Projektový den - Holandsko 2013

 

Dne 1. 11. 2013 se uskutečnil na naší škole další projektový den, který byl zaměřen na zemi Nizozemské království (pracovní název Holandsko). Do projektu se zapojili žáci od 5. až 9. ročníků.

Vyučujícím byly stanoveny oblasti, pro které si pracují prezentace, pracovní listy pro žáky a další zajímavosti. Žáci tak měli možnost během celého dne projít 7 samostatnými, přesto na sebe navazujícími bloky, ve kterých se seznamoval se zajímavostmi Holandska. Vyučující využívali možnosti moderní, ale i klasické výuky, byly střídány formy a metody práce ve výuce. Po skončení každého bloku probíhala zpětná vazba a na skončení projektového dne provedl třídní učitel společně se žáky vyhodnocení projektového dne. Potom měly za úkol jednotlivé třídy napsat stručné zhodnocení.

 

Tady je  hodnocení žáků 9.ročníků

PROJEKT HOLANDSKO                                                                                  IX.A
 

Z prezentace jsme se mohli dozvědět, že Holandsko, neboli Nizozemí má okolo 16 mil. obyvatel.
Když jedeme do Holandska určitě by jsme nemohli navštívit hl. město Amsterdam, největší evropský přístav Rotterdam, sídelní město Haag a město spjaté s J.A. Komenským Naarden.
Pro turisty tu je mnoho výletů, jako např. Keukenhof ( Květinové pole ), Delfy ( kde se vyrábí porcelán), atd..
Určitě nesmíme zapomenout na sýry ( eidam ).
Nejoblíbenější sporty v Holandsku jsou Fotbal, Plavání a Rychlobruslení.
Nizozemí hraničí se Severním mořem, Německem a Belgií.
Holandsko si dokážeme představit i pod názvem ''Země Nížin''.
Oficiální název je Nizozemské království. Tedy zřízení Holandska je Konstituční Monarchie.
 
Celkově bych to zhodnotil jako hezký, promyšlený den, který se vyvedl.

 

PROJEKTOVÝ DEN „HOLANDSKO“ – 9. A

 Řekli byste, že je Holandsko království? Nebo že se v Holandsku vyrábí jedny z nejlepších tvrdých sýru na světě? A nebo také to, že se Holandsko ani nejmenuje Holandsko? No tedy… Jmenuje, ale ne, co se státu jako celku týče. Tyhle, a mnoho dalších informací, jsme se dozvěděli v rámci projektového dne  „Holandsko“.

Vznikem Nizozemského království a jejich panovníky jsme se s p. uč. Zákutnou zabývali v první ze sedmi částí projektového dne. Následovala geografie a povrch s p. uč. Cvešprovou, ve třetí části jsme si mohli nakreslit obrázek větrného mlýnu, který je také jedním ze symbolů Nizozemí. Následovala půlhodinová pauza, po které následovala prezentace o Karlu Čapkovi, který věnoval jedno své dílo právě Holandsku. Ve čtvrté části nás zajímal hlavně turismus a sport s p. uč. Hnátkovou. Ukázali jsme si suvenýry z porcelánu, jako malé, modře malované dřeváky, pomník J. A. Komenského v Naardenu nebo také jeden ze světově největších přístavů Rotterdam. U našich angličtinářek jsme se výjimečně neučili naši velmi oblíbenou angličtinu, ale nizozemštinu. No a konečně následovala poslední, sedmá část projektového dne o Holandsku, ve které jsme se zaměřili na již zmíněné větrné mlýny, jen trošku podrobněji. Za celý projektový den jsme se dověděli spoustu nových věcí a tím jsme si i trošku prohloubili naše vědomosti, co se týče Nizozemského království.                                                

PROJEKT HOLANDSKO     

       Dne 1. 11. 2013 proběhl na naší škole projekt Holandsko. Žáci byli rozděleni do 7 skupin, ve kterých se pohybovali po připravených stanovištích. Každé stanoviště bylo zaměřeno na specifické informace o vybrané zemi. Složením mozaiky takto získaných informací o Holandsku se žáci seznámili s velmi zajímavou zemí. Většina žáků hodnotila projekt pozitivně. Také hodnocení stanovišť bylo většinou kladné. Opakování podobného projektu podpořili všichni žáci.

Vypracovali žáci 9. B

 

A co vlastně žáci hodnotili?

Pedagogický pracovník

Téma hodiny

Hodnocení žáků

Mgr. Cvešprová Lenka 

 

Symboly, zeměpisné údaje

3. místo – 17, 00 %

Mgr. Jiroutková Jitka

 

Symboly a jejich kresba

7. místo – 8, 60 %

PaedDr. Kotek Pavel

 

Holandsko a cestopis K. Čapka

6. místo – 11, 00 %

PaedDr. Hnátková Eva

 

Cestujeme po Holandsku

4. místo – 13, 50 %

Ing. Chrastná Markéta

Bc. Šánová Dana

Jak se mluví v Holandsku

5. místo – 11, 70 %

Ing. Beneš Karel

Helena Přibylová

Větrné mlýny v Holandsku

2. místo – 17, 00 %

Mgr. Zákutná Alena

 

Královská rodina a symboly země

1. místo – 21, 12%

 ukázky některých výukových materiálů, které zpracovali vyučující

(Hypertextové odkazy po kliknutí se otevřou)

Symboly, změpisné údaje (formát notebook)

Holandsko - symboly a jejich kresba (formát ppt)

Holandsko - cestopis K. Čapka (formát notebook)

Holandsko větrné mlýny (formát ppt)

Hodnocení projektu Nizozemsko

V pátek 1. listopadu se žáci pátých tříd dozvěděli mnoho nových informací a zajímavostí o evropské zemi Nizozemsko. Chtěli jsme společně navázat na Holandský víkend pořádaný městem Louny. Pomocí interaktivní tabule nás pozdravila rodilá „Dutch Lady“. Nejdříve v jejím mateřském jazyce – nizozemštině, poté v jazyce anglickém. Některým slovům jsme rozuměli a věděli, o čem nám vypráví, s překladem neznámých slov nám pomohly paní učitelky. Výukové materiály byly velmi zajímavé a poutavé. Víme, kolik má Nizozemsko obyvatel, známe jeho rozlohu, hlavní symboly této země, seznámili jsme se se státním zřízením, královstvím. Známe úlohu větrných mlýnů a odvodňování území. Určitě nás zaujali nizozemští malíři. Nechali jsme se inspirovat Pietem Mondrianem a vyzkoušeli jsme si geometrické abstrakce. Přečetli jsme si pohádku o statečné Marieken a tulipánech. Cibulky tulipánů jsme zasadili do květníčků a nyní pravidelně pečujeme o jejich zdárný růst.   Největší úspěch ovšem měla ochutnávka nizozemských specialit – sýr Gouda, oplatky se sirupem Stroopwafels, peprmintové bonbony Wilhelmina. Velikou atrakcí byla malá procházka v dřevácích.

Při návštěvě paní Blanky Tomáškové Stroosnijder z Nizozemska žáci ukázali, co vše si z projektového dne zapamatovali. A věřte, že jsme ji svými znalostmi překvapili. Velmi hezky nám vyprávěla o nizozemském školství, zvycích, Vánocích, o běžném životě v nizozemské placaté zemi. Promluvila k žákům nizozemským jazykem a nejlepšího překladatele odměnila malými porcelánovými dřeváčky, malovanými delftskou modří – typickým suvenýrem turistů navštěvujících Nizozemsko.

Společně s paní Blankou Stroosnijder jsme se domluvili na další spolupráci při projektu Profese.

 Už teď se moc těšíme na další zdařilé projekty, nové informace a zážitky.

Fotogalerie:

Za žáky pátých tříd

 třídní učitelka 5. B

 Jana Bitnerová

A nakonec postřehy našeho videoredaktora po kliknutí zde

Louny 4.11.2013                                                                                                  

 

 

 

zpět na aktuality