Projekt I. stupeň - Přiletěl k nám drak 2009

 

Projekt – projektové dne ve školním roce 2009/2010

 I ve školním roce 2009-2010 probíhaly na naší tzv. projekty nebo projektové dny. Ředitelka školy stanovila I. projekt pro I. stupeň ZŠ na období listopad 2009 a byly zvoleny projekty dva:

 I. „ Přiletěl k nám drak“ – zapojily se třídy 1. A, 1. B, 3. A, 3. B, 5. A, přípravná třída a ŠD.

 II. „Čepicový den“ – zapojily se třídy 2. A, 4. B, 5. B, školní klub.

 Projekt – Přiletěl k nám drak

             Tento projektový den byl zaměřen hlavně na vzdělávací oblast Člověk a jeho svět a na vzdělávací oblast Člověk a svět práce.

Nejdříve probíhaly v jednotlivých třídách různě zaměřené motivační rozhovory nejen o dracích papírových, ale i o těch pohádkových či filmových. Nechyběly různé představy žáků o podobách draků hodných, hezkých, zlých, divokých, barevných, usměvavých, kouzelných či tajemných. Někteří žáci zalistovali i v dětských knížkách a hledali odpovídající tvar draka.

            Potom již záleželo na volbě pani učitelky a žáků, zda si vyrobí svého draka každý sám (individuálně) nebo zda bude pracoval ve skupině či dvojici s kamarády (skupinová práce). Ale to nebylo zas až tak důležité.

Důležitá byla chuť do práce a připravené pomůcky, aby mohl drak postupně vznikat. Na stolech ležela lepidla, provázky, barevné papíry, čtvrtky, kartony, krabice od bot, balicí papír, nůžky, látka, dřívka, modelovací hmota atd. Bylo toho opravdu hodně. Ale není se čemu divit. Draků mělo vzniknout opravdu hodně.

            Pracovní, tvořivá a veselá atmosféra doprovázela v jednotlivých třídách práci žáků a radost z práce byla vidět i na pani učitelkách či vychovatelkách (ve školní družině). V tuto chvíli nebylo důležité, že si žáci posilovali a rozvíjeli kompetence pracovní, kompetence k učení a kompetence k řešení problému. Ale bylo důležité, aby byl drak hodně veselý, upravený, aby měl hodně mašliček s napsanými přáníčky a aby bylo místo na nástěnce či na chodbě, kde bude viset a sledovat chování žáků. Také draka musí vidět maminka nebo babička, až si pro žáky přijde do školy .

            V hodinách anglického jazyka na I. stupni byla atmosféra o to zajímavější, že v každé skupině vznikal vždy jeden drak, ale žáci na něj mluvili anglicky a on jim rozuměl.

            Abychom Vám nemuseli jednotlivé draky popisovat (a to trvalo hezky dlouho) , pořizovali jsem pro Vás postupně fotografie, které není nutné popisovat, pouze stačí pečlivě sledovat a chválit naše žáky, jak se jim draci a dráčci opravdu povedly.

Všem se určitě projektový den líbil a pani učitelky či vychovatelky věděly, že ten den posilovaly u žáků jedno z průřezových témat, kterým je osobnostní a sociální výchova.

 

fotogalerie

 

 

 

zapsala Věra Benešová, ředitelka školy

Louny, prosinec 2009

 

 

 

 

zpět na hlavní stránku