Základní cíle
vzdělávání
Základní
vzdělávání vede k tomu, aby si žáci osvojili potřebné strategie učení
a na jejich základě byli motivováni k celoživotnímu učení, aby se
učili tvořivě myslet a řešit přiměřené problémy, účinně komunikovat a
spolupracovat, chránit své fyzické a duševní zdraví, vytvořené hodnoty
a životní prostředí, být ohleduplní a tolerantní k jiným lidem,
k odlišným kulturním a duchovním hodnotám, poznávat své schopnosti a
reálné možnosti a uplatňovat je spolu s osvojenými vědomostmi a
dovednostmi při rozhodování o své další životní dráze a svém profesním
uplatnění.
Základní
vzdělávání má žákům pomoci utvářet a postupně rozvíjet klíčové
kompetence a poskytnout spolehlivý základ všeobecného vzdělání
orientovaného zejména na situace blízké životu a na praktické jednání.
Očekávané
výstupy v rámci RVP ZV v návaznosti na ŠVP (žák):
Ø
respektuje přijatá pravidla
soužití mezi vrstevníky, pozitivní komunikací a kooperací
Ø
přispívá k utváření dobrých
mezilidských vztahů (v rodině, ve škole atd.),
Ø
pochopí role členů komunity
(rodiny, třídy, kroužku, skupiny) a uvede příklady pozitivního a
negativního vlivu na kvalitu sociálního klimatu (vrstevnická komunita,
školní prostředí, rodinné prostředí) z hlediska prospěšnosti k žákovi,
Ø
chápe přímé souvislosti mezi
tělesným, duševním a sociálním zdravím, vysvětlí vztah mezi
uspokojováním základních lidských potřeb a hodnotou zdraví,
Ø
dovede posoudit a respektovat
různé způsoby chování lidí z hlediska své odpovědnosti,
Ø
projevuje odpovědný vztah
k sobě samému a pravidlům zdravého životného stylu,
Ø
dává do souvislosti osobní,
zdravotní a psychohygienická rizika spojená se zneužíváním návykových
látek a životní perspektivu mladého člověka, uplatňuje osvojené
sociální dovednosti a modely chování při kontaktu se sociálně
patologickými jevy ve škole i mimo školu, v případě potřeby vyhledá
odbornou pomoc sobě nebo i druhým,
Ø
v souvislosti se zdravím,
etikou, morálkou a svými životními cíli přijímá odpovědnost za své
chování, jednání, vzdělávání a volnočasové aktivity,
Ø
projevuje odpovědné chování
v situacích ohrožení zdravím, osobního nebezpečí, při mimořádných
událostech, v případě potřeby poskytne adekvátní první pomoc.
1. Klima školy (ve vztahu k zaměstnancům
školy)
K funkčnosti chodu školy přispívá celá
řada faktorů: celková atmosféra školy, kvalita řízení školy, stanovené
cíle a postoje, koncepce vyučování, hodnota vzdělávání a následné
školní hodnocení ve vyučování, hodnota vzdělání ve společnosti,
kvalita připravenosti učitele, vztah zákonných zástupců žáků i
samotných žáků ke škole, ke vzdělání.
Je nutné vycházet z těchto základních
úkolů:
Ø
plně funkční organizační řád
školy se všemi stanovenými kompetencemi a povinnostmi všech
zaměstnanců školy,
Ø
plně funkční a pro zaměstnance
školy nepostradatelné vnitřní normy a směrnice školy tak, aby
odpovídaly skutečným potřebám školy, neustále je inovovat a sledovat
jejich plnění a funkčnost v návaznosti na koncepci školy a roční plán
školy,
Ø
osobní zodpovědnost a
zainteresovanost zaměstnanců, posilování autority, která vychází
z osobních a profesionálních kvalit jedince,
Ø
vedle vztahu nadřízenosti a
podřízenosti uplatňovat další formy vzájemné komunikace (informace,
rady, výměny názorů, vzájemné hospitace, konzultace, pohovory,
semináře, předmětové sekce a další formy spolupráce),
Ø
pedagogická komunikace, která
zaujímá stále významnější postavení ve výchovně vzdělávacím procesu, a
je naprosto nezbytnou součástí profesních kompetencí a vybavenosti pro
výkon učitelské profese,
Ø
zdokonalovat kvalitu řízení
(všechny řídící složky) v podobě plnění vnitřního kontrolního systému
vedoucích zaměstnanců, klást důraz na zpětnou vazbu,
Ø
hodnocení naplňování školního
vzdělávacího programu a dalších platných učebních dokumentů a jejich
souladu s právními předpisy a rámcovým vzdělávacím programem pro ZV
v základních školách,
Ø
sledovat a plnit úkoly
v oblasti bezpečnosti a ochrany zdraví na pracovišti.
2. Klima školy (ve vztahu k žákům)
Ø
zaměřit se na systém budování
a vytváření mezilidských vztahů, který je dán především vztahy mezi
učiteli a žáky, mezi učiteli a zákonnými zástupci žáků, mezi
pedagogickými a nepedagogickými pracovníky školy, na vztahy mezi
vedením školy a zaměstnanci školy a v neposlední řadě mezi žáky
samotnými,
Ø
respektovat plně funkční
školní řád se všemi právy a povinnostmi žáků, včetně aktuálních příloh
(Morální kodex žáka školy, Výchovný kodex pro žáka, Pravidla pro
hodnocení výsledků vzdělávání, Docházka do školy a omlouvání),
Ø
respektovat funkční řád školní
družiny a další povinnou dokumentaci,
Ø
respektovat funkční řád
školního klubu a další povinnou dokumentaci,
Ø
podporovat činnost školního
klubu, naučit žáky využívat jeho nabízené činnosti,
Ø
důsledně se zaměřovat na
prevenci záškoláctví, na způsob omlouvání nepřítomnosti žáků ve
vyučovacím procesu a na řešení neomluvené nepřítomnosti žáka ve výuce
(zde je nutné stále prohlubovat spolupráci s rodinou žáka a snaha
získávat stále větší důvěru zákonných zástupců ke škole
(zaměstnancům),
Ø
zaměřit se na pomoc žákům ze
sociálně slabých rodin,
Ø
jmenovat na škole „výchovnou
komisi“, která bude řešit výrazné porušování školního
řádu, šikanu, záškoláctví, závažné kázeňské
a výchovné problémy za účasti zákonných zástupců žáka a dalších členů
(ředitel, učitel, sociální pracovník, výchovný poradce),
Ø
nepodceňovat závažnost možného
výskytu šikanování mezi žáky a v rámci prevence věnovat tomuto jevu
zvýšenou pozornost a posilovat spolupráci nejen mezi žáky, ale i mezi
všemi zaměstnanci školy. Šikanování je všudypřítomné a představuje
odvrácenou a zapíranou stránku zkušeností žáků na škole.
Ø
respektovat plně funkční plán
školní preventivní strategie (dříve MPP), který klade důraz na proměnu
školy, komunikaci, kooperaci a zdravý životní styl,
Ø
vypracovaný roční plán školní
preventivní strategie musí být pravidelně kontrolován a vyhodnocován,
Ø
klást důraz na budování a
funkčnost třídních samospráv v jednotlivých třídách a vést žáky
k osobní zodpovědnosti při plnění svých zadaných povinností a úkolů,
Ø
posilovat význam a náplň
třídnických hodin,
Ø
posilovat ve škole pocit
sounáležitosti, bezpečí, tolerance, vzbuzovat v žácích důvěru k vedení
školy, k pedagogickým a ostatním zaměstnancům školy (např. schránka
důvěry, pomoc výchovné poradkyně či vedení školy, dotazníky, ankety,
osobní pohovory, besedy, setkání).
3. Žáci školy (ve vztahu učitele k žákům)
Ø
škola bude vytvářet prostor
pro všechny žáky školy bez rozdílu,
Ø
posilovat pocit důvěry a
dobrých vztahů u nových žáků - přestup z jiných škol (seznámení se
školou, spolužáky, učiteli, organizací školy, se změnou forem práce,
školní přípravy), pomoci překonat ostych, samotu, orientaci ve škole
atd.
Ø
vytvářet prostor pro
„přípravnou třídu“ na škole, plně funkční program činnosti třídy podle
RVP PV, úzce spolupracovat s rodiči těchto dětí,
Ø
ve spolupráci s vedením školy,
výchovnou poradkyní, pedagogickými pracovníky, se zákonnými zástupci,
pečovat a vzdělávat žáky se specifickými poruchami učení dle možností
školy a v souladu s platnou legislativou,
Ø
vytvářet, dodržovat a
posilovat specifický přístup k hodnocení žáků se specifickými
vzdělávacími potřebami tzv. žáci s poruchami učení, žáci se zdravotním
znevýhodněním, postižením i sociálním znevýhodněním i žáci
s nadprůměrným nadáním (pracovat podle individuálních vzdělávacích
plánů),
Ø
diferenciace volitelných
předmětů pro žáky I. a II. stupně,
Ø
široká nabídka nepovinných
předmětů pro žáky I. stupně dle jejich zájmu a výběru,
Ø
široká nabídka nepovinných
předmětů pro žáky II. stupně dle jejich zájmu a výběru,
Ø
u předmětů ČJ a MA (na II.
stupni) zařazovat nepovinný předmět Příprava pro žáky 9. ročníků na
přijímací zkoušky z ČJ a MA (dle zájmu žáků),
Ø
u předmětů ČJ a MA (na I.
stupni) zařazovat nepovinný předmět Příprava pro žáky 5. ročníků na
přijímací zkoušky z ČJ nebo MA (dle zájmu žáků),
Ø
pro talentované žáky zpracovat
školní systém soutěží a olympiád, v návaznosti na okresní či krajská
kola, kdy vedení školy plně podpoří zapojování žáků do soutěží,
přehlídek a olympiád, včetně jejich přípravy (roční plán předmětových
sekcí).
4. Vzdělávací priority
Po provedených
analýzách podmínek školy, možnostech a potřeb žáků a požadavků
zákonných zástupců v souladu se vzdělávací koncepcí školy a základní
filozofií vzdělávacího programu školy je zaměření školy vyjádřeno
v následující podobě 8 vzdělávacích priorit:
Ø
vytvářet pozitivní vztah ke vzdělání a motivace
k dalšímu celoživotnímu vzdělávání,
Ø
poskytovat kvalitní základní vzdělávání zaměřené na
„aktivní dovednosti“ žáka, vytvářet prostor pro jeho seberealizaci a
rozvoj přirozeného nadání, poskytnout příležitost zažít úspěch,
Ø
zaměřit se na osobnostní a sociální rozvoj žáka, kdy
hlavním smyslem je pomáhat každému žákovi hledat vlastní cestu
k životní spokojenosti založené na dobrých vztazích k sobě samému i
k dalším lidem, svému okolí i světu,
Ø
podporovat fyzické a psychické zdraví a podporovat
rozvíjení pohybových dovedností žáků ve školních a mimoškolních
aktivitách se zaměřením např. na házenou atd.
Ø
rozvíjet komunikační dovednosti hlavně v jazykové
výchově (mateřském jazyce), v cizím jazyce a v informačních a
komunikačních technologiích,
Ø
umožnit osobnostní rozvoj každého žáka, pomoci žákům se
speciálními vzdělávacími potřebami,
Ø
vyhledávat a rozvíjet talent a mimořádné nadání žáků,
zařazovat práci v diferencovaných skupinách a připravovat a zadávat
školní práci, která odpovídá a rozvíjí úroveň jeho dovedností
v oblasti jeho nadání,
Ø
vytvářet podmínky a nabízet široký a smysluplný výběr
aktivit pro využívání volného času v zájmovém vzdělávání, v zájmových
aktivitách žáků.V návaznosti na stanovené vzdělávací priority má škola
svá specifika a klade důraz na některé oblasti výchovy a vzdělávání,
které ji odlišují od ostatních škol a tím dochází k její profilaci:
Ø
na jazyk a jazykovou výchovu (cizí jazyk),
Ø
na informačními a komunikačními technologie,
Ø
na oblast člověk a zdraví (vzdělávací obor tělesná
výchova a sportovní aktivity, směřující k pohybovým aktivitám žáků),
Ø
na vzdělávání žáků se speciálními potřebami,
Ø
na vzdělávání žáků mimořádně nadaných,
Ø
na vzdělávání žáků se sociálním znevýhodněním,
Ø
na oblast environmentální výchovy (osvěta a vzdělávání),
Ø
na zájmové činnosti, volnočasové aktivity (kroužky,
školní klub, školní družina).
5. Škola a veřejnost
Ø
úzce spolupracovat se
Školskou radou na škole (dle platné legislativy),
Ø
rozvíjet spolupráci s Volným
sdružením rodičů a přátel školy (motivovat rodiče),
Ø
spolupracovat se zákonnými
zástupci žáků, poskytovat základní a objektivní informace o škole a
jejich součástech (ZŠ, ŠD, ŠK, ŠJ) a informovat prokazatelným způsobem
o průběhu vzdělávání a výchově žáků,
Ø
na spolupráci se zákonnými
zástupci nových žáků, kteří na školu přestupují z vesnických škol nebo
mění školu z rodinných důvodů,
Ø
plně využívat www stránek
školy,
Ø
aktualizace informací o
činnosti ve škole (nástěnky, letáky, žákovské knížky),
Ø
veřejnost informovat o práci a
činnosti ve škole, o výrazných úspěších žáků školy (sportovní,
kulturní, výtvarné) a v podobě krátkých článku se prezentovat
v médiích,
Ø
doplňovat školní archiv
fotografií ze života školy (při výuce i mimo prostory školy).
Snahou vedení školy je soustavná a
pravidelná informovanost v médiích a na veřejnosti o činnosti školy
(organizovat a podporovat Dny otevřených dveří, informační odpoledne,
besedy nebo přednášky pro rodiče, konzultační hodiny pedagogických
pracovníků, malé akademie, výstavy výtvarných a jiných prací ve
veřejných prostorách, projektové dny, klubová setkání atd.).
6. Další oblasti, na které se škola zaměří
(podmínky pro úspěšnou realizaci na škole)
Ø
na naplňování školního
vzdělávacího programu podle Rámcového vzdělávacího programu pro
základní vzdělávání v určených ročnících (1. a 2., 6. a 7. ročník) a
na naplňování vzdělávacího programu Základní škola v ostatních
ročnících (3., 4., 5., 8. a 9. ročník),
Ø
na hodnocení naplňování
platných učebních dokumentů a jejich souladu s právními předpisy
v základních školách a na hodnocení plnění vnitřních norem školy,
Ø
na evaluační nástroje
v oblasti výsledků výchovy a vzdělávání zjišťované školou formou
vyhodnocování a kontroly v jednotlivých ročnících a v jednotlivých
předmětech (hospitace, písemné prověrky, ankety, soutěže, testy,
dotazníky atd.),
Ø
na hodnocení žáka formou
autentického hodnocení – portfoliem či jiné formy,
Ø
na využití informačních a
komunikačních technologií ve vzdělávání (počítačová učebna,
multimediální učebna, interaktivní učebna, včetně interaktivní tabule,
výukové programy – zapojení žáků obou stupňů, školní družina, školní
klub),
Ø
na testování žáků školy (např.
testování cizích jazyků, srovnávací testování žáků základních škol –
v 5. a 9. ročnících a další nabízené možnosti v oblasti srovnávání),
Ø
na podporu čtenářských
aktivit (gramotnosti) žáků s cílem porozumět čtenému textu a
vyhledávat v něm potřebné informace (u žáků obou stupňů ve všech
předmětech),
Ø
na výuku dějin 20. století
(zejména po roce 1945), v návaznosti na styl výuky, na rozvíjení
samostatného myšlení a činnosti žáků, na výběr vyučovacích metod,
které odpovídají obsahu dějepisného učiva (vzdělávací oblasti),
Ø
na posilování oblasti ochrany
člověka za mimořádných událostí (začleňovat do vzdělávacích oblasti
dle věku žáka a zaměření předmětu),
Ø
na zvyšování bezpečnosti při
výuce, na snižování rizik úrazů (poučení žáků, prevence),
Ø
na problematiku poskytování
první pomoci, na podporu duševního zdraví, na řádnou životosprávu, na
pitný režim, na zdravý životní styl,
Ø
na oblast environmentální
výchovy (podpora sociálních projektů, podpora výchovy a vzdělávání,
environmentální projekty, osvěta),
Ø
na volbu povolání, kdy je
nutné žákům poskytovat dostatek prostoru pro výuku v podobě vymezených
obsahových okruhů začleňovaných do jednotlivých předmětů,
Ø
na zmenšení rozdílů a změn
mezi I. a II. stupněm základní školy (společné akce, stejné vyučovací
metody, změna vyučujícího, podpora vyšších nároků na přípravu, tempo,
vyjadřování, samostatnost žáků, orientaci ve škole),
Ø
na praktické využívání
poznatků ve výtvarném semináři, dějepisném semináři, volitelných
předmětech, nepovinných předmětech ( v souladu s metodickými pokyny),
Ø
na základy společenské výchovy
– spojovat teorii s praxí na obou stupních,
Ø
na výuku jazyků v oblasti
vyučovacích metod, práce jednotlivých vyučujících, praktické znalosti
a uplatnění v běžném životě, spolupráce se zahraničními školami,
Ø
na navázání spolupráce s jinou
základní školou (výměna zkušeností),
Ø
na sportovní skupiny zaměřené
na házenou a další sportovně pohybové aktivity na škole (větší
hodinová dotace výuky TV),
Ø
na posílení zapojení žáků i
pedagogů do tvorby www. stránek školy (aktualizace),
Ø
na zapojování školy do
vypisování grantů či projektů pro školu,
Ø
na rozšíření volnočasových
aktivit (hlavně na činnost zájmových kroužků),
Ø
na posilování kvalitnějšího a
aktivnějšího využívání volného času žáků,
Ø
na kulturní chování a
stolování žáků ve školní jídelně, na dodržování návyků zdravého
způsobu stravování (stravovací návyky, hygiena, oblast výživy – doma,
ve škole),
Ø
na podporu činnosti pěveckého
sboru na škole (výrazná spolupráce se ZUŠ Louny),
Ø
na další vzdělávání všech
pedagogických pracovníků školy (odborný a profesní růst).
7. Hlavní akce školy, které připravuje
vedení školy na školní rok 2008/2009
Ø
nabídka zájmových kroužků na
škole podle zájmu žáků v I. a II. pololetí,
Ø
akce „školní mléko“ (v
návaznosti na rozhodnutí vlády ČR),
Ø
zapojení školy do celoroční
akce Sběr papíru a PET lahví (celoročně),
Ø
rozšíření nabídky pitných
automatů v souladu s hygienickými normami,
Ø
zapojení školy do programu
Vrchlického divadla v Lounech (akce pro žáky),
Ø
fotografování žáků I. ročníků
a přípravné třídy (září 2008),
Ø
třídní schůzky zákonných
zástupců žáků 2. až 9. ročníků (září 2008),
Ø
projektový den – „Evropský den
jazyků“ (září 2008),
Ø
třídní schůzky pro zákonné
zástupce žáků 1. ročníků (září 2008),
Ø
konzultační hodiny pro rodiče
během celého školního roku (každý pedagog),
Ø
Veletrh vzdělávání 2008 Louny
(pro žáky 8. a 9. tříd ZŠ) - listopad 2008,
Ø
celoškolní projekt – „Město,
kde jsem doma“ (listopad 2008),
Ø
třídní schůzky pro zákonné
zástupce žáků školy (prosinec 2008),
Ø
akce pro veřejnost - Den
otevřených dveří na naší škole (prosinec 2008),
Ø
vánoční besídky v jednotlivých
třídách, ve školní družině, klubu (prosinec 2008),
Ø
třídní schůzky formou
konzultací (leden 2009),
Ø
zápis žáků do I. ročníků pro
školní rok 2009/2010 (leden 2009),
Ø
plavecký výcvik pro žáky 3. a
4. ročníků na základě smlouvy s Plaveckou školou Prosen Louny pro
školní rok 2008/2009 (dle rozpisu),
Ø
v rámci TV – bruslení na
zimním stadionu (listopad - prosinec 2008),
Ø
v rámci TV – plavecký výcvik
v plavecké hale (prosinec 2008 – leden 2009),
Ø
LVVZ pro žáky 7. tříd a zimní
ozdravný pobyt pro žáky II. st. (únor či březen 2009),
Ø
celoškolní projekt – „Svět
knihy“ (březen 2009),
Ø
testy CERMAT (pro žáky 9.
tříd),
Ø
Den otevřených dveří (spojená
akce s výstavou dětských prací, kulturním vystoupením, prodejní
výstavou učebních pomůcek) – květen 2009,
Ø
fotografování žáků školy podle
tříd (květen 2008).
Škola v přírodě a ozdravný pobyt pro žáky I.
a II. stupně (červen 2009) - akce v Den dětí, vycházky, exkurze,
olympiáda, projekty a výchovné akce pro žáky školy (dle osnov
jednotlivých tříd a předmětů), slavnostní ukončení školního roku
2008/2009 pro vycházející žáky.
Projekty v návaznosti na české, evropské,
mezinárodní a světové významné dny – zpracovaný celoroční plán plnění,
kdy cílem je vybavovat všechny žáky souhrnem klíčových kompetencí,
průřezovými tématy a umožňovat pedagogickým pracovníkům zapojování do
vzdělávacích oborů (předmětů) libovolně, individuálně (podle potřeby).
Klíčové kompetence
představují souhrn vědomostí, dovedností, schopností, postojů a hodnot
důležitých pro osobní rozvoj a uplatnění každého člověka ve
společnosti.
Průřezová témata
reprezentují v RVP ZV okruhy aktuálních problémů současného světa a
stávají se významnou a nedílnou součástí základního vzdělávání.
Ø
sportovní, kulturní, výtvarné
a vědomostní akce během celého školního roku 2008/2009 (viz týdenní
plány).
V letošním roce bude škola i nadále pracovat
podle projektu Škola podle kalendáře (aneb malé nastavení školního
roku). Každodenní školní práce je jedinečnou příležitostí
k intenzivnímu prožívání času. Svátky, výročí a jinak významné a
důležité dny mají obrovský výchovně - vzdělávací potenciál. Odráží se
v nich naše historie, rezonuje v nich naše současnost.
Naše škola se pokusí v tomto roce do těchto
oblastí vstoupit v rámci výuky, kdy učitelé povedou žáky a někdy možná
žáci povedou své učitele.
Realizace
školního vzdělávacího programu školní družiny a realizace školního
vzdělávacího programu školního klubu.
8. Sportovní
soutěže, které škola organizuje (ve spolupráci s AŠSK)
Závod míru naděje – cyklistické závody i pro
žáky ostatních škol v Lounech.
Vybíjená pro žáky I. stupně – soutěž pro
žáky i dalších základních škol.
9. Olympiády a přehlídky (účast školy na
školních a okresních kolech)
Vedení školy bude podporovat a pro vyučující
vytvářet podmínky pro účast na různých soutěžích hlavně v oblasti
vědomostní, ale i výtvarné, hudební, estetické a poznávací. Hlavní
záměrem je prezentace školy na veřejnosti a prezentace práce našich
žáků.
V případě zájmu vedení školy uvítá všechny
další aktivity v oblasti soutěží a olympiád, na které se budou
připravovat žáci pod vedením pedagogických pracovníků školy a které
jsou organizovány podle Věstníku MŠMT ČR č. 8/2008.
10. Ostatní aktivity a spolupráce školy
Škola bude i nadále spolupracovat s
-
Městským úřadem Louny a jeho jednotlivými odbory,
-
Krajským úřadem Ústeckého kraje, Českou školní inspekcí,
-
s Městskou knihovnou Louny, Úřadem práce v Lounech,
-
mateřskými, základními, středními i speciálními školami v regionu
-
Oblastním muzeem Louny, Domem dětí a mládeže Žatec, Vrchlického
divadlem,
- PPP
Louny a dalšími školskými zařízeními,
-
Asociací školních sportovních klubů Louny,
-
Policií ČR, dětskými lékaři v rámci prevence záškoláctví,
-
Hasičským záchranným sborem, pracoviště Žatec,
- a
dalšími institucemi a organizacemi, které pracují pro děti (žáky) a
s dětmi (žáky).
Bezpečné prostředí a
pozitivní sociální klima školy je základní podmínkou kvalitního učení
a jedinou cestou k získávání žáků a jejich zákonných zástupců. Zatímco
partnersky se zabývá především vztahy učitelů k žákům, k jejich
zákonným zástupcům (i ke svým kolegům), vytváření bezpečného klimatu
je především prací učitelů se vztahy mezi žáky samotnými a s dalšími
prvky prostředí. Patří sem vyvozování pravidel společně se žáky
(třídní samosprávy a třídní řády jednotlivých tříd), stanovování
pravidel jednání a chování (školní řady a jeho přílohy, vnitřní řady)
a každodenní systematický a záměrný rozvoj komunikačních a sociálních
dovedností dětí a žáků školy.
V Lounech, srpen
2008
Mgr. Věra Benešová
ředitelka školy
|