Ø  důsledně se zaměřovat na prevenci záškoláctví, na způsob omlouvání nepřítomnosti žáka ve výuce,

Ø  v případě potřeby jmenovat na škole „výchovnou komisi“, která řeší výrazné porušování školního řádu, šikanu, záškoláctví, závažné kázeňské a výchovné problémy žáka za účasti zákonných zástupců žáka a dalších členů,

Ø  nepodceňovat závažnost možného výskytu šikanování mezi žáky a v rámci prevence věnovat tomuto jevu zvýšenou pozornost a posilovat spolupráci nejen mezi žáky, ale i mezi všemi zaměstnanci školy (důležitá prevence),

Ø  respektovat plně funkční plán školní preventivní strategie (dříve MPP), který klade důraz na proměnu školy, komunikaci, kooperaci a zdravý životní styl,

Ø  respektovat zpracovanou vnitřní normu školy - Strategie prevence rizikových projevů chování, která představuje dlouhodobý program primární prevence na škole,

Ø  klást důraz na budování a funkčnost třídních samospráv v jednotlivých třídách a vést žáky k osobní zodpovědnosti při plnění svých zadaných povinností a úkolů,

Ø  posilovat význam a náplň třídnických hodin,

Ø  posilovat ve škole pocit sounáležitosti, bezpečí, tolerance, vzbuzovat v žácích důvěru k vedení školy, k pedagogickým a ostatním zaměstnancům školy.

 

Žáci školy (ve vztahu učitele k žákům) 

Ø  škola bude vytvářet prostor k realizaci pro všechny žáky školy bez rozdílu,

Ø  podporovat doporučené formy a metody spolupráce školy při zajišťování přechodu žáků z neúplných základních škol do úplných základních škol (spojeno se zvýšenou psychickou zátěží), pomáhat při překonávání adaptačních potíží žáků, posilovat pocit důvěry, postupné seznamování se školou, spolužáky, učiteli, organizací školy, se změnou forem práce, důraz na školní přípravu),

Ø  pomáhat překonat ostych, samotu, vytvářet podmínky pro vyrovnání rozdílů ve znalostech vyplývajících z odlišností školních vzdělávacích programů,

Ø  vytvářet prostor pro činnost „přípravné třídy“ na škole, zpracovat plně funkční program činnosti třídy podle RVP PV, nepodceňovat význam těchto přípravných tříd základní školy pro vstup dítěte do prvního ročníku základní školy a vzdělávání těchto dětí včetně komunikace s jejich rodiči,

Ø  vytvářet podmínky pro vzdělávání mimořádně nadaných žáků,

Ø  podporovat inkluzívní vzdělávání, které je zaměřeno tak, aby byly v hlavním vzdělávacím proudu vytvořeny veškeré podmínky pro všechny žáky, tedy také pro vzdělávání dětí zdravotně postižených, zdravotně znevýhodněných a sociálně znevýhodněných, o inkluzi lze hovořit ve chvíli, kdy jsou děti plně zapojeny v heterogenních skupinách (v běžných třídách),

Ø  spolupracovat se žáky a jejich zákonnými zástupci, kteří plní povinnou školní docházku v zahraničí nebo v zahraniční škole na území ČR, ale zůstávají žáky školy v ČR, v níž byli zapsáni k docházce do školy,

Ø  zaručit bez ohledu na státní občanství všem osobám (žákům), které podléhají povinné školní docházce, stejná práva na vzdělání jako občanům ČR tj. zajišťovat rovný přístup žákům plnícím povinnou školní docházku,

Ø  klást důraz na výběr učebnic a učebních textů a školních potřeb pro žáky, aby byly co nekvalitněji využívány ve výuce v souladu se zpracovaným školním vzdělávacím programem školy (Škola 21. století tradičně i nově),

Ø  zachovat výraznou diferenciaci nabízených volitelných předmětů pro žáky I. a II. stupně,

Ø  posilovat širokou nabídku nepovinných předmětů pro žáky I. stupně,

Ø  posilovat širokou nabídku nepovinných předmětů pro žáky II. stupně,

Ø  u předmětů ČJ a MA (na II. stupni) zařazovat nepovinný předmět Příprava pro žáky 9. ročníků na přijímací zkoušky z ČJ a MA (dle zájmu žáků).

 

Nejdůležitější úkoly pro školní rok 2010/2011

Vycházet ze zásady, že "činnost školy je služba veřejnosti, žák je náš zákazník". Úkolem školy je vytvoření co nejlepších podmínek pro vývoj žáka, který jej bude respektovat jako jednotlivce, osobnost a bude mu přizpůsobovat výchovně vzdělávací proces tak, aby v optimální míře byly jeho nejlepší vlastnosti rozvíjeny - lhostejno zda žáků talentovaných či zaostávajících. Při jednání s dětmi brát v úvahu především jejich osobnost, která je odpovědny přiměřeně k věku a stupni vývoje za svoje jednání, chování a pracovní výsledky. Nesnižovat nevhodným přístupem, usměrňováním či tresty jejich důstojnost.

1. Pokračovat aktivně na zdokonalování obsahu školního vzdělávacího programu školy.

2. Pokračovat v utváření a rozvíjení všech klíčových kompetencí.

3. Zařazovat do výuky ve stále větším rozsahu plnění průřezových témat a důsledně realizovat jejich propojenost se vzdělávacím obsahem konkrétních vyučovacích předmětů a s obsahem dalších činností žáků realizovaných ve škole i mimo školu.

4. V rámci péče o tělesnou a duševní hygienu dětí využívat co nejvíce přírodu v okolí školy, zařazovat v co největší míře pobyt venku, relaxační aktivity, školy v přírodě, využít k tomu i náplň činnosti školní družiny, školního klubu, přípravné třídy.

5. Připravovat podle zájmu žáků různé další aktivity, přesahující rámec běžné výuky (návštěva divadelního představení, exkurze s nejrůznějším zaměřením – kultura, sport, ekologie, humanitní předměty, jazykové vzdělávání a projekty napříč jednotlivými ročníky).

6. Pořádat akce, při kterých mohou být přímo aktivní i rodiče žáků školy.

7. DVPP zaměřit na oblast sociálně osobnostní pedagogiky, získávání praktických psychologických dovedností v oblasti mezilidské komunikace, zvládání krizových situací, asertivní chování, adekvátní způsoby jednání s žáky ve věku povinné školní docházky.

8. Zlepšit propagaci práce školy v tisku, v místních novinách a dalších médiích, mezi rodičovskou veřejností, pokračovat ve vydávání školního občasníku. Cíleně se zaměřit na skupinu rodičů dětí předškolního věku.

9. Usilovat o prohlubování spolupráce nejen s pedagogicko - psychologickou poradnou, aby bylo možno využít vysoké odbornosti našich vyučujících pro práci se SPU a získávat žáky.

10. Prezentovat pestrou nabídku volitelných a nepovinných předmětů, nabízet kroužky.

11. Zaměřit se na výchovu k volbě povolání, environmentální výchovu, výchovu ke zdravému životnímu stylu, etickou výchovu, ochranu duševního zdraví, sexuální výchovu a další oblasti.

12. Soustavně usilovat o dosahování optimálních výchovně vzdělávacích výsledků, k tomu využívat efektivní formy práce a vyučovací metody, alternativní vzdělávací systémy a způsoby práce, pozitivní motivaci.

13. K žákům přistupovat diferencovaně, respektovat jejich individualitu - prohloubit péči o talentované žáky, zajistit odbornou péči o žáky se specifickými poruchami učení a chování.

14. Účinnou prevencí a dobrou spoluprací s rodiči předcházet vzniku neomluvených absencí.

15. Zaměřit se na prevenci úrazovosti žáků.

16. Rozšiřovat využívání výpočetní techniky pro žáky i pedagogy, aktualizovat a zlepšovat informovanost rodičů a veřejnosti nejen prostřednictvím internetových stránek školy. 

17. Posilování kvalitnějšího a aktivnějšího využívání volného času žáků. 

18. Kulturní chování a stolování žáků ve školní jídelně, na dodržování návyků zdravého způsobu stravování (stravovací návyky, hygiena, oblast výživy – doma, ve škole).

 

Další oblasti, které jsou nedílnou součástí výchovy a vzdělávaní na naší škole

Výchova a vzdělávání - rozvíjet osobnost žáka ta, aby mohl samostatně myslet a svobodně se rozhodovat, učit jej odpovědnosti za vlastní chování a jednání v míře přiměřené jeho věku.  Budovat školu jako příjemné a přátelské prostředí pro výchovu a vzdělávání dětí. Zaměřit se na základní učivo, které musí zvládnout všichni žáci. Rozšiřující učivo zařazovat podle schopností žáků. Zajistit především důkladné procvičení a osvojení učiva.

Zdraví - Dbát o jeho rozvoj, zajištění optimálních podmínek pro všechny zdravotní typy dětí. Zamezit tomu, aby činností školy nebylo zdraví žáků ohroženo nebo zhoršeno. Zajistit žákům dostatek pohybu během přestávek i při tělovýchovných chvilkách během vyučovacích hodin. Důraz klást na vytváření optimálních psychohygienických podmínek pro práci žáků i zaměstnanců. Pozornost věnovat hlavně estetičnosti pracovního prostředí žáků a vyučujících.

Evidovat žáky zdravotně postižené, kontrolovat, zda jsou o problémech žáků informováni všichni vyučující žáka. Problematiku zdravotních problémů žáků a specifických vývojových poruch zařazovat pravidelně na pořad jednání pedagogických rad a porad. Evidovat všechny tyto žáky, sledovat, zda jsou prováděna následná vyšetření.  

Poznatky a dovednosti - Důsledně utvářet u žáků vědomí, že jejich budoucí uplatnění závisí na nich samotných, na kvalitě osvojených vědomostí a dovedností, na morálních a volních vlastnostech. Zaměřit se na osvojení a utvrzení základního učiva, bez důkladného zažití učiva nezatěžovat žáky dalšími nároky na vědomosti.

Postupovat podle Pravidel pro hodnocení výsledků vzdělávání žáků, ověřovat jeho účinnost a dodržování, reagovat na připomínky rodičů a potřeby školy.

Při klasifikaci žáků vycházet zejména z jejich výkonů během celého klasifikačního období, vést žáky k nutnosti systematické přípravy. Těžiště osvojení a procvičení učiva musí být v rámci práce žáků ve škole během vyučování, snížit zatěžování žáků a jejich rodičů domácí přípravou.

Zaměřit se na utváření a upevňování základních pracovních návyků ve všech předmětech a činnostech žáků, zejména návyků na zvonění, samostatnou přípravu žáků na jednotlivé vyučovací hodiny, udržování pořádku na lavicích a ve třídě.

Oblast sociální, životních hodnot - Výrazně diferencovat hodnocení a klasifikaci chování žáků. Sjednotit se v požadavcích na chování žáků, důsledně a jednotně postihovat kázeňské přestupky. Využívat k tomu celé hodnotící stupnice, důsledně uplatňovat její kritéria.

Posilovat celkového charakteru výuky, neomezovat se jen na odbornou výuku, ale vhodnými způsoby formovat vývoj žáků, ovlivňovat jejich postoje. U všech žáků respektovat jejich osobnost a individuální cestu vývoje. Usilovat o zlepšení kulturnosti vyjadřování a jednání žáků a jejich rodičů při jednání se zaměstnanci školy.

Každý pedagog by měl v rámci výuky svého předmětu nejen předávat vědomosti a dovednosti, ale přispívat k vytvoření kladného vztahu žáka k předmětu, nejlepší, hledat nové formy práce, propagovat svoji činnost na veřejnosti.

Oblast řízení – hospitační a kontrolní činnost bude zaměřena hlavně na uplatňování zásad osobnostní a sociální výchovy ve výuce, partnerského přístupu k žákům, zaměření na základní učivo a respektování individuálních zvláštností žáků. Součástí kontrolního systému bude i kontrola způsobu Klasifikace (hodnocení).

Přílohy:

  • Předmětové sekce – hlavní úkoly pro rok 2010/2011
  • Osobní plán práce pedagogického pracovníka na školní rok 2010/2011

 

Škola a veřejnost

 

Ø  spolupráce se Školskou radou na škole (dle platné legislativy),

Ø  rozvoj spolupráce s Volným sdružením rodičů a přátel školy,

Ø  spolupráce se zákonnými zástupci žáků, poskytování základních a potřebných informace o škole a jejich součástech (Příp. tř. ZŠ, ŠD, ŠK, ŠJ) a informovat je prokazatelným způsobem o průběhu vzdělávání a výchově žáků,

Ø  spolupráce se zákonnými zástupci nově příchozích žáků,

Ø  využívání www stránek školy,

Ø  informace pro veřejnost o práci a činnosti ve škole, o výrazných úspěších žáků školy, o nabídce volitelných předmětů, nepovinných předmětů, zájmových kroužků, prezentace v médiích,

Ø  doplňování školního archivu fotografií ze života školy.

 

Některé připravované aktivity ve škole pro školní rok 2010/2011 

Ø  nabídka zájmových kroužků na škole podle zájmu žáků v I. a II. pololetí,

Ø  zapojení školy do nabídky z programu Vrchlického divadla v Lounech,

Ø  aktivní celoroční spolupráce s Městskou knihovnou v Lounech,

Ø  fotografování žáků I. ročníků a přípravné třídy (září 2010),

Ø  třídní schůzky zákonných zástupců žáků 2. až 9. ročníků (září 2010),

Ø  projektový den – Evropský den jazyků (září 2009),

Ø  třídní schůzky pro zákonné zástupce žáků 1. ročníků (září 2010),

Ø  škola v přírodě – Sklárna – Žihle 2010 (říjen 2010) – 2. až 5. ročníky

Ø  konzultační hodiny pedag. pracovníků pro rodiče během celého školního roku,

Ø  akce pro rodiče žáků, pro které je zpracováván Individuální vzděl. plán (říjen 2010),

Ø  Veletrh vzdělávání 2010 Louny (listopad 2010),

Ø  celoškolní projekt – „Vůně čaje“ – malé projektové vyučování pro žáky II. stupně

Ø  celoškolní projekt – „Škola hrou – Plný talíř malování a nápadů“ – I. stupeň, ŠD, PT,

Ø  třídní schůzky pro zákonné zástupce žáků školy (listopad 2010),

Ø  projekty - vánoční dílny a besídky (prosinec 2010),

Ø  třídní schůzky formou konzultací (leden 2011),

Ø  zápis žáků do I. ročníků pro školní rok 2011/2012 (leden 2011),

Ø  plavecký výcvik pro žáky 3. a 4. ročníků na základě smlouvy s Plaveckou školou Prosen Louny pro školní rok 2010/2011 (dle rozpisu – 4. A., 3. A., 4. B),

Ø  v rámci TV – bruslení (zimní stadion),

Ø  v rámci TV – plavecký výcvik (plavecká hala),

Ø  LVVZ pro žáky 7. tříd a zdokonalovací lyžařský výcvik (březen 2010) – dle zájmu,

Ø  třídní schůzky formou konzultací (duben 2011)

Ø  celoškolní projekt - zaměřený environmentální výchovu, zdraví životní styl (duben 11)

Ø  malá akademie školy (červen 2010)

Ø  třídní schůzky pro zákonné zástupce žáků (červenec 2011)

Ø  projektový den zaměřený na ochranu člověka za mimořádných událostí (červen 2011)

Ø  fotografování žáků školy podle tříd (červen 2011),

Ø  školní výlety a výchovné akce pro žáky (červen 2010). 

Dobrovolné tematické akce pro žáky školy (divadlo, exkurze, projekt atd.), ozdravné pobyty, předmětové exkurze, školní výlety, kurzy a ostatní výchovné akce pro žáky (dle osnov jednotlivých tříd a předmětů – sportovní, kulturní, výtvarné, ekologické a vědomostní během celého školního roku 2010/2011, dle zájmu žáků a možností školy.

 

Projekty 

Projekty v návaznosti na české, evropské a mezinárodní významné dny – zpracovaný celoroční plán plnění, kdy cílem je vybavovat všechny žáky souhrnem klíčových kompetencí, průřezovými tématy a umožňovat pedagogickým pracovníkům zapojování do vzdělávacích oborů (předmětů) libovolně, individuálně (podle potřeby).

 

Klíčové kompetence představují souhrn vědomostí, dovedností, schopností, postojů a hodnot důležitých pro osobní rozvoj a uplatnění každého člověka ve společnosti.

Průřezová témata reprezentují v RVP ZV okruhy aktuálních problémů současného světa a stávají se významnou a nedílnou součástí základního vzdělávání.

Pod pojmem „projekt“ si představujeme určitý konkrétní komplexní útvar včetně cesty, kterou vzniká.

Projekty/projektová metoda – spojuje učivo jednotící myšlenkou, pracuje se na problému v souvislostech, globálně. Integrace se může uskutečňovat kolem tématu, problému nebo výchovně vzdělávacího cíle. Žáci se také často podílejí na volbě tématu projektu, což přispívá k jejich motivaci.

  • Projekt „Multifunkční vzdělávací a informační centrum – městská knihovna“ (celoroční projekt při zapojení několika vybraných škol a institucí)
  • Projekt „Rozvoj funkční gramotnosti žáků 1. stupně základní školy aneb Cesta do světa knih“ (pro žáky 1. stupně) – celoroční.
  • Školní projekt „Třiďte odpad, má to smysl“- celoroční
  • Projektový program „ Recyklohraní“(pro všechny žáky školy) - celoroční
  • Projekt centra ekologické výchovy VIANA pro žáky 3. až 5. ročníků – pololetní
  • Projekt „Zdravé zuby“(pro žáky I. stupně) – celoroční
  • Projekty vyhlašované Městskou knihovnou v Lounech – celoroční
  • Dopravní projekty (vyhlašované městem Louny, firmou Besip) – celoroční
  • Projekty v oblasti „Výživa dětí“ – hlavně pro žáky I. stupně – celoroční
  • Projekt „Školní mléko“ (v návaznosti na rozhodnutí vlády ČR) – celoroční
  • Projekt „Ovoce do školy“ – určený pro žáky I. stupně ZŠ –celoročně
  • Projekty školy v rámci „Měsíce internetu“ (dle jednotlivých ročníků a předmětů)
  • Projekty školy v rámci „Měsíce knihy“ – zapojení všech žáků školy, ŠD, ŠK.
  • Projekt „ Znáš své město“ (pro žáky 5. a 9. ročníků) – II. pololetí.
  • Projekt v oblasti výtvarné výchovy „Plný talíř malování“(pro žáky školy) – celoroční
  • Vzdělávací programy společnosti Člověk v tísni „Jeden den na školách“ – celoroční
  • Ekologické projekty, sportovní projekty, výtvarné projekty, vědomostní projekty

a další, které budou škole aktuálně nabídnuty nebo do kterých se škola během školního roku přihlásí.

 

Sportovní soutěže, které škola organizuje (ve spolupráci s AŠSK) 

Přespolní běh žáků základních škol (září 2010)

Vybíjená pro žáky I. stupně – soutěž pro žáky i dalších škol z okolí Loun (duben 2011)

Účast žáků školy na dalších sportovních soutěžích, které jsou organizovány jednotlivými základními školami pod záštitou AŠSK během celého školního roku na různých školách a určených sportovištích. 

Ostatní aktivity a spolupráce školy

 

  • Městský úřad Louny a jeho jednotlivé odbory např. ekonomický odbor, odbor životního prostředí, odbor místního hospodářství, odbor sociálních věcí,
  • Krajský úřad Ústeckého kraje – odbor školství, mládeže a tělovýchovy,
  • Česká školní inspekce ČR,
  • Městská knihovna v Lounech, Úřad práce v Lounech,
  • Mateřské školy, základní školy, střední školy i speciální školy v regionu,
  • Oblastní muzeum Louny, Dům dětí a mládeže Žatec, Vrchlického divadlo Louny,
  • PPP Louny a další školská zařízení,
  • Asociace školních sportovních klubů Louny,
  • Policie ČR a další instituce a organizace.

 

Bezpečné prostředí a pozitivní sociální klima školy je základní podmínkou kvalitního učení a jedinou cestou k získávání žáků a jejich zákonných zástupců.

Zatímco partnersky se zabývá především vztahy učitelů k žákům, k jejich zákonným zástupcům (i ke svým kolegům), vytváření bezpečného klimatu je především prací učitelů se vztahy mezi žáky samotnými a s dalšími prvky prostředí. Patří sem vyvozování pravidel společně se žáky (třídní samosprávy a třídní řády jednotlivých tříd), stanovování pravidel jednání a chování (školní řady a jeho přílohy, vnitřní řady) a každodenní systematický a záměrný rozvoj komunikačních a sociálních dovedností dětí a žáků školy.

 

Přílohy:

 

1)      Strategie prevence rizikových projevů chování na období 2009-2010.

2)      Plán výchovného poradenství na školní rok 2010/2011.

3)      Roční plán EVVO pro školní rok 2010/2011.

4)      Plán práce na školní rok 2010/2011.

5)      Osobní plán práce pedagogického pracovníka.

 

 

V Lounech, srpen 2010                                                                    Mgr. Věra Benešová

                                                                                                          ředitelka školy

 

 

 Předloženo:

Pedagogickým pracovníkům školy na pedagogické poradě dne 31. 8. 2010

Nepedagogickým pracovníkům školy (dne 31. 8. 2010)

Předsedovi ZO CMOS na Základní škole Louny, Školní 2426, příspěvková organizace

Školské radě na Základní škole Louny, Školní 2426, příspěvková organizace

 

 

zpět na obsah dokumenty