![]() |
ICT plán školyPro období do konce školního roku 2006/2007
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Metodický pokyn MŠMT č.j.27 419/2004-55 Standard ICT služeb a Metodický pokyn č.j.27 670/2004-551 stanovuje zpracování ICT plánu školy . Charakteristika školyMěsto Louny zřídilo dnem 1. 1. 1994 příspěvkovou organizaci s názvem: 8. základní škola se sídlem v Lounech, ul. Školní čp. 2426, IČO 49123858. Změnou zřizovací listiny ze dne 19. 1. 1999 se změnil název organizace s účinností od 1. 2. 1999 na : Základní škola Louny, Školní 2426. Školský úřad Louny vydal s účinností od 1. 9. 1999 Rozhodnutí o změně v zařazení do sítě škol, předškolních a školských zařízení pro Základní školu Louny, Školní 2426, která sdružuje: · Základní školu kapacita 570 žáků · Školní družinu kapacita 110 žáků · Školní jídelnu kapacita 580 jídel · Školní klub kapacita 50 žáků Škola byla dostavěna a slavnostně otevřena v roce 1985 a zahájila provoz školním rokem 1985/1986 a ve vztahu k žákům má velice dobré prostorové podmínky. Původně byla postavená jako 14 ti třídní škola, kdy kvalitu výuky příznivě ovlivňovala, ale i dnes ovlivňuje řada odborných učeben (pracovna fyziky, pracovna chemie, pracovna přírodopisu, žákovské dílny, cvičná kuchyňka, tělocvična s odpovídajícím zázemím) a některé byly postupně vytvářeny (odborná pracovna výtvarné výchovy, odborná pracovna hudební výchovy, učebna výpočetní techniky). Nechybí prostor pro školní družinu (třídy i herna), školní kuchyň a jídelnu, provozní zázemí a kabinety pro pedagogický sbor, včetně dvou malých sboroven.
Popis současného stavu
Počty žáků, pedagogů a dosažená úroveň školení pedagogů Ø Základní škola má k 30. 9. 2006 430 žáků . Na I.stupni je k tomuto datu celkem 197 žáků, na II.stupni je to 225 žáků a v přípravné třídě je 8 žáků. Ø Škola má 36 pedagogických pracovníků. Ø Dosažená úroveň školení pedagogů: - Z 36 pedagogických pracovníků je jich k dnešnímu dni proškoleno na úrovni Z 33, to je 94.%. Na úrovni P O je proškoleno 5 pracovníků, to je 15 %. 12. pracovníků dokončilo modul P O to je 36,3%. Modul P I dokončili 4 pedagogičtí pracovníci to je 12%. Modul N absolvoval .1. pedagogický pracovník.
Popis vybavenosti školyØ Podrobný technický popis používaného vybavení školy ICT technologiemi v příloze č. 1 Ø V rámci dotace MŠMT a vlastním podílem byla vybudována počítačová síť školy. V současné době jsou vyvedeny zásuvky do všech učeben, kabinetů, kanceláří, 1 oddělení ŠD, školního informačního centra a v učebně PC ke všem PC.Všechny počítačové stanice jsou propojeny v síti strukturovanou kabeláží UTP kategorie 5e. Kabeláž vyhovuje normě příslušné dané kabeláži. Vedení je chráněno lištou. Pracovní stanice jsou připojeny přes síťové karty - 100 Mb/s. Součástí počítačové sítě jsou tři 24portové SWITCH o rychlosti 100Mbps s uploadem 1000Mbps Ovis Link Fast Ethernet Switch , 1ks 24 portový patch panel a 1 ks 48 portový patch panel. Všechny aktivní prvky jsou uloženy ve skříni typu rack. Ø Připojení školy k internetu je zabezpečeno optickým kabelem, které má poskytovatel v budově školy o rychlosti 1 Mbps. Lokální síť je k Internetu připojena přes Proxy server 602 Lansuite, který má vlastní Firewal a umožňuje blokování nevhodných stránek, kešování i ochranu před nežádoucím vniknutím IDS. Ø Z mimořádné dotace MŠMT pro školní rok 2006 byly pořízeny dva servery jeden pro vnitřní síť s výukovým SW a druhý pro vnější síť (internet, www stránky školy, E - mail). Servery mají dostatečnou kapacitu i výkon pro zabezpečení provozu počítačové sítě. Dále pak obměněno 5 PC v učebně informatiky a zakoupeny licence OS a MS Office. Ø Kapacita datového serveru umožňila nainstalovat veškerý výukový SW, který je v současné době v majetku školy celkem 77 titulů. Ø Všichni pedagogičtí pracovníci mají na serveru schránku el.pošty, vyhrazené místo pro ukládání dat. Žáci 1. i 2. stupně mají možnost v zájmových kroužcích využívat Internet a možnosti počítačové sítě. Ve volném čase ( po vyučování ) je pro ně otevřeno školní informační centrum. Ø Škola má zajištěnu ochranu proti virům na úrovni souborového systému( antivirový systém AVG 7.1 a 602 Lansuite) i na úrovni došlé a odesílané pošty. Ø Odborná učebna přírodopisu je vybavena datovými projektorem, vizualizerem, ozvučením, multimediálním notebookem s vloženou hybridní kartou Aver media, combo rekorderem DVD a VHS, připojený rozhlas a televize. Ø Řád učebny informatiky je součástí řádu školy. Ø Ve škole je jedna počítačová pracovna vybavená 12 pracovními stanicemi pro žáky a 1 počítačem pro učitele. Ø Pedagogičtí pracovníci mají k dispozici počítače s přístupem na internet a k výukovému SW ve svých kabinet a na učebnách I.stupně. Ø Každý pedagogický pracovník má přidělenou e-mailovou adresu a zřízenou schránku elektronické pošty. Možnost prezentace mají pracovníci i žáci školy na webové stránce školy. Funkci E- mailového a webového serveru zabezpečuje program 602 Lansuite na lokálním serveru školy. Škola má vlastní pravidelně udržované www stránky. Ø O dodržování autorského zákona i licenčních ujednání se důsledně dbá, software je legálně nakupován a je s ním zacházeno dle platné legislativy. Standard vybavení podle metodického pokynu MŠMTØ 1. Na každých 100 žáků existuje minimálně 11 pracovních stanic použitých pro jednotlivé oblasti, tak jak je uvedeno výše. Při menším celkovém počtu žáků na daném stupni školy se počet pracovních stanic poměrně sníží. Každá pracovní stanice je vybavena jednoduchým mechanizmem její obnovy do původního stavu. Ø 2. Škola je připojena do internetu optickým kabelem minimálně o propustnosti, tak jak je uvedeno výše. Ø 3. Žáci mají možnost v rámci výuky a nutné přípravy na výuku používat MS Office, jednoduchý grafický editor, webový prohlížeč, klienta elektronické pošty. Pedagogičtí pracovníci mají možnost používat některý z běžně používaných textových editorů, některý z běžně používaných tabulkových editorů, některý z běžně používaných grafických editorů, webový prohlížeč, editor webových stránek, klienta elektronické pošty. Žáci a pedagogičtí pracovníci mají možnost v rámci výuky a nutné přípravy na výuku používat výukové programové vybavení a informační zdroje. Ze všech aplikací je možno tisknout na tiskárnu. Veškeré programové vybavení je používáno v souladu s licenčními ujednáními. Ø 4. Žák má možnost uložit si svá data na přenosné médium (variantně má zajištěn diskový prostor pro uložení svých dat). Pedagogický pracovník má zajištěn diskový prostor pro uložení svých dat. Ø 5. Pedagogičtí pracovníci mají zajištěnu schránku elektronické pošty a prostor pro vystavení webové prezentace. Přístup k poštovním schránkám musí být zajištěn minimálně pomocí protokolu POP3 a prostřednictvím WWW rozhraní. Škola nemusí nutně zajišťovat schránky elektronické pošty a prostor pro vystavení webové prezentace prostřednictvím vlastního serveru, toto je možno zajistit využitím některé z veřejně dostupných služeb. Ø 6. Škola má zajištěnu ochranu proti virům na úrovni souborového systému i na úrovni došlé a odesílané pošty. Škola musí mít možnost blokovat přístup ze školní sítě na takové WWW stránky, které si sama určí, a dále k těm službám internetu, které si sama určí. Naopak bez souhlasu školy nesmí být blokován žádný takovýto přístup. Ø 7. Od počátku školního roku 2005/2006 je škola vybavena datovým projektorem, případně jinou multimediální prezentační technikou umožňující stejnou funkci. V počítačových učebnách se připouští i řešení s použitím programového vybavení umožňujícího přenos obrazovky učitele na obrazovku pracovních stanic žáků. Ø 8. Od počátku školního roku 2005/2006 mají pedagogičtí pracovníci, a od počátku školního roku 2006/2007 žáci, možnost z domova přistupovat k ICT službám poskytovaným školou. Při tomto se přihlédne k licenčním ujednáním a zajištění vhodné úrovně bezpečnosti. Ø 9. Nejpozději od počátku školního roku 2006/2007 bude v každé učebně existovat alespoň jedno přípojné místo pro připojení pracovní stanice nebo notebooku a místo přizpůsobené pro instalaci datového projektoru. Rozpis plnění Standardu ICT služebPopis k jednotlivým bodům standardu vychází z metodického pokynu MŠ
Cílový stav
Ø
Pokračovat v proškolování
pedagogických pracovníků tak, aby bylo dosaženo 100% proškolení na úrovni Z
a v maximální možné míře na úrovni P, minimálně však 25% pedagogických
pracovníků. V úrovni S využít zájmu prohloubit si získané dovednosti. Ø Pokračovat ve vybavování pracovními stanicemi. Ø Realizovat výměnu zastaralých stanic v počítačové učebně tak, aby bylo možno plně využívat informačních zdrojů a aby každý žák měl možnost pracovat alespoň 2 hodiny týdně v počítačové učebně. Ø Vybavit odborné pracovny jedním počítačem pro podporu výuky a prezentační technikou pro rozšíření možností prezentace informačních zdrojů a výukového programového vybavení. Zatím jen učebna přírodopisu.
Ø
Vybavit další kabinety pracovními
stanicemi k přípravě učitele a k jeho vzdělávání. o 5 pracovních stanic v počítačových učebnách na 100 žáků o 2 pracovní stanice v ostatních učebnách na 100 žáků o 5 stanic pro potřeby učitelů na 100 žáků o 1 dataprojektor na 100 žáků Proces postupu od aktuálního do cílového stavu
Cílového stavu lze dosáhnout systematickým
plněním výše stanovených cílů, efektivním čerpáním účelové dotace a
ostatních prostředků, využíváním všech dostupných možností.. Proto při
postupném zavádění bude vždy přihlédnuto k finančním možnostem školy jako
celku nejen v úzkém prismatu této problematiky. Ø Využít dotace přímé náklady (ONIV), provozní příspěvek zřizovatele a sponzorské dary na zavádění a využití ICT Ø Využít přímé náklady (ONIV), provozní příspěvek zřizovatele a sponzorské dary na vzdělávání ped.pracovníků (Z, P, S, N, M) včetně nákupu studijních materiálů Ø Využít přímé náklady (ONIV), provozní příspěvek zřizovatele a sponzorské dary na vzdělávací programové vybavení a přístup k informačním zdrojům (licence, užívací práva)
Závěr Realizace dílčích kroků bude prováděna zejména s ohledem na finanční krytí. V současné době se pracuje na nákupu výpočetní a prezentační techniky, nákupu softwaru i proškolování pracovníků.
V Lounech dne 31.1.2007 ředitelka školy Mgr. Věra Benešová
Příloha:
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||