|
Projektový den - Holandsko 2013 |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Dne 1. 11. 2013 se uskutečnil na naší škole další projektový den, který byl zaměřen na zemi Nizozemské království (pracovní název Holandsko). Do projektu se zapojili žáci od 5. až 9. ročníků. Vyučujícím byly stanoveny oblasti, pro které si pracují prezentace, pracovní listy pro žáky a další zajímavosti. Žáci tak měli možnost během celého dne projít 7 samostatnými, přesto na sebe navazujícími bloky, ve kterých se seznamoval se zajímavostmi Holandska. Vyučující využívali možnosti moderní, ale i klasické výuky, byly střídány formy a metody práce ve výuce. Po skončení každého bloku probíhala zpětná vazba a na skončení projektového dne provedl třídní učitel společně se žáky vyhodnocení projektového dne. Potom měly za úkol jednotlivé třídy napsat stručné zhodnocení.
Tady je hodnocení žáků 9.ročníků PROJEKT
HOLANDSKO
IX.A
|
Pedagogický pracovník |
Téma hodiny |
Hodnocení žáků |
Mgr. Cvešprová Lenka
|
Symboly, zeměpisné údaje |
3. místo – 17, 00 % |
Mgr. Jiroutková Jitka
|
Symboly a jejich kresba |
7. místo – 8, 60 % |
PaedDr. Kotek Pavel
|
Holandsko a cestopis K. Čapka |
6. místo – 11, 00 % |
PaedDr. Hnátková Eva
|
Cestujeme po Holandsku |
4. místo – 13, 50 % |
Ing. Chrastná Markéta Bc. Šánová Dana |
Jak se mluví v Holandsku |
5. místo – 11, 70 % |
Ing. Beneš Karel Helena Přibylová |
Větrné mlýny v Holandsku |
2. místo – 17, 00 % |
Mgr. Zákutná Alena
|
Královská rodina a symboly země |
1. místo – 21, 12% |
ukázky některých výukových materiálů, které zpracovali vyučující
(Hypertextové odkazy po kliknutí se otevřou)
Symboly, změpisné údaje (formát notebook)
Holandsko - symboly a jejich kresba (formát ppt)
Holandsko - cestopis K. Čapka (formát notebook)
Holandsko větrné mlýny (formát ppt)
Hodnocení projektu Nizozemsko
V pátek 1. listopadu se žáci pátých tříd dozvěděli mnoho nových informací a zajímavostí o evropské zemi Nizozemsko. Chtěli jsme společně navázat na Holandský víkend pořádaný městem Louny. Pomocí interaktivní tabule nás pozdravila rodilá „Dutch Lady“. Nejdříve v jejím mateřském jazyce – nizozemštině, poté v jazyce anglickém. Některým slovům jsme rozuměli a věděli, o čem nám vypráví, s překladem neznámých slov nám pomohly paní učitelky. Výukové materiály byly velmi zajímavé a poutavé. Víme, kolik má Nizozemsko obyvatel, známe jeho rozlohu, hlavní symboly této země, seznámili jsme se se státním zřízením, královstvím. Známe úlohu větrných mlýnů a odvodňování území. Určitě nás zaujali nizozemští malíři. Nechali jsme se inspirovat Pietem Mondrianem a vyzkoušeli jsme si geometrické abstrakce. Přečetli jsme si pohádku o statečné Marieken a tulipánech. Cibulky tulipánů jsme zasadili do květníčků a nyní pravidelně pečujeme o jejich zdárný růst. Největší úspěch ovšem měla ochutnávka nizozemských specialit – sýr Gouda, oplatky se sirupem Stroopwafels, peprmintové bonbony Wilhelmina. Velikou atrakcí byla malá procházka v dřevácích.
Při návštěvě paní Blanky Tomáškové Stroosnijder z Nizozemska žáci ukázali, co vše si z projektového dne zapamatovali. A věřte, že jsme ji svými znalostmi překvapili. Velmi hezky nám vyprávěla o nizozemském školství, zvycích, Vánocích, o běžném životě v nizozemské placaté zemi. Promluvila k žákům nizozemským jazykem a nejlepšího překladatele odměnila malými porcelánovými dřeváčky, malovanými delftskou modří – typickým suvenýrem turistů navštěvujících Nizozemsko.
Společně s paní Blankou Stroosnijder jsme se domluvili na další spolupráci při projektu Profese.
Už teď se moc těšíme na další zdařilé projekty, nové informace a zážitky.
Fotogalerie:
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Za žáky pátých tříd
třídní učitelka 5. B
Jana Bitnerová
A nakonec postřehy našeho videoredaktora po kliknutí zde
Louny 4.11.2013