Projekt – projektové dne ve školním roce
2009/2010
I ve školním roce 2009-2010
probíhaly na naší tzv. projekty nebo projektové dny. Ředitelka školy
stanovila I. projekt pro I. stupeň ZŠ na období listopad 2009 a byly zvoleny
projekty dva:
I. „ Přiletěl k nám drak“ – zapojily se třídy 1. A, 1. B, 3.
A, 3. B, 5. A, přípravná třída a ŠD.
II. „Čepicový den“ – zapojily se třídy 2. A, 4. B, 5. B,
školní klub.
Projekt – Přiletěl
k nám drak
Tento projektový den
byl zaměřen hlavně na vzdělávací oblast Člověk a jeho svět a na vzdělávací
oblast Člověk a svět práce.
Nejdříve probíhaly v jednotlivých třídách různě zaměřené
motivační rozhovory nejen o dracích papírových, ale i o těch pohádkových či
filmových. Nechyběly různé představy žáků o podobách draků hodných, hezkých,
zlých, divokých, barevných, usměvavých, kouzelných či tajemných. Někteří
žáci zalistovali i v dětských knížkách a hledali odpovídající tvar draka.
Potom již záleželo na volbě pani učitelky a žáků,
zda si vyrobí svého draka každý sám (individuálně) nebo zda bude pracoval ve
skupině či dvojici s kamarády (skupinová práce). Ale to nebylo zas až tak
důležité.
Důležitá byla chuť do práce a připravené pomůcky, aby mohl
drak postupně vznikat. Na stolech ležela lepidla, provázky, barevné papíry,
čtvrtky, kartony, krabice od bot, balicí papír, nůžky, látka, dřívka,
modelovací hmota atd. Bylo toho opravdu hodně. Ale není se čemu divit. Draků
mělo vzniknout opravdu hodně.
Pracovní, tvořivá a veselá atmosféra doprovázela
v jednotlivých třídách práci žáků a radost z práce byla vidět i na pani
učitelkách či vychovatelkách (ve školní družině). V tuto chvíli nebylo
důležité, že si žáci posilovali a rozvíjeli kompetence pracovní, kompetence
k učení a kompetence k řešení problému. Ale bylo důležité, aby byl drak
hodně veselý, upravený, aby měl hodně mašliček s napsanými přáníčky a aby
bylo místo na nástěnce či na chodbě, kde bude viset a sledovat chování žáků.
Také draka musí vidět maminka nebo babička, až si pro žáky přijde do školy .
V hodinách anglického jazyka na I. stupni byla
atmosféra o to zajímavější, že v každé skupině vznikal vždy jeden drak, ale
žáci na něj mluvili anglicky a on jim rozuměl.
Abychom Vám nemuseli jednotlivé draky popisovat
(a to trvalo hezky dlouho) , pořizovali jsem pro Vás postupně fotografie,
které není nutné popisovat, pouze stačí pečlivě sledovat a chválit naše
žáky, jak se jim draci a dráčci opravdu povedly.
Všem se určitě projektový den líbil a pani učitelky či
vychovatelky věděly, že ten den posilovaly u žáků jedno z průřezových témat,
kterým je osobnostní a sociální výchova.
fotogalerie
zapsala Věra Benešová, ředitelka školy
Louny, prosinec 2009
|